Csukát vassal

2012. február 01. - Bogyo_bacsi

Zoli barátommal az interneten éppen a csukapergetésről diskuráltunk. Mesélte, hogy ő rendszeresen jár az Által ér azon szakaszára horgászni, amelyik a Bánhidai Erőmű Hűtőtavába torkollik be. Mesélte, hogy főleg wobblerekkel próbálkozik, mire én felvetettem, hogy mi lenne, ha ki próbálná a jó öreg körforgó villantót. Á, nem bízok én benne... - volt a válasza, de pár nap múlva izgatottan hívott fel, hogy mégiscsak kipróbálta az általam ajánlott műcsalit és egy bő órás horgászattal nem kevesebb, mint hét gyönyörű csukát varázsolt ki ebből a vadregényes kis patakból. Nekem sem kellett több, következő hétvégén már együtt vágtunk neki ennek a lassan csobogó vadvíznek, hogy próbára tegyük szerencsénket.

Több, mint egy év után visszatértem az Által érre horgászni

A célhalak ezúttal a csukák lettek a süllők helyett és a választott szakasz is másik

Mikor kiértünk a partra, szemrevételeztem a vízi növényzettel alaposan benőtt erecskét. Hát, hogy fogunk itt pergetni, hiszen még dobni sem lehet... - morfondíroztam. Zolit nem zavarta a dolog, egy pillanat alatta a parton termett és mire még bármit is tehettem volna, már fárasztott is. Egy gyönyörű negyvenpár centis csukeszt varázsolt ki a zöld vízből. Hűha, hát ennek a fele sem tréfa, gyorsan keressünk egy jó állást... Ha ilyen gyorsan horogra került valami, talán még egy igen jó horgászat is kikerekedhet a végén dologból... - lelkesedtem be.

Az első ragadozóra nem kellett sokáig várni..

... pár perc alatt partra került az első kis tigris

Mire sikerült elhelyezkednem egy tiszta nádnyiladékban, már szaladhattam is a fényképezőgéppel, mert Zoli újabb halat akasztott. Ezúttal egy kisebb ragadozót segített partra. Izgatottan turkáltam villantós dobozomban, keresvén a legmegfelelőbb eszközt az éhes vízi tigrisek lépre csalásához. Mondanom sem kell, 3.3 méteres botommal csak szenvedtem a kis patakon, míg barátom rövid pálcájával ügyesen horgászta meg a vízparti sás, nádas tövét.

A buja növényzet sok búvóhelyet kínál a lesben álló ragadozóknak

Zoli egymás után akasztotta meg a kisebb - nagyobb halakat

Az elején még csak a méret körüli példányokat sikerült elcsípni

Vajon melyik lesz a nyerő műcsali a mai napon?

Nem kellett sokat várni a következő akcióra. Zoli ismét jelezte, hogy halat akasztott. Most már bosszúsan ballagtam hozzá. Elég lesz már, hagyjál a vízben nekem is valamit. - tréfáltam. Ha nekem is sikerül rátalálnom a megfelelő műcsalira, rendet vágok köztük majd én is... - próbáltam szavakkal kompenzálni leszakadó teljesítményemet. :o)

A vízfelszínen tükröződik a horgász keze, ahogy zsákmányáért nyúl...

... Által éri átlag csuka

Lehetőséget adtunk neki, hogy felszedjen még...

... pár kilót, mielőtt újra találkozunk majd

Egy állással tovább léptem a patakon folyásnak felfelé. Zoli beállt előző helyemre és pár perc sem telt bele, ismét halat akasztott. Na ez már tényleg pofátlanság... Azon a helyen, ahol majd húsz percet dobáltam, második dobásra kiszedett egy negyven pluszos krokit. Kezdtem frusztrálva érzeni magam, ennyire nem lehetek láma, hogy egy halat sem tudok fogni itt, ahol ennyi kapás van. Valamit kell csinálnom, mert a végén még szégyenben maradok... :o)

Nagyon szép környezet, de rendkívül nehéz meghorgászni a sűrű növényzet miatt

Hibátlan folyami ragadozó

Felcsatoltam egy 4-es számú ezüst MEPPS LONG villantót, ami már sokszor kisegített a nehéz helyzetekből. Meghúztam vele párszor az előttem lévő tiszta területet és láss csodát, valami megbillentette a pörgő vasat. És ekkor partra segítettem életem legkisebb pergetve fogott csukáját. Alig fért el a tenyeremben, de mégis vadul odavágott a hatalmas vasdarabnak. Szerencsétlenségére elég csúnyán akadt meg a szeméhez közel, ezért nagyon óvatosan fordítottam ki a horgot. Elégedetten konstatáltam, hogy kutya baja, így gyorsan útjára eresztettem szegénykét. Jövök fel! - kacsintottam félre Zoli barátomra, aki mosolyogva jelezte felém, azért van még hova... :o)

Végül nekem is megjött az első halam. Talán az egyik legkisebb, amit valaha fogtam

Pár pillanattal később elemi erejű rávágást kaptam szinte vízbeérést követően. Éreztem, ez már termetesebb ragadozó lesz. Bő másfeles csuka hisztizett előttem a patakban nádból hínárba, hínárból sásba rohanva orsózta magára a zsinórt. Végül kipattant a szájából a horog, de az orsózás miatt megakadt a testében. Így esett meg, hogy végül sikerült mégis partra segíteni idei első tisztességes csukámat a maga 54 centijével. Leírhatatlanul boldog voltam, hisz sikerült kielégíteni csuka fogási éhségemet, amit ebben az esztendőben kissé háttérbe szorítottam más fajtájú halakkal szemben.

És végül elcsíptem a nap halát, ami a maga másfél kilójával...

... bármely vízen szép zsákmánynak minősülne

Már csak néhány röpke percünk maradt hátra a mai horgászatból, ami csupán arra volt elég, hogy még egy aprócska ragadozót partra segítsek és megbeszéljük a következő támadást az Által ér ellen. Mondanom sem kell, teli voltam lelkesedéssel és izgalommal az átélt kalandok hatására, hiszen alig pár órás horgászattal hét csukát sikerült becserkésznünk, köztük nem egy szép példányt.

Tökéletes kép lenne, ha valaki bele nem lépett volna a háttérbe... :o)

Mozgalmas pár óra volt a mai horgászat ebben a gyönyörű környezetben

Vasárnap visszatértünk a tett színhelyére, de a napos idő helyett immáron esős, borongós időjárás fogadott miket. Feltűztük az előző nap nyerő csalikat az acélelőkék végére és megkezdtük a víz vallatását. Zoli ezúttal egy apró wobblert kötött fel, amivel rögtön sikerült is eredményt elérnie egy formás kis csuka személyében. Ez volt a hétvége egyetlen hala, amit nem körforgó villantóval akasztottunk meg, de ilyen is kell néha, hogy változatosabb legyen a történet... :o)

Másnap már az időjárás jóval borongósabb volt és az eső is szitált

A hétvége egyetlen nem villantós hala...

... gyönyörű kis csuka, de még nőnie kell

Feljebb haladva Zoli gyönyörű halat akasztott. Egy ötvenhárom centis aligátort sikerült rövid úton partra segítenie, egy előző napi zsákmányomhoz hasonlatos fenevadat. A nyerő csali ismét körforgó villantó volt. Örültem, hogy a hétvégén mindkettőnknek sikerül egy-egy másfél kilós csukát fognia. Ez így volt igazságos. :o) A halak, egy kivételével mind vissza is nyerték szabadságukat.

Végül Zoli is horogvégre kerített egy termetes csukát...

... ami másfél kilójával az enyémnek volt az ikertestvére

A napot ezúttal Zoli zárta egy méret körüli csukesszal. Nekem ezúttal nem jutott semmi, de így is elégedett voltam az átélt élményekkel. Hihetetlen, hogy egy ilyen kis patak mennyi ragadozót képes eltartani. Végezetül azzal zárnám le a történetet, hogy a csuka Kánaán csak pár napig tartott. Következő hétvégéken már nem sikerült egy halat sem elcsípni az érben. A falánk ragadozók áttették a tanyájukat valahova máshova. Nem baj, majd jövőre megpróbáljuk újra, hátha visszatérnek őszelőn ebbe a gyönyörű patakocskába a mohó csukák...

A hétvége utolsó hala

A patak mesterhorgásza... :o)

A bejegyzés trackback címe:

https://pecazas.blog.hu/api/trackback/id/tr443506918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jimmba 2012.02.01. 12:23:37

Ez tényleg jó történet!
Ezt tetszik nekem. Igaz nem kapitális halakat
fogtatok,de szívesebben nézem,mint a tavi szörnyeket.
Szépek a képek,gratula hozzá!
Zolinak külön gratuláció,hogy így lefogott téged.
Ha jól számolom 8 csukát fogott két nap alatt.
Ez szép teljesítmény egy természetes vízen.
Neked is gratulálok Bogyó! 54cm csuka már szépnek számít
élő vízen.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.02.01. 13:41:08

@jimmba: Szia Jimmy!

Örülök, hogy tetszik neked a történet. Igen, itt most lemaradtam a fogások számát illetőleg, de hát először horgásztam ezen a szakaszon és a tapasztalat sokat számított. Sajnos a 3,3-as botommal ilyen közelre nagyon nehezen tudtam horgászni, de azért így is sikerült eredményt elérnem.
Egyébként 2 x 2 óra pergetés volt kb az időtartama ennek a sztorinak.
Zoli nagyon ügyes horgász, remélem még sok közös történetünk lesz itt a blogon...
Üdv.

Tom

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.02.01. 20:19:43

Gyerekek!

Az egész blog.hu-n nem működik a facebookos lájkolás. Kérlek legyetek türelmesek, ha megjavulnak a dolgok, rögtön jelzem és lehet majd klikkelgetni!

webisztan.blog.hu/2012/01/31/kitiltotta_a_blog_hu_lajkokat_a_facebook
Üdv.

Tom

Kapásjelző 2012.02.03. 19:15:00

Kitettetek magatokért! Ennyi csukát... xD
Gyönyörű a víz, imádom az ilyen vadregényes vizeket

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.02.03. 21:09:11

@Kapásjelző: Szia Laci!

Köszi. Sajnos a vízmű pár hónapja ezt a részt is széttúrta. Meglátjuk hogy találják meg a halak az életfeltételeket idén ebben a patakban.
Más, ma megfogtam az év első halát egy 30 centis menyhal személyében. Hát elég kemény volt -15 fokban horgászni a Dunán... :oD
Csak kemény embereknek ajánlom.
Üdv.

Tom

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.02.04. 00:55:54

@Bogyo_bacsi: no, remélem, végleg besz*rik, az egész Kárpát-medencében. :D

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.02.04. 07:57:34

@Hepci: Már hogy az időjárás, a vízmű, vagy a lájkolás? :oD

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.02.04. 19:43:54

@Bogyo_bacsi: a lájkolást nem lájkolom. :)
Amióta teleb*szták a netet ezzel a szarral és majdnem minden portálon-blogon hegyekben áll a lájkológomb és faszbuk-modul, lassan már egy atomerőmű se lenne elég, hogy normális sebességgel töltődjenek az oldalak.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.02.04. 22:08:37

@Hepci: Szia!

Hát ez igaz, de a facebook lájkolás lehetőséget nyújt arra, hogy minél többen megismerjék ezeket a blogokat. Hiszen ha valaki lájkol egyet, akkor az üzenőfalán megjelenik a cikkem ajánlója és minden ismerőse megtekintheti. Amikor egy új történetet megírok és megosztom a facebookon napokon keresztül a blog látogatottsága a többszörösére ugrik. Szerintem ez az önreklámozásnak egy normális módja és úgy látszik, hogy a látogatók is kedvelik, hiszen az írások nem ritkán harmincnál is több lájkot kapnak. És lehet sok olvasó így akad majd rá erre az oldalra. Szerintem jobb ez, mintha az ember fizetne egy reklámért. Ez egy ilyen 'Do It Yoursef' népszerűsítése a blognak. :o) Arról nem is beszélve, hogy olyan csoportokba is be tudom linkelni a cikket, ahol csak horgászok vannak, így többé kevésbé a célközönséghez is eljut...
Üdv.

Tom

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.02.04. 23:32:47

@Bogyo_bacsi: értem én ezt, meg azt is tudom, miként működik a marketing, de ha valamit f*szságnak gondolok, azt akkor se csinálom, ha valami hasznom származna belőle. A faszbukot egyelőre f*szságnak gondolom, ez persze idővel változhat. Most azt látom, az egyik barátom, aki lelkesen csinálja, órák alatt se képes átböngészni az üzenőfalát, a kedves ismerősei annyi baromságot osztanak meg vele.
Tán meggondolnám magam, ha az éhenhalás és a faszbuk között kellene választanom, de jelenleg nem izgat különösebben, hogy naponta tízen vagy ötszázan olvassák a hobbiirományaimat.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.02.05. 10:03:56

@Hepci: Én szeretem használni a facebookot, szerintem szórakoztató. Egyébként be tudod állítani az üzenő faladon, hogy kiknek a postjait szeretnéd látni. Így a sok baromságot java részben ki lehet szűrni.
Persze, ha valaki nem akarja, akkor nem használja... de mindegy is, inkább az írásomról szívesebben beszélnék... :oD
Üdv.

Tom

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.02.05. 11:26:34

@Bogyo_bacsi: a párom fafejnek szokott hívni...
Szép csukákat fogtatok. :D

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2012.02.06. 12:17:21

Jó peca lehetett, grat! Az ilyen kis vizek is tudnak kellemes meglepetést okozni.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.02.06. 12:43:40

@Hepci: Hepci! Mindannyian fafejűek vagyunk valahol, hiszen mint mindenben, a horgászatban is csak az tud eredményeket elérni, aki valamilyen szinten konok, kitartó és nem hagyja, hogy bármi is eltántorítsa a céljától... egyébként köszi. :oD

@hzizi: Zizi! Igen, nekem is az egyik kedvenc vizem az Által ér, de sajnos a vízmű folyamatosan dolgozza át a patak környezetét. Tönkretették azt a részt, ahova süllőzni jártam anno. (Blog elején olvashatjátok a kalandokat) és most ide is elértek a munkagépek... :o( Reméljük majd a legjobbakat... :o(
Hisz a természet végül mindig utat tör magának...
Üdv.

Tom

egyatlagoshorgasz · http://egyatlaghorgaszkalandjai.wordpress.com/ 2012.02.08. 15:40:25

Ismét jó cikket sikerült írnod. Szép csukák!
Ahogy látom felétek nem rabolják le(annyira?) az emberek ezeket a gyönyörű,vadregényes vízfolyásokat. Sajnos felénk rossz a helyzet...
Egyébként az apró gumihalakat,twistereket nem próbáltad még ezen a vízen? Nekem beváltak egy hasonló,kis patakon.Bár volt mikor csak körforgóra jöttek nekem is.
Tavaszodhatna már. :)

Ádám

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.02.08. 19:26:18

@egyatlagoshorgasz: Szia Ádám!

Hát azért felénk is lehet érdekes dolgokat tapasztalni. Például ott volt a neszmélyi harcsamészárlás esete. Én is láttam már jó néhányszor gereblyézőket. Még az Által éren is... Sajnos a cikkben látható halbőség csak időszakos esemény.
Az az igazság, hogy elég erősen be volt nőve növényekkel a kis patak, így a fenékre nem lehetett leengedni a műcsalit, mert összeszedett mindenfélét. Ezek között a körülmények között az apró körforgó tűnt nyerőnek, amit szépen el lehetett vezetni a part menti sás mellett. Legközelebb teszek majd egy gumis próbát is, de talán egy másik helyen... :o)
Üdv.

Tom

lovas1230 2012.02.08. 20:43:43

Sziasztok engem lenyűgöz, hogy ezen helyen ekkora halbőség legyen.Helybéliként nem hittem volna főleg ahogy most kivan pucolva az egész.Kíváncsi vagyok a munkák kihatásaira:(
Csak gratulálni tudok a szép képekhez és a fogásokhoz,főleg egy ilyen nehéz terepen.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.02.08. 20:58:02

@lovas1230: Szia Zsolti!

Hát az az igazság, hogy ez a halbőség időszakos volt. Azért ne higgye senki sem, hogy kolbászból van a kerítés... :oD
Én is kíváncsi vagyok mi lesz a vége. Még az is lehet, hogy javul a hely haltartó képessége.
Köszönöm szépen a gratulációt, remélem hamarosan együtt vágunk hasonló megpróbáltatások elébe... :o)
Üdv.

Tom

lovas1230 2012.02.08. 23:01:44

Márciusi túrát még megbeszéljük:)Ahogy elnézem sokat tanulhatok 1 ilyen túrából mint kezdő pergető horgász:)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.02.09. 08:27:55

@lovas1230: Zsolti!

Én biztos vagyok benne, hiszen én is rengeteget tanulok minden egyes horgászatból... :o)
Üdv.

Tom

janita0 · http://www.ecofish.hu 2012.02.11. 21:27:24

Pont így jártam én is egy alkalommal, és azóta soha....

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.02.11. 22:12:08

@janita0: Szia janita0!

Üdvözöllek a blogomon!
Úgy érted, hogy az Által éren volt hasonló horgászatban részed?
Megosztod velünk a tapasztalataidat?
Üdv.

Tom

szllaci 2012.02.14. 19:06:29

Sziasztok!

Igazán szép, romantikus víz a képek alapján az Által ér. És ahogy látom igazi csukaparadicsom.
Bogyó! Küldöm az ígért dunai képeket, a késő őszi-téli halakról.
Csináltam pár képet a jégzajlás idején a pályáról.
picasaweb.google.com/117347066132401636294/TeliHalak

Üdv Laci

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.02.14. 20:19:36

@szllaci: Szia Laci!

Rég hallottam felőled, kicsit gyakrabban is hallathatnál magadról itt... :o)
Á, azért nem teljesen így van, csak éppen belenyúltunk a tutiba. Ugyanolyan nehéz ott fogni halat, mint a Dunán. Például a blog korai szakaszában van három süllős cikk az Által érről. Az alapján az ember azt hinné, hogy minden bokorban süllő lapul, de azért arra a három süllőre jutott vagy tucat betlis peca.
Átnéztem a képeket. Hát elég homályosak. Jó lenne fényképező gépet beszereznetek a mobiltelefon helyett. Néhányat fel tudok használni, ahol a hal füvön van, vagy Jimmy kezében. Konyhakész süllőt, vagy dróton lógót nem tudok felhasználni.
Melyiket ki fogta?
Üdv.

Tom

jimmba 2012.02.14. 22:01:00

@Bogyo_bacsi: Az első képeken a Laci 43-44cm süllője van. Team Eskóra jött neki,ha jól emlékszem.
Ami az asztalon van,azt is a Laci fogta. Szép hal!
Amikor kabátban vagyok és a földön a bot mellet van a hal az 43,5cm volt pontosan és XR 8 SB lett a végzete.
Ahol pedig XR 10 GGH van a botomon,az 41cm süllő.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.02.15. 08:25:13

@jimmba: Szia!

Köszi az infót. Megkaptam a zajló Dunás képeket is. Meglátom majd, hogy mit tudok felhasználni közülük. :o)
Üdv.

Tom

szllaci 2012.02.17. 14:18:13

Sziasztok!

Karácsonyra kaptunk egy jó fényképezőgépet, majd azt viszem magammal. Remélem most már hamar vége a kemény télnek, kiolvadnak a vizek és mehetünk horgászni!!!
Az általában igaz minden vízre amit mondasz. Ha valaki halat fog nem azt jelenti, hogy hemzsegnek ott a halak, hanem hogy az illető sokat kijár arra a vízre, tudja mikor mivel mire érdemes horgászni. És nagyon sok óra üres horgászat és tapasztalatszerzés van a fogás mögött.

Üdv
Laci

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.02.17. 18:19:22

@szllaci: Hali! Hát nagyon jó lesz, mert ezek a mobiltelefonnal készült képek elég gyenge minőségűek. :o( Meg jó lenne, ha úgy fényképeznétek le a halat, hogy természetes közegben legyen. Pl. ne újságpapíron, hanem fűben, kövön. És a műcsali legyen a szájában ne egy vasbilincs! Attól függetlenül, hogy hazaviszitek vagy sem...
Persze így van, igazad van. Csak néha az embernek betelik a pohár, ha túl sok a betlis nap...
Üdv.

Tom
süti beállítások módosítása