A reváns

2014. július 09. - Bogyo_bacsi

Április közepét írjuk és a tavaszi csukás szezon kellős közepén járunk. Régóta nem tapasztalt, rendkívül forró nyárelő lepett meg minket idén. A természet minimum egy hónappal előrébb járt szokásos útjánál, a tavalyi esztendőnél pedig majdnem kettővel. :o) A szokatlan körülményekhez alkalmazkodva próbáltuk becserkészni vizeink tigriseit, de a dunai holtágak, az első horgászat alkalmával tapasztalt csukaeső után, némán hallgattak. Ezen a kellemes napsütéses hajnalon is egy ismerős Duna ágon kezdtük a horgászatot Edi barátommal. Végignéztük az összes számomra már korábban bizonyított állást Hencidától Boncidáig, de egy árva csuka nem keresztezte az utunkat. Javasoltam barátomnak, hogy nézzünk át egy közeli bányatóra, hátha a ritmusváltás meghozza az hőn áhított eredményt.

revans01.jpgKellemes tavaszi időjárás fogadott minket az öreg kavicsbányató partján

revans02.jpgEz az öreg Simson évtizedekig pihent a tó medrébe süppedve :o)

A tópartra érkezve rögtön leesett az állunk, ugyanis embertelen mennyiségben horgászták a tavat a békés halas sporttársak. Bár pergetésre nem sok terünk maradt, úgy döntöttünk, hogy azért a sarkokat végigpásztázzuk. Nagy csukára számítva, termetes, négy colos fehér gumihalat akasztottam harapásbiztos előkém kapcsába. Nagy buzgósággal kezdtem emelgetni műcsalimat a kristálytiszta vizű tó sóderos-töréses alján. És láss csodát, a kitartás meghozta gyümölcsét, egy határozott koppintás érkezett az egyik ütemben süllyedésbe forduló plasztik csalira. Határozottan beletartottam, az akcióba, de a várt elemi erejű ellenállás elmaradt. Valami ellenkezett ugyan a horog végén, de az itt korábban fogott négy – öt kilós csukákhoz képest elhanyagolható mértékben.

revans03.jpgIdei első tavi süllőm gyönyörű márványos pizsamát viselt

revans04.jpgLedurrantotta a csukának szánt hatalmas gumihalat :oP

Sokat nem is akartam játszadozni prédámmal, gyorsan felszínre erőltetem, de legnagyobb meglepetésemre, nem egy kisebb forma csuka robbantotta fel a vízfelszínt, hanem egy ezüstös testű süllő képe rajzolódott ki előttem. Hihetetlen! Négy éve horgászok itt, de süllőt még sosem akasztottam és nem is tudtam róla, hogy fogtak volna. Ez a tó mindig is termetes csukáiról és balinjairól volt nevezetes. Ám, ha a gép most ezt dobta, akkor ennek kell örülni – gondoltam, majd óvatosan birtokba vettem idei első tavi süllőmet, amit Edivel olyan kiló harmincasra saccoltunk. Szép példány volt bizony, a dunai ezüst fajtársakhoz képest, szinte fehéres-márványos rajzolatú, világos-sóderos aljzathoz illő pizsamát viselt. Mivel még javában a süllő tilalomban jártunk, pár gyors fotó után óvatosan és kíméletesen visszahelyeztük a nemes ragadozót éltető elemébe, miközben a helyi erők kerek szemekkel, értetlenül követték nyomon a műveletet.

revans05.jpgÓvatosan visszahelyeztem a vízbe, népesítse csak be a bányató kristálytiszta vizét

revans06.jpgAzelőtt sohasem fogtam itt süllőt, többnyire a csukáké volt a főszerep

revans07.jpgA tavasz egyik csodás pillanata

Még Edinek volt egy koppintása, de süllőre gyanakodva elhagytuk a helyszínt és befejeztük a horgászatot. Mindenre számítottam a mai napon, csak arra nem, hogy süllőt fogok ezzel a hatalmas gumihallal. Általában célirányosan tudom fogni azt a fajt, amire éppen horgászom... ez a tüskés hátú jószág volt idei első vendéghalam. Rá egy hétre ismét az öreg Duna partján talált minket a hajnal Jani barátommal és munkatársával. Támolygó villantókkal felszerelkezve simogattuk végig a vízből meredező tuskók, csökök rengetegét. Amikor utoljára itt jártunk szépen fogtuk a krokikat, de sajnos, Jánosomnak nem akadt horogra való. :o( Azt kívántam, hogy ezúttal mosolyogjon rá is a szerencse és fogja meg élete első dunai rablóhalát.

revans08.jpgA következő támadás újra, a már jól ismert Duna holtágon esett meg

Hamarosan jelzett is barátom, hogy akasztott valamit. Siettem hozzá, nehogy segítség hiányában lelépjen zsákmánya. Ám, mire odaértem, már kezei között tartotta egészséges, kilós forma balinját, mely egy arany Ottó bácsi féle „Lutra” támolygót vert le. Készítettünk róla pár gyors fotót, majd sietve útjára engedtük, hiszen balinra is még tilalom vagyon. Nagy volt az öröm, lám most Janinak jött össze a fogás, még ha nem is csuka marta el a billegő vasat. Több halat már nem adott ez a szakasz, pedig még egyszer végig dobáltuk az akadósort, hátha tartogat még számunkra meglepetéseket. Azt Javasoltam barátaimnak, hogy nézzünk át a szőnyi holtágra, hátha ott nagyobb szerencsével járunk majd.

revans09.jpgJani első pergetett dunai hala egy kilós forma balin...

revans10.jpg... az Ottó bácsi féle Lutra támolygót  vélte tápláléknak

revans11.jpgTermészetesen visszahelyeztük a vízbe, ma nem ő volt a célhal

Már türelmetlenül vártam, hogy megérkezzünk, a rég nem látott szőnyi Duna ág mesés partjára, de a látvány, ami fogadott minket, sokkoló hatású volt. A buja ártéri erdőnek nyomát sem leltük, a fák kupacokba pakolva, gyökereik kiforgatva, a talaj szétdózerolva. Ilyen brutális természetpusztítást még életemben nem tapasztaltam ezen a környéken. Nyilván épül az új gát, az emberek védelme prioritást élvez, de nem értem, hogy ilyen helyzetben miért mindig a természet húzza a rövidebbet... :o( Nem akarok több szót pazarolni a látottakra, beszéljenek helyettem a képek. Mindenesetre a keserűség, amit éreztem, leírhatatlan volt.

revans12.jpgElképesztő látvány fogadott minket a szőnyi holtág partjára érve

revans13.jpgAz emberi ostobaság ismét diadalmaskodott a természet fölött

revans14.jpgA láncfűrész  bizony nem pihent :o(

revans15.jpgAz ártéri fák gyökerei a talajból kiforgatva fetrengtek szanaszét a kiégett földön

revans16.jpgValaki kihasított egy hatalmas darabot az érintetlen természetből

revans17.jpgAnnak idején ilyen táj fogadott minket a vízpartra érve :o(

Szerencsére nem az egész holtágat dúlták szét, így a rejtettebb részek továbbra is rendelkezésünkre álltak. A végtelen akadótenger zegzugait vallattuk barátaimmal és próbálkozásunk nem is maradt hiábavaló, hiszen Jani újabb halat akasztott, de ezúttal végre csuka táncolt a horog végén. Partra emeltük a negyvenhárom centis kis ragadozót, majd készítettünk róla és kifogójáról pár frappáns képet. Lám, Jani most revánsot vett rajtam, de cseppet sem bántam... a barátaim sikerének legalább annyira tudok örülni, mint a sajátoménak. Kifelé menet újabb barbárságot vettem észre. Egy karóra tűzött, kiszáradt fehérhalat találtam, amit megörökítettem, szobrot állítva a mérhetetlen emberi butaságnak. Felemás érzésekkel hagytuk el a holtágat. Ám, nincs idő sopánkodásra, hiszen a csukás április még javában tart és már csak hetet kell aludni a következő, Tisza tavi támadásig... :o)

revans18.jpgJani kipiszkált egy negyvenhármas csukát a holtág tuskós rengetegéből

revans19.jpgEz már bizony horgász kéz műve... :o(

Halfdane 2014.07.10. 09:51:37

Szia Tomi! Lám az uborkaszezonban nehezen jönnek a kommentek, no meg a meccsek is lekötik a horgásztársadalom jelentős részét. Gratulálok a halakhoz, bár nem kapitálisak, de akkor is szépek. Minden fogás élmény, örülni kell mindnek. Az ártéri erdők elpusztítása szívfájdító, de vigasztaljon az a tény, hogy aránylag gyorsan regenerálódnak ezek a területek, a természet gyorsan visszafoglalja azt, ami az övé. Az értelmetlen pusztítás (fára tűzött hal) viszont megbocsáthatatlan barbár cselekedet.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.07.10. 09:56:10

@Halfdane: Szia András!

Köszi. Általában a nyári szezon nekem mindig nehezebb. Az én időszakom az ősztől tavaszig terjedő időszak. Akkor általában szépen jönnek az eredmények. Késő tavaszra és kora nyárra még keresem a megoldást, sokat kísérletezek.
Tudom, hogy beforrnak a természeten ejtett sebek, de fontosnak tartottam bemutatni ezt a dolgot. Nem mindig csak a vidám történeteket kell megírni. Akár a természetpusztítás, akár a karóra tűzött hal, mind barbár cselekedet... olvassák csak minél többen!

Halfdane 2014.07.10. 10:06:21

Egyetértek, az embernek törekedni kellene arra, hogy a természettel harmóniában éljen, ha el kell venni valamit a természettől, akkor a lehető legkevesebbet vegye el. A gátépítés méltányolható szempont, de a szükségtelen pusztítás nem. A Szigetközben hatalmas ártéri területeken szokták tarra vágni az erdőt, állítólag Olaszországba megy a fa bútoralapanyagnak. Az is szívszorító, de legalább telepítenek helyette nyárfát, hadd szálljon a szöszmösz...:(

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.07.10. 10:13:24

@Halfdane: Az ember mindig azt képzeli magáról, hogy jobb gazda, mint a természet, de mindig bebizonyosodik, hogy ez nem így van. Ha megnézed, hogy a vízpart teli van nyárfákkal, a víz pedig gébekkel és busákkal, akkor látszik, hogy milyen távolra kerültünk már a kiinduló ponttól. Olyan távol, hogy már visszaállítani sem lehet az eredetit. Nincs más lehetőség, mint alkalmazkodni...
De akkor, ha tudjuk mekkora balfaszok voltunk, legalább álljunk meg ahol vagyunk és ne romboljunk tovább!

Halfdane 2014.07.10. 10:16:21

Magyarázd meg ezt azoknak, akik a pénzhalmok mögül ki se látnak. Kéne egy pár embernek természetismereti (kényszermunka) táborokat tartani....

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.07.10. 10:24:18

@Halfdane: Hát nem tudom mit lehetne csinálni. Úgy látom, hogy a legnagyobb károkat a vízmű okozza. Az Által-éren is mekkora pusztítást végeztek. Sok búra fejű vén irodista hozza a döntéseket. Megnézném hányszor jártak kint a vízparton. A horgászokat sem kell felmenteni. Rengeteg az etetőanyagos zacskó, gilisztás doboz a parton mindenfelé.

Pergetni jó Blog 2014.07.10. 15:39:39

Szia Tom!
Gratulálok a kifogott halakhoz, sajnos elszomorító hogy az emberi butaság határtalan... :S Simsonos képen jót mosolyogtam.. :D

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.07.10. 15:44:07

@Pergetni jó Blog: Szia Szabi!

Köszönöm. Azt ne akard látni, hogy a budapesti Dunából mi kerül elő... bicó, mosógép, hogy a legdurvábbakat még ne is mondjam. Egyszer veszítettem wobblert egy vízbe dobott sorompón, vagy min. Ilyen piros-fehér sávos volt. Jobban kéne vigyázni a környezetre. Bizonyos részeken áradás után hegyekben álla műanyag palack...

asp01 2014.07.10. 18:09:49

Szia Tom!
Szép, vegyes felhozatal, gratula! Akármennyire szeretnénk, ezen mi "kis emberek" nem fogunk tudni változtatni. A pénz és a javak mindig is diktáltak és fognak is... akármennyire nem tetszik nekem se és szerintem minden jó érzésű, sport és természet kedvelő embernek, ezt meg kell szokni. Én is nap mint nap tapasztalom a vízparton a balgaság jeleit... ez van... :( Az áradások alkalmával egyébként nem csak az itthoni ártereken partokon elhajigált szemét gyöngyözik a folyókon... a környező szomszéd országok is becsülettel kiveszik a részüket belőle! Na de elég ennyi a rosszból...

Dani

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.07.10. 22:11:32

@asp01: Szia Dani!

Hát a magam részéről csak annyit tudok tenni, hogy bemutatom verbálisan és fotókkal is a pusztítást. Aztán, aki akarja, elolvassa, aki akarja véleményt nyilvánít. Nyilván nyomást gyakorolni nem tudunk, de azért véleményt lehet, sőt kell is formálni.
Igen, sajnos külhonból is sok gány jön át hozzánk és addig örüljünk, amíg csak a szemét, nem pedig nehézfém, pác-só, vagy cián.
Sajnos, ez a magyar valóság. De hisz kit érdekel? Ki megy le a Duna partra a horgászon kívül?
Amúgy szerencsére azért a mi szakaszunk nem annyira veszélyes, mint a budapesti...

asp01 2014.07.10. 22:14:33

@Bogyo_bacsi: Hát az biztos, hogy aki onnan fentről dirigál ritkán, vagy tán soha nem jár a vizek partján... Hát ja, a Fővároshoz hozzá tartozik a veszély is... a minap pont egy csöves tanya miatt nem tudtam meghorgászni egy marha jó helyet... 2 kutyával már nem győzöm felvenni a harcot :D

Dani

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.07.10. 22:19:54

@asp01: Budapesten simán leüthetnek a rakparton. Ismerek olyat, akit egy balinért ütöttek le. Lelkileg fel kell készülni az ilyen helyzetekre.... :o) Amúgy nem vagyok oda a fővárosi szakaszért. Kevés szépséget látok benne. Nem kell sokat utazni Tass-ig, vagy Hárosig, Szentendréig. Ezek a részek már sokkal barátságosabbak...
A Komárom-Neszmély-Esztergom szakasz, ahol horgászok, kifejezetten szép hely.

JED2014 2014.07.11. 12:23:04

A mostani cikked is egy újabb remek összefoglaló, főleg, hogy az első felének én is résztvevője lehettem :-) igaz, azon a bizonyos koppintáson kívül sajnos nem volt több abban a napban, ugyanakkor Te ügyesen kicsalogattad a partra a nap egyetlen halát :-)
A cikked utolsó harmadában bemutatott környezet károsítás felháborító illetve elszomorító, aminek mindenütt, ahol csak lehet, hangot kell adni.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.07.11. 12:48:15

@JED2014: Szia Edy!

Örülök, hogy együtt horgászhattunk, hamarosan újra lesz lehetőségünk rá. Már jövő hétvégén úgy gondolom. :o)
Hát igen, nem sok volt abban a napban az biztos, de ez a süllő nagyon szép volt azért. A mintázata igen élénk, márványos volt. Van, hogy egy halnak is örülni kell... ;o)

Pergetni jó Blog 2014.07.11. 14:49:56

@Bogyo_bacsi:
Ezért szeretem én ezt a nyugodt kis várost és környékét, itt szerencsére ilyen nem fordul elő, bár volt olyan alkalom hogy egy zsákot találtam, amibe valószínű dög volt.. :S De nagyon ritka az ilyen! Főleg a Berettyó mondhatni érintetlennek tűnik, bár ott is hallom hogy szépen rabolják a vizet..

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.07.11. 14:53:22

@Pergetni jó Blog: Szabi!

A nagy folyókon viszont sajnos normális jelenség, hogy úszik a felhalmozódott szemét. És még rosszabb, hogy elég sok szar van, amit a horgászok hagytak hátra. Élen az etetőanyagos zacskó, gilisztás doboz, sörös doboz, cigis doboz... stb. Szerencsére a Dunát nem lehet teljesen lerabolni. Főleg felénk, ahol horgászkezelésben van.

Riderspinblade 2014.07.13. 13:09:43

Szép cikk Bogyó bácsi jók lettek a fotók...
Kis motor a vizből aaa jó felé haladunk
Sajnos ez a fakitermelés eléggé szomorú :(
Másik kép meg szegény halat ágra húzták....
De pozitivan szerencsére egyre több talán a jobb horgász akiknek ezek a dolgok szemet szúrnak és tesznek is érte hogy ne váglyuk teljesen haza vizeinket.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.07.13. 13:39:21

@Riderspinblade: Szia Jani!

Szerintem is jó irányba haladunk, de sajnos, még elég hosszú az út addig, míg kialakul egy olyan horgászkultúra nálunk is, mint a nyugat európai országokban.
Remélem a blogom is hozzátesz ehhez valamit... :o)

Clogfly 2014.07.14. 20:37:58

Egyszer, csak egyetlen egyszer kapnék el valakit, aki faágra tűzködi a halat!! Elképesztő egy kép (ahogy a fakitermelő brigád művészi munkája is)...

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.07.14. 20:45:39

@Clogfly: Szia Peti!

Gondoltam a legjobb, ha megörökítem a dolgot, még ha csúfít is a blogomon... :oP :o(

Roland Nagy 2014.07.15. 09:41:20

üdv!
Úgy tűnik hogy meglepetésekben nem volt hiány :)
Amit kiragadnék elsőre az a leütéses balinlopás.Esztergomban volt hasonló élményem.ránk tapadt egy fickó, elütött orrú durva arc.arra gondoltam hogy halat akar de a végén kiderült hogy csak unatkozott és tetszett neki ahogy pergetünk.kicsit zavart de nem volt gond.
Amúgy Tomi te tudod hogy sokszor viszem a Marcit magammal a Dunára.Mit tehetek ha épp fogunk és odajön három csövi és igényt tartanak mondjuk a halra?Bocs hogy elkanyarodtam de az emberiség nagy része igényli már azt a nagy pofont.Csak sajnos a természet nem válogat.De előbb utóbb bosszút áll az tuti.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.07.15. 09:44:51

@Roland Nagy: Szia Roland!

Ha ilyen problémád van, akkor azt ajánlom, hogy a városi szakaszokat kerüljétek, vagy többen menjetek le. Ha egy kicsit kifelé mész a városból, akkor az urbanizációs problémák megszűnnek már.
Szintén probléma, ha olyan helyekre jársz, ahol csövesek élnek, mint pl. Népszigeti öböl bejárata.
Ilyen helyekre kisgyereket nem vinnék...

Roland Nagy 2014.07.15. 09:56:33

@Bogyo_bacsi: Talán ez a legjobb megoldás.
Jól derékon ragadta azt a dög nagy gumit a süllő.Én már követtem el olyan hibát hogy rövid horgot raktam viszonylag nagy gumiba és csak a kapást éreztem a hal nem jött ki :D Na meg a másik hogy nem gondoltam volna hogy a balin lecsapja a villantót de működik csak máshogy kell vezetni.fogtam és több kapásom is volt rá :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.07.15. 10:03:07

@Roland Nagy: Hát 4 colos gumihalhoz 4/0-ás jiget, 3 coloshoz 3/0-ás jiget, 2,5 coloshoz pedig 2/0-ás jiget használok. Annál kisebbet nem igazán szoktam. Amúgy szerencsém volt ezzel a süllővel. 1 hónapra rá megint kimentem, akkor 3-at akasztottam, de mind elment. Nyilván kisebbek voltak, be sem tudták venni a nagy gumit. Többnyire leharapták a farkát csak.
A támolygó villantó nagyon univerzális csali. Én balint még nem fogtam vele, de sügért és csukát igen. És láttam már süllőt is fogni. Biztos vagyok benne, hogy okoz még majd nekünk meglepetéseket...

Roland Nagy 2014.07.15. 10:08:39

@Bogyo_bacsi: Nagyon remélem! amúgy ha elkapsz egy jó napot vagy csak egy órát nagyon izgalmas tud lenni a Duna.Ahogy egyre többet horgászom rá kell jönnöm hogy mekkora kincs csordogál mellettünk :D
ja és köszi a csali-horog infót.jegyeztem tanulom :DDD
Roland

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.07.15. 10:35:49

@Roland Nagy: Hát ez így van. Sajnos, csak jó órákat lehet elcsípni. A varázs általában kérészéletű. Én így nyáron főleg sötétedésre szoktam kijárni csak. Max 8-11 ig. Télen meg délután 2-től sötétedés utánig. A hajnal is nagyon jó, de nem nagyon tudok olyan korán felkelni. :o)
Hamarosan jön majd a márnaszezon és akkor kint töltök majd egész éjszakákat. Alig várom már... :o)

Roland Nagy 2014.07.15. 11:02:08

@Bogyo_bacsi: Én héttől kilencig szoktam de a kapások ha vannak akkor nyolc és kilenc között jönnek.Érdekes hogy menetrend szerűen :D tegnap egy 20 centis balint fogtam meg egy nagyobb valami leakadt,és fogtam egy labrador retriever kutyát !!! :) nem vicc! barom gazda nem szólt a kutyájának az meg berontott a vízbe és a szájába vette a wobblert,mint egy labdát.mákja volt hogy nem akadt a két hármashorog.mondom az embernek,hogy a kutya szájában van a horog,az meg tyutyumutyu gyere ide szépen.rá kellet parancsolnom hogy kiköpje.a barom meg azt mondja elnézést.áááááááááá
Roland

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.07.15. 11:04:24

@Roland Nagy: Hát durva lett volna elképzelni, mi van, ha megakad szegény kutya. :o( Hülye emberek élnek köztünk...
Gratula a balinhoz. Van ott nagyobb is nyugi ;o)

VGabesz 2014.07.16. 12:22:53

Szia Tomi!!

Szép halak, gratulálok! A Janinak nagyon kijárt ez :)! Az a tavi süllő is gyönyörű! Tudom, hogy tök egyértelmű, de engem mindig ámulatba ejt, hogy mennyire alkalmazkodik a színük az adott víz jellemzőihez. :) Nagyon tetszik.
Vigasztal az amit az András is mondott, hogy hála égnek a természet mindig visszafoglalja azt ami az övé és hamarosan újra szép lesz az a rész. A gátnak valóban van létjogosultsága.
Lehet, hogy ez urbánus legenda, de állítólag Einstein azt mondta, hogy "Két dolog végtelen: az univerzum és az emberi hülyeség, bár az elsőben nem vagyok biztos!". Ha ő mondta, ha nem: IGAZ!!

Gabesz

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.07.16. 12:33:52

@VGabesz: Gabesz!

Ha visszalapozol a blogom elejére akkor láthatsz Által éren fogott süllőket, amiknek szinte olajzöld a színe. A balatoni fogas majdnem hogy fehér, a dunai pedig ezüstös. Voltunk olyan tavon, ahol iszap-szürke volt a színük. Csukáknál is érzékelhető az alkalmazkodás színben. Pl a Tisza-tavi csukáknak nagyon szép mélyzöld színük van, míg a bányataviaknak a fakó. Szerintem ez tök jó. :o) Sosem tudhatod milyen színű halat fogsz...
Hát bízok a regenerálódásban, mert nagyon szerettem ezt a részt. Hétvégén néztem vonatról, már kezdi benőni a gaz. Ha vissza is jön az erdő, nagyon sokára, úgy gondolom. :o(

VGabesz 2014.07.16. 12:42:48

@Bogyo_bacsi:
Én is így vagyok ezzel! Mocsát például ezért is szerettem, mert ott olyan szép mély zöldek voltak a csukák, hogy eszméletlen. Sajnos csak voltak!
Az Által érnél is kellett jó néhány év mire valamennyire helyreállt a dolog, de itt legalább a Dunát olyan szinten nem érinti, mint például az Által eret az a meder rekonstrukciónak nevezett gányolás.

Gabesz

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.07.16. 13:07:34

@VGabesz: Gabesz!

Az amit az írásban látsz, csak egy apró része a pusztításnak. A terep szétgányolása a szőnyi vasútállomástól egészen a komáromi rakodóig tart. A sóderos partszakasz eltűnt, kikövezték végig. Az erdőt nagyrészt letarolták mindenütt. Több kilométeres szakaszról beszélünk. Horgászati szempontból szerintem jó lesz a változás, mert ezekre a kövekre kiállnak a kisebb süllők, jobban szét tudnak szóródni, több búvóhelyet találnak majd. Igaz, elveszítettünk pár márnás és menyhalas részt... :oP
Mocsából elhordják a csukákat, pedig micsoda paradicsom lehetne. Nem a sporthorgászok igényeihez van igazítva a tórendszer.