Bányatavi kalandozások

2014. november 10. - Bogyo_bacsi

Az idei év hihetetlenül szeszélyes, mint időjárást, mint vízállást tekintve. Jönnek-mennek a zivatarok és árhullámok folyóinkon. Ha az ember jó ütemben csípi el a közelgő áradást, szép fogásokat könyvelhet el magának, ám amennyiben a körülmények ellehetetlenítik a horgászatot, nincs más lehetőség, mint tavakon próbálni szerencsét. Manapság jóval ritkábban horgászok zárt vizeken, zsúfoltságuk és zajosságuk okán, de ha nincs más lehetőség, akkor inkább ezt az opciót választom, mint hogy otthon üljek a négy fal között. Szeptember végén így jutottam el ismét kedvenc kavicsbánya tavamra néhány horgászat erejéig. Régen szép csukákat, sügéreket fogtam itt, kíváncsian vártam hát, mivel kedveskedik számomra ez a változatos medrű, törésekkel szabdalt vízterület egy ilyen szép nyárias napon.

banyato01.jpgMikor a Duna nem horgászható, az öreg bányató mindig egy lehetséges alternatíva számomra

Tettem egy kört a tavon, de csupán néhány kisebb süllő hagyta rajta fognyomait nagy méretű gumihalamon. Régen is nehezen adta kincseit a sóderos meder, ez azóta sem igen változott meg. Éppen egy nagyobb szlovák társasággal elegyedtem beszélgetésbe, mikor kishalas cájgukat elhúzta valami vízi szörny. Rögtön láttam, igen komoly hal küzd a horog végén, amikor pedig majd félméter magasra kiugrott a felszín fölé teljes testével egy bő méteres csuka, szemünk alaposan kikerekedett. Végül partra került a tettes, kilenc kilót mérlegeltünk. Segítettem a sporttársaknak megfelelő módon kezelni a halat, mert rossz volt nézni, ahogy a szemét nyomkodták. Sajnos, gyűrűs szákba került a páratlan ragadozó, míg megtudakolták a halőrtől, hogy elvihető e, de szerencsére a szabályok megóvták a kapitális rablóhal életét. Így húsz percnyi kínlódás után, végre tova úszhatott. Nekem életem csukája lett volna...

banyato02.jpg9 kilós szörnyeteg. Szerencsére visszanyerte szabadságát

Mondanom sem kell, azon nyomban elkezdtem korbácsolni a vizet... és mintha elakadtam volna hirtelen, beletartottam az ellenállásba. Rögtön ellenkezést éreztem odalent, talán egy szebb csukába futottam bele én is? Ám, igen furcsán viselkedett ellenfelem a horgon, nem olyan ragadozósan, inkább lassan, lüktetve húzta le a zsinórt. Nem tudtam mire vélni a dolgot, míg nem egy torpedó alakú sötét alakzat bukkant fel egyszeriben előttem a habokban. Sajnos, nem csukával, hanem egy kívülről akasztott szibériai tokkal kerültem szembe. Sebaj, attól még kifárasztjuk... keményebbre fogtam a gyeplőt és pár perc múlva pontot tettem a küzdelem végére.

banyato03.jpgDerékba akadt szibériai tokom alaposan megtréfált

banyato04.jpgSötét szín, hosszú, rendkívül izmos test, ősidőket idéző fizimiska

Halam hosszú, sötét, majdnem fekete színű és rendkívül izmos példány volt... valóságos ősszörnyeteg. Olyan négy kilósra saccoltuk. Érdekes, hogy korábban már fogtam lénai tokot egy másik tavon, ami szintén kabátba akadt akkor. Igazából nem értem, hogy kerülhetnek ezek a halak ilyen lehetetlen módon horogra, miközben pontyot, keszeget sosem fogok így. Ritkán pergetek olyan vízen, ahová tokok lettek telepítve, de jó eséllyel akadok beléjük ilyenkor... furcsa. Mindenesetre halamat pár gyors kép elkészítése után szabadjára engedtem. Gyönyörű látvány volt, ahogy elúszott a kis kormos a kristálytiszta vízben. Lassan csomagolnom kellett, mert indult a vonatom. Sajnos, ragadozó hallal nem ajándékozott meg ezen a napon a bányató. Ám, ez nem szegte kedvemet, hogy pár hét múlva ismét ellátogassak ide.

banyato05.jpgA parttól 4-5 méterre akadt meg, de hamarosan úszhatott is vissza búvóhelyére

Október első szombatján Gabesz barátommal egy dunai holtágon próbálkoztunk, de nem jártunk szerencsével. Gábornak már mennie kellett dolgára, így megkértem rá, hogy tegyen ki a bányató partján, hiszen még több mint egy fél nap állt rendelkezésemre sötétedésig. Jani haverom már itt várt reám. Régóta tervezgettük már a közös pecát, ami több év után, mostanra jött össze. :o) Mire megérkeztem, már kirámolt egy másfeles krokit, amiről büszkén mutogatta a fényképeket gépében. Nos, ha egy kijött, akkor talán ma kajálós kedvükben vannak – morfondíroztam. Ezúttal is a nagyméretű, 4 colos gumiknak szenteltem bizalmat. Lehet kevesebb kapás lesz így, de nagyobb eséllyel marad el az apraja. Nem szívesen szurkálom össze a száját növendék halaknak, engem inkább a nagyok érdekelnek. :o)

banyato06.jpgJani barátommal már régóta tervezhettük a közös pecát

banyato07.jpgIsmét a nagyobb méretű gumiknak szavaztam bizalmat

Szinte már megkerültük a tavat, de kapásig még nem jutottunk. Erre az az ötletem támadt, hogy vizsgáljuk meg inkább azokat részeket, amelyek idáig ritkábban adtak halat, vagy inkább soha. Az egyik ilyen kiépített helyen, elnehezedős kapásom érkezett, mire azon nyomban reagáltam. Halam jól védekezett, ám viszonylag gyorsan felszínre kényszerítettem. Legnagyobb meglepetésemre egy gyönyörű süllő körvonalai rajzolódtak ki előttem a mélyzöld vízben. Jani ügyesen birtokba vette zsákmányomat, majd mérlegeltük, kereken két kiló. Készítettünk róla pár képet, majd visszahelyeztük a vízbe. A halőr futva érkezett hozzánk, nehogy szabadon engedjük, de szerencsére elkésett, zsákmányom egy agresszív farokcsapással távozott. Jól lecseszett minket, de igazából tojtam rá... ha halat akar enni, fogjon magának! :o)

banyato08.jpgMár kezdtünk csüggedni, mikor beköszönt ez a szép, kettes süllő

banyato09.jpgBrutális fogazat

banyato10.jpgKristálytiszta, kavicsos mederhez illeszkedő színvilág

banyato11.jpgVégül visszanyerte szabadságát, de nem sokon múlt... :oP

Visszaálltunk az iménti sikeres helyre, és tovább kopogtattuk a medret gumihalainkkal. Ez előbbi akció helyszínén újabb ütésem érkezett. Nocsak, beálltak ide a süllők? - mosolyogtam, de legnagyobb meglepetésemre most egy formás csuka robbantotta szét a víztükröt. Mondhatnám, bejelentkezett az előző hal helyére. :o) Nagyon vékonyan akadt prédám, de szerencsére Jani ügyesen grabancon ragadta a fejét rázó rablóhalat. Ismét pár gyors fotó, majd mérlegelés. Másfeles jószág, idei legkisebb csukámat tarthattam kezeimben. Óvatosan helyeztem vissza a vízbe, őt már kicsit nógatni kellett, mire újult erőre kapott. Mosolyogva csaptam barátom tenyerébe. Lám, kezd alakulni a mai nap. Érzem, valami meglepetést még tartogat számunkra a tó szelleme – kacsintottam rá.

banyato12.jpgHamarosan egy másfeles csukát akasztottam ugyanarról a helyszínről

banyato13.jpgNem is emlékszem, fogtam e ilyen kis csukát ezen a vízen. Talán 2 kiló volt eddig az alja

Később tettünk még egy kört a bányató körül. Már csak fél óra volt hátra sötétedésig, mikor életem eddigi, egyik legizgalmasabb kapását éltem át. Egy sóderos törést vallattam éppen, mikor a parttól másfél méterre, szinte a lábam alatt, egy termetes hal rámart gumihalamra. Azt ugyan nem tudtam megfigyelni, hogy süllő, vagy csuka volt a tettes, csak a sötét, kirobbanó árnyat láttam polár szemüvegemben. Bevágtam, de a gumit kirántottam a szájából, ám a horog nem szúrta meg őkelmét. Szemmel követtem halam mely irányba úszik el és ezúttal már arrafelé dobtam. Első bevontatásra semmi, második bevontatás és DURR. Agresszíven törölt oda ellenfelem az előtte emelgetett plasztik csalinak. Újra beletartottam az akcióba és ezúttal ült a horog. Hiába, a hideg vér... :oD

banyato14.jpgÉs végül befutott a nap hala...

banyato15.jpg... egy gyönyörű, 2,2 kilós süllő képében

A fárasztás gond nélkül zajlott, bár azért megremegtek a térdeim, bevallom. Gyönyörű, sötétszürke, kettő húszas bányatavi sárkányt ragadhattam tarkón, ami az idei esztendőben a legszebbek között van. Érdekes, hogy míg nem is olyan régen, kiváló csukás tóként tartottam számon ezt a vizet, most inkább a süllők uralják a partszélt. Ennek oka valószínűleg a meggondolatlanul betelepített amur sereg, melyek elpusztították a csukáknak menedéket jelentő hínár foltokat. Sebaj, abból kell főznünk, amink van. :o) Azért a süllőknek is örülünk. Mosolyogva néztük végig, ahogy prédám tova úszik a lenyugvó nap utolsó sugaraiban. Bizony ez egy pazar nap volt, gyönyörű halakkal és jó barátokkal. Kell is ennél több a rablóhal szezon elejére?

banyato16.jpgKétszer vágott oda a gumihalnak, mire sikerült nyakon csípni

banyato17.jpgA szabadon engedés ezúttal sem volt kérdéses :o)

A bejegyzés trackback címe:

https://pecazas.blog.hu/api/trackback/id/tr176861947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ridgeback · http://akvariumipecas.wordpress.com/ 2014.11.10. 08:57:14

Gratulálok, nagyon szép süllők. Mostanában voltunk párszor ezen a tavon, a nagyobb süllőket nehéz megfogni, nekünk nem is sikerült, csak a kisebbekből csipegettünk.
Hogy nagy csukák meddig lesznek a tóban, nem tudom, mert legutóbb szólt a halőr, hogy ha nagy csukát fogunk, akkor a főnöke kérte, hogy szóljunk, ne engedjük vissza, mert átteszik egy másik tóba. Jelentsen is ez bármit.

Halfdane 2014.11.10. 11:48:54

Gratulálok Tamás, idén feltűnően sok "véletlen" süllőt fogsz... Ja tudom, az intuíció, a rutin és a tudás...:) Na nem szurkapiszkálódom, simán csak érezd magad vállon veregetve...;)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.11.10. 13:52:10

@ridgeback: Szia Pisti!

Ha töltés mögött van egy másik tó, szerintem oda tennék át őket. Ott nem lehet horgászni, mert bányaterület... Hát, nem feltétlenül kell betartani, amit a halőr mond... :oD Nekünk meg azt mondta, hogy ne engedjük vissza, ha süllőt fogunk, aztán mire odafutott hozzánk, már elúszott a hal.
Persze mondott minden félét ránk, meg hogy a süllő megdöglik 100% ra, ha kifogják.
WTF???
:oD
Üdv.

Tom

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.11.10. 13:56:05

@Halfdane: András!

A gumihalra nincs ráírva, hogy CSUKÁNAK... Simán leverheti a süllő is, balin is, harcsa is, de láttunk már olyan sügért is, ami ekkora gumit vett be. És persze a tok is...
Nyilván ekkora gumira jóval kevesebb a kapás, de a beköszönő halak mérete elég rendesen kárpótol ezért...
Üdv.

Tom

VGabesz 2014.11.10. 14:30:43

Szia Tomi!

Szívesen ringatnám magam abban a hitben, hogy a másik tavon egy kifejezetten pergető horgászoknak szánt vizet kívánnak így kialakítani, de persze tudom, hogy ez nem így van!
Gratulálok a szép süllőkhöz (és persze a csukeszokhoz is), le a kalappal. Jó kis nap volt az. Lehet, hogy jövőre már süllős vízként kell ezt számon tartani? Az egyik szemem sír, a másik pedig nevet. A viszont azok a balinok nagyon bosszantóak, valahogy tól kellene járni az eszükön! :)

Üdv.

Gabesz

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.11.10. 14:56:24

@VGabesz: Gabesz!

A másik tó bányaterület, ott tilos a horgászat és szerintem addig biztosan, amíg a bányászat folyik. Amúgy böszme nagy halak lehetnek benne, mert 0 terhelés alatt van.
Köszönöm. Hát amúgy elég komoly süllő előre törés van, de ekkorákat senki nem fogott idén, inkább ilyen 60-80 dekásakat főleg. Ez a bányató egyszerűen megfejthetetlen és mindig is fog meglepetéseket okozni.
De azért az igazai sülős terep továbbra is a Duna...
Kifejezetten én balinokra nem dobálok a bányatavon.
Üdv.

Tom

VGabesz 2014.11.10. 15:02:53

@Bogyo_bacsi: Szia!

Reméljük egyszer megnyitják előttünk az a terepet!
Akkor jövőre és az elkövetkező évekre jók lehetnek a süllős kilátások. Jó lenne ha nem a móri politikát követnék ebben.
A balint csak azért említettem meg, mert mi is tapasztaltuk és mesélték is, hogy pofátlanul zabálnak a jónép előtt és mocsok nehéz őket megfogni. A Te csalidat is hányszor lekövette mikor odaértünk! :)

Üdv.

Gabesz

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.11.10. 15:38:14

@VGabesz: Szerintem a horgászható tó is elég jó terep. Gyorsan szét lenne ütve a másik tó is...
Nem hiszem, itt mindig lesznek jó rablóhalak. Bár, amikor elkezdtem ide járni egy csendes kis tó volt, most meg bojlis kocató. Katapulttal lövik a halakat :oD
Nekem 2 balin lekövetésen volt aznap. Ilyen jó 3,5 - 4 kilós volt a tettes. Egymás után kétszer, de nem üti le soha. Idáig egy 2-es balint fogtam össz-vissz, pedig volt pár nagy roham.
Szerintem a Dunán könnyebb átverni a balint. Itt kár rá pocsékolni az időt...
Üdv.

Tom

ridgeback · http://akvariumipecas.wordpress.com/ 2014.11.10. 16:49:23

@Bogyo_bacsi: Egy kettőfeles balint sógorom elcsípett két hete a tavon, de az volt az egyetlen, amit sikerült. Mondjuk nem balinra ment! :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.11.10. 17:04:13

@ridgeback: Látom azért szedegetitek a halakat ott...
Jó hely nem?

ridgeback · http://akvariumipecas.wordpress.com/ 2014.11.10. 17:09:18

Igen, nekem nagyon tetszik. Mondjuk most vasárnap még leszaladtunk utoljára idén, de a fél tó le volt zárva verseny miatt, és a másik felén is annyi bojlis volt, hogy nagyon kevés helyen lehetett pergetni. Mondjuk értem én, ők hozzák a pénzt ...

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.11.10. 19:03:49

@ridgeback: Jaja, mondjuk a versenyek szétcseszik a placcot, de amúgy is ha van 3 pergető, már sok is erre a tóra. Meg sajnos a halőrök is átadják az infókat a fogások helyeiről, így ha megtalálod a halakat azt hamarosan szétdobálják. Pontosan megmondják, melyik sarokban mekkora csuka lakik. Mindenesetre évi 2-3 horgászatot megér a tó. Mint fent írtam, ha a Duna éppen árad például... ;o)
Üdv.

Tom

Riderspinblade 2014.11.10. 20:07:06

Be kell vallanom hogy jobban vártam már ezt a cikket mint bárki más! Köszönöm a közös pecát, nagy megtiszteltetés szerepelni benne, érzem hogy ide jövőre nagyon sokaszor vissza jövők remélem a társoságodba. Viszont pár nap s újra találkozunk, remélhetőlg egy uj cikk születése keretébe!!!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.11.10. 20:14:33

@Riderspinblade: Szia Jani!

Örülök, hogy összejött a várva várt közös peca. Remélem tanulságos volt és nem csak a kosz ragadt rád. Sajnos, kicsit korán fogtad a csukkert, így kimaradt a történetből... :oP
Hamarosan folytatódik a történet, vasárnap újra támadunk ;o)
üdv.

Tom

Riderspinblade 2014.11.10. 20:23:08

Igen ragadt rám a technikádból, s mint majd látni is fogod jobban bizok már a nagy csalikba, kisebbeket már nem fogok húzni. Nagy reményeket fektetek a Berkley flex ribshad- ba.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.11.10. 20:51:52

@Riderspinblade: Nagyon jó műcsali az, bár én ritkán használom, a környezetemben sokan fognak vele. Én inkább a kisebb méretűeket használtam sikerrel kősüllőre... :o)
Nagy műcsalira sokkal kevesebb a kapás, viszont a fogott halak átlagsúlya jelentősen nőni fog...
Hinni kell benne.
Üdv.

Tom

jimmba 2014.11.11. 09:32:52

Hi Bogyó! Jó kis élménybeszámoló,szép képekkel!
Ha a süllőt elkérné a halőr,az azért van,mert a tulaj felesége süllőt akar enni :)
Viccet félre téve, tényleg így van!
Én úgy tudom,hogy elég jelentős süllőtelepítés történt.
A nagyobb csukákat általában halszelettel vagy döglött hallal fogják,mint ahogyan a szlovákok is tették a cikkben.
Persze annyi nagy dög van ebben a tóban,hogy egy ügyes pergető simán belefuthat a jó csukába.
Ha jól tudom,akkor már bezárt a tó. Majd jövőre támadhatjátok :)

Gratulálok a cikkhez és szép halakhoz!
Üdv. Jimmy

jimmba 2014.11.11. 09:37:04

@Riderspinblade: Szia! Annyit mondanék a Flex Rib Shadekről,hogy tényleg fogós csali,de nem minden szituációban. Nagyon sok a hibás darab és tárolásra is figyelni kell,mert nagyon kényes.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.11.11. 09:46:24

@jimmba: Szia Jimmy!

Igen, valami ilyesmit sejtettem én is. De érted, nem szívesen fogok azért halat, hogy más zabálja meg. Ha úgy akadt volna, akkor elvittem volna én. A süllő telepítésről nem hallottam, de elég sok a kis süllő az biztos. Viszont ezek talán már nem a telepítéssel jöttek. Ritkán telepítenek 2 kilós süllőket. Szerintem ezek a törzsállományhoz tartozhatnak... Tudtunk, hogy voltak süllők a tóban régebben is.
Tudom, én is fogtam itt jó csukákat annak idején. Régebben, amikor még volt vízinövényzet a part mellett esetenként 2-3 csukát is fogtunk és volt még ugyanennyi akció. Sajnos, ez megváltozott. Persze, most is bele lehet futni jobb csukába.
Köszönöm szépen
Üdv.

Tom

Roland Nagy 2014.11.12. 10:45:05

Gratulálok! ügyesek vagytok :)
Roland

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.11.12. 13:05:26

@Roland Nagy: Köszi Roli! Jó lenne egy ilyen süllőt fogni mi? :o)
Üdv.

Tom

Roland Nagy 2014.11.12. 13:09:29

@Bogyo_bacsi: 2hét múlva.ha addig nem is.érdekes ez a kábátba akasztás dolog...én pár napja kapást észleltem és egy darab ezüst színű pikkely volt a horgomon! :D
Roland

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.11.12. 13:15:17

@Roland Nagy: Úgy érzed, két hét múlva jönni fog? :oD Sajnos, benne van a pakliban, de általában egy pikkely marad csak a horgon. Egy pikkely hiánya még nem viseli meg a halat... viszont a tokon nincs pikkely, hanem ilyen oldalvértek vannak, vagy hogy hívják őket.
Érdekes, hogy elég jól tartják a horgot, de ha kiveszed a halat, egyből kiesik a horog. Mindkét tokomnál így volt...
Üdv.

Tom

Roland Nagy 2014.11.12. 13:29:27

@Bogyo_bacsi: csináltam egy bot tokot amire egy tokhalat nyomtattam :D találó nem? :DDDD
voltam már én is több helyen ahol azt mondták ha süllőt fogok nehogy visszadobjam mert megdöglik.gondoltam ha fogok is az véletlen lesz,de most akkor mi az igazság?attól függ hogy akad és hogy bánsz vele?
Roland

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.11.12. 13:36:05

@Roland Nagy: Roli! pergetve általában szépen szájszélbe akad a süllő, vagy alulról akad az állánál, vagy esetleg szájpadlásba. Ilyen esetben szinte biztosan életben marad.
Az is fontos, hogy milyen mélyről fogod. Wobblerrel akasztott süllőnek, vagy 3-4 méterről, gumival fogott süllőnek semmi baja nem lesz. Mondjuk azért nem ajánlatos feltépni izomból a fenékről. 10 méteres mélységből felhúzva már a nyomás változás nagyon megviseli, a szemei kiguvadnak. Ebben az esetben rosszabbak az életben maradási feltételek. Lassan egyenletesen kell felhúzni, hogy minél kevésbé viselje meg a nyomásváltozás. Kishallal, halszelettel horgászva általában mélyre nyel és meg is döglik...
A körülmények is fontosak. Tavasszal, ősszel, télen, a süllő sokkal jobban viseli a kifogást, mint nyári kánikulában...
Üdv.

Tom

Roland Nagy 2014.11.12. 14:10:56

@Bogyo_bacsi: na ezeket szem előtt tartom köszi.
amúgy sokszor a csuka torokra kapja még a villantót is,hiába tartom feszesen.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.11.12. 14:22:12

@Roland Nagy: Nekem csukánál is ritka a torokra nyelés, de valamivel gyakoribb, mint süllőnél... csukám még sosem pusztult el mélyre nyelés miatt. Süllő egy éveben átlagban 1 db. :o(
De ebben az esetben el kell hozni aztán kész. Inkább hozz el egy sérült halat, mint egy egészségeset. ;o)
Üdv.

Tom

Roland Nagy 2014.11.12. 14:33:51

@Bogyo_bacsi: szerencsére nem volt még olyan vészes a helyzet csak picit mélyebbre vette de nem volt gond.próbálok mindent pillanatban koncentrálni.el is fáradok estére rendesen.
mindegy, volt akció, szépek a halak jó lett az írás,mindig tanulunk Gratula ! :)
Roland

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.11.12. 14:47:10

@Roland Nagy: Hát ha sok halat fogsz, akkor a nagy számok törvénye alapján is akad ami rosszul akad... sajnos, ez benne van. :o(
Köszönöm szépen ;o)
Üdv.

Tom

Riderspinblade 2014.11.13. 13:52:25

@jimmba:
Hali bocsi hogy csak most tudok válaszolni, elég sok melóm volt!
Szóval igen a flex sajna vagy belőle selejt, Mindenkinek mondanám ha már kicsit ferde, vagy a korong farka nem egyenes hanem meg van hajolva, nem érdemes megvenni nem fog jól mozogni inkább mást kell választani!

jimmba 2014.11.14. 07:23:41

@Riderspinblade: Szia! Ez teljesen így van!
Sajnos még a horgászok házában is rengetek a selejt.
Pedig a Pure-Fishing termékek bemutató üzlete.
Volt olyan szín,amiből 10 db esetén 7hibás volt.
Mondtam is az eladónak,hogy mi a helyzet. Persze cáfolta,hogy ezzel ne lehetne halat fogni :)
Amúgy az összes Berkley gumi nagyon kényes. Ezért is térhettek át az új csomagolásra. Nem lepne meg,ha Flex családdal is ez történne.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.11.14. 08:48:01

@jimmba: A Berkley Pulse Shad szerintem gecire szívós... :)

jimmba 2014.11.14. 10:06:14

@Bogyo_bacsi: Nem,nem!
Itt nem arról van szó,hogy mennyire bírja a fogakat meg ehhez hasonló. A farokrésze megtörik és b@szhatod!
Sok ilyennel találkoztam,amit nem vesz az ember észre,csak ha halat nem fog vele soha. Aztán gyanakvóan elkezdi húzni maga elött a csalit és látja miért is nem kell a halaknak. Azért mert nem mozog jól. Majd szemléltetem veled is!
Nem véletlen,hogy most már a hatos kiszerelés olyan,amiben nem törhet meg a farokrész. Gondolom a gyártó is rájött, ezekre is figyelni kell.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.11.14. 10:09:21

@jimmba: Ezt a megtörést a Pulse Shadnél tapasztaltad vagy a Flexnél?

jimmba 2014.11.14. 10:54:14

Pulse Shadnél! Van jó pár darab itthon,emlékbe elraktam.
Majd adok belőle pár darabot,hátha te fogsz velük valamit :)
Amúgy tényleg strapabíró,de a tárolására figyelni kell itt is.
A Flex Rib Shadnél nagyon kell figyelni a tárolásra,de az a baj,hogy az már boltban deformált.
Rendelés esetén meg reménykedhetsz,hogy jót küldjenek.

Nem lehúzni akarom a Berkley gumikat,mert én is szeretem őket,de sajnos ez valóság!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.11.14. 10:59:22

@jimmba: Én viszonylag ritkán használok Berkly gumit. Flexből van egy kisebb készletem, de én még nem találkoztam köztük selejttel, mint Cut-Shad-nél sem. Kősüllőket fogtam vele. Mondjuk én ezeket egyenként válogattam ki a dobozból, amikor vettem.
Pulse Shad-ból most vettem 2 db rózsaszínt kipróbálni. :o) Mások szépen fognak vele.
Dunán főleg Relax Kopyto-t használok. Nekem ez bevált. Próbálkoztam Savage gumikkal is, de nem fogtam semmit sem velük...
Üdv.

Tom

Riderspinblade 2014.11.14. 14:01:21

@jimmba: igen kell a jó csomagolás a flexek is be vannak dobálva egy dobozba az összes, megnézel pl wizard-ot külön mélyedésbe helyezkednek el egyes csalik. A berkley-nek is kellene ennyit áldoznia rá. az hogy az eladó mit cáfol mit nem kb senkit nem érdekel ha nekünk nem jó cserélje ki ennyi. :) mert ha tudjuk h selejt megvettük dobálunk vele lehet hogy nem húzzuk ugy hogy fejbe 100% osan ott vagyunk na mindegy de a lényeget úgy is érted! :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.11.14. 14:07:35

@Riderspinblade: Jani! A berkly gumik egy része is ilyen bemélyesztett műanyagban kapható. Pl. Pulse Shad. A Flex pont rossz példa erre, mert az létezik 50+ os kiszerelésekben is és a kiskereskedők ezt veszik. Ennek oka, hogy darabonként lehet árulni a gumit, mert a legtöbb horgász inkább vesz 1-2 darabot különböző színekben.
Üdv.

Tom

jimmba 2014.11.14. 15:53:19

@Bogyo_bacsi: Nagyon véded a Pure- Fishinget :)
Pedig csak az igazat írjuk.
Amúgy csak az idei évtől jelentek meg a bemélyesztett műanyag kiszerelésekben.
Kár ezen vitázni,mert a tények magukért beszélnek.
Idővel majd a Flexet sem fogják darabra adni :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.11.15. 21:30:09

@jimmba: Nem védek senkit sem... nem vagyok részvényes a Pure Fishingnél!!!

JED2014 2014.11.18. 11:47:45

Gratulálok Tomi! A beszámolóból nagyon is úgy tűnik, remek pecában volt részed. Az idei éved a szép és méretes süllőkről is szól. Kedvenc bányatavad számomra is nagy élmény volt, amikor legutóbb közösen ellátogattunk oda. Emlékeim szerint akkor is egy meglepetés hallal - a változatosság kedvéért - egy a helyhez képest szép termetes süllővel ajándékozott meg :-) Már akkor is a helyi halőr, vagy nevezhetjük a tó üzemeltetőjének, pályázott (volna) a kifogott süllőre. Azóta sem értik meg, hogy a süllőnek is a többi ragadozó hallal együtt a vízben van a helye, tőlünk bizony egy darab halat nem kapnak :-)
Olvasva a cikkedet, szívesen felfedezném újból eme hely szépségét, beleértve csuka- és egyéb hal-állományát :-)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.11.18. 12:01:59

@JED2014: Szia Edi!

Köszönöm szépen a dicsérő szavakat, igyekszem megszolgálni. Igen, én is így gondolom. Jöhetnek nekem bármilyen dumával, hogy a süllő elpusztul, ha kifogják. Idén sok süllőt fogtam és csak egy sérült meg úgy, hogy megpecsételődött a sorsa. Ezek a halak szépen szájszélbe akadtak, semmi bajuk nem volt. Ráadásul part mellett akasztottam őket, így a nyomásváltozás sem játszott. :o)
Jövőre újra elnézünk majd ide, megígérem... ;o)
Üdv.

Tom
süti beállítások módosítása