Nyár a télben

2015. február 04. - Bogyo_bacsi

Novemberben igen szép süllőfogásokkal ajándékozott engem és barátaimat az öreg folyó. Gumival és wobblerrel is egyre-másra kerültek horogvégre a szebbnél-szebb tüskés hátú haramiák. Kíváncsian vártuk hát a folytatást. Vajon, ha beköszönt a decemberi hideg, megmozdulnak majd a testesebb példányok is? Ám, a természet ismét tréfás kedvében járt és lehűlés helyett egy erőteljes felmelegedéssel és emelkedő vízszinttel találtuk szembe magunkat. Ha ezt dobta a gép, akkor ezt a helyzetet kellett megoldani. Bár kellemesebb pulóverben pergetni, mint vastag termoruhában, kesztyűben és csuklyában, számítottam rá, hogy ez bizony nem a nagy süllők időszaka lesz... és sajnos, igazam is lett végül.

nyartel01.jpgTéli, kietlen dunai kövezés a hajnali napfényben

Edmund barátommal kora reggel érkeztünk a folyópartra. Bár a hőmérséklet nem volt fagypont alatt, az erőteljes széllökések mégis alaposan megkeserítették a dolgunkat. Mivel a kiszemelt kövezésen még nem találtunk egyetlen horgászt sem, a legjobb helyeket sikerült elfoglalnunk. Hamarosan meg is érkezett az első kapás egy agresszív koppintás formájában. Mikor bevágtam, rögtön érzetem, ez nem olyan méretű ragadozó lesz, mint amiről álmodozok, csupán egy 35 centis növendék süllő ficánkolt előttem a felszínen, miközben grabancon ragadtam. Nyomtam egy barackot a fejére, majd útjára engedtem szegény kis párát, gyarapodjon csak még mire újra találkozunk.

nyartel02.jpgA decemberi felmelegedés csupán kisebb süllőkkel ajándékozott meg

A fent említett gyerek süllőn kívül mást nem adott a hajnali időszak, így napközben a csukákat hajkurásztuk a közeli öbölben, illetve felugrottunk a Visegrádi hegyekbe egy fokhagymás pisztráng ebédre. :o) Mindig nagyon jól esik a meleg étel, ha az ember egész nap a vízparton lődörög. :oP Sajnos, csukákkal nem hozott össze a szerencse, de sötétedésre ismét felkészültünk lelkiekben a süllőkkel való találkozásra. Az első kapás újra nálam érkezett, de a kis haramia bizonyára nem boldogult a négy colos, méretes gumihallal. Úgy gondolom, hogy amelyik süllőnek ez a műcsali túl nagynak bizonyúl, az inkább maradjon is a vízben. :o)

nyartel05.jpgSosem lehet tudni, mire szottyan kedvük a mai napon

Ezután Edi percei következtek. Először szájba vágott egy, az előzőeknél jobb tüskés hátút, de sajnos a partig nem jutott el hala. Nagyon sajnáltam, pedig ez lett volna rövid horgász pályafutása első dunai süllője. Ám, ő mégsem keseredett neki… sőt, inkább elragadta a harci szellem és ennek eredményeképpen a fényváltás perceiben újabb ragadozót akasztott. Ezúttal azonban nem hibáztunk, segítettem neki kiemelni eddigi legnagyobb, 44 centis süllőjét. A gratuláció után zsákmánya természetesen visszanyerte szabadságát. Így van ez rendjén, úgy gondolom. ;o)

nyartel03.jpgEdi 44 centis rekord süllője a nap végére futott be

nyartel04.jpgA kitartás meghozta gyümölcsét:o)

Ezt követően egy másik Duna szakasz felé fordult a figyelmem. Jimmy barátom több igen szép 40-45 centi közötti kősüllőt zsákmányolt az élő folyón, így gyorsan megbeszéltünk egy közös támadást a környékbeli köveken. Igaz, én nem kősüllőre pályáztam, hanem inkább nemes rokonából szerettem volna horogvégre keríteni párat, de azért nagy duzzogva elfogadtam volna én is egy ilyen kapitális kövest. Ám, az időjárás megint tréfát űzött velünk. A karácsony előtti napokban egy szál pólót, esetleg pulóvert kellett csupán felvenni horgászataink alkalmával, hiszen a hőmérséklet majdnem hogy nyáriasan melegnek bizonyult.

nyartel06.jpgGyönyörű dunai kősüllő a kiemelés előtti pillanatokban

nyartel07.jpgBizony, egy ilyen köves sokunknak egyéni rekordunk lehetne

Nem is kellett sokáig dobálni, hogy kapásig jussak. Az első hal most is nálam akadt horogra, de bizony ez a süllőcském sem volt termetesebb, mint előző heti zsákmányom. Nyilván, nem ekkora süllőket szerettem volna fogni, de ilyen viszonyok között minden fogásnak örülni kell. Érdekes volt viszont pöttyös mintázata… nem akarok hülyeségeket írni, hogy ez mitől lehet, én haltetűre tippelnék. Aki tudja, írja le kommentben! :o) Pár gyors képet készítettünk prédámról, majd csobbant is vissza a zöld habokba. Sajnos, nagyobb halat számomra nem szánt a sors ezen a napon, de azért nagy elszántsággal dobáltam végig a már régóta ismerős szakaszokat.

nyartel08.jpgPöttyös süllőcském

nyartel09.jpgAzért az sem gyakori, hogy karácsony előtt egy szál pulóverben pergessünk

Bezzeg Gábor barátom elcsípett egy szebb példányt a nehéz körülmények ellenére is. Rövid kurjantással jelezte felém, hogy halat akasztott és bizony ezt már fárasztani is kellet, nem csak úgy feldobta magát a felszínre. A part mellett egy ötven centis süllő körvonalai robbantották szét a vízfelszínt. Szép, egészséges dunai fogast tarthattunk a fényképezőgép lencséje elé. Az igazat megvallva kicsit irigykedtem barátomra, szerettem volna még én is egy hasonló példányt nyakon csípni idén. Ám sajnos, ez nem a mai napon adatott meg… :oP

nyartel10.jpgGábor barátom zsákmánya már az a méret volt...

nyartel11.jpg... amivel én is elégedett lettem volna ebben az ínséges időszakban

Sebaj, ami késik, az nem múlik. Tudtam, ez az enyhe idő még nem az igazi… ám, nem kell sokat várni már, hogy beköszöntsön a fogcsikorgató tél, mikor már csak a legkitartóbb horgászokat lehet megtalálni a Duna partján és bizony akkor jön el majd a jó süllők ideje. És nem is kellett csalatkoznom megérzéseimben, mert a karácsonykor megérkezett masszív fagy és szép fogásokkal ajándékozott meg minket. De ezt már csak a következő történetben mesélem majd el nektek… :o)

nyartel12.jpgA közelgő lehűlés azonban már jobb süllőkkel kecsegtetett

A bejegyzés trackback címe:

https://pecazas.blog.hu/api/trackback/id/tr277051459

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ridgeback · http://akvariumipecas.wordpress.com/ 2015.02.04. 08:24:38

Gratulálok mindannyiótoknak a szép fogásokhoz!:)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.02.04. 08:43:35

@ridgeback: Köszönöm szépen Pisti! Nagyon gyors voltál :oD

JED2014 2015.02.04. 11:26:11

Szia Tomi!

A tavalyi év végéhez közeledve a természet újra megtréfált bennünket. A nem éppen téli hónapokhoz méltó időjárás a halak bioritmusát is megbolygatta. A megindult lehűlést követően váratlan enyhülés nem tett jót a süllők aktivitásának. Bár a várakozásunk ellenére a tavalyi decemberi dunai peca nem hozott kapitális halat, nekem személy szerint az akasztott és végül a segítségeddel a partra "kísért" 44-es süllő egy igazán szép ajándék volt az "öreg folyótól" :-)
Így utólagosan is gratulálok a többieknek is a kifogott halakhoz!

U.I.: Azért a fotón látható kövest szerintem nagyon sokan szívesen tekintenének saját fogásnak :-)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.02.04. 11:47:47

@JED2014: Szia Edi! Azóta mar túl vagyunk a januáron is és bizony visszasírjuk azokat a sanyarú decemberi napokat. :oD Bízom benne, hogy a február meg tartogat meglepetéseket számunkra. Mindenesetre nagyon nehéz most. Sem az ősz nem ontotta a csukakat, sem a tel a sulloket. Minden egyes halert keményen meg kell küzdeni mostanság... Üdv Tom

Halfdane 2015.02.04. 13:09:03

Szia Tom!

Gratulálok a halakhoz! Pár alkalommal én is próbálkoztam, de nem jött össze a süllő, az idei szezon sok szempontból nagyon gyenge, kevesen mondhatják el magukról, hogy akárcsak jobbacska süllőt fogtak volna, nemhogy kapitálisat! Minden esetre még nincs vége a szezonnak, kicsit én is azzal nyugtatom magam, hogy az ívás előtt kissé "betáraznak" a sütyik. Majd látjuk...

Viszont hiányolom a kapitális dunai zoknim történetét a cikkből...:D

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.02.04. 13:17:11

@Halfdane: szia András! Nekem sajnos nincs meg az a kép. :oD Amugy minden év más és más sajnos. Mindig lehet tanulni az előző évek sikereibol és kudarcaiból, de mindig új kihívások elé is állítja az embert a Duna. En ezen nem gorcsolok mar, elfogadom, hogy vannak ilyen időszakok, de azért mindent megteszek, mert bármikor becsúszhat egy jobb hal. És általában így szokott lenni... Egy hosszú, nehez időszak után mindig megajándékoz a Duna egy szép fogással ;o) üdv Tom

Halfdane 2015.02.04. 14:08:48

@Bogyo_bacsi: Jobb is süllőkben gyönyörködni, mint büdös zoknikban...;)

Nem csüggedek. Érzem, hogy az idei év jó lesz, tudatosabban és jobb stratégiával készülünk mindannyian. Igyekszem a legjobb döntéseket hozni, hogy maximalizáljam a siker lehetőségét. Más a betlit úgy tudomásul venni hogy mindent megtettél a sikerért, mintha az ember áldozat nélkül várja a sült galambot a szájába.

Halfdane 2015.02.04. 14:09:50

@JED2014: Gratulálok a süllődhöz cimbora, rövid horgászkarriered máris bővelkedik olyan fogásokban, amiket a kitartásnak, és állhatatosságnak köszönhetsz. Csak így tovább!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.02.04. 14:18:55

@Halfdane: András!

Évről évre finomítok én is a stratégián, de ugyanakkor a mércét is feljebb rakom. Én amúgy meg vagyok elégedve az elmúlt pár évvel. Nem a mennyiségi, hanem a minőségi szempontokat veszem figyelembe, ha érted mire gondolok. Az idei évre is nagyjából kitaláltam a stratégiát már, hogy hova szeretnék eljutni, mikor és mit szeretnék fogni és bizony, lesz kihívás bőven. De az irány egyértelműen a vadvízi süllők, csukák, harcsák felé mutat...
Én úgy érzem, hogy mindent megtettem most is és ősszel is. Volt már jobb szezonom, de azért így is akadt annyi szép hal, amivel a blogot meg tudtam tölteni...
Üdv.

Tom

JED2014 2015.02.04. 17:10:40

@Bogyo_bacsi:

szia Tom!

Egyet kell értsek Veled. Sajnos az idei évben eddig tapasztaltak is megerősítik azon állítást, hogy a vadvízen minden egyes halért keményen meg kell dolgozni. De sokszor még ez sem elég, és egyáltalán nincs garancia arra, hogy minden egyes próbálkozás eredményesen zárul. Nem baj. Ez a természet rendje. Szerintem a motiváltságunkkal nincs semmi baj. A február - a süllő ívás előtti utolsó szakasza - még tartogat számunkra kiaknázható alkalmat. :-)....egy biztos, nem rajtunk fog múlni :-)

JED2014 2015.02.04. 17:11:26

@Halfdane: Köszi, András! Egész jól zártam a tavalyi évet. Ez a 44-es süllő számomra egy igazán szép "záróakkord" volt :-)....és bár az idei év még nem igazán indult el, az eddigi próbálkozások nem hogy elvették volna, sokkal inkább meghozták a kedvemet :-)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.02.04. 18:54:38

@JED2014: Edi! Még szerencse, hogy szinte korlátlan idő álla a rendelkezésünkre halat fogni. Reményem szerint még legalább 40 év :oD
Semmiről sem maradtunk még le ;o)
Üdv.

Tom

jimmba 2015.02.04. 19:46:44

Sziasztok!
A cikket szépen megfogalmaztad Bogyó!
Azért nem olyan nagy baj,ha nem repkednek a mínuszok,elég az is,ha a víz hideg.
A magas vízállás valóban nehezítette a horgászatot,de nem akadályozta meg a folyamatos halfogást.
Bőven adott szép halat a december és nem csak nekem,hanem csónakos pecásoknak is. Kettő 9 feletti süllőről tudok.

Gratulálok Edinek a legnagyobb süllőjéhez! Reméljük lesz még nagyobb is:)

Bogyónak is gratulálok a süllőhöz és szép fogalmazáshoz!
Hétvégére meg sok és nagy süllőt kívánok mindenkinek! :)

Üdv. Jimmy

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.02.04. 20:11:51

@jimmba: Jimmy!

Köszi szépen. Szombaton újra neki ugrunk, bármilyen idő is legyen. :o) Én lehet vasárnap is... Valamit még ki kéne hozni ebből a két hétvégéből, mielőtt megérkezik a felmelegedés... :o)
Hasonlókat kívánok én is neked ;o)
Üdv.

Tom

Riderspinblade 2015.02.06. 16:23:38

szép nagyon szép gratulálok!!!! :D
már nagyon várom az áprilist!!!! megyünk!! :D
(látom a kabala sapkád volt rajtad) :D

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.02.06. 16:25:40

@Riderspinblade: Jani! Ezt hol látod? :oD
Nincs is olyan kép, ahol a sapkám látszana... :oD
Üdv.

Tom

Riderspinblade 2015.02.06. 16:28:57

Azért az sem gyakori, hogy karácsony előtt egy szál pulóverben pergessünk...cimű kép teteje :D

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.02.06. 16:29:54

@Riderspinblade: De jó szemed van bazz :oD
Amúgy nem ez a szerencse sapkám. Azt hittem arra gondolsz... ;o)
Üdv.

Tom

Roland Nagy 2015.02.16. 10:06:00

Szép!De hogy hogy a ..... találjátok meg mindig a halakat!!??

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.02.16. 10:18:37

@Roland Nagy: Szia Roli!

Úgy, hogy keressük őket. Nem egy helyre állunk be és dobálunk egész nap, hanem gyorsan váltunk pozíciót és egy peca alkalmával több száz métert végigdobálunk. Van, hogy itt vannak, van hogy ott, de van, hogy szanaszét. Ha egyszer megtalálod őket, akkor viszont jó eséllyel foghatsz többet az elkövetkezendő hetekben is. Amíg meg nem változnak a viszonyok. Te nem ezt csinálod?
Üdv.

Tom

Roland Nagy 2015.02.16. 11:12:34

@Bogyo_bacsi: Ezt csináltam 7végén is. de egy kapásnál több nem jutott és még csak nem is láttam milyen hal volt mert lefordult a horogról.akkor ment rá amikor húztam felfelé közel a part mellet.
A képektől vérszemet kaptam úgyhogy délután megyek :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.02.16. 11:15:03

@Roland Nagy: Roli!

Hát így télen nekem sem jut több egy-két kapásnál. Meg kell becsülni. Szóval nem csináltad rosszúl ;)
Bevágtál rendesen? Milyen bottal akasztottad? Milyen műcsalival?
Üdv.

Tom

Roland Nagy 2015.02.16. 11:30:34

@Bogyo_bacsi: Bevágtam én,Daiwa Exceler 5-25grammos bottal 2500 as shimano orsóval,és egy zöld-sárga Gunki twister hal volt a csali 3 grammos ólommal mert ott kb 2méteres víz volt,és gyenge áramlás (Duna) ezt gondoltam jónak,azon a részen.odébb már nagyobb kellett.amúgy kitartó vagyok,amíg forog a dob én tekerem.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.02.16. 11:36:21

@Roland Nagy: Roli!

Az Exelerről nekem is elment már több jó süllő és csuka. Szerintem nagyobb halakhoz már lágy az a bot és nem tudsz akkorát bevágni, hogy a csontos szájukat átüsd...
Nagyon nem mindegy a horog típusa sem. Én csak VMC jiget használok nagy megelégedéssel. Az ilyen noname jigeket el kell felejteni, ha komoly halat akarsz fogni.
Üdv.

Tom

Roland Nagy 2015.02.16. 11:50:53

@Bogyo_bacsi: szar horgot nem használok.nem akarok reklámot csinálni de vmc,dragon,mikado,gamakatsu,és daiwa horgokat használok.ezek jók nem?
de mindegy részlet kérdés.végig mentem vagy 1 kilométert és senki nem fogott semmit aznap de még snecit sem.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.02.16. 12:00:56

@Roland Nagy: Ezeket a horgokat nem ismerem, csak a Daiwát és a VMC-t, de azok jó minőségűek.

Hát Roli, ez a tél egy nehéz időszak. Az idei tél meg kifejezetten nehéz... én is csak egy egy süllőket fogok és sok a betli is.
De muszáj kitartani, mert általában jobbak futnak be...
Üdv.

Tom

Roland Nagy 2015.02.16. 12:32:56

@Bogyo_bacsi: Ez van! Amíg forog,tekerjük :)
Gratulálok nektek! :)

Bandita11 2015.02.23. 18:14:13

Bocs Bogyo, h offolok... Termeszetesen grat a halakhoz! :)

Ha gondoljatok, akkor ezt is csekkoljatok majd. Ma lottem be, majd ahogy idom engedi toltogetem szep lassan, municio van hozza, csak ido kell
fishingeverywhere.blogger.hu
Thx!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.02.23. 20:33:03

@Bandita11: Szia Bandita11!

Üdvözöllek a blogomon!
Gratulálok az új blogodhoz! Ismerjük egymást személyesen? Merre szoktál horgászni?
Nagyon jónak néz ki az első pár cikked. Holnap szánok rá időt és elolvasom... ;o)
Üdv.

Tom

Bandita11 2015.02.23. 21:18:07

Hali!

Egyszer mar osszefutottunk, valtottunk is par szot. Sokfele pecazom, de a Duna a bazis. Ezen kivul Koros, Tisza, ezek holtagai, Balaton, csatornak. Mind1 csak kelloen elhagyatott legyen...
Holnap toltok fel meg egyet. Esti felszinizes lesz harcsara, balinra. Tavaly vegre megint jo ev volt. Nekem ez a pecazas non plus ultraja. :)

VGabesz 2015.02.23. 21:26:52

Szia Tomi!

Had gratuláljak én is a szép halakhoz, különösképpen a nehézségeket figyelembe véve! Azt a kövest tényleg mindenki elfogadná :)! Nyilván én még nagyon tapasztalatlan vagyok a dunai pergetésben, de a 2 évvel ezelőttihez képest nekem nem csak a magas vízállás volt furcsa és nagyon nehezen kezelhető, hanem a - számomra - nagyon erős sodrás. Tavaly előtt nem ezekkel a kondíciókkal szembesültünk. Rendkívül zavaró volt, hogy még a 25 grammos jiget sem tudtam letenni, csak néhány helyen. Persze tudom, hogy lehetne nagyobb jiget használni, meg számos megoldás van erre, de akkor is...! Mindenesetre, ahogy Ti is mondtátok, minden évvel tanul újat az ember, ez az év sem volt kivétel!
Várjuk a következő beszámolót a szép fogásokról! :)

Üdv.

Gabesz

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.02.23. 21:50:45

@VGabesz: Szia Gabesz!

Hát ez az év klasszissal nehezebb volt mint az előző esztendő. Sokszor nem volt megfelelő az időjárás, a vízállás, a halak pedig nem ott és nem úgy ettek, mint az előző években. Amikor meg a feltételek stimmeltek, akkor is nehéz volt kapásig jutni. Nem csak én kínlódtam, de a dunai pecások nagy többsége is.
Mindenesetre kevesebb, de legalább jobb süllők jöttek. A szokásos 35-40 centisekből alig fogtunk...
A Duna minden évben más és más. Minél jobban tud alkalmazkodni valaki a körülményekhez, annál jobban fog. Még nekem is van bőven mit tanulnom...
Üdv.

Tom

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.02.23. 21:56:17

@Bandita11: Hol futottunk össze? Segíts, mert nem tudlak hova rakni hirtelen! :oP
Nah, kíváncsi leszek az írásodra, mindenképpen elolvasom majd ;o)
Üdv.

Tom

Bandita11 2015.02.24. 12:34:02

Egyszer a Dunaparton ejszaka. :D a kocsiknal valtottunk par szot.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.02.24. 13:23:12

@Bandita11: Hát ez nem sok segítség volt... :oD Nem Szőnyben véletlenül?

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.02.24. 14:10:08

@Bandita11: Hahaha, milyen jó a memóriám ;o) Egy az ezerhez volt az esély, hogy ennyi infóból beugrik... ;o)
A blogod linkjét kiteszem majd ide a "Horgászoknak" jobboldali dobozba. ;o)

Bandita11 2015.02.24. 14:13:53

Koszi!

Nekem is egyebkent csak kesobb esett le, h veled talalkoztam, pedig akkor mar parszor neztem az oldalad

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.02.24. 14:16:25

@Bandita11: :oD Sötét is volt, meleg is, és fáradtak is voltunk már. ;o) Facebookon keress meg Darabos Tamás néven!

Bandita11 2015.02.24. 14:28:31

Meg baratkozom a felulettel, de kiraktam az oldalad :D

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.02.24. 14:43:27

@Bandita11: Köszi. Én is kitettem az oldaldobozba ;o) Nah, majd nyomon követem az írásaidat ;o)
süti beállítások módosítása