Csukák és spinnerbaitek

2017. január 08. - Bogyo_bacsi

Immáron negyedik esztendeje, hogy mindent tavasszal és ősszel visszatérünk barátaimmal a Tisza-tó vadregényes vízére csukák után áhítozva. A tározó, mindig is lenyűgözött szépségével, buja növényvilágával és halálomanyával, bár azt is meg kell jegyezzem, hogy elképesztően rapszodikus vízről beszélünk. Gyakran éltünk át itt feledhetetlen élményeket, ám nem volt ritka, hogy bottal ütöttük a halak nyomát. :o) Látni kell, hogy a Tisza-tavi pergetés rendkívül kemény dió, még ennyi év távlatából is. Folyamatosan keresni kell a halat, mozgásban lenni, újabb és újabb trükköket bevetni a siker érdekében. Tudnia kell a horgásznak, milyen körülmények között hová nyúljon, főleg, ha a víz nincs adakozó kedvében. Ám, ha az ember elcsípi a szálat, nem mindennapi kalandokban lehet része, ahogy velem és Edi barátommal is megtörtént tavaly ősszel. Most ennek a hétvégének a tanulságait osztom meg veletek.

spinnerbait00.jpgAz idei őszön a spinnerbaitek adták a legtöbb csukát a Tisza-tavon

spinnerbait01.jpgMindig várom az őszt, hogy visszatérjek az ország egyik legcsodálatosabb csukás vizére

 

Az első kérdés, hogy mikor is menjünk a Tisza-tóra. Vannak időszakok, amiket érdemes elkerülni, ha nem akarunk kínlódni a vízen. Talán ami a legjobban áthúzhatja a számításainkat, az egy zavaros áradás a Tiszán. Ilyenkor mindenhova beömlik a kakaó barna víz és az élvezetes csukapergetés a tiszta, vagy félzavaros részek utáni kutakodásba fordul, egy-egy kósza halért folyó küzdelemmel. Előfordult már, hogy e körülmények dacára is szép csukákat fogtunk, ám tapasztalatból mondom, érdemes ilyenkor más úti célt keresni. Amennyiben egy áradás elrontja a csukaszezont, a következő évben nem ritkák a 60+ os fogások a zárt morotvákon, amennyiben viszont az ősz kegyes a horgászokhoz, az eljövendő esztendőben a fogások átlagmérete visszaszorul ötvenpár centire. :o( Ez azért sokat elmond a hazai horgászkultúráról. :o( Jómagam kerülöm a pergető szezon gerincét is, mikor csónakok tömkelege lepi el a morotvákat. Ilyenkor sokszor tülekedni kell a helyekért, ami nem az én stílusom. :o(

spinnerbait02.jpgMár rögtön az első dobások hozták ezt az ötvenpár centis csukeszt

spinnerbait03.jpgBár a támolygó villantó most is adott egy-egy csukát...

spinnerbait04.jpg... a rablóhalak egyértelműen nem a szélső, sekély régióban portyáztak

 

Bár zárt vízen is belefuthatunk egy-egy szebb csukába, azonban meg vagyok győződve arról, hogy a kapitális ragadozókat nyílt vízen kell keresgélni. Igen ám, de az efféle pecához szélcsendes idő szükségeltetik, hiszen az erősebb széllökések által felkorbácsolt hullámok gyorsan bezavarosítják a nyílt részeket. Illetve a hely méreteiből fakadóan rendkívül sok időt kíván a nyílt vízi morotvák felderítése. Sajnos, pár hétvége alatt ritkán sikerül megtalálni a halat ezeken a tengernyi területeken, így sokszor inkább a már bevált részeken tesszük próbára szerencsénket. Ám, ezeken a zárt holtágakon rendkívül nehéz 65 cm fölé verekednünk magukat csukaügyileg. Mégis, ha jó ritmust fogunk ki, akár tucatot meghaladó fejenként fogással is zárhatjuk a hétvégét. Örök kérdés ez, rámenni a többé-kevésbé biztos lehetőségre, vagy a nagy hal nyomába szegődni a betlit kockáztatva. Mivel lehetőségeink korlátozottak, ezért gyakran az előbbit választjuk... egy-egy napot azonban mindig szánunk az ismeretlenbe való kalandozásra is, ám, ez a sikerhez ritkán elég. :o)

 spinnerbait05.jpgEdi gyönyörű sügérje

spinnerbait06.jpgNekem is sikerült elcsípnem néhány tenyeres példányt

 

Edi barátommal egy kellemesen napos, szinte nyárias hétvégét fogtunk ki az ősz első Tisza-tavi horgászatán. A szombati nap délelőttjén klasszikus támolygó kanalas, hulló falevél technikás pergetéssel próbálkoztunk a sekélyebb részeken. Fogtunk is néhány csukát, illetve számos sügért, ám, a krokik mérete megrekedt ötvenpár centinél. Érzetük barátommal, hogy valami mást kéne kiagyalnunk. Ekkor váltottam spinnerbaitre. A mélyebb részeken található törések felé dobva, hagytam lesüllyedni a műcsalit majd azt lassan megindítva próbálkoztam. Az intenzív rezonanciát keltő spinnerre már bizony megérkeztek a kapások. A csukák mélyen táplálkoztak, ahová a könnyű támolygók már nem értek le. Innentől kezdve már tudatosan az alsóbb régiókban kerestem a csukákat és a hétvégénk igazi élménypecába torkollott. A két nap alatt összesen huszonegy csukát kerítettünk horogvége és nagy többségük méretes volt. A hétvége legnagyobb zsákmányaként két darab 60 centis krokit fogtam, mely mértnél nagyobb csukát az idei éveben, sajnos, nem tudtunk horogvégre keríteni a Tisza-tavon.

spinnerbait08.jpgA mély víz felé dobált spinnerbait végül meghozta az áttörést

spinnerbait09.jpgEdi idén ritkán tartott velem, ám azok mind emlékezetes pecák voltak

spinnerbait07.jpgMegabass V-3 Bullet Shad és Deps B Custom

 

A halak döntő többsége spinnerbaitre kapott, így érdemes kicsit nagyító alá venni ezt a csalit. Igazán nagy előnyének azt érzem, hogy többé-kevésbé akadásmentes, így át lehet húzni a töklevelek szárai, bedőlt fák ágai között, olyan részeket is meghorgászva, melyeket klasszikus villantóval nem érünk el. Bár, lehet ejtegetni is a spinnert, számomra mégis az vált be leginkább, amikor a megfelelő mélységben nagyon lassan vontatom be. No, de mi is az a megfelelő mélység? A válasz, ahol a csukák éppen táplálkoznak. :o) Van, hogy szinte a felszín alatt, vagy vízközt, de van, hogy egész mélyre kell nyúlni. Tulajdonképpen, minden spinnernek van egy mélysége, melyre jellemzően beáll lassú vontatás esetén. Például, a Megabass V-Bullet Shad (14 g) nekem másfél méteren jön, míg a Deps B Custom (14 g) beköszön két méter alá is. Sokszor ennyin múlik csupán a siker. Nekem minden mélységre megvan a spinnerbaitem a dobozomban és a körülmények döntik el, aznap mi lesz a nyerő. A horogra húzott plasztik csalik, illetve plusz szoknya, mind csökkentik a vontatási mélységet, ezért ritkán alkalmazom őket.

spinnerbait10.jpgSzákban a gyönyörű Tisza-tavi csukesz

spinnerbait11.jpgSajnos, az utóbbi években zárt morotvákon nem nagyon találkozunk ennél nagyobb krokikkal

spinnerbait12.jpgA Megabass spinner magasabban jött, most kisebb csukákat is adott

 

Sokan használnak kiegészítő horgot sipinnerbaiten. Jómagam nem érzem szükségét. Kedvenc Deps spinneremmel tizenkét csukát akasztottam ezidáig, ám csupán egy távozott idő előtt a horogról. Ez még nálam elfogadható statisztika. :o) Ki kell emelnem még egy fontos dolgot, mégpedig a szoknya színét. Mivel a Tisza-tavon mindenki ezüsttel, arannyal és bronzzal dobál én egy rózsaszín műcsalinak szavaztam bizalmat és bizony, nem túlzok, ha azt mondom, hogy tarolt a bugyiszín ezen a hétvégén is. Nem csak a csukák zömét adta nekem a pink árnyalat, de a nagyobbacska krokik is kivétel nélkül erre jöttek. Tehát, egy természetestől jelentősen elütő szín hergelte kapásra a legtöbb csukát. Vajon ezt annak köszönhettem, hogy egy új, szokatlan árnyalatú műcsalit kínáltam fel a csukáknak, vagy esetleg egy olyan attraktor színt választottam ami kiváltotta az agresszivitást a csukákból? Alighanem mindkettő igaz. Érdemes tehát betárazni a feltűnőbb színekből is, hátha adott napon ez hozza meg a sikert. :o)

spinnerbait13.jpgEdi ismét lecsapott :o)

spinnerbait14.jpgÉrdemes minőségi spinnert használni. Fél tucat csuka után előjönnek a különbségek

spinnerbait15.jpgA vasárnapi nap legszebb fogása

spinnerbait16.jpgEzt a halat már korábban kifogta valaki előttem

 

Remélem, tanulságos volt kis irományom és sokaknak új ötleteket adott a csukákkal folytatott macska-egér harcban. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy egy héttel később ugyanitt, csupán egy csukeszt fogtunk Faterral és fél tucat balint. Tehát, sosem lehet biztosra menni... :oP Minden horgászat egy külön rejtvény, amit meg kell fejteni az adott pillanatban. Következő alkalommal leírom nektek, hogyan telt az őszi süllő szezon a Dunán. Annyit elárulok, hogy gyönyörűbbnél gyönyörűbb süllőket sikerült nyakon csípnem, ám, ez már egy másik történet... ;o)

spinnerbait17.jpgA következő szezonban ismét visszatérünk :o)

És most nézzétek meg a kalandról készült videót:

A bejegyzés trackback címe:

https://pecazas.blog.hu/api/trackback/id/tr8712097723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Halfdane 2017.01.11. 10:09:15

Szia Tomi!

Érdekes, hogy amikor életemben először láttam spinnerbaitet, azt hittem, hogy ez valami tréfa. Ekkora fém cuccot milyen hal eszik meg? Sokáig bizalmatlan voltam vele szemben, majd a régi S2-n adott pár szebbecska csukát így elkezdtem benne hinni. Azóta a legkedvesebb csukacsalim lett. Nagy előnye, hogy viszonytag gyorsan lehet vele nagy területet átfésülni és hitem szerint az inaktív ragadozót is felbosszantja az erős vibráció, ezért rendkívül fogós. Manapság már mindig ezzel kezdem a pecát, akkor váltok más csalira, ha erre nincs kapás. De többnyire van. Gratulálok a halakhoz és az íráshoz egyaránt, a szokásos szórakoztató faktor és minőség!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2017.01.11. 10:56:54

@Halfdane: Szia!

Igen, eleinte nekem is voltak erős kétségeim. Még amikor bejött Magyarországra, beszereztem egy Booyah spinnert, amivel rögtön fogtam is egy 40-es fekát Bokodon. Utána viszont sokáig a doboz alján maradtak, főleg miután felhagytam a fekázással. Csukára eleinte minden mindegy alapon tettem fel süketebb napokon, de tavaly egy ötlettől vezérelve bevetettem a Tisza-tavon és hát megdöbbentő volt a siker. Mint írtam feljebb, az előnye pont az volt, hogy olyan helyeken tudtam elhúzni a műcsalit, ahol a villantókat, vagy wobblereket nem. Ágak, töklevelek. Bár például a fonál algát kifejezetten nem szereti. És sokszor ez adja meg a +1+2 csukát, amitől sikeres lesz a nap. A színekről és a mélységről mi a véleményed?

Halfdane 2017.01.11. 11:13:39

Igen, kétség kívül előny, hogy "tökön-babon" átjön. Bátran lehet vele ingerelni az akadó mellett álló csukákat mert kicsi az esélye az elakadásnak. Ez sztem hozzátesz a fogósságához. Ahogy a cikkben írod, nekem is az jött be, hogy lassan, statikusan, fenékközelben tekerem. Néha fűrészfogas emelem-ejtem módszerrel is használom, de nem vettem észre, hogy így fogósabb lenne, csak azért szoktam ezt bevetni, mert nem bírja elviselni a lelkem, hogy rettenetesen orsógyilkos módszer. (Erre amúgy lényegében külön orsót tartok. Ha szétmegy, akkor szétmegy...) Viszont több olyan kapásom volt, ami hulló stádiumban érkezett, nem is éreztem, majd a megindításnál kaptam pár rúgást és el is köszönt a hal. Ebből látszik amúgy egy hátrányos vonása: ha elfekszik a hal szájában, akkor bizony nem akad meg. Húzottnál ezt nem tapasztaltam, de lehulló csalinál igen. Apropó, akadás. Nekem ellentétes a tapasztalatom a tiéddel. Rengeteg kapásom van spinnerbaitre, de rengeteg halam el is megy róla a rossz akadás miatt. Ezért már egy ideje kísérletezem trailerhoroggal, amivel igen kedvezőek a tapasztalataim. A kapások 60%-a kizárólag ezen akad meg! Megkocháztatom, hogy a kapásid egy jelentős részéről nem is tudsz, mert ha csak a szoknya után kaffant a hal, azt nem érzed meg. Én viszont így nemcsak megérzem, de meg is fogom! Szerintem számít! Szín? A hagyományos csukás színek nagyon fogósak, sárga, zöld fehér színekben használom elsősorban. Van pl. egy ugyanolyan Depsem mint neked, szürkés kékes színben. Egy nyamvadt kapásom nem volt rá soha, mellette egy zöld-sárgáról gyakorlatilag lerágták a festéket a csukák. És a tiszta fehér is érintetlen, pedig az aztán csukás szín.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2017.01.11. 19:42:37

@Halfdane: Én egy Zillion Type-R el húzom. Szerintem nem fogja szétszedni. Nekem hullóban még nem volt kapásom. Nyilván, ha Tisza-tavon kint van a csuka a szélében, akkor nem a spinnerbait kerül a zsinór végére, hanem a támolygó kanalak. Sokszor az ember belefásul a hulló falevél technikába és valami gyorsabb csalit rak fel, erre is jó a spinner, illetve fordítva is igaz.
Az ellentétes akadási tapasztalat a víz jellegéből adódhat. Nyilván egy erősebben megdobált csukás tavon a halak sokkal óvatosabbak. Vadvízen sokkal agresszívebbek a kapások, ezért akad fenn több hal. Megfigyeltem, hogy főleg apróbb csukák sokszor a levelet támadják, ám a nagyok szinte mindig a szoknyás részt. Nem vonom kétségbe, hogy egy kiegészítő horog növeli az akadás esélyét, ám, pont elveszik a spinner akadásmentes tulajdonsága.
Szerintem próbáld meg kicserélni a Depsen a szoknyát más színre. Nekem ez a rózsaszín nagyon bevált, ám most vettem egy sárga-fekete és egy zöldes színűt is. Majd megírom a tapasztalataimat. A Megabass természetes szín is adott csukákat, igaz arra apróbbak jöttek. Én tavasszal fehérrel is fogtam a Dunán. :o) A rózsaszín szoknyát tavaly szétszedték, így idén már Kalandban vettem rá másik rózsás szoknyát, aszem Dragont. Azzal uyganúgy jöttek a halak.

Halfdane 2017.01.11. 20:42:57

@Bogyo_bacsi: Igen, valószínűleg ez lesz. Eleget dobáltam azt a csalit ahhoz, hogy kiderüljön: ez a szín nem fogós. Pedig nagyon közel áll a természeteshez, de ugye köztudott, hogy a csukák szeretik a feltűnő színeket. Sokáig nem hittem ezekben, de a legagresszívebb sárga színekre is volt kapás, még tiszta vízben is, így meggyőztek a fogósságukról.

A trailer horoggal eddig nincs túl sok tapasztalatom, nem tudom mennyivel lesz akadósabb a csali, de a kiegészítő horog pontosan ugyanabban a szögben áll, mint a spinner saját horga, így talán nincs sok jelentősége. Majd teszteljük.

Való igaz, hogy inkább tavakban csukázom, ott az a tapasztalatom, hogy igen finoman tudnak kapni a csukeszok. Ettől függetlenül nem agyondobált vízen is érkeztek már nagyon finom szellemkapások, ebben a csuka szerintem utolérhetetlen. Egészen finoman, foghegyről tudnak enni, rengeteget fogtam már úgy, hogy éppen csak egy kis hártya tartotta a horgot. Nem árt ha van egy segédhorog.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2017.01.12. 09:31:23

@Halfdane: Szerintem ez hal hangulat függő. :o) Pl, a Megabass Ayu színét is ették a csukák akkor, amikor a rózsaszínt, csak szerintem az nem jött elég mélyen. Viszont így is adott kettőnknek kb 4-5 csukeszt. Persze, ha érzed, hogy valami nem stimmel, akkor érdemes változtatni... már csak tapasztalatszerzés okán is.

Én biztos vagyok benne, hogy a trailer horognak van egy kitérése ahogy húzod a csalit. Vagyis jobbra-balra kitér. Azért gondolom ezt, mert a szoknya is rezonál, amit talán részben a körforgó levelek vibrációja okoz. És ha a horog kicsámpázik, jóval nagyobb az esély az elakadásra.

Dunán és Tisza-tavon azt tapasztaltam, hogy ha esznek, akkor esznek. Persze, 1000 féle szituáció lehet. Azonban én is pergettem régen egy bányatavon, ahol nagyon jó kapásaik voltak a csukáknak. Miután sokan felfedezték maguknak a vizet, a brutál kapások megszűntek és apró pöcik lettek helyette. :o(

Halfdane 2017.01.12. 10:32:49

Azon az ominózus hétvégén az ajtókulcsot is megették volna :)

Tévedsz a kitéréssel kapcsolatban. Pont az a lényeg, hogy a horog fixen áll, a gyári horoggal egy síkban. Egy kis szilikoncső fogja meg. Pofonegyszerű találmány.

Ez valóban egy korszakalkotó megállapítás, ha esznek akkor esznek. Sőt azzal tudom kiegészíteni, csak hogy igazán koncentrálódjon a blogon a tudás, hogy ha nem esznek, akkor nem esznek. Remélem, ez majd a leendő könyved elején ott lesz a klasszikus idézetek között...;) Amúgy meg ami igaz az igaz. Ami nem igaz, az nem igaz. Én is jobban szeretem ha durr bele, mintha csak a pöcögtetéssel vagyok elfoglalva...:) ;)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2017.01.13. 11:44:37

@Halfdane: Ne hidd. Eléggé meg kellett dolgozni a halakért ebben a sztoriban is. A kapások rövid hullámokban jöttek. Volt, hogy órákig semmi, aztán fogtam 3 csukát 10 perc alatt. Ész játék volt.

Nem tudom, én nem érzem annyira fixnek azt a kötést. BIztos, hogy kileng.

Van, hogy esznek és mégse fogsz ;o)

Sz György 2017.01.18. 18:43:38

Szia Tomi! Őszintén szólva vártam már hogy kicsit a voblerek-től is elvonatkoztass és Spinnerbait is legyen terítéken.Szégyellem de még életemben nem pecáztam a Tisza Tavon nah de majd..Ahogy én látom a csuka valóban inkább a tiszta vizet keresi talán azért mert könnyebben fogja meg olyankor a csalit amit éppen ott húzol előtte.Ez a műcsali éppen ezért jó mert a csukák ilyenkor amikor őszt mutat a naptár talán inkább meder közelében keresgélnek jobbnyira.Én inkább támolygóval kergetem őket de szívesen kipróbálnám spinerbaittel is.az is lehet és elképzelhető hogy ez a csali tényleg nem megszokott szine miatt fogós,hiszen a halak is unhatják már a csörgős voblereket vagy a hangtalan kanalakat.Szerintem így ősszel a nem megszokott szineket keresik a halak és főleg egy olyan területen ahol bármerre lehetnek a csukák.ez az írás így jó ahogy van csak a lényeg van benne és az a szempont amely alátámasztja néha érdemes újítani....

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2017.01.30. 09:28:39

@Sz György: Szia Gyuri!

Pedig a Tisza-tó hozzád szerintem közelebb, van mint hozzám. :o)
MI azt tapasztaltuk, hogy a tiszta, vagy félzavaros vízben, gyakran a kettő határán, fogjuk a csukákat. Ha az egész tó beavarosodik, akkor nagyon nehéz érvényesülni. Akkor is lehet találni tiszta részeket, de sokat kell utána menni.
Számomra nagy áttörést hozott ez a spinnerbaites kísérletezés. Olyan szituációban tudtunk igen jól halat fogni, amikor a támolygók nem annyira működtek. És ugye ekkor is lehetett eredményesen horgászni, csak másként kellett hozzáállni a dolgokhoz. Remélem, másoknak is ötleteket adott ez az írás...
Üdv.

Tom

Roland Nagy 2017.01.30. 10:00:18

Üdv!Ismerős helyek...A spinnerbaithez annyit tudok hozzátenni hogy sok fekete sügeret,kettő süllőt és egy csukát fogtam vele.Egy darab terminator spinnerem volt de beszakadt sajnos a tavalyi nyáron.Azóta nem vettem de majd pótolom valami jó kis Megabassal.
Roland

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2017.01.30. 10:58:39

@Roland Nagy: Szia Roli!

Bizony, itt már megfordultunk együtt is párszor. :o) Remélem idén, sikerül összehozni egy közös túrát...
Érdemes pótolni a spinnert. Nem csodafegyver, de nem hiányozhat a készletből. ;o) Ha lesznek még további tapasztalataim velük, biztosan beszámolok még... ;o)
Üdv.

Tom

Roland Nagy 2017.01.30. 11:13:07

Az igazat megvallva én nem nagyon szeretem még akkor sem ha néha nincs fogósabb.Igy vagyok a körforgóval is.Inkább a támolygókat vagy wobblert .használok.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2017.01.30. 11:20:03

@Roland Nagy: Hát igen, de sokszor alkalmazkodni kell a helyzethez. És ugye még mindig jobb egy kevésbé kreatív csalit használni, mint betlivel zárni a napot. Láthatod, az írásban, hogy próbálgattam a támolygókat is, de sajnos, azok nem adták igazán a halat és amik jöttek kicsik voltak. Wobblerek meg valahogy nem hasítanak nekem a Tisza-tavon. Ellenben dunai holtágakon szépen fogok velük időnként. Szóval, nehéz dolog ez. Nem lehet csupán elvi szinten kezelni a horgászmódszereket. :o)

Roland Nagy 2017.01.30. 11:28:14

Azért én is zongorázok ha nem jön a kapás,és nem vesztem össze forgóékkal,csak unalmas picit.Nem lehet megállítani picit várni stb stb .Használom ,de elsőre nem az kerül a kapocsba.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2017.01.30. 11:38:36

@Roland Nagy: Azért körforgóval is lehet variálni. Pl. Ha csónakból part felé dobsz, szépen le lehet követni a meder esését. Vannak helyek ahol olyat dobok, ami 2,5 méterre szépen leköveti a mélységet és van, ahol a 2 m mélység a nyerő, stb. Minden mélységre megvan a körforgóm. Szóval, egy viszonylag egyszerűbb csalit is lehet kreatívan használni. Főleg, ha lejjebb vannak a halak, akkor nő meg a spinnerek és körforgók jelentősége. Ugyanis 2,5 méter alá már a csukás wobblereim nagy részével nehéz lenyúlni, illetve a támolygóim többsége sem merül könnyen ilyen mélyre. Ami meg lemegy, azt meg nem tudom szépen vezetni. :o) Továbbá ezek a csalik, nagyon jó kereső csalik is. A támolygók és a wobblerek lassabb vezetést kívánnak. Ezekkel gyorsan tudok nagyobb területet átvizsgálni. De akárhogy is, folyamatosan váltogatom a technikákat mindig, ahogy egy új terepre érünk... van, hogy egyik madja a halat, van, hogy a másik.

Roland Nagy 2017.01.30. 11:49:12

Értem.Majd kipróbálom.

DS Gergő 2017.02.06. 15:17:18

Hali Tomi !

Gyönyörű hely a Tisza-Tó ! És látom gyönyörű halak is vannak benne! Én ugyan még csak 1x voltam veled és pont "B" héten (tehát amikor nem evett a hal ) de így is magával ragadott a táj szépsége. Rengeteg ígéretes helyet átnéztünk és láttam mindegyikben a lehetőséget. Nem volt nehéz belelátni a halat mert 5 percenként mondtad hogy itt is fogtunk meg ott is. :) De idén szeretném megtapasztalni én is az öröm pecát a Tisza-Tavon. Ehhez tudom hogy a szerencse is mellénk kell hogy álljon, de én türelmes vagyok látod. Lehet hogy azon a héten mikor mentünk ( "B hét") kicsit többre számítottam, és türelmetlenebb voltam a kelleténél, de azt hallottam mindenkitől hogy a Tisza -Tavon mindig lehet halat fogni, és hülye béna vagyok ha ott nem fogok... De be kellett látnom hogy vadvízen ilyen hogy "tuti" nincs, nem létezik. Ahogy írtad rapszodikus ez is. Pont mint a Duna. A spinner bait-ekre én is furcsán néztem az elején amikor megjelent, de azóta fogtam vele pár csukát én is és megkedveltem. Írtad hogy "Érdemes minőségi spinnert használni" . Én pl olcsóbb spinnereket szoktam használni, és meg szoktam fogni azzal is a csukeszt. Viszont jó lenne ha egyszer letesztelnénk és összemérnénk egy örömpeca alkalmával a két kategóriát. Olcsó (gyengébb minőség) spinner kontra drága (minőségi) spinner. Persze ehhez kell az "A" hét :)
Gratulálok ehhez a cikkhez is ! Jó sok fogás lett , jó lehetett .

üdv. Gergő

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2017.02.06. 19:51:16

@DS Gergő: Szia Gergő!

Nagyon sajnáltam, hogy pont akkor tartottál velem a Tisza-tóra, amikor esélyünk sem volt halat fogni. :o( Nem mindig van ez így ám... Általában minden éveben van 1-2 hétvégénk, amikor nagyon belenyúlunk és igazi élménypecában van részünk. Általában 3 hétvégéből egy ilyen. Ám, egyre okosabbak vagyunk, és próbáljuk úgy időzíteni a támadásokat, hogy lehetőleg ne nyúljunk mellé. Látod a fenti példában is igaz, hogy egyik hétvégén taroltunk, utána hétvégén alig fogtunk. Sajnos, ez mindig benne van a pakliban... :o(
Azt, hogy mit mond a sok hülye gyerek, azzal nem kell foglalkozni. Ha ott vagy, és amikor ott vagy, azt a helyzetet kell megoldani.
Én nem kétlem, hogy olcsóbb spinnerrel is lehet halat fogni, de abban biztos vagyok, hogy hosszútávon előjön a különbség. Ha mást nem, az élettartamot tekintve. Illetve fontosnak tartom a horog minőségét is ám. Ha az nem elégséges minőségű, sok halad el fog menni...
Üdv.

Tom
süti beállítások módosítása