Parádés évkezdet

2014. április 16. - Bogyo_bacsi

Igazán nem panaszkodhatok az elköszönő esztendőre. Igaz, rengeteget jártam érte a vízpartra, mint tán ezidáig még soha, de igen szép halakat sikerült a fényképezőgép lencséje elé emelni. Akadt köztük termetes harcsa, derekas süllő, hatalmas csuka, de balinból és fekete sügérből is sikerült rekordokat döntenem. Ráadásul az év utolsó horgászatán végre-valahára nyakon csípnem álom süllőmet, amely igen sokáig áll majd fogas ranglistám élén... legalábbis akkor még ezt gondoltam. :o) Nem is reméltem, hogy az élet ilyen gyorsan megismétli önmagát és erre a kivételes fogásra sikerül majd ilyen hamar rákontráznom. Na, de ne szaladjunk ennyire előre az időben, elmesélem rövid történetét, hogyan indult a 2014-es esztendőm...

evkezdet01.jpgCsaba barátom gumicsizmában hasítja a habokat

evkezdet02.jpgÚttalan utakon

Egy rövid, visszafogott szilveszteri mulatozás után már kora délután a vízparton talált engem és Jimmy cimborámat az újév. Nem mondhatnám, hogy baráti volt az időjárás, sőt igen fagyos, de az elmúlt időszak sikerein felbuzdulva kitartóan emelgettük gumihalainkat a Duna kavicsos alján. Ezen a napon nem állt mellettem a szerencse, még kapásig sem jutottam, míg Gábor barátom két pompás süllőt is partra segített. Igazán szép példányok kerültek horogvégre, olyan másfeles formák talán. Nem voltak restek leverni az előttük táncoltatott kék, esetleg bugyi színű kishal imitációkat. Nem szokatlan számomra, hogy barátom körbefog, hisz nagy tapasztalattal rendelkezik a folyóvízi süllőpergetésben, de azért örültem volna, ha az öreg Duna nekem is szánt volna valamit a mai napon. Sebaj, lesz még lehetőségem a szépítésre... :o)

evkezdet03.jpgAkadt amelyiket a bugyi rózsaszín gumihal hergelte fel

evkezdet04.jpgJimmy barátom egy szép dunai fogassal

evkezdet05.jpgTiszta vízben a kékes árnyalat is fogósnak bizonyult

Egy hétre rá ismét a Duna rideg partján találtuk magunkat Csaba barátommal. Mivel ez alkalommal vonat helyett kocsival vágtunk neki az útnak, úgy döntöttünk, hogy több helyet is megnézünk, hátha belenyúlunk a potyázó süllők sűrűjébe. A kora délutáni órák nem adtak halat, de ahogy közeledett a napnyugta, egyre elszántabban emelgettük műcsalinkat a fagyos vízben. Érezni lehetett, benne volt a levegőben, hogy hamarosan valami történni fog és valóban, egy óvatlan pillanatban határozott ütést éreztem botom spiccén, bevágtam és agresszív ellenállás volt a válasz a túloldalon. Lazítottam fékemen, majd rutinos mozdulatokkal fárasztottam ki az év első süllőjét. Éreztem, ez nem lesz akkora mint elődje, de ugye nem lehet minden alkalommal 4+ os fogast akasztani...

evkezdet06.jpgAz év első fogása ez a kócos jószág lett :o)

evkezdet07.jpgA hatalmas jig hegyes horga szépen átütötte halam csontos szájpadlását

Lassan felbukkant zsákmányom a rendkívül tiszta, mélyzöld vízben. Igazán szép példány volt ez is. A nyári wobbleres időszakban de örültem volna egy ilyen másfeles forma süllőnek. Csaba barátom nyakon csípte, majd óvatosan kitartotta, míg megmértük halam hosszát. Negyvenöt centiméter, nem rossz, sőt! A hegyes VMC horog szépen átütötte a ragadozó szájpadlását, a jig hatalmas ólomfeje csak úgy meredezett ki a meglepett süllő szájából. A kis mohó olyan határozottan tartotta gumihalamat, hogy alig bírtam kicsavarni hegyes fogai közül a plasztik korongos farkát. Pár frappáns fotó és már úszhatott is vissza hajkurászni a dermedt keszeg hadakat.

evkezdet08.jpgHegyes fogaival olyan keményen tartotta a gumihalat...

evkezdet09.jpg... hogy alig bírtam kicsavarni belőle műcsalim korongos farkát

Az utóbbi időszakban ritkán dupláztam, egy horgászat - egy süllő volt a menetrend szerencsésebb esetekben. A mai napot tehát már kipipáltam a halfogást és nagy elégedettséggel dobáltam tovább az esélytelenek nyugalmával. Szépen lassan ránk telepedett az est és táskámban idegesen kotorászva konstatáltam, bizony otthon hagytam fejlámpámat. Sebaj, úgysem lesz rá szükség már - nyugtatgattam magamat, nem is sejtve, mekkora hibát követtem el most. Szememet meresztgetve tűztem kapocsba egy élénkzöld-flitteres plasztik gumit, hogy szakaszosan emelgetve tapogassam le az előttem elterülő folyómedret. Közben Csaba barátom is messzire távolodott tőlem. Kissé már figyelmem is bambult a fáradtságtól, amikor BUMM, valami keményem megütötte műcsalimat.

evkezdet10.jpgÉs amikor az ember már nem számít rá, akkor ugrik be  a BIG ONE :o)

evkezdet11.jpgKezeim közt életem legnagyobb kifogott süllője

Emberesen bevágtam és botom perecben maradt. Emeltem egyet pálcámmal, várva a reakciót, mire halam felszínre tört. Huh, csak nem harcsával hozott ismét össze a sors? - rémlett fel bennem a tavaly januári kaland, de nem, áldozatom folyásnak felfelé iramodott közben ritmusosan produkálta az ismerős süllő fejrázásokat. Lazítottam orsóm fékjén, majd vízszintesen tartva botomat hagytam, hogy a mélységben tombolja ki magát áldozatom. Azt nem tudtam, hogy újabb rekord fogas került e horgom végére, de az biztos, hogy a múltkorinál jóval erősebbnek bizonyult. Végül magam felé tereltem, miközben kezemmel fejlámpám után matattam, de basszuskulcs, hiszen nincs is! Ráadásul segítségem sem akadt. Valami nagy fehérség sejlett fel előttem a sötétben, azt sem láttam, hol az eleje, hol a vége zsákmányomnak. :o) Ezt most egyedül kell megoldanom...

evkezdet12.jpgHa ezek közé a fogak közé egy kishal bekerül, annak bizony csöngettek

evkezdet13.jpgBeletartós kép is készült :o)

Kezemmel óvatosan kitapogattam a sötétben halam kopoltyúfedőjét, majd alányúlva megemeltem azt. Ezúttal is termetes süllőt akasztottam, el sem hittem, hogy a szerencse ismét rám mosolygott. Magasra emelve felmásztam a billegő köveken, majd futólépésben Csabához vettem az irányt, már messzitől lámpáért kiáltva. Fejemre tettem a fényforrást, felkapcsoltam, majd pislogó szemekkel mérlegeltük a páratlan fogást. Faroktőig hatvanhét centi, és négy kiló tíz deka! Ejha, újabb egyéni rekorddal indult az esztendő. Büszkén tartottam a fényképezőgép lencséje elé a kapafogú behemótot. Egymás után villogott a vakú, hogy minél előbb szabadjára engedhessük a nem mindennapi rablóhalat.

evkezdet14.jpgEgyszerűen nem hittem el, hogy ilyen gyorsan ismét megdöntöttem süllő rekordomat

evkezdet15.jpgEz a bő lavórnyi víz alkalmasnak tűnt halam észhez térítésékez

Kerestem gyorsan egy alkalmas helyet a kövezésen, ahol biztonsággal szabadon ereszthetem a páratlan csúcsragadozót. A bő lavórnyi vizet néhány kő választotta el az élő folyótól, de mégis alkalmasnak tűnt arra, hogy észhez térítsem halamat. És mint ekkor történni szokott, pont egy bazi nagy hajó húzott el előttünk a folyó közepén, kisebb cunamival keserítve meg a visszaengedés gyönyörű pillanatait. :o) Erejét próbálgató süllőm meglovagolta az érkező hullámokat, valósággal átugrott, az őt szabadságától elzáró sziklákon, mint a „Szabadítsátok ki Vilit” című filmen is láthattuk anno. :o) Nekem persze csak a jeges hullámok jutottak, amelyek combközépig beterítettek. Néhány nyomdafestéket nem tűrő szó hagyta el ekkor számat, de mégsem voltam mérges. Sőt boldog, igazán boldog... mosolyogva csaptam bele Csabi barátom tenyerébe. Bizony, az ilyen pillanatokért érdemes küzdeni, dacolni a fagyos téli Dunával.

evkezdet16.jpgA szabadságáért sziklát átugró dunai süllő :o)

A bejegyzés trackback címe:

https://pecazas.blog.hu/api/trackback/id/tr125833008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Halfdane 2014.04.16. 09:55:44

Szia Tamás!

Emlékszem, amikor felhívtál a hírrel, nyoma sem volt a hangodban az elázás miatti bosszankodásnak...:D Nem csoda, valóban parádés teljesítmény, főleg annak tudatában, hogy mennyit dolgoztál érte. A tapasztalat egyre jobb halakat terem, kívánom, hogy sokszor adasson meg még a rekorddöntés mámorító érzése!

Roland Nagy 2014.04.16. 10:24:35

attackból nem volt hiány!még a legmocsokabb időben is ki tud sütni a nap egy-két halacska után.akkor is ha épp a barátom fogja :D
Gratulálok!
Roland

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.04.16. 10:38:18

@Halfdane: Szia András!

Nagyon szépen köszönöm. Nem tagadom, nagy álmom volt egy ilyen szép süllő horogvégre kerítése. Az pedig, hogy két 4+ os példány is elesett valóságos beteljesülése a sok befektetett munkának. 5 éve hajtom őket a Dunán, de nem igazán tudtam másfél kiló fölé menni. Mindent megtettem értük, kipróbáltam több tucat pályát, ellestem sok-sok titkot sikeresebb horgászoktól, felállítottam és megdöntöttem magamban tévhiteket. Végül sikerült ráéreznem a ritmusra és ezt nagy sikernek könyvelem el. Persze, a kapitális süllőmig még sok dobás van hátra a Dunán, de van még van bőven hova fejlődni és van út felfelé is... :o)
Üdv.

Tom

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.04.16. 10:41:24

@Roland Nagy: Szia Roland!

Nagyon szépen köszönöm. Biztos vagyok benne, hogy előbb-útóbb neked is bejön majd egy két szép süllő, hiszen profi a mestered... ;oD Viszont, ha tudnád, hogy ezekben a halakban mennyi befektetett energia van...
Hát ez szerintem majd egy távolabbi cél legyen. :o)
De mindent megteszünk érte, megyünk az úton előre és fogjuk amjd a szép halakat... ;o)
Üdv.

Tom

Halfdane 2014.04.16. 10:49:28

Tamás, részben együtt járjuk azt az utat, amelynek az összetevői a műhelytitkok ellesése mellett az innovatív gondolkodás, kreativitás és a bátor döntések. Ezek a süllők már haladó szintűek és a mögötte lévő tudás is. De mindig van hova fejlődni...;)

Roland Nagy 2014.04.16. 10:57:01

@Bogyo_bacsi: profi az tuti :D igyekezni fogok hogy így legyen.azt már tudom hogy hogyan álljak oda a vízhez (fejben). :D de azért ezek mellett nekem a legfontosabb a pihenés kikapcsolódás,és az élmények sem maradnak el.
Roland

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.04.16. 10:57:09

@Halfdane: András!

Igazából nem is az ad önbizalmat, hogy 2-3 szebb példányt sikerült elcsípni, hanem az, hogy stabilan tudtam fogni a süllőt a Dunán a téli hónapokban. Értem ez alatt azt, hogy minden alaklommal szinte becsúszott egy-kettő. Persze ezek nem mind voltak nagyok, de a nagyok csak időszakosan állta ki az általunk elérhető részekre. Ez nagy lehetőség az elkövetkező éveket tekintve. Megpróbálok a tapasztaltakból minél többet átadni barátaimnak, de a cikkeim nem lesznek receptek a halfogáshoz. A dunai süllő nem könnyű célpont. Aki fogni akar belőlük, annak legyen kitartása hozzá és járja ki maga az utat... :o)
Üdv.

Tom

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.04.16. 11:01:07

@Roland Nagy: Roli!

Szerintem nagyon jókat horgászunk együtt. Nagyon szép helyekre jutottunk el és gyönyörű halakat fogtunk. Ami a legfontosabb, hogy kitartó vagy és amit megtapasztalsz, beépíted a saját stratégiádba. Bátran belevágsz új dolgokba, saját elképzelések alapján. Ez lehet sokszor zsákutca, de végül csak így tudsz eljutni odáig, hogy minden hájjal megkent, rutinos horgász legyél... ;o)
Jó az út, tartani kell az irányt... ;o)
Üdv.

Tom

Roland Nagy 2014.04.16. 11:17:54

@Bogyo_bacsi: köszönöm a biztató szavakat jólesik!voltak jó kalandok,de a lényeg hogy még legyenek :D
amúgy megígérem hogy a kis "kócosnak" elkapom a mamáját :D
Roland

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.04.16. 11:20:43

@Roland Nagy: Ez a beszéd. Még sok peca áll előttünk, míg vén trottyos faszok nem leszünk... :oD Nekem némivel több... :oD
Üdv.

Tom

Roland Nagy 2014.04.16. 11:21:36

mamáját is! :DDD
Roland

Roland Nagy 2014.04.16. 11:23:44

hahahahah :DDDD ja én már most trottyos vagyok :D
de azért a botot még elbírom :D
és addig ott leszek :D
Roland

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.04.16. 11:25:04

@Roland Nagy: Jah, mondjuk azért annyira nem is nehéz a te botod... :oD

Roland Nagy 2014.04.16. 11:26:11

@Bogyo_bacsi: visszatérve tárgyhoz,azért jól tükrözi a munkád ez a cikk! Gratula!
Roland

Roland Nagy 2014.04.16. 11:27:26

@Bogyo_bacsi: a zsák nehéz nem a bot :DDDDDD

asp01 2014.04.16. 17:57:26

Szeva Tom!
Ismét egy szép Dunai süllő! Gratulálok! Lassan nem győzök betelni a süllő fogásaiddal... Az elmúlt időszakban én is sok süllőt fogtam, de azokból 1-2 volt kiló illetve másfél kiló közelében... kősüllőkből már inkább jobb a helyzet! :)

Dani

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.04.16. 18:47:57

@asp01: Szia Dani!

Pontosan ezért horgászok én az élő Dunán, mert ott bármikor bármi befuthat, akár egy 10+ os fogas is. Igaz, sokkal több kitartás és helyismeret szükséges, mint más vizeken. Tudom, hogy az RSD-n is vannak nagy dögök, de nem hiszem, hogy azok ugyanott tartózkodnak, mint a kiló körüliek. A nagyokat keresni kell és ebben nagy segítségedre lesz az új csónakod. Néha egy-egy váratlan húzás, felfedező túra vezet a nagy süllők nyomára...
Nah, meg a kitartás. Amúgy nagyon szépen köszönöm. :)

@Roland Nagy: Roli! Nagyon szépen köszönöm. Nagyon sok munka van a blogban. Örülök, ha ezt mások is értékelik... ;o)

Üdv.

Tom

VGabesz 2014.04.16. 19:41:11

Szia Tomi!

Nem semmi komolyan! Emlékszel, hogy tavaly mennyit beszélgettünk a közeledő süllőszezonról? Szerintem erre egyikünk sem számított! Mindezt úgy, hogy nem volt a klasszikus értelemben vett süllős időjárás, sőőőt! Jimmynek is külön gratulálok, Ő azt hiszem valóban erős mérce ezen a terepen! Ekkora süllőkkel évet zárni és nyitni az nem akármilyen teljesítmény!! Ettől csak jobb folytatást kívánok az összes célhal tekintetében!
A cájgot meg mindig nézd meg mégegyszer indulás előtt :D!

Üdv.

Gabesz

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.04.16. 19:48:36

@VGabesz: Szia Gabesz!

Nagyon szépen köszönöm. Hát igen, nekem a célom az volt, hogy fogjak egy legalább 2-es süllőt a Dunán és a végén ezt négyszer is sikerült elérni. Nagyon jó kis szezon volt, rengeteg tanulsággal és tapasztalattal. Kár, hogy februárra elromlottak a körülmények. Benne lett volna még egy két behemót süllő az biztos... :o)
Úgy érzem ebben a szezonban megtörtént az áttörés, mint, már korábban is írtam. Biztos vagyok benne, hogy ez jövőre is meg fog térülni. Bár, addig még nagyon sok minden áll előttünk.
A bot, amit ajánlottam neked, hogy muzsikált? :o)
Azóta is szépen jönnek az eredmények. Akár csuka, akár csapó, akár feka, nagyon élvezetes cikkeket fogtok olvasni a blogon ;o)
Tudom, fejlámpa... :o)
Üdv.

Tom

VGabesz 2014.04.16. 19:55:36

@Bogyo_bacsi: Szia Tomi!

Hát mindenesetre rátaláltatok valami olyan pontra ebben a szezonban ami folyamatosan adta a halat és adta ezeket a gyönyörű süciket is! Tényleg nem kizárható, hogy lehetett volna még néhány süvegelésre méltó példányt horogvégre fogni, de ugye a ha ebben a sportban sem játszik :)!
A bot kiválóan "muzsikál", sokkal jobban érzem, mint az előzőt és nagyon érezni a minőségbeli különbséget!
Várjuk a cikkeket, szórjad csak őket! :)

Üdv.

Gabesz

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.04.16. 19:58:59

@VGabesz: Szia Gabesz!

Hát igen, a Dunán erről szól minden, hogy meg kell találnia halat, mint pl. legutóbb a holtági csukákat is... ;o)
Nézd, a halak ott voltak, csak ki kellett volna járni sűrűbben, amikor ott volt a lehetőség. De ugye, azoknak, akik dolgozó emberek, ez csak hétvégén adatik meg...
Nah, frankó, már csak Egy Ryobi tekerő kell majd rá... ;o)
Üdv.

Tom

VGabesz 2014.04.16. 20:05:09

@Bogyo_bacsi: Szia Tomi!

Ne is mond az orsót bakker, tervezgetem nagyon! Tényleg jó lenne, de majd idővel meg lesz az is!
Azt majd megdumáljuk az aktuális cikknél :)! Jah és legközelebb viszek majd gumicsizmát, hogy ne érje szó a ház elejét :)! Nekünk hétvégi pecásoknak kellenek az ilyen mentorok, mint Te különben nem nagyon lesz eredménye a horgászatainknak :)!

Üdv.

Gabesz

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.04.16. 20:08:37

@VGabesz: Gabesz!

Nekem mindegy milyen cipő van rajtad, akár szandálban is jöhetsz. :o) Ám, ha be tudnál lépni a vízbe, sokkal jobb visszaengedős videók készülnének... :oP
Üdv.

Tom

VGabesz 2014.04.16. 20:15:07

@Bogyo_bacsi: Majd megcsinálod magad aztán rakhatod a fejed a vízbe a kamerával együtt a JÓ visszaengedős videókért! :D Főleg télen lesz fasza!! :D
Egyébként komolyra fordítva a szót, lehet, hogy érdemes lenne beszerezni a kamerához egy olyan tartót amivel bele lehet engedni a vízbe anélkül, hogy bele kellene gázolni a vízbe. Biztosan tudod mire gondolok.

Üdv,

Gabesz

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.04.16. 20:22:33

@VGabesz: Igen. Jó ötlet. Amint újra sínre kerül az életem megfontolom... :o)

jimmba 2014.04.16. 20:58:35

Hi! Most nézem,hogy van új cikked. A múltkoriról le is maradtam. Gratulálok az álom süllőidhez!
Olvasva a kommenteket,annyit szólnék hozzá,hogy sok helyen van,sok szép hal,de megfogni őket nem mindig egyszerű feladat. Az sem mellékes,hogy melyik horgász mit és hogyan csinál. Én is évekig fogtam rendszeresen szép halakat egy helyen,de messze nem annyit és olyan méretben,mint az utóbbi 2 évben. A hely előtte is adott volt,csak én nem voltam elég ügyes :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.04.16. 21:03:46

@jimmba: Jimmy!

Ezzel tökéletesen egyetértek. December elején több jó süllőhorgásszal pecáztam együtt és próbáltam megfigyelni, ki hogyan és mit csinál. Annyit elárulhatok, hogy mindenki más módszerrel perget. Van aki botspiccel emel nagyot, van aki agresszíven felránt, van aki gyors kettőt teker és süllyeszt, van aki csak egyeket, de van olyan is, aki a bot spiccével pöcögteti a gumihalat. Minden terepen az adott módszer volt a legeredményesebb, amit a helyi arc csinált. Érdekes dolgok ezek. Nagyon fontos a technikai tudás is, nem csak a hely. Minden műcsalinak van egy ritmusa, amiben fogós. Aki ráérez a jó ritmusra, az fog is... szerintem.
Üdv.

Tom

Boo 2014.04.16. 21:25:39

Az évkezdés nálam elég betlisre sikeredett, de most már kezd beállni a rend :-D

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.04.16. 21:39:46

@Boo: Csabi!

Végül minden csavar a helyére kerül, és jönnek a halak futószalagon... :o)
Nekem amúgy október óta jó sorozatom van. Én előtte voltam szopóágon... :o) nyáron!!!
Üdv.

Tom

jimmba 2014.04.16. 23:56:26

@Bogyo_bacsi: Én azt mondom,hogy mindenki úgy horgásszon,hogy a legjobb eredményt tudja elérni. Itt a technikára gondolok.
A nyári időszakban nehezebb megtéveszteni a ragadózókat,de nem lehetetlen.
A Csabiról jól sikerült a kép!
Üdv. Jimmy

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.04.17. 09:05:21

@jimmba: Szia Jimmy!

De azért nyáron is rajta leszünk a témán. :o)
Csabiról nem én csináltam a képet. Nem voltam az élő Dunán február óta, csak holtágon... :o)
Üdv.

Tom

asp01 2014.04.17. 10:29:54

@Bogyo_bacsi: Az biztos, hogy nagy előny lesz a csónak! Már csak tényleg pár apró akadály van előttem és meg lesz a teljes felszereltség! Ha megvan szólok, és ütjük a vasat!

Dani

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.04.17. 10:44:42

@asp01: Dani!

A május 1.-i hosszú hétvégén szerintem rá is érnék egy süllőzésre... ;o) Majd meglátod, hogy csónakból horgászni teljesen más világ. Teljesen más gondolkodást igényel... főleg folyóvizen.
Mire az ember belerázódik nem kevés idő ám...
Üdv.

Tom

asp01 2014.04.17. 10:49:44

@Bogyo_bacsi: A helyekkel nem lesz nagy gond, már van pár ötletem, az egyiken csak találunk halat! :) Nekem főleg a helyezkedéshez kell hozzá szoknom... sok evezős, hajósok, kicsit szokatlan lesz a vízen lenni... sokkal több odafigyelést igényel, de való igaz, ha már beleszoktam nem lesz gond!

Dani

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.04.17. 11:09:24

@asp01: Dani!

Gyorsan meg lehet szokni. Különösen olyan túlzsúfolt vizen, mint az RSD, nagy előnyt jelethet, hogy oylan helyekhez is hozzá tudsz amjd férni, amelyekhez a parti horgászok nem. :o)
Meg lesz majd az eredménye meglátod! ;o)
Üdv.

Tom

Pergetni jó Blog 2014.04.17. 11:18:31

Szia Tom!
Mosolyogva látom, hogy sikerült megfognod az egyéni rekord sülődet amihez gratulálok! :) Látom, most se volt egyszerű a dolgod ( fejlámpa: off :d) de megbirkóztál a helyzettel. Kissé irigyellek is a szép hal látván.. :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.04.17. 11:35:43

@Pergetni jó Blog: Szia Szabi!

Azért te sem panaszkodhatsz, mert neked is összejött egy szép süllő csatornán, ha jól emlékszem. Én ilyen fiatalon, mint te, még nem is álmodoztam ekkora süllőről, mint amit fogtál. Le a kalappal. Mondjuk az más világ volt még, nem volt internet, nem lehetett hozzájutni ilyen könnyen az információkhoz.
Hát, a nehéz körülmények mindig akkor adódnak, ha nagy halat akasztasz, de azért nem voltak kivédhetetlenek. Ha jól akad a horog és ügyesen fáraszt az ember, a sötétség sem jelenthet gondot.
Üdv.

Tom

Pergetni jó Blog 2014.04.18. 16:21:50

Én lehet fiatal fejjel mondom ezt, de szívesen visszamennék a 80-as évekbe, mikor még kevésbé voltak lerabolva a kedvenc vizeink... Manapság tényleg minden halért meg kell küzdeni, és minden halnak ( legyen az kicsi) örülni kell :) Egyébként, az a jó peca, és az a felejthetetlen peca, mikor nem alakul minden úgy ahogy az ember akarná.. :D

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.04.18. 16:28:11

@Pergetni jó Blog: Szabi!

Hát sajnos így van, de annyira azért én sem vagyok öreg, tekintve, hogy 79 ben születtem és kb 89 körül kezdtem horgászni. Esetenként kimentünk a szőnyi holtágra és fejelnként 16-17 csukát is fogtunk 15 éve. Most már évek óta nem fogtam ott egyet sem... :o(
Változnak az idők és alkalmazkodni kell. Azért szeretek inkább olyan helyekre járni, ahol ész kell a halfogáshoz, mert ezeket a helyeket, pl Duna, nem lehet teljesen lerabolni... :o)
Üdv.

Tom

Riderspinblade 2014.04.28. 16:04:21

Ismételten Grat nagyon irigyellek de sokat tettél azért hogy kifogd ezeket a szép halakat :)
Remélem Májúsa már össze tudunk hozzni egy közöset!!!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.04.28. 16:08:04

@Riderspinblade: Szia Jani!

Nagyon szépen köszönöm. Minden csak rajtad múlik. Gondolom, még az engedélyt is ki kell váltanod... ;o) :oD
Üdv.

Tom

Riderspinblade 2014.04.28. 16:11:09

Májusba ha törik ha szakad kiváltom és megyünk!!!
csak az helyet meg a halat kell kitalálnunk!
süti beállítások módosítása