Fater nagy napja

2010. október 26. - Bogyo_bacsi

Lassan elkezdődött horgásztúránk második napja, ahogy a napkorong felbukkant a mögöttünk terebélyesedő fák koronái fölött. Az előző napon is fogtunk pár tekintélyes méretű halat, de érzetük, a tó még tartogatja számunkra titkai legjavát. Az eseménytelen éjszakába belefásulva az újracsalizás műveletét csigalassúsággal végeztük el, hogy a derűs hajnalban ébredező halak ne az est szétázott csaliját találják meg. Etetésünkre ráfért volna a frissítés, de úgy gondoltuk, hogy stratégiát váltunk és szerelékeinket a tó közepére húzzuk be Gábor etetőhajójával, a horog mellé pedig egy marék pelletet és búzát szórunk csalogatás gyanánt.

 A nappal együtt ébredeztek a tétlen éjszaka után a tó horgászai

Orsóim némán tűrték, hogy a felkelő nap sugarai megsimogassák acélos testüket. A kapásban már nem is bízva, bambán bámultam a hajnali szellő által billegtetett kapásjelzőim táncát. Bár, a többiek kialudták magukat, én egy szemernyit sem szundítottam az éjszaka folyamán. Tudtam, kibírom alvás nélkül is a két napot, de ez egy hétre nyomot hagy majd frissességemben. Éppen ilyen gondolatok jártak az eszemben, mikor baloldali orsóm fékje fájdalmasan felsírt. Erre vártam már vagy tizenkét órája! Egy pillanat alatt akasztottam és elkezdtem fárasztani a nap első halát. Közben Csanád elektromos kapásjelzője is vad csipogással adta tudtunkra az újabb érdeklődő jelenlétét. Két nagy halat fárasztani nem könnyű egy ilyen kis stégen, főleg ha a hajnalban frissen felélénkült pikkelyesekkel hadakozik az ember. Így próbáltunk mindketten gyorsan pontot tenni a kaland végére.

 Két Baitrunnerem tettre készen várta a hajnali kapásokat

Miután Gabesz megszákolta kilenc kilós hajnali tövesemet, még ki sem emeltük a vízből, mikor másik, még bent lévő botom orsója is recsegve adta tudtomra a dupla kapást. Rögtön ott termettem és bevágtam, pedig imént fogott halam még a matracon pihent. Újra ketten fárasztottunk a stégen egymás zsinórja alatt - fölött átbukva, vicces Laokon csoportot alkotva szórakoztattuk ébredező szomszédainkat. Nem szeretem szárazon hagyni az általam fogott halakat, így a másodikat vendéget is keményen fogva fárasztottam ki, hogy minél előbb szabadon engedhessem mindkettejüket. Csanád pontya közben beleúszott a szomszéd stég szerelékébe és letépte magát. Nekem viszont sikerült tíz percen belül a második bajuszost is megszákolni, így lehetőséget kapva a dupla fogással való fotózásra. A második tükrös sem érte el a tíz kilót, bár csak ötven dekán múlott a határ elérése. A halak lerendezése után egyszerre engedtem őket vissza a matraccal. Az egyik jobbra, a másik balra úszott el, akár csak egy vízi balett előadáson. :o)

 Hajnali dupla fogás. Sajnos egyik hal sem ütötte a tízet

Két gyönyörű potyka a terítéken

Örömmel töltött el, hogy az előző nap kudarcot vallott dupla hallibut pellet, most ismét működni látszott, hiszen mindkét botom ezzel a csalival sült el egyszerre. Válaszként Csanád ismét javította a bojlival fogott pontyaink statisztikáját, hiszen sikerült elcsípnie egy kis híján öt kilós pikkelyest. Úgy gondolom, érdemes ezt a madáreledeles bojlit egy kicsit alaposabban górcső alá venni a jövőben. A halfogással járó sorozatos zajokra közben Sándor is felébredt éjszakai mámoros álmából és csalijait ő is felfrissítette a tó mélyén.

Újonnan szerzett bojlis merítőnk ezúttal is hibátlanul dolgozott


Csanád egy öt kilós tövest kerített horogvégre elsőként

Sándor is ébredezett mámoros álmából

A kapás sorozat szerencsére tovább folytatódott. A következő tíz kiló feletti töves ismét Csanád horgán veszített rajta. Sajnos nem tudom megmondani, hogy a csali itt mi volt, mert a sok fogás között az emlékeim elhalványultak már, de ami ez után következett, arra kristálytisztán emlékszem.

A nap előrehaladtával egyre nagyobb pikkelyesek vették fel csalijainkat

Egy brutális kapásba vágtam bele éppen, amikor érzetem, nem mindennapi hal akadt a horgomra. Ellenfelem a tíz kiló felettiek lomhaságával indult meg oldalra. Minden horgásztudásomat latba kellett vetnem, hogy ki tudjam fárasztani a zsebkendőnyi területen hatalmas ellenfelemet. Amikor először megláttuk a behemót tükrös hátát, Gabesz gyomra egyből összerándult, hogy talán megdöntöm 21 kilós helyi rekordját, de a szákolás után ezt el is vetettük, ugyanis halamnak nem volt mély, csüngő hasa és a mérlegen mindössze 14 kilósnak bizonyult. Ám, ez sem rossz eredmény. Sőt, a reggeli jövevény beállította új tükörponty rekordomat.

És megjött a hal, amiben reménykedtem


A 14 kilós óriás beállította új tükörponty rekordomat

Egyáltalán nem számítottunk ilyen brutális kezdetre az első nap ritka fogásai után. A halak sorban adták át egymásnak a helyet matracunkon. Először Csanád szákolt egy tízplusszos pikkelyest, majd ugyancsak ő egy kis háromkilóst, ami nem kevesebb, mint három bojlit vett fel egyszerre. Tőlünk jobbra egy szlovákiai magyar család horgászott. Mikor az ő szerelésüket is behúztuk, sikerrel akasztottak ők is egy nyolcas forma potykát. Azért megjegyezném, hogy ilyen termetes halakat nem igen láttuk, hogy máshol fogtak volna a tavon, csak a mi és a velünk szomszédos stégeken volt ilyen izgalmas a délelőtt.

A következő töves is jócskán meghaladta a tíz kilót


Ez a kis hármas egy tripla bojli füzért vett fel

Jobboldali szomszédunk is sikerrel járt végül

Egy nyolc kilós tükrös került vissza a vízbe

Közben kiérkezett fater is a tópartra. Átadtam neki pontyozó botjaimat és áttelepedtem a stég mögötti kis öbölbe ragadozó halakat fogni. Nagy élmény ekkora pontyokat nyakon csípni, de gyorsan bele lehet fáradni a módszer monotonságába. Így két úszós szereléket pöccintetem be az öböl vizébe. Az egyiket pióca csokorral, míg a másikat halszelettel csaliztam. Meglepetésemre a piócás horgomra volt először kapás és egy 43 centis kis csukát sikerült megszákolnom. Természetesen rögtön vissza is engedtem a vízbe, nőjön még pár kilót.

Piócára jött a csuka ifjonc

Miközben én a ragadozó halak cserkészésével foglalatoskodtam, a srácok sem maradtak tétlenek. Először Csanád csapott be egy újabb szép pikkelyes potykát, majd Sándor szákolt meg egy gyönyörű dundi 12 kilós tövest. Bár, a délután jóval kevesebb halat adott, mint a reggel, azért senkinek sem volt oka panaszra.

Sándor is fogott egy gyönyörű 12 kilós tövest


Amilyen gyenge volt az előző nap, most olyan jól evett a hal

Már azt hittük, hogy nem lehet ezt tovább fokozni, de ekkor érkezett meg a nap hala. A kapás fater botján, vagyis pontosabban az enyémen következett be. A húzásba pedig Csanád vágott bele, mert fater a környéken sem volt. Persze ahogy odarohant, át is vette tőle a botot. Nem is tudom, kinek a nevéhez lehetne behúzni a gigászi küzdelemben legyőzött 16,5 kilós óriás tükörpontyot. Természetesen mindenki faternak gratulált, hisz ő fárasztotta ki az új rekordját, de azért ebben vastagon benne volt Csanád ébersége és az én taktikám szerint felcsalizott botom eredményessége is. Mivel azonban mindnyájan úriemberek vagyunk, mi is gratuláltunk faternak új rekordfogásához.

Matracon fater új rekord hala...


... egy 16 és feles pikkelytelen behemót

Míg a nagy hallal bíbelődtek horgásztársaim, azt vettem észre, hogy leheletnyit megmozdult a kapásjelző a másik pontyos botomon is. Közelebb álltam, ha esetleg szükség lenne a gyors reagálásra. És mit ad Isten, így is lett. Csak úgy süvített le a zsinór a dobról. Fater egyből ajánlkozott, hogy ezt is átveszi, de intettem neki, hogy foglalkozzon a frissen kifogott pontyával. Így míg mindenki fatert ünnepelte, csendben partra segítettem új nyurga rekordomat, ami 11,5 kilójával csupán éppen hogy meghaladta előző túrám legnagyobb vadpontyának súlyát.

Végül én zártam a napot új nyurga rekordommal, egy 11,5 kilós vadpontyal

Ezek a kapitális halak voltak túránk második napjának utolsó fogásai. Az éjszaka ismét csendet és megnyugvást hozott a napközben kifáradt pontyhorgászoknak. Ám volt egy rendkívül kitartó ember, aki nem nyugszik bele csak úgy a tétlenségbe, és az éjszakát a tó ragadozóinak becserkészésével töltötte, nem is eredménytelenül. A trilógia befejező részében megtudjátok, mit adott nekem az éjszakai virrasztás, illetve kipihent társaimnak a következő reggel, mielőtt elhagytuk volna a tavat.

A bejegyzés trackback címe:

https://pecazas.blog.hu/api/trackback/id/tr852262888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

greenfishing 2010.10.29. 09:23:08

Szervusztok!

Gyönyörű halak, bár nekem a csuka tetszett a legjobban, de mindenféleképp gratulálunk faternak a mamutponty horogra kerítéséhez. Mi is visszatértünk a nyár végi kalandokból, aminek semmi köze nem volt a horgászathoz:(

Greenfishing

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2010.10.30. 20:17:34

@greenfishing: Szia! Rég hallottam rólatok. Már kezdtem aggódni, hogy végleg eltűntetek... Sajnálom, hogy nem jutott idő a pecára, de látom, sok szép úszót készítettetek... :o)

Gabesz00 2010.11.08. 16:54:23

Helló!
A cikk újra nagyon jó lett. Igazából mivel ott voltam sok újat nem tudok hozzá fűzni, viszont azt nézegetem, hogy mennyivel szebb az-az utolsó nyurga, amit fogtál, mint a Faterod 16,5 kilós tükröse. Ezzel nem az ő halát akarom lebecsülni, csak örülök, hogy megjelentek a tóban ezek a szép nyurgák is, mert évekkel ezelőtt ez még nem volt jellemző. Most azon gondolkodom, hogy telepítettek volna bele. Annyira hasonlítanak a folyami pontyokra és általában majdnem mindegyik kifogott példány szinte azonos átlagsúllyal rendelkezik. Érdekes......
Ilyen apróságokért is van a Mo.-i tavak közül a Top 3-ban nekem benne a Római.
Üdv.: Gábor

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2010.11.08. 20:34:29

@Gabesz00: Szia!

Idén nyár közepétől kezdtek el jönni a nyurgák a Rómain és mondhatom igencsak harcolnak a horog végén. Már szólt róluk egy cikkem, ahol szinte kizárólag vadpontyokat fogtunk, de egyik sem volt akkora, mint ez a legutolsó. Sajnos a fotók most nem sikerültek túl jól, mert belelóg valakinek az árnyéka mindkét halba, de néha ilyen is történik. Sajnos én még nagypontyra nem mentem a Rómain kívül, de itt is hihetetlen élményekben volt részem. Jövőre próbát teszek majd még pár jó pontyos vízen.
Üdv.

Tom

greenfishing 2010.11.09. 09:52:21

hali!

felraktuk a csukás úszókat is :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2010.11.09. 21:49:36

@greenfishing: Igen, láttam őket. Nagyon szépre sikerültek. Kíváncsi lennék, hány grammosak, mert én 20 g alattit sosem használok. Folyton lerángatja a kishal és könnyen akadóba viszi.
Üdv.

Tom

Kapásjelző 2010.11.20. 21:46:31

Azta! Komoly hajrát nyomtatok a második napon. ráadásul több hal is szinte egyszerre jött. Bár nem ismerem a vizet, de lehet hogy bavállna ájszaka a felszánközeli úszózás, persze az is lehet h este nem táplálkoznak a pontyok. Vize válogatja...

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2010.11.21. 11:35:42

@Kapásjelző: Általában este is szokott jönni egy-egy szép hal, de ezen a hétvégén másként alakult. Tapasztalat, hogy a pontyok zöme inkább nappal kerül horog végre a Rómain. Lehet ezentúl célszerű lenne az éjszakát a ragadozóknak szentelni. Legalábbis az egyik boton egészen biztosan...
Tapasztalatom szerint a halak zöme a tó közepén kap a tó legmélyebb részein, a régi patakmeder környékén. Lehetne próbálkozni úszós készséggel is, de szerintem csak kisebbet sikerülne fogni. Olyan 2 kiló körüliek...
Üdv.

Tom

Kapásjelző 2010.11.21. 11:57:23

@Bogyo_bacsi:
Jaja de sztem azért nincs kapás, mert elemelkednek a halak vízközé. Úszóssal meg max 70 méterig lehet elhorgászni sztem. Én még éjszaka nem horgásztam intenzív vizen, így nem nagyon van tapasztalat. Bár egy halgazdazdaságban egyszer horgásztam és akkor naplemente után totál leálltak a halak, beleúsztak sűrűn, de kapás semmi, és akkor is fenekeztünk, nem tudtuk a vízközti, felszíni halat meghorgászni. Te tudod h én efelszínen nyaggatni nappal a pontyot csupán egy horoggal a zsinóron, kenyérrózsa csalival. Sokkal izgalmasabb így megfogni mint más módszerekkel. Sztem még a műlegyet is felvenné a ponty olyankor.
Na majd eljutok egyszer én is erre a vízre és akkor retteghetnek majd a kapitális pontyok :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2010.11.21. 13:07:31

@Kapásjelző: Ebben lehet, hogy igazad van. Hát mivel nekem a pontyozás nem a kedvenc horgászmódszerem, szerintem maradok a bevált módszernél. Más, ha ragadozókról van szó. Ott megpróbálom furfanggal becsapni a halakat, de pontyozásnál nem variálok annyit szerintem.
Egyébként szívesen látlak jövő nyáron a Rómain, ha meg tudod oldani az utazást...
Lehet kicsit túlzásba vittem a Rómais írásokat... Jövőhéttől visszanyargalunk a természetes vizekre... ;o)

Tom

Doricarp 2010.12.20. 20:05:41

Sziasztok!

Gratulálok a halakhoz nagyon szépek! Akkor legalább jó látni, hogy a római nem olyan zsákbamacska, mint a derítő. Tavaly ősszel elmentünk a derítőre és egy egész nap alatt egy darab 1,5kg-os pontyot sikerült fogni, óriási csalódás volt...

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2010.12.20. 21:04:30

@Doricarp: Szia Dóri!

Üdvözöllek a blogomon. Remélem rendszeresen olvashatjuk majd a hozzászólásaidat... :o)
Legközelebb szerintem inkább a Rómain próbálkozzatok. Ha végig olvasod a blogomon a kérdéses tóhoz kötődő élményeket, átfogó képet kapsz róla, hogyan lehet a Rómain igen szép halakat zsákmányul ejteni.
Természetesen én is tudok tanácsokat adni, hogy eredményesek legyetek Agostyánban. Kíváncsian várom a fejleményeket majd... :o)

Tom

Doricarp 2010.12.21. 08:43:06

Szia Tom!

Nagyon kedves Vagy, köszönöm szépen! Olvasni fogom a blogodat, mert nagyon színvonalasak az írások.
Csak egy gyors kérdést ha megengedsz a római tóról. Látom, lehet sátrazni(szállások között feltüntetik), azt hol lehet felállítani? Vagy ezen a tavon, inkább csak "házban" érdemes gondolkodni, horgászni?
Nagyon köszi,
Üdv,
doricarp :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2010.12.21. 21:31:57

@Doricarp: Szia!

Köszönöm az elismerő szavakat.
A Római tóval kapcsolatosan:
Amennyiben elvihető méretű halat szeretnétek fogni, azt bárhol megtehetitek dobótávolságon bellül. Amennyiben viszont kapitális halakat akartok horogra csalni, akkor a régi patakmedret kell megcélozni, ami a sziget vonalától, a gátőrházig fut egy kifli alakban. A nagy dögök itt rejtőzködnek. Csalinak mindenképpen a hallibut pelletet ajánlom , 21 mm-eset. Ez a Best.
Sajnos a patakmeder dobva nem érhető el sehonnan sem szinte, így etetőhajó használata ajánlott.

A helyszínekről:

1. Ha faházba mentek, az 10 rugó / nap, Nincs akkora luxus, mint a Derítőn és a halfogási lehetőségek sem jobbak, mint a tó más részein. A faházak nagy előnye viszont a stégsor mögötti kis öböl, ami valóságos ragadozó tanya. Van is erről külön írásom.

2. A gáti szakasz a legjobb horgászhely a tavon. Itt a legmélyebb a víz és innen lehet a legkönnyebben elérni a patakmedret. Sajnos helyenként akadókat helyeztek itt el süllőfészek gyanánt. Ez eléggé meg tudja keseríteni a horgászatot... Itt lehet sátorozni, de csak kis sátor fér el.

3. A horgásztanya melletti partszakasz - ahol lakókocsik vannak - is jó lehet, bár nagyon messzire kell behúzni a szereléket innen. A parthoz közelebb dobva nem láttam még komoly hal fogását, csak kisebbeket, de semmi sem lehetetlen. Elég zsivajos rész. Itt lakókocsit lehet bérelni.

4. Az L alakú stég tavalyi kedvenc helyünk. Jó nagyot dobva, vagy etetőhajóval jól meghorgászható a patakmeder, de ha több napra jöttök, akkor itt értelemszerűen nem tudtok tanyázni, csak ha kint sátoroztok a parton. Sajnos akadók itt is vannak, de az első három stég előtt tiszta a terep. A szél itt elég gyakran fúj, hisz a tó közepén vagyunk. Az L alakú stég belső részén érdemes villantózni. Szoktunk csukákat fogni ezen a részen.

5. A tó hátsó részén a befolyónál is vannak kialakítva horgászállások. Itt jól lehet sátorozni, de szerintem fogásban elmarad a többi résztől. Ezt a részt sajnos nem ismerem.
Üdv.

Tom
süti beállítások módosítása