A sügérkirály

2013. február 20. - Bogyo_bacsi

Sűrű, vastag ködfüggöny borult az októberi szürke tájra, olyan áthatolhatatlan közeget képezve, hogy alaposan meg kellett gondolnom minden lépésemet, miközben az öreg vasút rozsda lepte sínpárjai mellett bandukoltam. Hihetetlennek tűnt, hogy szinte az orrom hegyéig nem láttam a csípős hajnali párában. Ahogy a mai napra kiszemelt, mély vizű bányató felé közeledtem, az áthatolhatatlannak tűnő fehér fal egyre masszívabb lett, hogy a halőrbódét is csak a közvetlen közelébe érve pillanthattam meg. Nagyon ritkán horgászok ilyen körülmények közt, de kíváncsian vártam, a szokatlan időjárási jelenség talán vajmi meglepetéssel szolgál a nap folyamán. Első dobásaim a nagy semmibe röppentek, csak a víz csobbanásából hallottam, hogy a megfelelő helyen landolt termetes műcsalim. Mosolyogva gondoltam bele, ha netán most akasztanék egy szép halat, a partra emeléshez ki kéne tapogatnom, merre úszkál zsákmányom a vízben...

sugerkiraly01.jpgA köd határán. Az oszlop mögött már harapni lehetett :)

sugerkiraly02.jpgMikor a nap beragyogta a tájat, a színek egyszeriben megélénkültek...

Időközben András és Peti is megérkeztek a színhelyre, de természetesen csak telefonon tartottuk a kapcsolatot, hiszen a bolyhos vattacukorban gázolva lehetetlenség volt rátalálnom barátaimra. Zsinórom csak úgy szelte a fehér közeget minden egyes dobással. Egy óra is eltelt tán, mire körvonalazódni kezdett a túlsó part sziluettje. A napsütés végül bevilágította a tájat, és a szürkeség hitelen ezernyi színbe váltott át. Ekkor láttam csak meg, amit a hangokból már rég sejtettem, horgászversenyt rendeztek a tavon. A két helyi kocsma harcosai mérték össze erejüket a túlsó parton. Természetesen a behorgászható terület így jelentősen csökkent, de mégis bíztam a sikerben, hiszen a legjobb részek még mindig rendelkezésemre álltak.

sugerkiraly03.jpg... és lassan kirajzolódott a túloldal vonala a látóhatáron

sugerkiraly04.jpgErdei ösvény az októberi tájban

Lassan egy ígéretes öböl partjára értem, ahol egyetlen magányos pontyhorgász árválkodott csupán. Megkérdeztem, akad e hely számomra is a közelében, majd a barátságos választ követően a medertörés szélét dobtam meg, mivel ott sejtettem ólálkodni az éhes csukákat. Talán harmadszorra vontattam be termetes vízközt járó gumihalamat, mikor határozott ütést tapasztaltam a bot végén. Bele is vágtam az akcióba, azonnal megérezve a horog végén vadul védekező rablóhalat. Nagyon megörültem a nap első kapásának, bár zsákmányom nem tűnt túl nagynak. Védekezéséből ítélve, talán olyan kettes forma csukának saccoltam. Ezen a tavon az ekkora préda messze elmarad az átlagtól.

sugerkiraly05.jpgKezeim közt életem eddigi legnagyobb csapó sügérje

sugerkiraly06.jpgÉpphogy csak egy vékony bőrdarabka tartotta, de a szerencse ezúttal mellettem állt :o)

Magabiztosan fárasztottam ellenfelemet, de valahogy nem olyan csukásan mozgott, mint kellene. Mi a csuda lehet ez? Egyszeriben egy nagy világos villanás láttam a vízben és mintha egy tüskés hát is felsejlett volna. Hm, ez süllő lesz, méghozzá nem is rossz, futott át az agyamon. Így persze a tét már jóval nagyobb lett. Mondanom sem kell, egyből csomóba ugrott a gyomrom. Talán idei legszebb süllőmmel küzdök? - morfondíroztam. És ekkor megláttam megakasztott halamat a maga teljes valójában. Hasi és farok úszói tűz pirosan világítottak a napfényben. Igen, ez csapó sügér, de mekkora! Hirtelen! Egész testemet átjárta az adrenalin, a lábaim remegtek, hiszen egy kapitális sügérrel akadtam össze. Idegeimet tovább borzolta, mikor megláttam, horgomat csak egy vékonyka bőrdarab tartja csupán. Csak most ne hagyjon el a szerencse!

sugerkiraly07.jpgTűzpiros úszói élénken szikráztak az őszi napfényben

sugerkiraly08.jpgHatalmas szájával pillanatok alatt el tudta volna tüntetni a 13 centis gumihalat

Zsákmányom tíz perces harc után lassan megadta magát. Óvatosan a szájába nyúltam és partra emeltem. Bődületesen méretű csapó sügért fogtam. Már korábban nyakon csíptem két termetes, fél kilót meghaladó példányt a Dunán, de ezek szinte babahalaknak tűntek a mostani fogásom mellett. Remegő kézzel mérlegeltük, 1,16 kg! A nemjóját, a hosszára is kínácsi vagyok, faroktőig 38 centiméter. Ez már pontyban is bőven méretes lenne... :o) Ebben a pillanatban találtak rám barátaim. András elképedve gusztálja sügéremet. Van önbizalma, hogy levert egy 13 centis gumihalat... - mondta. Igen? Nézd mekkora szája van! Szerintem meg ilyenekkel táplálkozik - feleseltem. Valóban elgondolkodtató, hogy ekkora csapó sügérekre apró gumikkal, „ultra light” felszereléssel érdemes e próbálkozni, vagy emberesebb műcsalikkal. Én az utóbbira szavazok, hiszen két nagyobb dunai csapómat is jelentős méretű körforgó villantóval csaltam horogra.

sugerkiraly09.jpgNem volt kérdéses, hogy visszanyeri e szabadságát

sugerkiraly10.jpgA sügérkirály útban ágas-bogas palotája felé :)

Mindenesetre ez a példány megérdemelte a szabadságot. Útjára engedtem, élje csak az életét! Igazi veterán túlélő lehet ebben a vízben, ahol a négy-öt kilós csukák átlagosnak mondhatóak. Még egy órát dobáltunk a tavacskán, majd úgy döntöttünk, hogy egy szomszédos vízen is szerencsét próbálunk. Erre nem is fecsérelném a szót, hiszen kapás nélkül úsztuk meg az átruccanást. A lényeg, hogy sötétedés előtt egy órával ismét visszatérünk hajnali sikerem színhelyére. Éreztem, valamit még tartogat számunkra a mai nap...

sugerkiraly11.jpgHajnali páracseppekkel gyöngyözött keresztespók háló

sugerkiraly12.jpgLeányhal! Igen ritka vendég a horgon. Egy ügyes horgász kifogta, én lefényképeztem :o)

Végül újra a kis öböl partján kötöttem ki, talán még ha fél órám volt napnyugtáig. Ha itt nem fogok halat, akkor sehol. És valóban, valami nagyot rántott műcsalimon. Bevágtam és felvettem a kontaktust a beköszönő idegennel. Igen, ez már csuka lesz! Fékemet lazára engedve játszottam zsákmányommal, kiélvezve a fárasztás minden pillanatát. Halam a vízből magát kivetve, szaltókat dobott, bukfenceket vetett a víz tükrén. Végül kiemeltük a kereken három kilót nyomó vízi tigrist. Már csak néhány fotóra maradt csupán idő, hiszen közeledett az alkonyat.

sugerkiraly13.jpgÉs végül sikerült elcsípnem azt amiért jöttem, egy gyönyörű csukát

sugerkiraly14.jpgSzintén víz közti gumihal lett a veszte...

Elégedett voltam a mai fogással, bár jobban örültem volna, ha barátaimnak is jutott volna valami fényképezni való. Hiába, ez most az én napom volt... :o) Sajnos, pont lekéstem a vonatomat, így majd egy órát kellett várnom a következő járatra, a már jobb időket is megélt vasútállomáson. Máskor madarat lehetne velem fogatni, ha egy ilyen szép csukát fogok, de most eszembe se jutott a nap záróhala. Csak a hatalmas csapó sügér képe lebegett előttem. Igen, a sügérkirály képe ahogy a nap felé mereszti tüskés koronáját... remegő kezeim között.

sugerkiraly15.jpg... de némi ijedtség után, végül ő is hazatalált :)

A bejegyzés trackback címe:

https://pecazas.blog.hu/api/trackback/id/tr205039805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Halfdane 2013.02.20. 09:39:46

Ismét gratulálok Tomi! Nem túloztad el ennek a halnak a jelentőségét, a maga kategóriájában bizony ő egy 100 kilós harcsának, 10 pluszos süllőnek felel meg. Ilyet az ember - magyar vízben - jó ha egyet fog életében. Nekem is volt gyerekkoromban 80 dekás, kishallal fogott sügerem, de ez sokszorosan lekörözi. Ennél a méretnél pedig minden deka, minden centi hatalmas jelentőségű.

Ami a csaliméretet illeti, nem sokan mondhatják el magukról, hogy ekkora sügerek fogásában széleskörű tapasztalattal rendelkeznek. Valószínűleg a víz tipikus táplálékállataitól függ, hogy a halak milyen csalira reagálnak. Sejtésem szerint a tiszta és mély vizű bányatóban kevesebb a természetes fehérhal-szaporulat, viszont a telepítések eredményeképpen nem az apró ivadék méretű keszegfélék kerülnek a tóba. Sügérkirályunk valószínűleg rá van kényszerülve a termetesebb zsákmány fogyasztására, talán ennek is köszönheti impozáns méreteit. Aztán hogy ez az elmélet igaz-e, azt talán csak ő maga tudja...

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.02.20. 09:52:08

@Halfdane: Szia András!

Köszönöm. Én nagyon ritkán horgászok csapó sügérre, inkább csak csukázás közben szokott beesni egy-egy példány, azok viszont mind termetesek általában. Két darab fél kilót bőven meghaladó csapóm is nagy méretű csukázó körforgón esett el. Erre a halra viszont nem voltam felkészülve. Amúgy a környékünkön több víz is létezik, ahol fogtak már hasonló csapó sügért, mindegyiknek közös jellemzője, hogy 10-15 méteres árkokkal rendelkező bányató. Szerintem ahhoz, hogy a sügérek megnőjenek ekkorára, szükégük van nagy mélyégre, bár ez csak az én elméletem.

A nagy csalikat illetőleg érdemes utána nézni, hogyan horgásznak a skandinávok sügérre. Ott azért angyobbak a csalik és nagyobbak a sügérek is. Mindazonáltal én is úgy gondolom, hogy aki Magyarországon célzottan sügérezik, jobb ha kisebb műcsalikat használ...
Üdv.

Tom

Halfdane 2013.02.20. 10:06:40

A sügér igazi hazája tőlünk északabbra van, hidegtűrő/kedvelő faj, nem véletlen, hogy az északi vizekben sokkal nagyobb átlagos egyedsúlyt ér el. Az igazán kapitális sügerek a baltikumi régió brakkvizes horgászvizein esnek el, ahol a táplálék bősége és mérete is lényegesen nagyobb. Ilyen helyen a csukák is könnyen nőnek 15-20 kiló fölé. Nagy álmom egy ilyen helyen egyszer egy igazán kapitális csukát, sügeret elcsípni, de ezeken a vizeken kevésbé különlegesség mint idehaza.

steveolson · steveolures.com 2013.02.20. 10:08:15

Szia!
Először is gratulálni szeretnék minden magyar sügérhorgász álomhalához!
A sügér mohó állat, ha éhes mindennek nekimegy mérettől függően:

steveolsonhun.files.wordpress.com/2011/10/pa010961.jpg

lh4.googleusercontent.com/-ikC4uVRksuo/USSSJqORIhI/AAAAAAAACWA/PGHeShVxw4U/s800/P9019648.JPG

Én ennek ellenére maradok az UL-nél!
Előbb, vagy utóbb el fogok kapni egy ekkorát ebben biztos vagyok!

üdv:

steve

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.02.20. 10:18:18

@Halfdane: András! Szavadat ne felejtsd! Fogunk még mi menni északra is. Nekem is nagy vágyam eljutni Svédországba. Fent van a kívánság listán, csak ez a fránya válság érne már véget... :oD
Amúgy én meg vagyok győződve róla, hoyg ott is számít a vízmélység, mert ott is mély vizekből fogják a csapókat úgy olvastam...

@steveolson: Szia Feri! Köszönöm szépen. Én is biztos vagyok benne, hogy neked is sikerülni fog, a kitartás nagyon sokat számít. nekem meg most szerencsém volt. Másfelől meg a balatoni sügér populáció is folyamatosan erősödik. Hamarosan ott is meg fognak jelenni a 30+ os fogások.
Ez egy régebbi sügérem:
m.blog.hu/pe/pecazas/image/szony07.jpg
Ő is a nagy méretű körforgóra vágott oda... :o)
Üdv.

Tom

steveolson · steveolures.com 2013.02.20. 10:20:46

@Bogyo_bacsi: Szony07.jpg a kép neve, de lehetne akár szőr07.jpg is! :) :) :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.02.20. 10:30:00

@steveolson: Igen, mert a történet Szőnyben játszódott... :oD
Nem mindig vagyok kreatív... :oD
Üdv.

Tom

Clogfly 2013.02.20. 12:15:02

Durva!
Mai napig visszasírom a régi Pécsi tavat, ahol sok hasonló sügerentyűt fogtunk (nem mértem őket, talán ekkora egyik sem volt, de hihetetlen halak voltak benne). Ma írmagja sem maradt, csak ismét a kesergés.
Gönyörűséges, gratulálok!

esox_hu 2013.02.20. 12:25:33

Gyönyörű sügér. tavalyelőtt és azelőtt fogtam sokat a Duna deltán, de sajnos közelében sem volt egyik sem ennek a példánynak. Ott vizsont rengeteg van, nagyon jót lehet rájuk horgászni. Nagyon soksor látni a víz alatt, amikor a megakasztott példányt a kiemelésig követi 15-20 sügértestvér aztán ey pillanat alatt eltűnnek. Majd 1 perc múlva fárasztod a következőt. Zseniális sporthal, imádok rá horgászni. Igazi UL-es játék, főleg ha egy ilyen giga példány beugrik...

Csónakbó ilyen vízben polárszemüvegben az igazi élvezet a fárasztás:
lh5.googleusercontent.com/-4TWU1zO2uSQ/TIYHg7QPCCI/AAAAAAAALYc/KwUoQbjFwb0/s720/IMG_4899.JPG

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.02.20. 12:31:55

@Clogfly: Szia!

Nagyon szépen köszönöm. Érdekes a dolog. Bizonyára sokat el is hordanak, de én még sohasem láttam, hogy horgász csapót vitt volna el. Horogra is ritkán kerül relatíve...
Nme tudom mi lehet az oka az állomány megcsappanásának, de pl a Balaton esetében biztos vagyok benne, hogy az angolna volt. Ahogy fogy az angolna, a kövesek és a csapók is visszatérnek. Lehet minden egyes helyszínen más okra vezethető vissza a csapók ritkulása. Pl csukatelepítés, betelepített fajok, stb...

@Halfdane: András! Az olvastam a neten, hogy a csapó sügér élete 15. évére érheti el a 30 centis méretet. Bár, nem tudom mennyire megbízható ez a forrás, az biztos, hogy ez a sügér nagy veterán volt. Főleg egy ilyen csukaállománnyal rendelkező vízben...
Üdv.

Tom

esox_hu 2013.02.20. 12:34:14

Itthon sajnos nem nő akkorára, mint az északi országokban. Itt nincs az a rák a vízben, amin olyan szép nagyra tudna nőni a hazai állományunk. A Tiszán fogtam egyszer egy 75 dekásat, az a rekordom csapóban.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.02.20. 12:36:46

@esox_hu: Szia Tibi!

Sajnos, én még a Duna deltában nem jártam, de ami késik, az nem múlik ugye... :) Én ritkán horgászok sügérre, többnyire csak, ha csukázás közben ráakadok egy rajra. Tavaly a neszmélyi holtágon történt egy ilyen eset, amikor szépen megvámoltam a csapatot... Több, mint fél tucatot fogtam és engedtem vissza belőlük. Ennek a nagynak nem volt társa, de azért a leányhal és a hármas csuka sem éppen rossz zsákmány, csak a sügér háttérbe szorítja őket... :o)
A polár szemüveget idén, ki fogom probálni... Olyat is lehet kapni, ami a női ruhán is átlát?:oD
Üdv.

Tom

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.02.20. 12:38:17

@esox_hu: Látod, itt is megnőhet nagyra a sügér, csak jobban meg kell érte küzdeni. Ami ott nap fogása, az itt életed hala lehet... ;o)
Üdv.

Tom

pecazz 2013.02.20. 13:04:27

Szia! Gratulálok a hatalmas sügérhez, sokunk álma egy ilyen szép példány kifogása (és vissza engedése).

üdv

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.02.20. 14:27:37

@pecazz: Szia!

Üdvözöllek a blogomon. Nagyon szépen köszönnöm az elismerő szavakat. Bízok benne, hogy a sügérkirály még pár horgásznak, legalább ekkora élményt okoz majd, mint nekem tette... :o)
És remélem, minden pergető horgásznak megadatik legalább egy darab hasonló csapó kifogásának lehetősége. :o)
Üdv.

Tom

beck43242 2013.02.20. 19:51:09

Csáó! Le a kalappal!!:) Sajnos itthon nagyon ritka az ilyen és nehéz megfogni is de neked még is sikerült gratula!!!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.02.20. 19:53:01

@beck43242: Szia Laci!

Köszönöm az elismerő szavakat. Egy profi sügérhorgásztól nagyon jól esnek... ;o)
Üdv.

Tom

Boo 2013.02.21. 08:11:47

Nagyon szép jószág, sajna még a kiló közelébe sem kerültem sügérrel.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.02.21. 09:00:39

@Boo: Szia Boo!

Köszönöm. Hát, sokan vagyunk így ezzel... :o)
Én még mindig azt mondom, hogy nagyobb műcsalira esélyesebb a nagy sügér, mint kicsire...
A környéken amúgy van pár víz, ahol szép sügérek élnek, majd adok pár tippet személyesen.
Üdv.

Tom

Szabadi Lantos Álmos (TotalFish) 2013.02.21. 21:29:06

ÁÁ ez a sügér... felállt a szőr a hátamon amikor megláttam! Bele borzongtam, gyönyörű állat ! Mégegyszer grat (halért, cikkért) ide akkor elnézhetnénk :D

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.02.21. 21:32:08

@Szabadi Lantos Álmos (TotalFish): Szia Álmos!

Majd egyeztetünk egy pecát, csak jönne már a fránya tavasz...
Mehetünk majd ide is, de a hely legyen hétpecsétes titok! Nem szeretném, ha boldog, boldogtalan odaszokna... :o)
Elég volt hibázni a Dunán egyszer...
Üdv.

Tom

Kapásjelző 2013.02.21. 21:36:26

Gratulálok Bogyó! A sügeret már láttam, és jó volt élménybeszámolóval együtt viszont látni és olvasni a megfogásáról. Imádom a sügeret rántva, de az ekkorát nagyon sajnálnám, de szerintem még a fél kilósat is. Gyerekkoron kedvenc hala volt. Imádtam rájuk kishallal horgászni. hatalmas élmény volt

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.02.21. 21:42:23

@Kapásjelző: Szia Laci!

Nekem sosem jutott eszembe hazavinni a sügért, nem is tudtam, hogy ehető. :o)
Meg amúgy a legtöbb pici is, nincs gasztronómiai értéke. A nagyok meg ritkák és azt sajnálja az ember.
Amúgy meg otthon csak a pontyot zabálják, úgyhogy a ragadozókat visszaengedem... :o)
Látod, sok okom van visszaengedni a halakat, de a legfontosabb, hogy az ember mértékletességet tartson! Senki nem várja el egy horgásztól, hogy a piacra járjon halért, de a mértékletesség nagyon fontos! Csak annyit amennyi el is fogy azonnal!
Üdv.

Tom

Kapásjelző 2013.02.21. 21:45:14

A sügér az egyik legfinomabb halunk, ráadásul a legkevesebb szálka a sügérben van. Na majd egyszer meghívlak egy jó finom sügérre. :D

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.02.21. 21:48:22

@Kapásjelző: Laci!

Köszi, de kihagyom. :o) Tavaly volt egy kősüllőm, ami harcsázás közben gyomorra vette a az 5/0-ás horgot nadálycsokorral. Menthetetlen volt. Azt hazavittem és bizony fenséges volt...
Üdv.

Tom

Halfdane 2013.02.21. 22:22:35

AZ lenne a jó, ha annyi sügér élne a vizeinkben, hogy szigorú önmegtartóztatás mellett persze, de lehetne belőle néha hazavinni. De ahhoz előbb 3-4 emberi generáció idejére érintetlenül kéne hagyni minden sügéres vizet. Amúgy meg inkább a tányér, mint hogy a csipeszesek kidobálják a nádba, meg vigyék a macskának.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.02.21. 22:33:55

@Halfdane: András!

Én mint fent írtam, szerintem nem az elvitel miatt kevés a sügér. Nézd meg a Balatont. Évtizedekig az angolna volt a kikötő ragadozó hala. Most hogy megritkult egyből el kezdett erősödni a köves és a sügér állomány.
Másrészről nagy sügérek a leggyakrabban olyan tavakból kerülnek ki, ahol van jelentős mélység. Lehet a biológiájukhoz szükséges, hogy bizonyos időszakokban mélyebb vizekbe tudjanak húzódni...
Persze ezt én sem tudom, de amúgy a sügér ritkán kerül a horogra, mivel többnyire a partszélben lakik, ahol a fenekező horgászok nem zargatják. Persze úszóval fogható, de nem látom, hogy tömegesen hordanák el a sügért, úgy mint pl a süllőket, vagy a harcsákat...
Egyszerűen nem kedvezőek az életkörülmények a csapóknak nálunk. Jó példa erre a kisgyerekek esete. Szomáliában 6 évesen alig érik el a 30 kilót, míg Amerikában a 60 az átlag... Más körülmények vannak.
Mindenesetre az én sügérem nem dagadt, van háta, homloka, idős példány...
Üdv.

Tom

Halfdane 2013.02.21. 22:40:36

@Bogyo_bacsi: Tomi, általánosságban kevés a hal, ennek millió összetevője van az emberi mohóságtól kezdve a környezeti tényezőkig. Sajnos azt kell mondjam, hogy így vagy úgy, de az ember felelős a ritka halállományért. Ha nem így lenne, pontosan olyan bőség lenne, mint a történelmi korok előtt. Valószínűleg a mi életünkben nem fog megváltozni az emberiség természethez való viszonya, de a gyermekeinknek és az unokáinknak majd adhatunk egy olyan értékrendet, amelyben egyszer talán általános lesz és a környezetünk tisztelete, a természettel való harmónia.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.02.21. 22:46:01

@Halfdane: Szia!

A mi életünkben is kézzelfogható változás lesz. Gyermekkoromban már egy 5 kilós ponty igen nagynak számított, vagy egy másfeles csuka. Most van lehetőség olyan tavakra menni, ahol kapitális példányokat lehet zsákmányolni mindkét fajból. Van fekete sügéres tó, máshol óriási amurokat lehet fogni. A természetes vizek vannak veszélyben igazán. De én nem a rabsicoktól, vagy a szabályszegő horgászoktól tartok, hanem egy vörös iszap, cián, nehézfém, vagy habzó só szennyezés miatt, ami újra végigmarhatja bármelyik folyónkat...
Reméljük a legjobbakat...
Üdv.

Tom

egyatlagoshorgasz · http://egyatlaghorgaszkalandjai.wordpress.com/ 2013.02.22. 15:37:21

Grat. Gyönyörű "terepsárkány". :D
Viszont amíg a mai generáció nem változik, addig sajnos nagyon ritkán láthatunk ekkora sügért. Az egyesületi tavunkban régen rengeteg volt. A magyar "átlaghorgász" mentalitás miatt, azonban sokszor a nádban kiszáradva, vagy a parton eltaposva végezték,merthogy ikrapusztító... Aztán 2010-ben szinte eltűnt tavunkból a sügér, és átvette helyét a törpeharcsa.. Nem is tudom melyik jobb..

Örülök,hogy az új generáció már jól bánik eme csíkos vitézzel, és örülök annak is, hogy Te is így tettél.

Ádám

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.02.22. 15:44:40

@egyatlagoshorgasz: Szia Ádám!

A sügér állomány megritkulásában nagy szerepe lehetett a törpeharcsának is, hiszen hasonló helyen élnek és biztosan nem kímélik a kis csapókat, ikrákat. Ez az ivadékpusztító, ikrafaló cimke viszont érdekes, ugyanis minden hal eszik ikrát és többnyire ivadékot is. Ez mellett azt gondolom, hogy minden halnak megvan a szerepe a biológiai ököszisztémában, a sügérnek és a harcsának is egyaránt. Nem szeretnék olyan tavakon horgászni a jövőben, ahol az állomány csak 20+ os pontyokból és amúrokból áll...
Sajnos az emberi butaság ebbe az irányba tereli a magántavakat...
A természet mindig jobb gazda, mint az ember!!!
Üdv.

Tom

Largemouth 2013.02.22. 23:03:48

Szia Tomi!

Csodálatos ez a sügér, nem lehet betelni vele! Én személy szerint nagyon kedvelem, ezt a büszke ragadozót. Amikor megtalál az ember egy bandát, óriási élményekre tehet szert... Arról meg nem is beszélek, hogy amikor tiszta a víz, és úgy tudsz horgászni rájuk, hogy nem is az ütésre koncentrálsz, hanem a szemeddel kísérheted végig a kapást, az fenomenális! Remélem a közeljövőben, valami védelmet biztosítanak a csíkos hátúaknak, mondjuk: méretkorlát...
A csuka mellett sem lehet szótlanul elmenni, az is gyönyörű!

Máté
largemouth.blog.hu

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.02.22. 23:22:33

@Largemouth: Szia Máté!

Az első vagy aki észrevette a csukámat. :o) Pedig egy ilyen 3-as forma csuka egy önálló történetben is megállná a helyét...
Azt hiszem sügért tekintve feljutottam a csúcsra, főleg hogy nem is horgászok nagyon rájuk.
Talán külföldön lenne esélyem nagyobbat fogni, ki tudja... :o)
Üdv.

Tom

Riderspinblade 2013.02.23. 09:43:21

Graaat ;) nagyon állat sügér én még fele ekkorától is le lennék :D savage ;) már alig várom tavasszal együtt dobáljuk ;)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.02.23. 10:33:05

@Riderspinblade: Szia Jani!

Az a vicces, hogy én is elégedett lennék... Legkésőbb márciusban együtt nyomjuk majd D1-en, meglátod! ;o)
Üdv.

Tom

jimmba 2013.02.24. 09:13:11

Hi! Nagyon szép sügér volt,amit sikerült elejtened.
Gratulálok hozzá! Nem tudom milyen felszereléssel pergettél,de a 10perces fárasztás nekem nagyon soknak tűnik.
A csuka is nagyon szép,de mégis most nagyobb fogásnak
számít az a szép csapó.
Jó nagy szerencséd volt,hogy csukázás közben ekkora
sügér jelentkezett.
A legtöbb UL pecás csak álmodik egy egy csapóról.

Üdv. Jimmy

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.02.24. 09:28:36

@jimmba: Szia Jimmy!

Casting cuccal akasztottam, de nem a felszerelés volt a lényeg, hanem az hogy hajszál vékonyan akadt a hal. Ha megnézed a képeket, látod, hogy szinte egy milliméternyi bőrdarabka tartotta csak a horgon. Ezért úgy fárasztottam, mintha tojásokon lépkednék, főleg, hogy a bot elég merev is. Másrészt elég erős volt a hal is. Az ereje meghaladta egy 2 kilós csukáét. A friss , oxigéndús vizű bányatóba, bizony kb 10 percig fárasztottam szégyen, vagy nem szégyen.
Amúgy egy kis szerencse sosem árt, ha horgászik az ember... :)
Üdv.

Tom

Pesze Balázs 2013.02.24. 10:17:44

Szia Tom !
Megint a tőled megszokott , remekbe szabott írás , köszönjük ! A sügér miatt meg SI faktorom van , persze csak horgászbarátságilag ...
gratulálok !
Balu.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.02.24. 19:23:11

@Pesze Balázs: Szia Balázs!

Köszönöm az elismerő szavakat. :o)
Mi az az SI faktor? :oD
Üdv.

Tom

Pesze Balázs 2013.02.24. 19:53:15

hmmm Tomi :-) :-)
Hát sárga írigység !
Mostanság peca ???
Balu.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.02.24. 21:09:42

@Pesze Balázs: Voltam ma is és tegnap is süllőzni a Dunán,de nem voltam eredményes. Jimmy barátom meg mellettem fogdosta a süllőket... :oD
Látod, nálam sem kolbászból van a kerítés... ;o)
Nálad volt valami támadás?
Üdv.

Tom

VGabesz 2013.02.25. 20:42:39

Szia Tomi!
Mikor anno mesélted ezt a sztorit el sem tudtam képzelni ezt a halat, de ez tényleg állat! Gyönyörű hal, gratulálok a fogáshoz!! Tudod, hogy nekem a csuka a non plus ultra az ominózus pergetés után, így hát amiatt is öl az irigység :)! Jó, hogy Te oltod bennünk - a kevesebb horgászati lehetőséggel bíró sporikban az éhséget ebben az ínséges téli időszakban :D! Kiváló írás, még kiválóbb halakkal!!

Üdv.
Gabesz

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.02.25. 21:30:33

@VGabesz: Szia Gabesz!

Örülök, hogy sikerül átsegíteni írásaimmal a sok téli álomban kínlódó sporttársat ezen a nehéz időszakon, de leszögezem, aki télen nem rest kimenni, szép halakat foghat a legzordabb hidegben is. Bizonyítja ezt téli 10 es harcsám és gyönyörű süllőm is. :)
A téli írások még hátra vannak, de majd meglátjátok, mit hagytatok ki... :D
Üdv.

Tom
süti beállítások módosítása