Csillagzápor

2013. október 16. - Bogyo_bacsi

Végre újra elérkezett az augusztus, mely számomra egyet jelent a forró nyári éjszakákat átívelő dunai feederes horgászatokkal. Imádok kint ülni a sötétben és várni, hogy valami vadul megcibálja botom spiccét, hallgatni a folyó mély, nyugodt morajlását és a városi fénybuborékból kiszabadulva csodálni a mélyfekete égboltot az ezer, meg ezer égi lámpással. Ilyenkor új életre kél az ártéri erdő. Bagolyhuhogás, denevérek röptének nesze, sündisznók, rókák csörtetése vonja magára a horgászember figyelmét. Kísérteties, kissé félelmetes, de mégis felemelő érzés részese lenni az éjszakai folyópart társas magányának, melyet csak egy-egy tova úszó sétahajó, vagy uszály által korbácsolt hullámtámadás zavar meg csupán időnként. A napkelte, az meg valami csodás jelenség. Mikor pitymallatkor az előbukó nap rózsaszínbe öltözteti a tájat és egyszeriben minden új életre kél... nos, ezért a pillanatokért érdemes élni úgy hiszem.

zapor01.jpgAz augusztusi forróságban gyakran kint talál az alkonyat a lassan hömpölygő Duna partján

Ebben az évben a sóderoson kezdtem a szezont. Tavaly igen szép halakat adott ez a része a folyónak. Nem volt éjszaka, hogy ne fogtunk volna legalább pár darab két kilót meghaladó márnát. Idén viszont nem volt ilyen szerencsénk. A márnák egyszerűen nem jöttek, pedig én és barátaim megmozgattunk minden követ a cél érdekében. Egyetlen példányt akasztottam csupán, ami félúton lemaradt, és azt is oly módon, hogy jó messzire behajítottam készségemet a folyóba és miközben a medertörés felé görgette a sodrás az ólmot, a mozgó csalit ragadta el a márna. Viszont a hajnali nap első sugaraira lépre csaltam egy gyönyörű jászt, ami némileg feledtette, hogy kedvenc folyami halaim cserben hagytak, de ez nekem kevés volt. Újra át akartam élni az előző év ádáz küzdelmeit a folyó harcos torpedóival.

zapor02.jpgEgy gyönyörű jászkeszeg volt a folyam első ajándéka

zapor03.jpgNálam a jaszkó igen ritka vendég  a horgon, így bearanyozta a napomat ez a harcos kis jószág

A keszegek viszont jöttek szépen idén is. Gyönyörű bagoly-, lapos- és dévérkeszegeket kerítettem horogvégre, nem is beszélve a karikákról, melyek között nem voltak ritkák a nyolcvan dekát meghaladó példányok. Kellemes szórakozás volt eljátszadozni velük, de nemes halak hiányában azért maradt bennem némi hiányérzet. Vajon merre járnak kedvenceim? Valahányszor felnéztem az égre egy-egy hullócsillag hasította ketté a sötétséget. Gyönyörű látvány volt. Akadt éjszaka, mikor összesen huszonnégyet számoltam össze belőlük és akárhányszor észrevettem egy fény nyilat a fejem fölött, kívántam magamnak egyet. Összesen huszonhárom márnát kívántam és egy nagy mellű nőt, de mondanom sem kell, semmi nem vált valóra az egészből... miféle babona ez? :oD

zapor04.jpgA hajnal bíborba, rózsaszínbe öltözteti az ártéri tájat

zapor05.jpgA keszegek idén is szépen jöttek, legyenek akár baglyok...

zapor06.jpg... vagy termetes karikák

Már harmadszorra szaladtam neki a Dunának, de nemes halat még mindig nem sikerült fognom és persze barátaimnak sem. Éreztem a tartós extrém meleg és a rendkívül alacsony víz nem úgy működik mint a tavalyi évben. Persze nem adtam fel, nem abból a fából faragtak, mindenáron akartam legalább egy márnát fogni. :o) Nagy önbizalommal vágtam bele minden akcióba, mígnem egyszer meg nem akasztottam egy kisebb harcsát a medertörésről. Bár nem érte el a mérethatárt sem zsákmányom, nagyon örültem neki, hiszem minden harcsa fogás ajándék, különösen folyóvízen. Visszaengedtem hát a kis bajuszost, hogy gyarapodjon, növekedjen míg egyszer majd újra találkozunk a távoli jövőben. Nem lepett meg az eset, hiszen tavaly is belefutottam néhány kisebb fenéken táplálkozó harcsába.

zapor07.jpgA sok fehérhal után végre egy méretet el nem érő harcsa kívánta meg a felkínált csalit...

zapor08.jpg... majd hamarosan nagyobb fajtásra követte őt a horgon :o)

Ekkor még nem is gondoltam, hogy kis zsákmányom, hamarosan hozzám küldi a bratyóját is. :o) Őt már bizony kellett kicsit fárasztani is és bár ez sem volt kapitális példány, már jól mutatott az ember kezében. Idén ő volt a negyedik folyami harcsám. Habár az utolsó kettő igen picurka volt, azért az átlag még így is tizennégy kiló fölött táncol. :o) Megszabadítottam a mohó bajuszost a horogtól, majd készítettem róla pár képet és visszahelyeztem a folyó langyos vízébe. Ismerőseim közül már többen is tepsibe vizionálták, de én bizony nem engedtem a barbár akaratnak. Érdekes volt látni, ahogy fejlámpám fényére újra a partra úszott a kis buta. Ezt kihasználva készítettem róla pár fotót, mielőtt eltűnt a habokban.

zapor09.jpgÖrömmel konstatáltam, hogy bizony van harcsa az öreg folyóban, de vajon megéri a felnőtt kort is?

zapor10.jpg... ha csupán rajtam múlik, igen :o)

Hát efféleképpen teltek az első Dunai feederes próbálkozások ebben az esztendőben. Már most látszott, hogy idén bizony minden márnáért meg kell majd küzdeni és minden partra került hal aranyat fog érni. Persze, nem abból a fából faragtak, aki könnyen feladja. Kitartásom végül meghozta a várva várt fogást, de ezt bizony már csak egy következő történetben fogom elmesélni nektek... :o)

zapor11.jpgA hazavezető utat kereső folyami szürke harcsa

A bejegyzés trackback címe:

https://pecazas.blog.hu/api/trackback/id/tr835517726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pergetni jó Blog 2013.10.16. 15:29:49

Hello Tom!

Gratulálok a fogásokhoz, igazán jó hangulatú írást raktál össze! :) Megmosolyogtató volt a kívánságod! :) Remélem a kívánságod legealább egyik része teljesül! :D :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.10.16. 15:44:15

@Pergetni jó Blog: Szia Szabi!

Egy része már teljesült, mert a végén fogtam egy márnát... :o)
A többi jelenleg nem reális... :oD
Üdv.

Tom

asp01 2013.10.16. 16:18:36

Szia Tom!
Gratula a változatos fogásokhoz! :) A bevezető sorokat nagyon jó volt olvasni, ott éreztem magam :) a naplementés képek pedig irtó szépek! ;)

Dani

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.10.16. 16:21:26

@asp01: Szia Dani!

Köszi. Hát szonyat nehéz volt összehozni ezt a cikket, de végül a két szép harcsa kihúzott a csávából. Jó, nem kapitálisak, de azért a Dunán nem olyn könnyű harcsát fogni. Van köztük napfelkeltés kép is amúgy... :o)
Üdv.

Tom

asp01 2013.10.16. 16:24:13

@Bogyo_bacsi: Ja, igen azt elfelejtettem írni! :) Szépek ezek a harik ám, nekem is jöttek idén kisebbek és nagyobbak!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.10.16. 16:25:36

@asp01: Hát igen. nekem csak nagyobbak :oD de nem lehet mindig csak az óriásokat fogni... ;o)
Üdv.

Tom

VGabesz 2013.10.16. 20:19:43

Szia Tomi!

Eszméletlen jók a képek és a bevezetőt már legnagyobb költőink is megirigyelnék. :) Gratulálok a fogásokhoz, különösen a harikhoz. Remélem egyszer azért teljesül a kívánságod és ad a Duna neked egy nagycsöcsű márnát! :D

Üdv.

Gabesz

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.10.16. 20:24:40

@VGabesz: Szia Gabesz!

Köszönöm. Ha kint vagy egész éjszaka, akkor van idő elcsípni a naplementét és a napnyugtát. :o) Az éjszakai képekkel viszont sok a szívás.
Úgy látom ez a poén ült rendesen... :oD
Amúgy fontosnak tartom, hogy a képek mellett az írás színvonalát is emelje a blogger, mert igazából a történet a lényeg. Jó képeket csinálni mindenki tud. Ma már nem kell fényképésznek lenni hozzá...
Üdv.

Tom

VGabesz 2013.10.16. 20:27:39

@Bogyo_bacsi:
SZia Tomi!

Nincsen semmi gond egyébként az írás színvonalával, sőt!
A poén nagyon rendben van, szerintem meg is lovagolják majd még néhányan :)!
Azért a fényképek szempontjából oda kell figyelni és el kell kapni a dolgot, nem szabad alábecsülni az emberi tényezőt.

Üdv.

Gabesz

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.10.16. 20:32:04

@VGabesz: Gabesz!

Egyik barátom szokta mondani, hogy az önirónia a munkásosztály legerősebb fegyvere... :o)
Én fontosnak tartom a humort is. Majd a következő történetben meglátjátok. Minden arról szól itt, hogy aki elolvassa a történetet jobb kedvvel távozzon, mint amivel jött... :o)
Igazából fényképezésnél meg a lényeg, hogy jó időben kell lenni jó helyen. A többi már a gép dolga... :o)
Üdv.

Tom

Attila Balán 2013.10.16. 22:00:57

Szia Tomi szeretnék itt is gartulálni az írásodhoz! Csodás életképet kaptunk a Dunai pecák nehézségeiről és szépségéről a tőled már megszokott formában és minőségben:-) Grat és jövőre rengeteg márna rázza meg a botvégedet.Főleg 7 csöcsüek:-)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.10.16. 22:07:47

@Attila Balán: Szia Attila!

Üdvözöllek a blogomon.
Én meg azt remélem, hogy az idei első közös peca után jövőre újra együtt próbálunk majd rá a Dunára, ezúttal nagyobb sikerrel...
Mint látod, a harcsázás sem lehetetlen... ;)
Kitapasztaljuk majd Jani bácsi helyét... ;)
Üdv.

Tom

Attila Balán 2013.10.16. 22:12:34

Kis harcsák nekem is jöttek a feeder peca vendégei voltak. A közös peca a jövőben csak erdményesebb lehet mint volt.:-) Van mit tanulnunk az öregtől:-) Éljen a Duna:-)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.10.16. 22:14:27

@Attila Balán: Az öreg egy sörért elárulja az összes titkát. ;o)
Jövőre újra támadunk. :o)
Üdv.

Tom

Halfdane 2013.10.17. 08:01:26

Szia! Írásodat olvasva azon gondolkodtam, hogy vajon a nagy mellű nők, vagy a márnák iránti vágy csalogatott belőled elő ilyen szirénhangokat, bülbülmadár szózatokat. Akárhogy is van, súlyos bajodra gyógyírt jelenthet, ha elcsípünk az ősszel pár jobb csukát vagy süllőt. Jövőre meg egy-két.... márnát? ;)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.10.17. 09:29:54

@Halfdane: Szia András!

A nők és a márnák között a legnagyobb különbség, hogy utóbbiak nem teszik tönkre az életedet. Így, maradnék a horgászatnál. :o) De való igaz, a sovány nyár után valamivel fel kell tuningolni az önbizlmamat és erre nem is lehetne jobb lehetőség, mint az elkövetkezendő egy hét szabadságom. :o)
Lesz benne csukázás, harcsázás, dunai peca és 3 napos tiszatavi túra. Megmondom őszintén várom már nagyon, hogy túllegyek a hátralévő két munkanapon...
Úgy látom ez a csöcsös nős poén mindenkiben mély nyomot hagyott... :oD
Üdv.

Tom

Halfdane 2013.10.17. 10:06:41

Hát az biztos, hogy feldobtad vele az állóvizet, de gondolj arra, hogy fiatalok is olvassák a blogot! Nekik tudniuk kell, hogy deszkába is lehet szöget ütni...;)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.10.17. 10:30:19

@Halfdane: Szia András!

Pár nagy csöcsről való ábrándozás miatt azért nem fogom kitenni a 18-as karikát a bogra! :oD
Üdv.

Tom

Halfdane 2013.10.17. 10:38:20

@Bogyo_bacsi: Félreértesz. Én a helyes szemléletformálásra helyezem a hangsúlyt! A kis ciciknek is van élvezeti értéke...;)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.10.17. 10:57:32

@Halfdane: András!

Ezentúl igyekszem kissebb ciciket is elhelyezni a sorok között, hogy mindenki boldog legyen... ;o)
Üdv.

Tom

Halfdane 2013.10.17. 11:04:19

Ciciből sosem elég...;) De márnából sem!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.10.17. 11:15:03

@Halfdane: A végén összejött azért egy szép márna. :o) Egy hónap múlva meglátjátok... :o)

asp01 2013.10.18. 18:08:13

Várom a márnás sztorit is ! :) ... a nagy csöcsökkel :D

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.10.18. 18:10:43

@asp01: Dani!

Márnás cikk egy hónap múlva jön ki...
A csöcsöket meg a pina.hu-n keresd! :oDDDDD
Üdv.

Tom

Roland Nagy 2013.10.21. 10:46:33

üdv! ült a poén rendesen!tetszik, hogy a humor is bele van csempézve az írásaidba!jókat lehet derülni,irigykedni,csodálni hogy milyen életet rejt az átlag ember számára csak nagy barna víz.Te meg feltárod a titkait.nagyon jó! gratuláció!ja,és halakból legyen annyi, mint csöcsökből!Roland

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.10.21. 19:29:48

@Roland Nagy: Szia Roli!

Ha tetszenek a humoros írások, akkor a következő tassi történeten igen jól fogsz mulatni. :o) Ugyanis azt a bejegyzést pont a humorra hegyeztem ki. :o)
Én inkább megfordítanám a mondatod logikáját: csöcsökből legyen annyi, mint halakból. Lehet neked ez még fordítva van, de amint belejössz a pergetésbe, egy gyorsan fordulni fog... :oD
Üdv.

Tom
süti beállítások módosítása