Sügértanyán

2012. január 18. - Bogyo_bacsi

Több, mint egy hónapig horgásztam a fővárosi betonrengetegben és már igencsak vágyódtam az igazi természet után, ahol a levegő olyan tiszta, hogy már szinte bántja a városi ember tüdejét és az őszi táj a szürkén túl, ezer meg ezer színben kápráztatja el a természetjáró szemét. Ilyen, és egyéb megfontolások alapján választottam következő horgászállomásként a Neszmélyi holtágat, amely a régmúltban számos élménnyel ajándékozott meg. Itt kezdtem el ismerkedni a dunai horgászattal és bár ez az egyik felén nyitott holtág állóvíznek minősül, rengeteg szép balint és csukát adott gyermekkoromban. Ebben az évben sem szándékoztam elhanyagolni ezt a csodás vizet, ami véleményem szerint az egyik legszebb horgászhely az egész országban.

Idén is visszatértem a neszmélyi holtág csodás partjára

A kristálytiszta víz visszatükrözte...

... a zöldből éppen őszi színekbe öltöző fák buja lombjait

Áldozati totem a Duna partján. Ismeretlen művész alkotása :o)

A vízpartra érvén tátott szájjal csodáltam a pöre természetet, mely a nyári zöld ruháját levetve, tarka barka színekbe öltözött. Nem is emlékszem már, mikor voltam utoljára ősszel horgászni, hiszen munkahelyi elfoglaltságaim miatt ez az időszak szinte minden évben kiesett a naptárból. Lenyűgözött, ahogy a kristálytiszta víz visszaverte a környező fák árnyait oly módon, hogy körbe nézvén mindenhol a táj feje tetejére állított tükörképe látszott. Az ilyen pillanatokért érdemes újra és újra visszajárni a vízpartra. Ezek a képek azok, amelyek mélyen bevésik magukat az ember emlékezetébe, hogy a szürke hétköznapok során legyen mire visszaemlékezni, legyen miről ábrándozni.

Magányos csónak az ártéri erőben

Az ember szinte nem is tudott a horgászatra figyelni...

... annyira lenyűgözte a szeptember  végi táj látványa

Csukára számítván hatalmas DAM EFFZETT körforgót csatoltam acélelőkém karabinerébe. A hajnali csendben szinte hallani lehetett a rezgéseit ahogy pörögve túrta a vizet, majd a partközelbe érvén egy egy kavicsnak koppant a levele a dunai sóderágyon. Dobáltam erre és arra, de kapásig sajnos nem jutottam, így méterről méterre araszoltam a holtág süppedős partján keresve a halakat rejtő helyeket. Tudtam csak idő kérdése és valami rácsimpaszkodik műcsalimra, így türelmesen vártam a megfelelő pillanatot.

A vízben álló cölöpök ígéretes helynek tűntek

Időközben egy árnyékos helyre értem, ahol fatuskók sora meredezett ki a víztükörből. Éreztem, ha valahol számíthatok majd kapásra, akkor ez az a hely. Hatalmas villantómat a csökök felé lendítettem és lassan megindítottam a bevontatást. Észrevettem, hogy műcsalimat egy testes, sötét árnyék követi, majd a parthoz közeledve egyszer csak nyom nélkül eltűnt. Mi a csuda lehetett ez? - morfondíroztam. A következő bevontatásnál megismétlődött a dolog... közelebb hajolva láttam, egy raj sügér követi a pörgő vasat, majd a parthoz érvén a falka egy szempillantás alatt szétrebbent.

A nap első zsákmánya egy tenyeres sügér...

... a csukának szánt ötös körforgón akadt fenn

Mosolyogva konstatáltam, vajon mit is akarnak ilyen apró sügérek ettől a hatalmas körforgótól, de gondolatsoromat egy apró ütés szakította félbe és nem kis meglepetésemre a horog végén ficánkolt egy jó tenyeres csapó sügér. Jézusom, de régen fogtam már belőletek, talán öt év is eltelt azóta, hogy az esztergomi Duna ágon, vagy a Mosoni Dunán elcsíptem egy-egy fél kilós csapót. Óvatosan partra emeltem a falánk kis ragadozót, kinek sikerült begyömöszölnie szájába a csukának szánt ötös körforgó villantót. Gyors fényképezés, és már útjára is engedtem a kis jövevényt.

Visszaengedés a kristálytiszta vízbe

Kicsit összezavarodott a drága, de végül visszatalált a mederbe

Hát, ha a sors ezt akarja, akkor legyen... lecseréltem műcsalimat egy aprócska VIBRAX körömvillantóra, mely piros tónusokat is tartalmazott. Tudtam, hogy a piros szín sügérnek olyan, mint bikának a vörös posztó. Biztos voltam az újabb fogásban és csakugyan, második bevontatásra apró koppintást kaptam és a zsinór végén újabb kis csíkos útonálló ficánkolt. Csupán annyit kellet tennem, hogy hagytam lesüllyedni a villantót a fenékre pontosan abba a gödörbe, ahol a sügérfalka tanyázott.

Újabb szép csapó sügér...

... ezúttal már célzottan fogva

Igazi örömpeca alakult ki végül. Egymás után fogtam a tenyeres sügéreket és az acél előke és vastag zsinór sem igazán zavarta a falánk jószágokat. Több mint fél tucatot gyűjtöttem össze belőlük, mire a raj szétrebbent. Utána hiába dobáltam keresvén, hová is tűntek, már nem akadtam rájuk. Mindenesetre így is rendkívüli élményben volt részem, hogy rátaláltam erre az eldugott sügértanyára.

A sügértanya lakója

Miután megbizonyosodtam róla, hogy elfogytak áldozataim, új módszerre váltottam és egy hármas méretű ezüst MEPPS LONG körforgót csatoltam fel a zsinór végére. Új, még háborítatlan helyszín felé lendítettem botomat, és rögtön az első dobásra, szinte a vízbeérést követően, elemi erejű rántás szaladt végig pálcámon. Érzetem, ez már testesebb hal lesz, már fárasztani is kellett a pörgő vasra lecsapó kilós balint.

Végül sikerült elcsípnem egy fenekeszeget is

Parthoz érve nyakon ragadtam a kilós őnt és megszabadítottam a horogtól, amit sajnos elég mélyre sikerült benyelnie. Nem akartam sokáig húzni az időt, mert erősen vérzett áldozatom, így pár gyors fotózás után útjára eresztettem, hogy egy hatalmas farokcsapással elspurizzon a biztonságot jelentő nyílt víz felé.

Torokra nyelte a villantót, és eléggé vérzett is...

... de egy hirtelen farokcsapással elevenen távozott az alkalmi fogságból

Miután megbizonyosodtam róla, hogy nincs több hal a környéken, útra keltem, hogy új állásokat, ígéretes haltartó helyeket fedezzek fel. Ennek az lett a következménye, hogy jól eltévedtem az árparti erdőben és majd egy órát bolyongtam, mire megtaláltam a kivezető utat. Sajnos ez a horgászat végét is jelentette egyben, de nem bántam, hiszen olyan élményekkel tértem haza, ami mostanság elég ritka dolog a Dunán. Ha már idén nem is, de jövő évben biztos vagyok benne, hogy újra ellátogatok Neszmélyre, hiszen még annyi felfedezésre váró titkot rejt magában ez a csodás holtág...

Nem túlzok, ha azt mondom, az ország egyik legszebb horgászhelyén jártam

A bejegyzés trackback címe:

https://pecazas.blog.hu/api/trackback/id/tr643498782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lovas1230 2012.01.18. 20:16:43

Sok ember nem hiszi el, hogy nem a hal a legfontosabb a horgászatban az csak a ráadás:D
Nagyon szépek a képek és vizuális a leírás is gratula:)

amúgy mien botot használsz?értem itt a hosszt és a súlyt.
Üdv

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.01.18. 20:25:40

@lovas1230: Szia Zsolt!

Köszönöm szépen. Tulajdonképpen Neszmélyen nem is lehet rossz képeket csinálni, olyan gyönyörű az a táj. Bár itt nem akadt nagy hal, a következő történetekben majd fokozatosan emelkedik az egyedsúly is... mindenesetre én jobban örültem ezeknek a szép csapó sügéreknek, mint egy méretes csukának. Ritkán fogok belőlük.

Jelenleg két pergető botom van. Az egyik a csukás, ez egy Shimano Beast Master 3,3 m 20-50 g-os. Itt szinte az összes pergetett halat azzal fogtam. Most vettem egy kisebb Daiwa Exeler 2,4 m -es 5-25 grammos botot. Ezt főleg inkább fekete sügérre, csapóra, kősüllőre, süllőre, balinra vettem. Még tesztelés alatt van és egyenlőre több kisebb között egy kilós fekát segítettem partra vele.
Az orsóm Shimano Twin Power 4000 FC és 17-es fonott zsinór van rajra...
Üdv.

Tom

Kapásjelző 2012.01.18. 20:54:10

WOW! Nem csak a történet, de a képek lenyűgözőek lettek. Jó kis halak ezek a sügérek, el lehet velük szórakozni :D + méretükhöz képest hihetetlen erőben vannak, valamint gasztronómiai értékük is jelentős. Kóstoltad már, Bogyó?

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.01.18. 21:01:30

@Kapásjelző: Szia Laci!

Igen, nagyon szórakoztató rájuk horgászni. Főleg, ha ráakadsz egy kis csapatra, mert akkor egymás után lehet kitermelni a csíkos kis vitézeket. Sajnos nagyon ritka vendég a Dunán, talán 5 éve fogtam egy félkilósat utoljára. Kíváncsi leszek, hogy az új könnyebb pergető bottal milyen élmény lesz rájuk horgászni...
Nem ettem még belőlük, de szerintem nem is fogok. Ha viszek is haza halat, maximum majd a nemesebbik rokonából. De abból is csak ritkán... :o)
Jah és ott van a fekete sügér. Idén lesz egy pár izgalmas történet róluk is majd...
Üdv.

Tom

AzHofi 2012.01.19. 13:24:42

@Bogyo_bacsi: süllőre szerintem gerincesebbet használj, az a vékony bot nemigen hiszem, hogy képes a süllő kemény pofáját átütni, sok lesz a lemaradásod.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.01.19. 14:44:02

@AzHofi: Szia Hofi!

Igen, ezen én is gondolkodtam, hogy majd egy 20-40 grammosat is be kéne szerezni. Hát az majd egy következő lépés lesz a sajnálatos anyagi akadályok miatt... A Shimano egyrészt nagyon nehéz, másrészt nem érzem vele a Rapalát, és a Jiget. Idén próbálkozni fogok a Dunán az új bottal és majd megírom a tapasztalataimat. Ha nem vállik be süllőre, akkor veszek majd egy pálcát a kettő között félúton... :o)
Üdv.

Tom

AzHofi 2012.01.19. 14:49:57

@Bogyo_bacsi: szia, nem muszáj újat venni, szerintem nem túlzás süllőre a beast mastered.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.01.19. 15:05:43

@AzHofi: Hát lehet az lesz, hogy viszek két botot és este majd átállok az erősebbre. Majd meglátjuk, mert amekkora süllők vannak nálunk, azt lehet meg tudom fogni majd a Daiwával is. Ha meg nem, akkor változtatok... A Beast Master 3,3 m hosszú és eléggé fárasztó vele a pergetés. Kisebb Rapalák veretését sem érzem ezért könnyebben behúzom a kövek közé. Igaz, ha akasztok, ritkán megy el... Na majd megírom év végén a tapasztalataimat... :o)
Üdv.

Tom

oscarson 2012.01.19. 18:02:09

Csáó Bogyó bácsi! Gratulálok a cikkhez, a fogott halakhoz, és ahogy megragadtad a kínálkozó lehetőséget. Viszont ahogy a cikk elején leírtad a tájat, az nagyon megragadott. Lovas kollégához hasonlóan, a lehetséges fogásoknál sokkal fontosabbnak tartom, hogy az időnket valóban szép környezetben töltsük el.
üdv oscarson

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.01.19. 20:43:40

@oscarson: Szia Oszkár!

Majd nyáron szeretnék szervezni egy több napos horgászatot a neszmélyi holtágon, ahova szívesen látok minden blogolvasót. Ezt a tájat egyszer mindenkinek látnia kell!
Oszkár! Neked volt mostanában valami fogásod, vagy megjelent cikked?
Üdv.

Tom

oscarson 2012.01.19. 21:30:42

@Bogyo_bacsi: Szia Tom. A nyárra én is tervezek egy több napos Komáromi "nyaralást" a Szép kártya remélem segít. A holtágat is nézegettem, talán összejön.
Két napja voltam Zebegénybe, egy balin ASP.-re, egy másik twiszterre, és egy sügér wobblerre jött.
Van egy béta verziós blogom, illetve csak formálódik, majd oda felrakom, ha cikk lesz belőle. De ez nem publikus.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.01.19. 22:20:17

@oscarson: Neszmély még kicsit odébb van Komáromtól. :)Sajnos a Komáromnál lévő holtág nem túl jó hely, érdemesebb inkább az élő Dunán keresgélni pergető állást.
Nah, az nagyon szép télidőben. Hát tudod, ha csinálsz hozzá szép tájképeket és szépen megfogalmazod az írást ez elég is lenne. Nem kell mindig megtömni a történeteket hallal. Sokszor elég egy is, vagy talán még egy sem... a lényeg, hogy érdekes legyen az írás és legyen tanúlsága.
Mindenképpen küld majd el a linket nekem. Kíváncsi vagyok rá... :)
Üdv.

Tom

egyatlagoshorgasz · http://egyatlaghorgaszkalandjai.wordpress.com/ 2012.01.19. 23:19:09

Ismét egy jó kis történet,gyönyörű képekkel,most már még jobban várom a nyarat. Nagyon jó látni ezt a zöld tájat. :)
Gratula a Sügerekhez és a Balinhoz is. Nekem még pergetve nem sikerült sügért fognom,de a közelemben elég sok,hasonló szépségű Tisza holtág van. Lesz hol próbálkozni,az UL cuccal.
De nem siránkozok a tél miatt. Hétvégére domolykópergetés,és egy bodorkázás van beiktatva. :)

Ádám

oscarson 2012.01.19. 23:24:24

@Bogyo_bacsi: Nincs az messze, egy fél óra vonattal, egy sör áráért. Az út alatt pont meg lehet inni egy másikat. Persze majd csak nyáron lesz, addigra a Szép kártyáról is kiderül, hogy mire jó.
üdv oscarson

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.01.20. 08:48:49

@egyatlagoshorgasz: Szia! Nekem domolykót csak egyszer sikerült életemben fognom vagy 10 évvel ezelőtt apró körforgóval. Meg egyszer Ricsi barátommal egy jó 35 centiset egy homokpadon a Duna közepén, bár azt nem én akasztottam... Hát a sügérfogásnak az az egyik titka, hogy olyan vízen kell próbálkozni, ahol sok a sügér... :D Sajnos a Duna nem ilyen, de ha pl a Balatonon jársz, akkor biztosan sikerül majd sügért fognod, mert az utóbbi időben ott nagyon megerősödött az állomány. Egyébként gyermekkoromban egyszer Kiskörén üdültem, és a környező csatornákban gilisztával rengeteg szép sügért fogtam. Szóval a keleti országrészben is biztosan van rá lehetőség, csak meg kell találni a megfelelő helyet... csak próbálkozni kell különböző vizeken.
Egyébként mostantól csukás történetek jönnek majd. Három teljesen különböző vízre invitállak meg titeket. Egy patakocskára, egy vadregényes tavacskára és egy kavicsbánya tóra... :)

@oscarson: Okés, mindenképpen megbeszélünk majd valamit. Én ilyen több napos sátorozós dolgot képzeletem el, ha van rá igény. No, majd ha közeleg a nyár, újra felvetjük a témát... :)

Emberek! Az áldozati totemhez senkinek nincs hozzáfűzni valója??? :DDD

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.01.21. 09:51:29

@oscarson: Szia!

Átnéztem a blogodat. Gratulálok, nagyon jó írások vannak rajta. Kirakhatom a linket az oldalamra?
Mivel elég sok cikked van, még sok idő, mire sikerül mindet átolvasnom, de sajnos kommentet nem tudtam írni hozzájuk, mert az alján legördülő dobozban ki kell választani valamit (Profil kitöltése) ami nem tudom micsoda... :( és így nem enged hozzászólást írni.
Üdv.

Tom

oscarson 2012.01.21. 16:39:22

Szia Tom! Örülök hogy tetszik, de a kirakással még várj. Igazából amikor a Gugli blogja mellett döntöttem, az ingyenességen kívül az egyszerű elérés, és bejegyzés volt a szempont. Láttam, hogy kommentelés van, hurrá. Hogy ez hogy működik, nem is foglalkoztam vele.
A profil kitöltés annyi, hogy Gugli email, vagy Twitter, vagy más Google kezében lévő szolgáltatáshoz kell csatlakozni, onnan belépni, és csak utána lehet irkálni. Hát elég gestapós megoldás.
Persze jobban megismerve, más problémáim is vannak. Például én nem tudnám viszonozni a direkt link kirakást.
Szóval valószínű váltani fogok, talán a te általad is preferált Blog.hu-ra, úgy látom ez jobban testre szabható. Ezért kérlek kicsit várj még, majd ha végleges lesz a cím, csak utána.
köszi oscarson

oscarson 2012.01.21. 23:14:11

Szia Tom! Nehezen, de kiderítettem, ha a kommentelésnél a profil kitöltése listából, az OpenID (szabad azonosító) -t választod, aláírhatod mint Tom.com, vagy pecázás.blog.hu. vagy akár kispista.hu, a lényeg a megtévesztő .hu, .com, stb végződés. Hát ez van.
üdv oscarson

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.01.22. 09:21:24

@oscarson: Szia!

Ok, mindjárt kipróbálom és írok is valamit.
Az a baj, hogy erre nagyon kevesen fognak rájönni...
Egyébként én meg vagyok elégedve a Blog.hu-val. Idáig semmi problémám nem volt vele, pedig már több, mint 2 éve működik a blogom. Lehet, hogy egy az egyben lehet exportálni és importálni is az írásaidat a két rendszer között. Itt legalábbis van rá lehetőség...
Ha technikai kérdésed van, írjál légyszi majd priviben!
Üdv.

Tom

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.01.22. 11:18:47

@oscarson: simán ki tudsz rakni linket, ha kell, segítek (nééz be a blogomra, tele van direkt linkekkel oldalt).
A blogspotnak annyi előnye van, hogy piszkálhatod a kódot magad. Később, ha már van kedved vacakolni vele, teljesen egyénire szabhatod a blogot külső segítség nélkül. Legfőbb hátránya meg szerintem a rugalmatlan képfeltöltés, vagyis csak külső képtároló hely (pl. Picasa vagy hasonló) segedelmével tudsz a 3 egyenmérettől eltérő (pl. a szöveg teljes szélességét kitöltő) képet felrakni.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.01.22. 20:52:33

@oscarson: Oszkár! Még mindig nem sikerül kommentet írnom. Így sem enged... :o(

@Hepci: Itt is tudsz feltölteni különböző sablonokat és utána a kódban turkálni...

Üdv.

Tom

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.01.23. 01:14:48

@Bogyo_bacsi: Oscarsonnak kellene matatni egészen picit: a kezelő felület Beállítások/Megjegyzés pontjában a "Ki írhat megjegyzést?" kérdésre az első pontot ("Bárki - névtelen felhasználók is") kell megjelölni...
A Blog.hu-tól az időnként látható "sünetelés" riasztott el (meg az Index felszopóiból verbuvált blog-élcsapat, de ez nem ide tartozik). :)
Ami kívülről látható, az alapján kb. hasonló értékű a 2 rendszer jelenleg, bár biztos vannak apróbb különbségek. Ha valaki költ is rá, természetesen bármit meg lehet csinálni. A Wordpress alapból többet tud ezeknél szerintem.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.01.23. 20:08:25

@Hepci: Hapci! Azért a blog.hu-nak nagy előnye, hogy jóval egyszerűbb az URL cím. Így ha valakinek elpöttyented a tóparton, simán meg tudja jegyezni.

Egyébként kicsit felvarrtam a ráncait a blognak. A jobboldali rész szélesebb lett, így az információk jobban áttekinthetőek lettek. A designt is megváltoztattam. 2 év után már időszerű volt... :o)

Üdv.

Tom

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.01.24. 01:38:16

@Bogyo_bacsi: na ez igaz, erre nem gondoltam.
Látom, tettél vesszőt a horgászkalandok szóra. :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.01.24. 08:55:02

@Hepci: Szia!

Igen, amikor készítettem a régi fejlécet nem vettem észre, aztán időközben elveszett a Photoshop forrásfájl... :D

Tom

jimmba 2012.01.28. 17:15:52

Hi! Gratulálok a cikkedhez,jó történet!
Tényleg szépek a képek és szép sügerek is jöttek.
Van nálunk is a Dunán bőven. Fogtam elég sokat duci wobblerekkel,igaz még soha nem pergettem rá célzottan,de
a híd mellett balra sok van és nagyok.

Hofinak igaza lehet a bottal kapcsolatban.
Látod,ezt mondtam én is neked.
A Beast Master nagyon nem jön be nekem,legalábbis abban a hosszban,ami neked van. Érdekes,hogy sok a közepes wobblerekhez,hiszen az enyém is ugyanaz a dobósúly és márka. A Daiwa botodat még nem láttam és csak dobósúly alapján nem lehet megítélni a botot.
Majd idén meglátod melyikkel mire érdemes pergetni.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.01.28. 20:07:57

@jimmba: Hello Jimmy!

Köszi.
Ezt a botot elsősorban fekete sügérre vettem és kősüllőre, hogy tudjak drop shottal horgászni kisebb testű ragadozókra. Ki kell próbálni, hogy mit tud. Ha nem lesz alkalmas dunai süllőzésre, lehet veszek egy másikat a kettő között. Meglátjuk majd. A Beast Master inkább csukás bot. Az őszi szezonban szépen bizonyított. Nagy méretű körforgókra és gumihalakra tökéletes, jó nagyot lehet vele dobni és jó erősen lehet vele bevágni. Kevés halam megy el vele...

Egyébként jövőre próbálkozni akarok majd sügérre is. Nagyon kedvet kaptam ez után a neszmélyi horgászat után és Daiwa botom alkalmas is rá. Mindenesetre a február a csukák hava lesz itt a blogon. Kövessétek majd figyelemmel, mert nagyon frankó pergetős történetek lesznek tavaszig.
Üdv.

Tom

csaba801 2012.01.29. 20:52:17

Sziasztok

Egyik haverommal most kezdünk pergetni és tanácsot szeretnék kérni.Milyen damilt használtok.esetleg előkét a pergetés során?a komáromi terepen

üdv csaba

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.01.29. 22:11:58

@csaba801: Szia Csaba!

Én eddig 0,17-es Power Pro fonott zsinórt használtam, de most rendeltem egy 0,14-es Daiwa 8 Braid zsineget.
Kell a fonott, mert egyrészt jobban érzed az akciókat, másrészt elég gyakori a leakadás és az erősebb fonottal általában kijön a műcsali. Balinra megpróbálhatod a monofil zsinórt is, de csak abszolúte felszíni csalikra ajánlom!
Én előkét nem nagyon szoktam használni, csak gyengíti a zsinórt...
Kérdezz nyugodtam, ha tudunk segítünk...
Üdv.

Tom

csaba801 2012.01.30. 07:24:46

@Bogyo_bacsi: kösz a választ.
Milyen tipusú rapalákkal szoktatok dobálni?
Mi eddig csak szőnyi holtágra jártunk gumihalazni.
De ott eddig csak csukát sikerült fogni egy 3 és egy 5 kilósat.

üdv

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.01.30. 08:55:40

@csaba801: Csaba!

Én főleg felszíni Rapalákkal nyomom, mint az SSR7, XRAP meg ilyesmik. Jimmy jóval változatosabban alkalmazza a wobblereket. A színeket a víz átlátszóságának függvényében kell megválasztani. Zavaros vízben jobbak a rikítók, tiszta vízben pedig a természetes színűek. Ha visszalapozgatsz a történetekben látod majd, hogy milyen konkrét típusok fityegnek a halak szájában.

Hát azért ez a 3 és 5 kilós csuka elég szép zsákmánynak számít természetes vizeken. Gratulálok hozzájuk! Merrefelé jöttek, milyen gumihalra és melyik évszakban?
Üdv.

Tom

csaba801 2012.01.30. 17:46:13

Most decemberben sikerült őket fogni.Berkley Power Bait gumihallal.Korong illetve twister farkúval.De azóta nem nagyon találjuk a halakat.Semmi mással nem sikerült eddig halat fogni.Pedig csak csukára horgászunk.Ott.Bár mostanában nagy a víz nem nagyon lehet megközelíteni a helyet.Szőnyben horgászunk az alsó holtágon.Szerintem rengeteg hal van benne.Mondjuk ti nem sok jót írtok róla ahogy olvasgatom.Fogtatok ott már halat?Szoktatok oda járni?
X-rapból a 6 centist kicsinek mondod balinra vagy már megfelelő méret?

Üdv Csaba

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.01.30. 20:01:51

@csaba801: Szia Csaba!

Én gyerekkoromban sokat jártam oda, volt hogy egy alkalommal másfél tucat csukát is fogtam, bár alig érte el egy-kettő a méretet. Nagyon jó szórakozás volt. Domolykót is fogtam ott. Tavaly előtt akasztottam egy szép süllőt. Közel volt a három kilóhoz úgy rémlik, de sajnos leakadt... :o(
Íme a történet:
pecazas.blog.hu/2010/04/18/a_majdnem_meglett_dunai_fogas
Én szeretem nagyon a holtágat, tavaly is voltam kint tavasszal, de az alacsony vízállás miatt nagyon be volt poshadva.
Lehet idén is megpróbálom majd párszor. Majd ha vége lesz a csuka tilalomnak... :o)

X-Rapból a hosszúkás 8 centis vált be igazán balinra. A 6 centis ducikat Jimmyék sikeresen használják süllőre.
Üdv.

Tom

jimmba 2012.01.31. 11:11:23

@csaba801: Szia Csaba! Az X-Rapról annyit mondanék,hogy
nagyon jó balinra,de nem csak arra,hanem mindenre.
Én harcsa kivételével mindent fogtam már vele.
Ennek ellenére,ha kezdő vagy a wobblerezés tekintetében,
akkor nem ajánlom,mert odafigyelősebb pergetést igényel,mint egy ssr vagy originál esetében.
Nekem az X-Rap a kedvencem,de eddig akiknek ajánlottam és vettek,csak a Bogyó fogott velük és ő is csak balint.
Sokan panaszkodnak rá,hogy nem érzik a veretését.
Ez egy lebegő wobbler,tehát csak nagyon lassan emelkedik a felszínre így a leakadás veszélye is jóval nagyobb.

csaba801 2012.01.31. 19:59:17

@jimmba: szia
kösz a választ.Akkor érdemes szerinted először
ssr7 el meg originallal gyakorolni?
Milyen technikával kell ezeket huzni?
Milyen színek váltak be nálatok?
a 6cmes x-rapról mi a véleményed kicsi lenne?
ezt hogy kell húzni hogy kezdő pergetőnek nem javaslod.
bocs a sok kérdésért.de nem sok pergető horgászt ismerek a környéken.
üdv csaba

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.01.31. 20:47:18

@jimmba: Igaz csak balint fogtam vele, de a rakodó alatt egy fehér X-Rapomat elvitt egy csuka még a kezdetek kezdetén. Igaz én éjszaka nem is próbálkoztam vele. Ahogy jön a sötétség általában átváltok SSR-re. X-Rappal csak alkonyatig dobálok balinra gyorsan húzva. Én sem érzem a veretést, szerintem érzékenyebb bot kell hozzá és valóban sokszor leakad. :o(

@csaba801: Csaba! Én egy négy wobbleres készletet ajánlok kezdésnek a saját tapasztalatom alapján. Napnyugtáig balinra: XR8-SB és XR8-S. Ezeket gyorsan kell tekerni és néha belepöccinteni a bot végével.
Éjszakára pedig egy SSR7-SFC-t és egy XRSH8-SB-t süllőre. Az előbbi zavaros, az utóbbi tisztább vízre. Ezeket lassan kell tekerni meg - megállítva.

A 6 centis X Rap is jó, amennyiben nem a nyúlánk, hanem a dundi típusra gondolsz, de szerintem nyugodtan felrakhatsz 8 centiset is...

Egyébként nyugodtan kérdezhetsz és ha van kedved csatlakozhatsz is hozzánk időnként. Én csak örülök a társaságnak...
Üdv.

Tom

jimmba 2012.01.31. 20:56:56

@csaba801: Igen,érdemes a két alaptípust húzni.
Attól is függ a vontatási sebesség,hogy milyen halat akarsz fogni.
Balinra gyorsan kell húzni,mert a sneci menekülő mozgását kell imitálni. Néha még meg is kell ugrasztani a wobblert,sokszor ezt kapás követi. Ennek ellenére az éjszaka süllőre vezetett rapalát néha szép balinok kapják el.
Azért mondom az ssr és az originalt,mert drágák a rapalák és ezekkel biztos,hogy lesz siker élmény.
Balinra inkább a kisebb méretek jók. Pl. SSR5 original 7-9cm. Persze az SSR 7 univerzálisnak mondható.
Színek balinra: S,BG, SD ezek nappali színek.
Tiszta vízben ezek lehetnek a jók.
Zavaros vízben lehet húzni rikító színeket.
A balin szereti a fehéret,kéket,zöldet és narancs árnyalatú színeket.

Az X-Rapnál sincs nagy trükk,csak jó felszerelés kell hozzá és sok parton töltött idő.
A lényeg,hogy az SSRnek nagyobb a veretése,tehát sokkal könnyebb érzékelni a mozgását. Az X-Rapnak nagyon finom rezgése van és lassú folyású víznél kevésbé érezhető a mozgása. Inkább gyors vízre ajánlott.
Nekem volt 6cm,de nem igazán jött be,mert gyors bevontatás mellett túlverette magát és a szerelésem nem is volt megfelelő. Ez csak a wobbi csak 4g.
Nem tudom milyen bottal akarsz pergetni,de a 8cm XR szinte mindenre jó.
Színeknél itt a GGH,SB,HS,OG és S ami jó lehet.
Ezek az én tapasztalataim,de én is sokat tanulok másoktól.
Érdemes olvasni cikkeket és kísérletezni. Tutti csali sajnos nincs,mindig más a jó.

jimmba 2012.01.31. 21:17:09

@Bogyo_bacsi: Na látod. Akkor még is csak igazam van az XRrel kapcsolatban. Sokan nem érzik.
Mondtam,hogy húzd éjjel is,de te ragaszkodsz az ssr 7hez.
Duci X-Rap nincs,csak X-Rap Shad.
Olyat ne írjál,hogy tiszta vízben az SB-t kell húzni,mert sötét,zavaros vízben a kék látszik a legjobban a halak számára.Ezért éjjel vagy zavaros vízben a legjobb. Már sokszor bizonyított.
Az SB éjszakai szín,ennek ellenére lehet vele fogni nappal is,de tiszta víznél és napfénynél riasztólag is hathat. Csak ennyit helyesbítek. Az SFC nél jól írtál mindent.
Nem akarok kötekedni csak nem értek egyet azzal amit írtál.
Azért mondom az ssrt és az originált,mert szerintem azokkal könnyebb tanulni.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.01.31. 21:34:43

@jimmba: Igen, de az SSR elég gyakran ad halat és eléggé bízom benne...

Amikor azt írtam, hogy duci X-Rap, akkor az X-Rap Shadra gondoltam... :o) ezen nem veszünk össze.

Nekem már tiszta vízben is adott halat az SB színű wobbler áradásnál és alacsony víznél is egyaránt. Ezért én azt mondom, hogy mindig érdemes próbálkozni vele...
Itt például alacsony víz volt, állandó és tiszta is, amennyiben a budapesti Dunát tisztának lehet nevezni:
pecazas.blog.hu/2011/01/05/horgaszat_a_betonteknoben

Itt szintén nappal volt, alacsony és tiszta víz:
pecazas.blog.hu/2011/06/01/majusi_balin_aranyat_er

Én azért ajánlom az X-Rapot, mert balinra nem nehéz vele horgászni és a kék hátú és a sneci színű, ami nekem halat adott, de te horgászol többet a Dunán, én nem állítok kőbe vésett dolgokat, csak amiket tapasztaltam.
Üdv.

Tom

jimmba 2012.01.31. 21:57:33

@Bogyo_bacsi: Na panaszkodtál,hogy nem írok ide. Most írok eleget.
Tudom én,hogy lehet fogni kékkel nappal,hiszen én vezettelek rá.
Én azt mondom,hogy inkább zavaros,sötét vízben kell húzni meg éjjel.
Sok süllő mesélhetne róla.
Nekem mindegy mivel pergetsz,de az SB az éjszaka eredményesebb,mint nappal.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.01.31. 22:33:01

@jimmba: Na majd idén kipróbálom éjszaka is... ;o)

Tom

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.02.01. 19:26:57

Jól kiveséztétek... lehetne még beszélni a szegény ember Rapalájáról, a Salmóról is... aztán vannak a gazdag emberek Rapalái, a "japán belpiaci" modellek, amik néhány típusáról a jafinált Oscarson kikutatta, melyik kínai gyárban készülnek... különösen imádom az olyan kínai fröccsöntött szarokat (pl. Capture), amikből még véletlenül se akad 2 példány, ami egyformán úszik... :)
Jót tesz a változatosság, de csak az agyondobált helyeken (pl. Tass) igazán perdöntő. Mostanában több ígéretesnek tűnő magyar kézműves gyártmányt láttam, talán mások is felzárkóznak a Chervy mellé.

csaba801 2012.02.01. 19:43:26

Egy energo team spin blade 270 es botom van 30-80 dobósúllyal és egy shimano nexave 4000fc orsóm.
A botot kicsit erősnek érzem.Lehet kéne majd vennem egy 10-30 garmmosat woblerezni.

csaba

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.02.01. 19:55:42

@Hepci: Hát igen sok féle wobbler van ami jó még. Én idáig csak Rapalákkal próbálkoztam, és az idei téli fekete sügéres horgászatok alkalmával újítottam be néhány Heddon, Illetve Rebel csörgő zörgővel. Idáig nem sikerült velük halat fogni, de ami késik, nem múlik. Van néhány Salmo Thrillem is, de nekem mindig visszaakadtak a zsinórba. Jövőre majd megpróbálom színesíteni a palettát ígérem. Csukára vettem néhány Savarage wobblert is... Chervyt nem is tudom honnan lehet szerezni. :o(

@csaba801: Csaba inkább 20-40, vagy 20-50 grammosat válassz a Dunára. Azok jók süllőre, balinra, csukára egyaránt.
Üdv.

Tom

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.02.01. 20:27:59

@Bogyo_bacsi: néha érzek késztetést, hogy még egy wobbleres dobozt hurcoljak magammal, de akkor nagyobb táska is kellene... kicsit úgy érezném magam, mint az átlag nő, akinek 46 pár cipő és mindhez más táska köll... :D
Jól összeválogatott 8-10 wobblerrel a balin/csuka/süllő témában a legtöbb helyen boldogulni lehet.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.02.01. 20:36:20

@Hepci: Egyet értek, de az ember sosem nyugszik. Mindig kutat a neten és előbb utóbb lesz annyi műcsali a dobozban, mint egy átlag nőnek cipői... :oD
Üdv.

Tom

csaba801 2012.02.01. 20:51:27

@Bogyo_bacsi: szia erről a botról mi a véleményed?
SHIMANO BEAST MASTER BX SPINNING 300MH 14-40 gramm
ez most akciós.Ezzel jobban érezném a rapala veretését.
Az ssr woblereket már nem egy egszerű eset beszerezni.Ahogy nézem neten se sok helyen találni.
Az ssr 7 scf et eddig nem találtam sehol csak 9cmest.

csaba

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.02.01. 21:05:01

@csaba801: Szia!
Ez a bot tökéletes szerintem. Igen, a Rapalák beszerzése mindig problémás. Sok helyen csak kirakják, de nincs is készletben. Megbízható helyről kell rendelni. Érdemes ilyenkor 4-6 darabot egyszerre...
Én itt BP-n járok időnként 4-5 horgászboltba és mindig másik helyen fedezek fel egy-egy alkalmas darabot.
Én meg 9 centiset nem tudok szerezni. :oD
Üdv.

Tom

jimmba 2012.02.01. 21:21:13

@csaba801: Szia Csaba! Nem akarok beleszólni a botválasztásba,de igazából mennyit szánnál botra?
Gondolom a Haldorádon láttad a botot.
Én csak a Bogyónak a Bestia Mesterét próbáltam,de nekem nagyon nem jött,mert túl lágynak tűnik a spicce,de ez szerintem a bot hossza miatt van. Amúgy sok jót olvasni a Beast Masterről,ennek ellenére hónapok óta nem viszik a Haldón.
Szerintem inkább 270 vagy 240 pálcát vegyél.
És felesleges elkapkodni a vásárlást.
Sok jó bot van,nézzél körül rendesen.
Merev spiccű bot jobban közvetíti a wobblerek mozgását.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.02.01. 21:39:23

@csaba801: ha univerzális botot akarsz, inkább eggyel rövidebbet vegyél (270 cm) és könnyebbet (20 deka alatt). Pl. Bogyó vett egy 5-25 grammos Daiwa Excelert, nagyon szimpatikus (bár én jobban szeretem, ha a felső parafa egészen rövid), abból van 15-40 grammos is. Alapáron annyi, mint a Shimano akciósan, pl. itt:

sugerbolt.hu/termek/daiwa_exceler_spin_.html

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.02.01. 21:46:45

Jah én a Beast Masterrel és a Daiwa Exelerrel is meg vagyok elégedve. Az előbbivel sok halat fogtam, de kicsit nehéz a 3,3-as. Bár csukázáshoz a nagy körforgókhoz és gumihalakhoz ez ideális és jó nagyot lehet vele dobni, de erős hát kell hozzá. A Daiwa pedig nagyon finom kis pálca. Jó gerinces és bevágáskor fellágyul szinte parabola akcióban dolgozik. Élvezet vele a fárasztás bár karácsony óta csak egy kilós fekán sikerült letesztelnem. Rapalázáshoz ideális, bár a Dunára inkább az egyel erősebbet javasolnám, amit Hapci is ír...
De persze van még sok más jó lehetőség is...
Üdv.

Tom

jimmba 2012.02.01. 21:50:10

Hepcivel egyetértek a 270 hosszúság tekintetében.
Mindenki más botot javasol,én ebbe nem is megyek bele,csak annyit mondok jobb,ha látod és fogod a botot,mert neten képek alapján kicsit szerencsejáték
botot venni. A botokhoz csak marketing szöveg van és sok dolog nem derül ki ebből.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.02.01. 22:08:15

@jimmba: :)
És még akkor is könnyen választhat nem teljesen szerencsésen az ember, ha megtapogatja/megrezegteti, stb. Az alap hibák (pl. takony a bot, túl vastag/vékony/hosszú/rövid a nyele) könnyen kijönnek, de az, hogy konkrétan miként viselkedik adott műcsalival az ismert sebességű áramlásban, sajnos csak a vízparton, terhelés alatt fog kiderülni.

jimmba 2012.02.01. 22:33:25

@Hepci: Igen,van benne igazság,amit mondasz.
Mindig a parton,hosszú használat során derülnek ki a
dolgok.
Azért mondom,jobb látni,érezni mit vesz az ember,hogy
takony bot meg ilyenekbe ne fusson bele.
Na meg tényleg megnyerőnek lásd a pálcát,legyen szép
számunkra.
Amit még én fontosnak tartok és erre nagyon figyeltem is,hogy a bot súlyához igazítottam az orsó súlyát is a
megfelelő egyensúly végett. Fej nehéz bottal pergetni nem a legjobb. Szerintem ezzel mindenki egyetért.

jimmba 2012.02.01. 22:34:56

Amúgy szerintem is jó netről rendelni,mert sokkal olcsóbb,mint boltban,csak jó előtte látni,hogy mit rendelünk.

seven9st 2012.02.02. 20:02:42

Sziasztok! Ha már itt a botoknál tartunk az ET excalibur spin 270-ről mi a véleményetek? Elsősorban gumizni és wobblerezni szeretnék csukára, süllőre...
Még annyit, úgy hallottam, hogy az ssr gyártását befejezték ez az sr-re is igaz?

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.02.02. 21:57:48

@seven9st: Steven!

Üdvözöllek a blogomon.
Megnéztem a botot. A 30-60 grammot kicsit durvának érzem. Persze ezzel is lehet jót pergetni, de sokkal jobban érzed a műcsalit egy 20-40-es bottal. A 30-60 grammosat inkább nagy mérető gumihalakhoz, nagy villantókhoz ajánlanám.
Márkában is lehet jobbat választani, nem sokkal több pénzért. PL. a DAIWA Exeler amit vettem 17 rugó volt. Abból kell kiindulni, hogy egy pergetőbotot nagyon sokat fogsz használni, ezért érdemes kicsit többet áldozni rá szerintem...
Üdv.

Tom

jimmba 2012.02.03. 00:23:36

Szia Seven! Semmi nem rossz bot amivel halat fogsz!
Szerintem sem jók ezek az ET agyon reklámozott gagyi cuccuk. Ezt főleg a Spin Bladre értem,aminek spicce tőrik,mint a jég és sorolhatnám.
Inkább vegyél egy megbízhatóbb márkát.Lehet több pénz,de több élmény is.
A dobósúlyból nem szabad kiindulni,mert minden márkánál
mást fogsz tapasztalni.
Kérdezd meg Bogyót,hogy mi alapján ajánlja a 20-40 grammos pálcát.

jimmba 2012.02.03. 00:59:54

@seven9st: Nem tudom honnan van az ssr és sr infód,de ha tényleg így lesz,akkor a Rapala nagy kiesésről mesélhet majd.

csaba801 2012.02.03. 01:23:14

@jimmba: szia
És milyen botot ajánlanál mondjuk 20 ezer környékén?
Eddig DAIWA Exeler 2.7-2.4 et mondtátok 20-40grammosban.
Nekem pont ilyen spin bladem van 2.70 esben.Öröm olvasni ezeket a szavakat róla:)
Mi a baj vele van valami tapasztalatod?
Eddig csak egy bajom van vele a 30-80 gramm miatt nagyon merevnek érzem.De ha megunom eladom azt veszek egy másikat ehhez keresek tippeket.Kösz addigi javaslatokat.

Üdv Csaba

csaba801 2012.02.03. 01:35:10

Még egy kérdésem lenne a vaterán szoktatok venni rapalákat? Egy kettő egész jó áron megy ott. Vagy hamísítják őket szeritetek?

Üdv csaba

seven9st 2012.02.03. 05:02:18

@csaba801:
Szia Busa! A mai világban már mindent hamisítanak, Te sem vagy igazi Busa... :)

Csaba801-el együtt kezdtünk el pergetni tavaly a szőnyi holtágon, csak tök hülyék vagyunk a pergetéshez, ezt azért itt az elején tisztázni szeretném, hogy ne lepődjetek meg a sok "okos" kérdésen :)

Eddig 2 csukát sikerült akasztanunk, nem kevés mákkal, azóta sajnos semmi!

Gratulálni szeretnék az oldalhoz, nagyon korrekt írások vannak!

üdv:
Tamás

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.02.03. 09:34:16

@csaba801: Szia Csaba! Nem kell eladnod a jelenlegi botodat. Pergető csukázáshoz teljesen megfelel, főleg, ha nagyobb műcsalikat is használsz és más módszerekhez (pl fenekezés, úszózás csukára, süllőre) is megfelelhet. Én pont tegnap hoztam haza Pestről 2 teleszkópos botot, amit gyerekkoromba vettem. Azt hittem nem használom már őket, de menyhalazáshoz tökéletesek lesznek a hétvégén... Nekem ugyan nincs 20-40 es botom, de dunai wobblerezéshez a 20-50 est kicsit soknak, az 5-25 grammost kicsit kevésnek találom. Én a kettő közé lőnék. Lehet így is lesz év végén. Majd beszámolok a tapasztalataimról...

@jimmba: A 2012-es katalógusban ott vannak az SSR és az SR szériák is, így ez a hír kacsa.

@seven9st: Szia Seven! Köszönöm. Hát igen, a szőnyi holtágon elég nehéz fogni... Nekem sem sikerült mostanában. Érdemes lenne más vizekre is járni. Élő Duna, környékbeli tavak, neszmélyi holtág, stb... Minél több típusú helyre mentek horgászni, annál több tapasztalatot szereztek és annál több, változatosabb fogásotok lesz...
Üdv.

Tom

jimmba 2012.02.03. 10:01:42

@csaba801: Egyik havernak van Spin Bladje 10-30 grammos.
Szerintem a nyélborítás vmi szörnyű. Nem tudom honnan vették rá a parafát,de nekem nagyon nem jön be.
A gyűrűi meg nagyon gagyik.
Ez a fordított Low Rider gyűrű igen nagy marhaság.
Rá is jöttek a gyártók,hogy ez így nem lesz jó és az új szériákon már állítólag rendesen vannak a gyűrűk.
Az a reklám szöveg,hogy a zsinór átfolyik a gyűrűkön.
Ennek ellenére olyan hangos minden dobásnál,hogy
hosszabb horgászatnál megőrül az ember.
Meg jó pár fórumon olvastam,hogy eltört a spicce dobásnál. Volt akinek 3 Bladje törött,mind gyári hibás volt.
Szóval nekem az ET botokról elég ennyi.

A Daiwa Exelert én nem ismerem,csak neten láttam,de
ez már egy régóta megbízható komoly márka.
Én botok tekintetében Shimano párti vagyok.
Cégek amik megfizethető áron is jó botokat gyártanak:
Berkley,Shimano, Mitchell és a Daiwa.
Ezek küzül lehet venni 20ezer környékén jó botot.

A vaterán én is vettem pár Rapalát,de nem mindig voltam elégedett,mert sokszor nem olyan állapotban kaptam meg,amilyennek a képen fel volt tüntetve.
Hozzá teszem kaptam már Rapala utánzott.
Szóval kilehet fogni,de jobban jársz,ha kevesebb,de jó wobblered van.

jimmba 2012.02.03. 10:30:41

@Bogyo_bacsi: Hi! Én annyiban nem értek egyet veled,hogy
szerintem a 20-50grammos bot szerintem tökéletes a Dunára. A te botodat én is soknak tartom,de az én techniumom tökéletes. Mivel van 15-40grammos botom is,ezért mondom nyugodtam.
Persze ez függhet az adott márkától,mert mindenhol mást mutat a dobósúly. Sajnos még egy márkán belül is van eltérés és nem is kicsi.
Amúgy szerintem is a 30és 50gr közötti bot lehet a középút.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.02.03. 11:42:34

@jimmba: Hát kinek mi fekszik. Igazából a kérdés, hogy ki mivel élvezi jobban a horgászatot... milyen csalit használ, milyen körülmények között és milyen halat szeretne fogni...
Abszolúte szubjektív a dolog, főleg hogyha több típusú vízen is horgászik az ember...
Üdv.

Tom

jimmba 2012.02.03. 12:18:45

A Bestia Mestereddel én nagyon érzem a közepes wobbikat,de az enyémmel tökéletes.
A tiédhez nagyobb wobblerek jobban mehetnek.
Látod ezért nehéz kiindulni a dobósúlyból!
Holnap,ha mész menyhalazni,akkor vigyél jégvágót is.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.02.04. 01:06:07

@jimmba: a Spin Blade első szériája állítólag minden dobósúlyban jó volt, aztán gyorsan kigagyizták (cserélték a blankokat szarabbra).
Jók a Balzer botok is, kb. 20 éve használok egy Magna Silvert. Egyszer össze is törtem (lekoccoltam kőre a felső tagot Kulcson), de Algaier Zoli tett bele egy belső stucnit a törés alá, teljesen jó azóta is.
Ha meg valaki hajlandó 25-30000 fölé menni, akár egyedi botot is vehet... bár ott is gyakran csak a marketingduma a jelentős hozzáadott érték...

jimmba 2012.02.04. 15:55:22

@Hepci: Lehet,hogy jó volt az első széria,de ez lett belőle.
Biztos jók a Balzer botok,csak arról nekem semmi tapasztalatom nincs és nem hallok róla nagyon.
Azért 30ezer felett,már komoly botokat lehet kapni.
Persze ott is mellé lehet nyúlni.

seven9st 2012.02.06. 17:06:12

Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Honnan tudom megkülönböztetni a hamisított Rapalákat az eredetitől?
Bocs a láma kérdésért :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.02.06. 20:13:40

@seven9st: Szia!

Hát ez egy nagyon általános kérdés. Ha ismered a wobbler típusokat és volt pár darab a kezedben, akkor könnyen ki lehet szúrni. Ha nem tudod, akkor olyat vásárolj, ami eredeti dobozban van. Én sosem vásárolok a Vaterán, vagy használt cuccokat. Persze drágább az eredeti, lehet hogy több mint egy ezressel is, de abban biztosan nem fogsz csalódni. Én azt ajánlom, vegyél inkább kevesebbet, de újat. Ha összejön egy készlet már csak pótolgatni kell az elveszett darabokat, vagy újakat kipróbálni. Én elég sokat Rapalázok, de egy évben nem veszítek 3-4 darabnál többet. Ha nincs sok pénzed kezdjél egy olyan 4 darabos készlettel, amit ajánlottam az egy tízezres kb. Ha pergetsz majd egy évet a következő darabokat már saját tapasztalatod alapján fogod venni és kiszúrod a hamisítványokat is...
Üdv.

Tom

csaba801 2012.02.07. 12:08:11

sziasztok mi a véleményetek a Rapala X-Rap Shad Shallow XRSH-8 S színű woblerról.Használtok ilyet Fogtatok vele halat?

Üdv csaba

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.02.07. 13:19:52

@csaba801: Szia!

Én ugyan ezt a típus és szín összeállítást még nem próbáltam, de abszolúte jónak tartom. Ebben a színben, vagy kék háttal szerezném be. Szerintem jó választás. Nappal és este is adhat süllőt, balint.
Üdv.

Tom

seven9st 2012.02.07. 16:12:25

@Bogyo_bacsi:
Szia! Ráálltam a vaterás cuccokra, valamiért vonz engem :)
Ezt tudtam most vásárolni:
www.vatera.hu//rapala_shad_rap_sr_8_sd_ireland_1545330551.html

Szerintem ez jónak tűnik, jó áron. A szőnyi holtágra veszem ahol a víz mélység eléri az 5-6 métert.
Egyszer összehozhatnánk egy közös pecát, bár mi a Busával(csaba801) még nagyon gyerekcipőben nyomjuk!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.02.07. 20:53:26

@seven9st: Szia!

Hát ezt kezdő wobblernek pont nem ajánlanám, mert mélyre törő és ahogy húzod a part felé elég könnyen leakadhat ha nem érzed a ritmusát. Bár, ha mély a víz, akkor jó lehet, de a parthoz közeledve nagyon óvatosan kell húzni. Ha valaminek nekidöccen, engedni kell emelkedni... ezt csak jó pálcával lehet érezni. De halat hozhat mindenképpen.

Figyu! Ha lejár majd a csukatilalom elmegyek hozzátok majd a Szőnyi holtágra, aztán majd megbeszéljük a következő lépést. Most nekem is jönnek ki jó csukás cikkeim, ha van kedvetek véleményezzétek azokat is kommentekkel! ;o)

Tom

jimmba 2012.02.10. 20:01:35

@csaba801: Hi! Nekem volt ilyen wobblerem,de nagy szar volt. Még csak kapásom sem volt vele. Viszont volt egy GGH színben és az adta a halat.
Nekem vannak ilyen wobblereim,csak mélyen járó változatban és azokat sikerrel használom.
Ettől függetlenül már láttam a neten,hogy fogtak vele.
Ez csak az én tapasztalatom. Én nagyon sokféle Rapalával fogtam már,szerintem lehet fogni mindegyikkel,csak meg kell tanulni jól vezetni.

jimmba 2012.02.10. 20:09:54

@seven9st: Hi! Nekem van SR SD Rapalam,igaz 7cm-es változatban.
Én favorizálom a mélyenjáró wobblereket,de ennek ellenére én sem ajánlom ezt neked elsőre.
Jó,ha van a dobozban egy wobbi,mert sokszor ha üres a felszín,akkor érdemes a kishalak alatt húzni a Rapalát.
A vaterás vásárlások valóban kockázatosak.
Kevés a jó wobbler,ami tényleg kéne és sokszor elég
gagyi állapotban vannak.Persze ez a képen nem látszik.
Tényleg így van,csak akkor tudod mi az eredeti,ha látsz sok valódi Rapalát.
Nem kell sok wobbler kezdésnek,mert sokan amúgy is csak pár darabot használnak. Ami szerintem nagy hiba,de kezdésnek tényleg elég pár darab,aztán majd mész az elképzeléseid után.

csaba801 2012.02.25. 16:45:02

Szia a rapala dt 4ről mi a véleményed?
Használod,fogtál már vele halat?
Milyen színben?
Válaszod Kösz

Üdv Csaba

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.02.25. 17:07:38

@csaba801: Szia Csaba!

Sajnos nincs sok tapasztalatom vele, de Jimmy sokat horgászott már velük, és szép halakt is fogott. @jimmba: Bizonyára leírja majd a tapasztalatait neked.
Üdv.

Tom

jimmba 2012.02.26. 10:54:44

@csaba801: Szia! Vannak ilyen wobblereim a DT szériából,de nem váltotta be a reményeimet.
A DT széria az amerikai piacra készült,de nálunk jó
eredménnyel használják a harcsapergetésben.
A DT 4 BSD ami nekem van és sokat húztam, balinokon és
pár sügérkén kívül mást nem adott.
A mélyebben járó DT-k viszont valóban jók lehetnek harcsára,mert láttam már neten két 50körülit is kifogni ilyen wobblerrel. Ezek DT 16 és 20 Rapalák voltak.
Mélyebb vízekben,dévérekre vadászó harcsákra ajánlják.
A DT-nél a számok jelentése a merülési mélységet jelenti,csak lábban számolva. Mindig 60cm megy mélyebbre a nagyobb számú DT. Pl. DT4=1,2m DT6= 1,8m
és ez megy így tovább.
Ennyit tudok mondani erről a wobblerről. Remélem segítettem vele.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.02.26. 15:56:20

@jimmba: Meg persze csukát is lehet vele fogni, ahogy itt láttuk:
pecazas.blog.hu/2011/12/07/harapos_pillanatok
Üdv.

Tom

jimmba 2012.02.26. 17:09:54

@Bogyo_bacsi: Az nem sima DT széria.
Az teljesen más. DT fat 01 és 03. Ezek másfajta wobblerek.

Riderspinblade 2012.03.19. 21:36:38

na ez pont kapora jön imádok sügerezni :D részletesen áttanulmányozgatom ;)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.03.19. 21:38:11

@Riderspinblade: Szia!

Remélem segítségedre lesznek a fent írottak... :o)
Üdv.

Tom
süti beállítások módosítása