Második nekifutás

2012. szeptember 26. - Bogyo_bacsi

Be kell vallanom, a közelmúltban megejtett délegyházi horgászat maradandó nyomokat hagyott bennem. Nagyon megfogott ez a nagy kiterjedésű, vadregényes környezet, a kitűnő feketesügér állomány és hogy a számtalan kapás nyomán lehetőség nyílik próbálgatni a különböző plasztik és felszíni műcsalis halfogó módszereket. Ez a tórendszer kitűnő gyakorló pálya a feka horgászattal most ismerkedő pergető számára és természetesen, mint legutóbb láttuk, minden dobásban benne rejlik a nagy hal lehetősége. Nem csoda, hogy türelmetlenül vártuk András és Máté barátaimmal, hogy végre megérkezzünk a kettes tó partján található szabad strandhoz, ugyanis a hajnali derengésben ezt a partszakaszt próbáltuk meg felderíteni először ezen a rendkívül forró, kánikulába hajló nyári napon.

masodik_nekifutas01.jpg

A napfelkelte narancs ruhába öltöztette a délegyházi tavakat

Már rögtön a kezdő dobást kapás jutalmazta és ha nem is éppen termetes példány személyében, de sikerült horogvégre kerítenem a nap első pisztrángsügérjét. Hamarosan András kontrázott rám egy hasonló példánnyal. Több száz méteren barangoltunk föl és alá a parton, miközben egymás után szedegettük ki a fekákat, melyek között nem igazán akadt fényképezni való méretű példány. Az átlag olyan 23 centiméter körül mozgott. Én „Texas Rigen” felkínált gumirákkal, Bandi plasztik féreggel, Máté pedig felszínen húzott popperekkel próbált szerencsét. Mindhárom módszer működött és mire elhagytuk az első helyszínt, mindegyikünk fogás száma elérte az öt darabot.

masodik_nekifutas02.jpg

A fogott fekete sügérek átlagban 23 centi körül mozogtak

masodik_nekifutas03.jpg

Bandi egy gazdátlanul hagyott fenekező bottal fogott amurja

Később áttettük székhelyünket a tó egy másik részén található öbölbe. Ekkorra elkezdte fitogtatni erejét a nap és éreztem, ahogy erőm lassan elszáll belőlem. Nem csoda, hisz előző napon zenekarommal egy vidéki fesztiválon játszottunk és hajnal fél háromra kerültem ágyba. Mindössze másfél órát tudtam aludni, ami most egyre erősebben kezdte éreztetni hatását. Ideges, feszült kimerültség kezdett elhatalmasodni rajtam és ez persze azzal járt, hogy halat sem sikerült akasztanom. Csupán egy ötven centis forma csuka fordult utána a vízből éppen kiemelt plasztiknak, de nem sikerült kellően ügyesen mutatványa. Nem így Máténak és Andrásnak, akik szinte egyszerre szedtek ki a vízből egy-egy 33 centis fekete sügért. Miután készítettem pár fényképet róluk, rövid pihenőt tartottunk. Szükségem is volt rá…

masodik_nekifutas04.jpg

A helyváltás meghozta a szebb halakat is. Itt két harminchármas feka látható

Banditól kaptam pár korty energiaitalt és ez rendkívüli élénkítő hatással volt rám, ami rögtön meg is nyilvánult egy sikeres fogásban. A huszonötös fekát sötét plasztik szalamandrával tudtam horogvégre keríteni. Ekkor történt egy szerencsétlen közjáték. Miután beakadtam egy nádtorzsába, botot cseréltünk Andrással, hogy megmutassa nekem, hogyan kell szakszerűen kiszabadítani a horgot. Alig hogy kezembe került az idegen pálca, valami megrángatta a bot végét. Miután kivártam, hogy meginduljon a hal a féreggel a szájában, bevágtam rendeset, de jaj, barátom botja, mintha gumiból lett volna úgy hajlott be. Igen, ez egy „Ultra Light” bot volt és nem is tudom mekkorát kellett volna ütnöm a sikeres akasztáshoz. Ekkor egy óriási fekete sügér fordult előttünk a vízben. Mérete messze túlszárnyalta a negyven centit, de sajnos a nem megfelelő akadás miatt néhány pillanat múlva távozott körünkből. Hát ezt együtt puskáztuk el, de néha előfordul, hogy a sors ilyen helyzet elé állít bennünket…

masodik_nekifutas05.jpg

Szalamandrával fogott kölyök pisztrángsügérem

A déli nap már a hármas tavon talált minket, amikor Máté az orrom elől szedett ki egy harminc centis példányt. Kezdtem flusztráltá válni, hogy én vagyok az egyetlen társaságunkból, aki még nem tudott harminc centi fölé jutni. Szerettem volna már megbirkózni egy darabosabb fekával is, és mint kiderült erre nem is kellett sokat várnom. Ám, előtte még csobbantunk egyet a közel negyven fokos melegben kellemesen langyossá vált vízben. Én folyamatosan küzdöttem állóképességemmel, de ez a kis felüdülés további lendületet adott, hogy a horgászat végét még némileg megnyomjam.

masodik_nekifutas06.jpg

Ezt a harmincast Máté az orrom elől fogta ki

A következő próbát egy apró öböl partján ejtettük meg, amiben igen nagy bizodalmam volt. Utóbbi horgászatunk alkalmával ez a hely adta a legtöbb halat. Plasztik rákomat bepöccintettem egy víz fölé terebélyesedő fa ágai alá, és abban a szempillantásban leverte valami.  Kicsit kivártam, majd besuhintottam és rögtön éreztem végre megakasztottam a nap halát. Áldozatom mindennel megpróbálkozott, hogy leverje magát a horogról, de akárhányszor akadó felé indult meg, mindig eltérítettem szándékától. Óvatosan a víz alá dugtam botom spiccét, hogy ne késztessem ugrásra a gyönyörű pisztrángsügért. Végül megadta magát és engedelmesen felfeküdt a víz felszínére.

masodik_nekifutas07.jpg

Végre megérkezett az a hal is, amit nekem szánt ma a tó szelleme

masodik_nekifutas09.jpg

Ez a gyönyörű 38 centis sügér életem második legnagyobb fekája

masodik_nekifutas10.jpg

Hatalmas szájában szinte eltűnik az apró gumirák

Ekkor megragadtam alsó állkapcsánál fogva és Máté készített rólam és életem második legnagyobb fekete sügérjéről pár képet. A mérőszalagon 38 centit mutatott a csukott száj és a farok tő távolsága. Rendkívüli módon örültem a fogásnak, majd útjára engedtem a pompás ragadozót, hogy az egy nagy farok csapással beterítsen langyos vízzel. Ekkor szinte újra születtem aznap. Az adrenalin fröccstől minden fáradság távozott tagjaimból és újra csak a horgászatra tudtam koncentrálni.

masodik_nekifutas11.jpg

Olajzöld pikkelyei ragyogtak a nyári napfényben

masodik_nekifutas12.jpg

Óvatosan engedtem vissza a langyos vízbe

Hm, ha az első dobás halat eredményezett ebből a bokorból, talán rejteget még számomra valamit ez az állás – morfondíroztam magamban és műcsalimat újra az imént sikeres helyre pöccintettem és láss csodát, újra megrángatta valaki a zsinór végét. Kivártam pár pillanatig, majd besuhintottam és ismét egy szebb feka táncolt előttem a víz felszínén. Minő szerencse! Új áldozatomat más sokkal magabiztosabban tereltem a parthoz, majd egy gyors mozdulattal megragadtam a 33 centiméter hosszúra megnőtt, hatalmas szájú útonállót.

masodik_nekifutas13.jpg

A víz fölé boruló fa árnyéka tartogatott számomra még meglepetéseket

masodik_nekifutas14.jpg

A megnyomorított, többször forrasztott plasztik csali még mindig bizonyít

masodik_nekifutas15.jpg

Mai második legnagyobb fogásom ez a harminchármas sügér

Miután visszaengedtem halamat, nem tudtam megállni, hogy harmadszor is rádobjak a sikeres helyre, de jaj, műcsalim átrepült egy vízből kiálló ágdarab fölött. Néztem, ahogy a kis rákocska közvetlenül a víz tükre fölött lóg, majd adtam neki egy kis zsinór, hogy az elérje a felszínt. Ebben a pillanatban valami lecuppantotta a lóbogár színű kreatúrát. Rögtön reagáltam rá és most a szerencse mellém állt... A megvadult sügér a vízből kiugorva átvetette magát az ág fölött. Innentől kezdve már gyerekjáték volt kifárasztani a harminc centis hosszúságot közelítő fekete sügért. Miután visszaadtam szabadságát, újra próbálkoztam, de sajnos a fa alatt ólálkodó fekák odébb álltak, így új állás után néztünk.

masodik_nekifutas16.jpg

És a sorozatnak még mindig nincs vége. A nyerő hely utolsó ajándéka...

masodik_nekifutas17.jpg

... egy majdnem harmincas haragoszöld ragadozó

masodik_nekifutas18.jpg

Lassú, méltóságteljes úszócsapásokkal távozott mai utolsó zsákmányom

Az utolsó próba egy fűzfás partszakaszon esett meg, de sajnos itt már nem sikerült halat fognunk. Úgy döntöttünk, befejezzük mára a horgászatot, mert a tikkasztó meleg miatt mindannyian elkészültünk erőnkkel. Összességében mindegyikünk kilenc kifogott hallal zárta a napot és mindenkinek akadt harminc centi fölötti példány is a horgára. Sajnos, a legnagyobb hal saját bénaságunk miatt távozott, de így is sikerült felállítanom új délegyházi pisztrángsügér rekordomat. Ismét nagyon jól éreztük magunkat ezeknek a csodálatos tavaknak a partjain. Biztos vagyok benne, hogy idén még egy alkalommal visszatérünk barátaimmal Délegyházára…

masodik_nekifutas19.jpg

Igazán szórakoztató napot tudhattunk a hátunk mögött. Délegyháza, köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://pecazas.blog.hu/api/trackback/id/tr224727222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.09.26. 08:57:48

@steveolson: Szia Feri!

Nagyon szépen köszönöm. :o)

Tom

Halfdane 2012.09.26. 09:57:22

Kedves Tomcsika, Bandi a nénikéd, de ettől függetlenül jó a cikk. :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.09.26. 10:01:22

@Halfdane: András!

A sok iskola ellenére csak ennyit sikerült összehoznod? :oD
Üdv.

Tom

Halfdane 2012.09.26. 10:06:07

Csak udvarias akartam lenni és nem felhívni az olvasóközönség figyelmét arra a tényre, hogy ELBÉNÁZTAD (igen te, egyedül) a nap halát, miközben én önfeláldozó önzetlenséggel a csalid kiszabadításával bajlódtam. Nem beszélve, hogy sajnálatosan elsikkadt áldozatos helytállásom abban a vonatkozásban is, hogy megmentettem egy sporttárs felszerelését egy "enyves uszonyú" amúrtól. :D ;)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.09.26. 10:12:55

@Halfdane: Szia András!

Hát, én mindent megtettem a termetes feka megakasztása érdekében... Ha a te kezedben maradt volna a bot, akkor biztosan nem kapja el a gumi hernyót, mert ugye közismert, hogy te taszító hatással vagy a halakara... :o) Azt viszont, hogy egy olyan bottal horgászol, aminek gyakorlatilag nincs akciója, arról már tényleg nem tehetek. Ennél nagyobbat csak akkor tudtam volna bevágni, ha még hátraugrok 3 métert... :oD
Az amur tényleg szép, bár felhívnám a figyelmedet, hogy ki vette észre a kapást! :oD
Üdv.

Tom

Halfdane 2012.09.26. 10:17:20

Ami az amúrt illeti, a döbbenet okozta bénultságban én cselekedtem és nem más. :)Ok, elismerem, a Cobretti napszemüveg mögött éles szem rejlik...;)
Ellenben az UL bot akciójáról csak annyit, hogy tavasszal egy 75 centis harcsa bánta, hogy megkívánta a vele felkínált mini twistert. Hiába, egy jó horgász kezében csodákra képes egy ilyen finom felszerelés...

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.09.26. 10:24:19

@Halfdane: András!

Na várjál csak, a következő Délegyházi cikkben majd ki derül, ki mennyire jó horgász... :oD
Üdv.

Tom

Halfdane 2012.09.26. 11:23:22

Jó, addigra megtanulok olyan mesteri módon kifogásokat keresni, mint ahogy tőled láttam. Ja, amúgy azt nem is említettem, hogy azzal a bizonyos akció nélküli UL bottal azért egy 41-est kihúztam...:)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.09.26. 12:13:39

@Halfdane: Hát kezdhetsz is agyalni, mert elég éles volt az aránykülönbség. :oD Komolyra fordítva a szót, ha tudtam volna, hogy UL botot adsz a kezembe, nyilván bevállaltam volna a kudarcot. Viszont bevágáskor meglepetésként ért ez a dolog...
Az a 41-es feka meg nem volt normális... :oD
Üdv.

Tom

Halfdane 2012.09.26. 12:53:21

Tomi, én azt akartam, hogy te fogj halat, mert olyan rosszul néz ki, hogy minden cikked a más haláról szól. Így végre lehet egy rendes cikked, és én boldog vagyok, hogy Atlaszként vállamon hordhatom a dicsőségedet! :D

A 41-es feka teljesen normális volt. Tudom nehéz ezt elfogadni, de próbáld meg...:)

VGabesz 2012.09.26. 19:41:40

Szia Tomi!
Grat a szép fekákhoz! A faágas részt szívesen megnéztem volna! Lassított felvételben egy műcsali reklámban is elfért volna szerintem! :)
Gabesz

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.09.26. 19:52:27

@VGabesz: Szia Gabesz!

Hétvégén majd megnézzük Móron mi újság. Kis szerencsével ott legalább ilyen szép halakat fogunk majd... :o) Kicsit belejössz majd a pergetésbe, aztán megyünk ősszel több helyre csukázni. Van pár ötletem. Megnézhetnénk Mocsát, Vértessomót és a Neszmélyi holtágat is!!!

@Halfdane: András! Te olyan önzetlen vagy, hogy az már megdöbbentő.... :oD

Tom

egyatlagoshorgasz · http://egyatlaghorgaszkalandjai.wordpress.com/ 2012.09.26. 22:10:34

Hát igen, mikor fogsz egy szebb halat, az mindig nagy erőt ad a folytatáshoz, legyen akármilyen az idő, vagy a körülmény. Képek a megszokott jó minőségűek most is, ugyanúgy a tartalom is. Szép,darabos a feka, illik hozzád. :)

Ádám

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.09.26. 22:18:59

@egyatlagoshorgasz: Szia!

Hát Ádám, akkor lett volna kerek ez a történet, ha te is el tudtál volna jönni. Nem baj, elvileg a lehetőség adott, majd jövőre bepótoljuk...
Amúgy köszönöm, úgy érzem Délegyháza nagyon fontos állomás volt számomra a pisztrángsügér pergetésben. Könnyebb elsajátítani a technikát, ha esetenként van 15 -20 kapásod, mintha két naponta egy. Kíváncsi vagyok ezzel a tapasztalattal mit sikerül majd elérni Bokodon télen...
Üdv.

Tom

Largemouth 2012.09.27. 20:06:57

Nagyon jó írás!!!Jó képek!!!Izgalmas történet!!!Bár picit barbár fejet vágok a képeken :)

Máté!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.09.27. 21:13:43

@Largemouth: Szia Máté!

Hát igen, ráadásul ezek a Photoshoppal erősen javított változatok. Az eredeti képeket fel sem mertem volna rakni, mert visszaesett volna a nézettség!!! :oD
Üdv.

Tom

Halfdane 2012.09.27. 21:31:50

Máté, te mindig a fejeddel vagy elfoglalva...:) Nem vagy te egy kicsit hiú??? ;)

birozee 2012.09.29. 11:53:21

sziasztok, imádom nézni ezeket sügéreket amiket fogtatok.
most szereztem a héten pergető szettet, igaz 20-60gr-os abu, de hátha elmegy, sose pergettem még, ezért gondoltam elmegyek hétfőn délegyházára.
eláruljátok melyik tó, amin ezeket a sügéreket fogjátok, és hogy mennyi a napi jegy? előre is köszöntem.
addig is jó pergetést!!!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.09.29. 20:10:53

@birozee: Szia birozee!

Üdvözöllek a blogomon.
Ezeket a halakat a délegyházi 2-es és 3-as tavakon fogtuk, ahol 2000 Ft a 24 órás napijegy.
Itt találsz további infókat a tórendszerről: www.dhhse.hu/
Remélem örömödet leled majd a pergetésben. Ha bármilyen segítségre lenne szükséged, itt nyugodtan kérdezhetsz!
Üdv.

Tom

birozee 2012.09.29. 20:48:50

@Bogyo_bacsi: thx-thx, közben megtaláltam mindent, végignézegettem a sztorikat, aztán összeraktam a képet. hétfőn, ha nem esik, első pergetésem következik :D

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.09.29. 21:06:48

@birozee: Szia!

Sok sikert, majd írd meg, hogy mit sikerült fogni!
Arra figyelj, hogy ezek a történetek nyáriak! Ősszel lehet máshol kell majd keresni a fekákat. Beljebb...
Üdv.

Tom

Riderspinblade 2012.09.29. 21:22:43

Naaa szép :) nekem oktoberben lessz itt a második hát az elsőről tudod milyen kudarc lett.... másodiknál még jobban bele fogom magam tenni a dologba :) délegy csodás hely nagyon beleszerettem :) 2013 ba évest váltok oda ;)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.09.29. 21:31:11

@Riderspinblade: Szia!

Ne csüggedj, biztos vagyok benne, hogy az elsőből is sokat tanultál. Ha ráérzel majd a helyes ritmusra, neked is sorban jönnek majd a nagyszájúak...
Szerintem nem éri meg évest váltani.
A jegy ára 25 rugó + 10 halasítás. Ebből 17 napijegyet tudsz venni. Úgysem fogod kihasználni!
Üdv.

Tom

birozee 2012.10.01. 18:17:09

meg volt életem első pergetése.
fogott halak száma: 0 db. :D
ezekkel próbálkoztam: www.kepfeltoltes.hu/121001/20121001454_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
főleg az alsó picikével, meg felső naggyal.
twisterem még semmilyen nincs, majd szerzek be.-lehet sikeresebb lettem volna twisterrel.
voltam vagy 15 helyen, partról, stégről, nádas mellé, középre max 50-60m-re, dobáltam, de sajna semmi.
következőnek majd hátha.
addig is görbüljön be.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.10.01. 22:07:39

@birozee: Szia Zee!

Szerintem olyan csalikkal kellett volna próbálkoznod, ami kifejezetten fekára valók. Értem ez alatt ha texas rigen felkínálsz néhány gumirákot, vagy veszel néhány YUM dingert azzal több esélyed lenne. Ahogy popperekkel is...
Persze ezeknél is rá kell érezni a helyes ritmusra...
Mondanám, hogy gyere velünk legközelebb, de én csak jövő nyáron fogok visszatérni majd...
Tanulmányozd át a Délegyházi írásaimat és próbálj belőlük ötletet meríteni!
Egyébként nem te vagy az első aki elsőre betlizik ott...
üdv.

Tom

Kapásjelző 2012.10.02. 21:02:54

Grat a sikeres fekázáshoz! Sajnos az utóbbi időben eléggé hanyagoltam a horgászatot, de 2-3 hete kb sikerült egy 8-as pikkelyest kivarázsolnom a halottnak tűnő vízből.
kepfeltoltes.hu/121002/DSCF1626_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Gábor barátomat fényképeztem le a hallal, ugyanis peca után siettem randira, és nem akartam halszagúan megjelenni a lány előtt. :D

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.10.02. 21:41:37

@Kapásjelző: Szia Laci!

Gratulálok a gyönyörű potykához. Annál is inkább, mert tudom, felétek elég ritka az ilyen fogás.
Ha a nő igazán szeretne, akkor halszagúan is szeretne... :oD
Üdv.

Tom
süti beállítások módosítása