A legsanyarúbb tél

2016. február 17. - Bogyo_bacsi

Már az előző téli süllőszezon is kínkeserves emlék a Dunán, de ami ezt az évet illeti, az eredmények még siralmasabbnak bizonyultak. Amikor alkalmas időjárás köszöntött ránk, akkor az extrém alacsony víz a mederben tartotta a halat, mikor pedig végre jött egy árhullám, az időjárás megenyhült és a folyó bezavarosodott. Ahhoz, hogy süllőt fogjon az ember, el kellett csípni egy-egy jó momentumot, ahhoz viszont, hogy ilyennel találkozzunk, szinte napi szinten a vízen kellett lenni. Ezt én sajnos nem tudtam vállalni, hiszen nem a horgászatból élek. :o) Ráadásul, ennyire alacsony víznél az én pályáim süketnek bizonyultak. Nemhogy halig, de egy-egy koppintásig sem tudtam eljutni, pedig ha van süllő a terepen, az általában mutatja magát, ha mással nem, egy-egy odabökéssel. Hiába, előbb-utóbb csónakot kell venni, hogy kibővüljenek a lehetőségek. Ilyen körülmények között partról nagyon nehéz érvényesülni. Noh, azért végül sikerült nekem is fognom pár tüskés ragadozót, köztük egy igen szépet is... ennek küzdelmes történetét és tanulságait mesélem most el nektek.

sanyaru00.jpgKevés süllőt adott az elköszönő téli időszak, de köztük volt életem második legnagyobb fogasa is :o)

Imádom a téli süllőpergetést, már minden évben türelmetlenül várom, hogy elérkezzen a december, hogy wobblereimet gumikra cseréljem a zsinór végén és a part menti langók helyett a mederben kezdjem keresni a halat. Három éve olyan telünk volt, hogy szinte minden horgászat alkalmával fogtunk egy-két szép süllőt, de a csökkenő tendencia azóta kézzel fogható. Nem hinném – sokakkal szemben – hogy vészesen elfogyott a hal a Dunából, hiszen a 2015-ös esztendőben olyan gyönyörű süllőket fogtam wobblerrel, mint előző években soha. Inkább úgy gondolom, hogy a körülmények szerencsétlen együttállása okozza ezt a sanyarú haltalanságot. Enyhe, csapadékos tél, februári tavasz, extrém alacsony vízállás és ha jön is egy-egy árhullám, meredeken ível felfelé, majd lefelé. Ilyen körülmények között a halak szokásai is jelentősen változnak, amihez igen nehéz megtalálni a megoldás kulcsát... különösen partról.

sanyaru01.jpgImádom a téli horgászatot. Ilyenkor a természet pihen, a Duna pedig lassan ballag a medrében

sanyaru02.jpgMagányos ladik várja gazdáját a néma folyam hátán

sanyaru03.jpgA kopasz fák kísérteterdővé varázsolják az ártéri tájat. Nincs nesz, semmi sem moccan

December elejére egy jobbacska árhullám közeledését jósolta a vízállás előrejelzés. Vasárnapi napra érkezett meg a víz, ezért úgy döntöttem, hogy megpróbálom meglovagolni ezt a lehetőséget. Egyik kedvenc pályámon talált a késő délután, itt bármikor becsúszhat egy-egy süllő... akár jobb is. Háromcolos Kopytoval kezdtem a meder kopogtatását, nappal még a természetes színekkel, majd sötétedéskor fehérrel, végül az est beálltával előkerültek a feltűnőbb, zöldes árnyalatú gumik. A teljes sötétség első pillanataiban érkezett a határozott koppintás. Egy kisebb, negyvenes forma süllő marta el az UV-zöld plasztikot. Mosolyogva engedtem útjára, jól kezdődik a szezon – gondoltam. Ekkor még nem is sejtettem, hogy mennyire kínkeserves lesz az elkövetkezendő pár hónap a Dunán.

sanyaru04.jpgA tél kevés gumis süllője közül az egyik

sanyaru05.jpgNagyobb fogasoknak szánt Antax és Rapala shadek

Következő alkalommal már csak akkor nyílt lehetőségem horgászni menni, amikor az árhullám csaknem teljesen levonult. Alacsony, mégis kissé zavaros víz fogadott minket a vízpartra érve. Hajnalban meghúztuk a szokásos kövezéseket, de semmi érdeklődő. Napközben inkább a csukákat hajkurásztuk, ám eredmény nélkül... hogy is lehetne másként, hiszen az erősen apadó víz rendszerint kihúzta a holtágakból a halakat. Délutánra már teljesen tanácstalan voltam. Próbáljunk meg egy olyan helyet, ami már régóta szerepel a repertoárban, mégsem szántunk neki soha kellő bizalmat. Utolsó lehetőségként érkeztünk hát a kiválasztott kövezésre. Dobozomból nagy méretű gumihalat választottam ki, mindent - vagy semmit alapon.

sanyaru06.jpgEz már bizony süllő a javából :o)

Ütemesen emelgettem a gumit, mikor loccsant egy keszeg az előttem kavargó vízben. Nocsak, fürdik a fehérhal. Jó helyen vagyunk, itt maradunk - suttogtam oldalra Gergő barátomnak. Még két keszeg csobbanás és már tudtam, itt a lehetőség... ha elém tévedt egy keszegraj, akkor a ragadók sem lehetnek messze. Ám, ha a felszínen mozog a táplálékhal, akkor miért az alján emelgetem a gumit? Gyorsan lecseréltem műcsalimat egy shad formájú wobblerre és azzal vallattam tovább a vizet. Éppen hogy besötétedett, mikor tőlem jobbra rablást hallottam a kövezés szélében. Nesztelenül ráosontam a csobbanásra majd kiröpítettem fahalacskámat, hogy már elsőre az ideális íven húzzam meg a tetthelyet. Már csak két méterre járt wobblerem lábamtól, amikor határozott koppanás futott végig pálcámon, mire azon nyomban akasztottam.

sanyaru07.jpgSose gondoltam volna, hogy december közepén felszíni rablásról fogok süllőt...

sanyaru08.jpg... különösen, hogy egy ilyen páratlan példányt sikerül becsapnom

Rögtön éreztem, hogy nem mindennapi süllővel sikerült összeakadnom... bennem is volt a félsz, mert pár hete már elbénáztam egy szebb tavi fogast kiemeléskor. Kicsit járattam még vízközt, majd amikor érzetem, hogy fogytán jár ereje, lassan felszínre erőltettem, ő pedig engedelmesen felfeküdt a víztükörre. Ezúttal nem hibáztam, grabancon ragadtam, majd birtokba vettem a csodás ragadozót. Magamhoz öleltem, miközben az apadástól csúszós, nyálkás köveken biztonságos helyre botladoztam. Gergő barátom készített pár gyors fotót, majd lemértük halam hosszát... faroktőig 74, teljes hossza 83 cm. A súlyát csak becsülni volt lehetőségünk, valahol 5.5 - 6 kiló környékére saccoltuk. Életem második legnagyobb kifogott süllőjét tartottam kezeimben. :o) Tél közepén, wobberrel becserkészve!!!

sanyaru09.jpgEgy betli szagú nap csattanója volt ez a süllő

Óvatosan engedtem vissza prédámat a hideg vízbe. Rögtön próbálgatni kezdte erejét, majd óvatosan fejjel meder felé fordítottam és végignéztem, ahogy lassan, méltóságteljesen elúszik. Bizony az ilyen pillanatokért érdemes kitartani az öreg Dunán. Az elkövetkező másfél hónap nem adott halat a továbbiakban kedvenc folyómon, de mégis úgy hiszem, egész jól viseltem ezt az ínséges időszakot, hiszen egy életre szóló élménnyel zártam az évet. Na de hogy ne maradjatok süllős kaland nélkül, a Tiszán egy emlékezetes és eredményes napot horgásztunk végig a karácsony előtti hétvégén. Ennek történetét hamarosan megírom blogomon, addig is görbüljön a bot minden kedves olvasómnak! ;o)

sanyaru10.jpgA szabadon engedés egy pillanatra sem volt kétséges ;o)

A bejegyzés trackback címe:

https://pecazas.blog.hu/api/trackback/id/tr318386572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Halfdane 2016.02.17. 09:58:36

Szia Tamás! Mindenek előtt gratulálok! Szép zsákmány! Volt szerencsém végigszenvedni veled az őszi wobbleres időszakot, tanúsíthatom, hogy igencsak keserves volt. Alig fogtunk halat, pedig becsülettel tettük a dolgunkat a siker érdekében! És sajnos az a bizonyos különleges momentum sem nagyon akart összejönni, illetve neked végül összejött! Így viszont az amúgyis szép zsákmány még jobban felértékelődik, nem lehet azt mondani, hogy ne dolgoztál volna meg érte!!!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2016.02.17. 10:08:57

@Halfdane: Szia András! Köszönöm szépen. Hát igen, az halban gazdag október után egy nehezebb november következett. Pedig novemberben is ott volt a lehetőség, csak hát ahhoz többet kellett volna kint lenni, vagy az érkező áradásokat jobb ütemben megütni. Sajnos kocsi nélkül nem tudok 100%-osan dinamikus lenni ezen a téren. Persze megpróbáltunk jó ütemben kint lenni, de volt olyan, hogy amikor az árhullám érkezett kint voltam szombaton és vasárnap is és csak egy kis süllőt sikerült fogni, míg hét közepén ismerősök taroltak, majd mire hétvége lett lezárult a lehetőség. Év végére remélhetőleg lesz kocsim és ez a helyzet változni fog... Decembertől kezdve pedig beállt egy alacsony víz és a mi pályáinkon hal sem volt nagyon, pedig mindent megtettünk. Ilyenkor aranyat ért volna egy csónak, de ez már egy jövő évi project lesz... Mindenesetre, hogy ez a szép süllő összejött, úgy gondolom, valamelyest kárpótolt engem a sok belefektetett energiáért. Nekem ez egy nagy hal. Persze a Tiszai sikeres gumis süllős pecák némileg kárpótoltak minket... Ott működött a stratégia. :o)
Üdv.

Tom

VGabesz 2016.02.17. 12:36:25

Szia Tomi!
Gyönyörű szép süllő, gratulálok hozzá. Sajnos tényleg az látszott, hogy partról kifejezetten nehéz - majd hogy nem lehetetlen lesz szép süllőt fogni. Csak az igazán kitartóaknak és a csónakos sporttársaknak adatott ez meg ebben a szezonban. A kitartás nálad adott, amihez majd biztosan társul a többi is és akkor határ a csillagos ég! :) Az külön pikantéria, hogy ezt a szép halat ekkor wobblerrel fogtad :) Csak így tovább és bízom benne, hogy ideálisabbak lesznek a körülmények a jövőben a parti pecások számára is :)

Üdv.

Gabesz

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2016.02.17. 12:44:53

@VGabesz: Szia Gabesz! Nagyon szépen köszönöm :o)
Igen, nagyon nehéz időszak volt ez. Az, hogy kb 10 pecából koppintásig sem jut az ember azt jelzi, hogy nincs is süllő a pályán nagyon, mert ha rosszul csinálsz valamit, koppintásig akkor is el kell jutnod ennyiből. Tovább nehezíti a helyzetet, hogy az én pályáimon nem nagyon van mély vizű kövezés, inkább laposabb részek. Ezek teljesen süketek voltak.
A wobbleres süllő sem véletlen. Szerintem ha ki is álltak a süllők, akkor sem feltétlenül fenék közelben táplálkoztak. Igen nagy volt idén télen a wobbleres fogás aránya abból a kevés süllőből ismerősi körben. Az idei télen az extém alacsony, és kristály tiszta víz, bizony sokunk gumis szezonját elrontotta.
Hát én is bízok benne, hogy fordul majd a kocka. Tavaly a május meghozta a szép süsüket ;o)
Üdv.

Tom

Halfdane 2016.02.17. 12:45:58

Igaza van Nagy Andrisnak amikor azt írja, hogy a süllőzés egy életforma. Ha időnk és elfoglaltságaink maximális rugalmasságot biztosítanának, akkor nyilvánvalóan eredményesebbek lehetnénk, de ez az átlag heti 1-2 wobblerezés ennyit tudott adni. Az eltökéltségre nem lehet panasz. Amúgy amikor kezdtem a pergetést, frankón irigyeltem az ilyen halakat azoktól, akik fogják. Aztán idővel rájöttem, hogy a sikerek a befektetéssel arányosak, így nekem is csak akkor sikerülhet, ha fektetek bele elég energiát. Ez a felismerés teljes lelki békét hozott számomra, viszont adott inspirációt ahhoz, hogy úgy rendezzem életem folyását, hogy módom nyíljon több időt szánnom a pecára.

VGabesz 2016.02.17. 12:52:31

@Bogyo_bacsi:

Az is megoldás lehet - amit Te is csináltál, hogy bizony télire sem teszi el az ember fia a wobblert, hanem viszi magával. Ezek szerint teljes létjogosultsága lehet a wobblernek is a téli időszakban.
Áprilisnál előbb nem tervezek a Dunára menni, akkor csuka megy majd maximálisan és aztán újra a nyári esti wobbleres süllőzés.

Üdv.

Gabesz

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2016.02.17. 12:57:39

@VGabesz: Hát igen, de ahhoz, hogy wobblert húzzál, ahhoz enyhébb idő kell, mert ha erősen fagy, akkor még eldobni sem tudod a wobblert. :o) De így igaz, alkalmazkodni kell a körülményekhez :o) És én úgy látom, hogy a körülmények változóban vannak...
Én most elkezdtem a harikat hajkurászni. Már fogtam Dunán is, Tiszán is, igaz nem túl nagyokat. Süllőre minimális az esély most. Minden folyó árad, zavaros. :o( Áprilistól pedig új szezon indul. :o)

VGabesz 2016.02.17. 13:02:28

@Bogyo_bacsi: A süllőt elengedtük ívni :) Nagyon kíváncsian várom, hogy milyen harikat sikerül landoltatni, legfőképp majd a Pó túrátok eredményét várom Andrissal!!!
Én most áprilisig csak UL-ezni fogok, van néhány felderítésre váró terep számomra amelyek igen ígéretesnek tűnnek. Most szereztem be én is egy akciókamerát úgyhogy remélem mozgóképes beszámolóval is tudok majd Neked szolgálni. :) Illetve majd a közös pecákon külső szemszögből is megörökíthetjük a fogásaidat! :)

Üdv.

Gabesz

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2016.02.17. 13:11:13

@Halfdane: András! Igen, sajnos mindannyiunknak megvannak a korlátai. Az aki éjjel-nappal horgászik, lehet több süllőt fog és szebbeket, viszont máshonnan veszi el az erőforrásokat, más olyan területről, ami sikeresebb emberré tehetné. Én úgy gondolom a legjobb az egyensúly megtalálása itt is. Időt és energiát kell fordítani a megélhetés előteremtésére és természetesen a maradék szabadidő minőségi eltöltésére. Én pontosan tudom mi az ami még kifér a csövön, és mikor viszem túlzásba. Nagyjából évi 100 horgászatot tudok bevállalni. Próbálom ebből kihozni a maximumot. Pontosan tudom, hogy milyen úton haladok és hol tartok. Évről évre sikeresebb süllő és harcsapergető lesz az emberből, a fejlődés kézzel fogható. Ám, bőven van még mit tanulni.
Üdv.

Tom

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2016.02.17. 13:14:45

@VGabesz: Hát, arra én is kíváncsi leszek. :o) A harcsapergetésben még nagyobb kihívást látok, mint a süllőben. Azért már jövögetnek az eredmények, de az áttörésre még várni kell... ;o)
Az UL is jó móka, meg van annak is a tere. Sajnos, én már több felé nem tudom osztani a figyelmemet, mint amit csinálok.
Indítasz videó csatornát is?
Üdv.

Tom

Halfdane 2016.02.17. 13:17:07

@Bogyo_bacsi: Látod, én is csoportosítok, priorizálok. A harcsa továbbra is marad az első helyen, szorosan mögötte a süllő, illetve a fekete sügér. Ezen kívül másra sem idő, sem erőforrás nemigen van, ezekre fókuszálok. Az utóbbi években mindegyik területen komoly fejlődést értem el, bár a süllőn még nagyon van mit gyúrni. De a többin is... Azért a peca nem az életem végcélja, bár elég közel áll hozzá...;) :D

VGabesz 2016.02.17. 13:18:34

@Bogyo_bacsi:
Azt mondják, hogy a harcsapergetés a pergetés csúcsa :) De azért az Andris remélem idén visz valami frankó lélegzős gázlóruhát ;) Vagy idén is elkényezteti a blog és az ismerősei női szekcióját a vízben "harcolós" képekkel? :)
Nem hinném, hogy külön catornát indítanék, de fogok csinálni pár klippet az biztos. Bontogatom szárnyaimat. Ha bejön, akkor max nyitok itt a blogodon egy UL rovatot :)

Üdv.

Gabesz

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2016.02.17. 13:21:20

@VGabesz: Nah, arra kíváncsi leszek. :o) Sok sikert hozzá ;o) Hát idén csónakból toljuk, ahhoz nem kell vetkőzni ;o)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2016.02.17. 13:27:03

@Halfdane: Hát életed vége ott ér véget a gödörben, akkor is, ha sokat pecázol, akkor is ha nem. ;o) Hasonlóak amúgy a célok, csak sokszor a megközelítés és a gondolkodásmód más. Úgy gondolom azonban, hogy ha jól tudunk csapatban működni, akkor mindenki kap a másiktól pluszokat. Különösen igaz ez a vadvízi túrákra.
Az embernek mindig változik a horgász repertoárja. Nálam a süllő régi elem, a harcsapergetés új. Mindkettőt tekintve tudom, hogy merre szeretnék tovább lépni, fejlődni. Illetve én nem engedem el a csukát sem. Megvan neki is a helye és ideje az éves naptárban. :o)

Boo 2016.02.17. 20:49:56

Engem november közepétől elcsábítottak a balinok, így mindössze egy süllővel zártam a "telet". Ahogy olvasom nem sokat hagytam ki :-D

Shroomer 2016.02.18. 00:04:27

Gratula, legalább decemberben jött pár szép halad! Hát nem tudom, hogy a csónak mekkora előny ;) December 7. óta összesen 14-szer indultam el csónakkal "süllőzni", de terített betlivel hoztam ezt a téli szezont. Pedig a jónak tűnő helyeket végigdobigáltam a Lágymányosi hídtól a Benta-patakig :) Mondjuk sok helyet csak egyszer.
Februárban már nem kerestelek, mert zavaros áradás volt végig, ugyan egyszer kimentem (harcsában reménykedtem), de annyi uszadék jött a Dunán, hogy nem csak a vizirendőr nézett hülyének, hanem én is elgondolkoztam, hogy normális vagyok-e. Beálltam egy rugany mögé végül, de nem izgatták fel magukat a harcsák nagyon...
Csak a balinok vigasztalnak.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2016.02.18. 08:33:55

@Boo: Szia Csabi! Hát nem bizony. Sajnos, nehezen jöttek az eredmények. Viszont Január vége óta a harcsák mozgolódnak... :o)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2016.02.18. 08:39:52

@Shroomer: Szia Shrommer!

Üdvözöllek a blogomon ;o)
Hát tény, igen nehéz volt ezen a télen boldogulni. Nyilván előny a csónak, mert míg partról egy-két helyre szűkölt le a mozgásterem (melyek a fenti két süllőt adták), addig csónakkal még a mederben lehetett volna kutakodni. Persze, ez sem garancia a fogásra. :o( Nem akarom szépíteni a helyzetet, a barátaim nagy része is hasonlóan fogott, vagyis aki rendszeresen járt ki, az el-el tudott csípni egy-egy szituációt amiről leszedett néhány süllőt. Én úgy gondolom, hogy lesz még jobb telünk is... :o)
Február eleje óta, ahogy jött víz és enyhült az idő, ráfeküdtünk a harcsákra. Két horgászat összesen 5 harit adott nekünk, igaz a 1,5-3,5 kilós kategóriából. Erről is írok majd egy élménybeszámolót március végén...
Üdv.

Tom

DS Gergő 2016.02.19. 20:51:01

Gratulálok itt is, nagyon szép hal volt. Köszönöm ezt a közös pecát, amíg élek nem felejtem el ezt a gyönyörű szép halat! Életemben nem láttam élőben és közelről ekkora süllőt, nagyon nagy élmény volt. Amennyi "balszerencsét" hoztam neked az előtte lévő pecákon... ez azt hiszem kárpótolt mindkettőnket. :) Ezt a "keszeg fürdős" momentumot meg megjegyeztem egy életre. Ahol ott a keszegraj ott valószínű hogy a süllő is jelen van. Ha nem szólsz a kapásod előtt egy fél órával,hogy maradjunk mert érzed hogy lesz itt valami jó a hely én hülye biztos tovább álltam volna a következő spot-ra. De hát ebből látszódik pl a különbség köztünk... az évek meg a rutin... De nem baj eljön majd az idő "Amikor a tanítvány felülmúlja mesterét" :) és majd én szólok neked hogy maradjunk mert érzek / láttam valamit :P Szóval még1x gratulálok, nagy voltál!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2016.02.19. 21:38:02

@DS Gergő: Szia Gergő!

Üdvözöllek a blogomon. ;o) Ugyan, nem hoztál nekem balszerencsét. Azt látni kell, hogy a Dunán vannak nehéz időszakok. Te pont egy ilyenbe csöppentél be mellém, de pl kora nyáron 4 pecából 3 adott halat és így volt ez októberben is. Fordul még a kocka. ;o) Nem kételkedem benne, hogy lesz még, hogy lepipálsz, de ha együtt megyünk pecázni, akkor a te sikered az én sikerem is lesz majd. Ha nem is egyből a 70-80 centis süllőket kell megcélozni, de előbb-utóbb neked is elkezdenek majd jönni az eredmények, főleg ha kitartóan jársz majd ki velem.
Igen, ez most egy olyan szituáció volt, hogy megéreztem előre a fogást. :o) Ugye a jelek, a tökéletes körülmények, a táplálékhal jelenléte megsúgta előre a lehetőséget. Sajnos, nem mindig alakul ez így :o) És persze egy jó ritmusváltás vezetett a kapásig. Úgy gondolom egy ilyen kalandból sokat lehet tanulni, még külső személőként is. :o)
Úgy gondolom, ha rendszeresen jársz ki velem a jövőben is, gyorsan eredményes pecássá fogsz válni... én drukkolok. ;o)
Üdv.

Tom

Miklós Ratkai 2016.02.25. 15:43:03

Üdv Tamás! Jó volt ez a cikked is,mint mind! Szép képek...stb. Reméljük a következőnek az lesz a címe erre az időszakra vonatkozóan,hogy az eddigi legjobb tél! :) További sok ilyen cikket kívánok,és nagyon sok halat! Horgássz helyettem is,mert ebben az évben nekem kevés időm lesz sajnos!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2016.02.25. 22:18:32

@Miklós Ratkai: Szia Miki!

A következő írásomnak az lesz a címe, hogy : Évzáró süllőzés a Tiszán. ;o) Köszönöm szépen. Hát ez most egy nehéz időszak volt, mint ahogy neked is. Ám, vannak nehezebb és vannak könnyebb időszakok. Van, hogy kevesebb peca jut, van, hogy több. Ha nincs is időd, vagy lehetőséged kimenni, itt mindig fogsz találni egy-egy érdekes sztorit, ami jó kedvre derít ;o)
Üdv.

Tom

Riderspinblade 2016.02.27. 00:21:03

Gratulálok!!!
Neked mindig jók a megérzéseid :)
Megfogod azért amit kell nem lehet panasz :)
Tudom azért az eredményért sokat kell menni és néha sok az üres nap.
De de lehet ettől is olyan szép!
Látod itt a Március amit beszéltünk mire megyek... De talán a sok kintlét és az ésszerűség meghozzá a várva várt eredményt.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2016.02.27. 08:24:41

@Riderspinblade: Jani!

Sajnos, azért a helyzet nem ilyen egyszerű. Nekem sem jön be mindig minden és sokszor még a jó megérzés sem elég, hogy kapásig jussunk. Ez a tél most ilyen volt. Mindenesetre még van egy hétvégénk és azt ki is használjuk ;o)
Üdv.

Tom

Roland Nagy 2016.03.02. 11:30:49

Üdv mindenkinek!
Jó nagy halat fogtál,gratulálok!
Csinosak az új wobblerek,és mellettük szól hogy majdnem Anthrax és azért az elég fasza! :D

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2016.03.02. 11:34:27

@Roland Nagy: Szia Roli!

Nagyon szépen köszönöm. Sok munkám volt benne.
Gondolom, nem sokan ismeritek még ezt a márkát, de szerintem nem árulok el sokat, ha azt mondom, hogy hamarosan többet fogtok majd hallani róla és nem feltétlenül csak itt a blogon. ;o)
Minőségi szerb hand-made wobbler márka, ami hamarosan elérhető lesz itthon is. Van harcsás, süllős és UL vonal is egyaránt...
Üdv.

Tom

Roland Nagy 2016.03.02. 11:56:44

@Bogyo_bacsi: Na akkor az kicsikből kell pár darab :)
Örülök hogy nálad beérett a sok munka gyümölcse.Dolgoztam én is a dög hidegben de halat nem találtam.Ezzel a téllel tele volt a "szákom".Inkább a Tavaszt várom,érzem az gyümölcsös lesz :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2016.03.02. 12:02:58

@Roland Nagy: Átnyergeltél UL vonalra? :o)
Hát igazából én is kínlódtam most télen. A február adott két kisebb harcsát és egy kisebb süllőt, de a január siralmas volt. Az vigasztalt csak, hogy december közepén sikerült elcsípni ezt a szebb fogast, illetve hogy az őszi-tavaszi wobbleres időszak parádés volt. Persze, majd fordul újra a kocka. A halak ott vannak még a vízben, csak el kell csípni a ritmust. :o) Baráti körben mások fogásai is hasonlóan drasztikusak voltak. Az tudott csak egy egy jó halat elcsípni, aki nagyon sokat járt ki, esetleg csónakja is volt. Ez is egy nagy tanulság. Előbb-utóbb kell csónak is, kocsi is...

Roland Nagy 2016.03.02. 12:13:12

@Bogyo_bacsi: Igen, több idő jut pecára ha van kocsid... csónakból pedig több helyed van :D

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2016.03.02. 12:15:38

@Roland Nagy: Igen, tervben van mindkettő, de csak jövőre fog összeállni a kép ;o)
süti beállítások módosítása