Tél derekán

2014. április 30. - Bogyo_bacsi

Télen érezhetem magamat igazán szerencsésnek, hogy dunai horgász vagyok, hiszen szeretett folyóm akkor nyitja meg bőségkosarát, mikor más vizek vastag jégpáncél alá rejtőznek. A horgászok nagy része ekkor a négy fal közé szorul és a fűtött szobában tavaszról álmodozik, ám jómagam és barátaim már kora délután az ártéri erdőben bolyongunk, havas köveken szökdécselünk, fürkésző szemekkel próbálunk olvasni az örvénylő víz rajzolta fodrokból. Vajon, ma merre találunk rá az éhes süllőkre? Míg más pecások már számolják a napokat a kikeletig, mi bizony azért aggódunk, hogy hány horgászatot sikerül még beszorítani a naptárba a közelgő tilalomig, a dolgos hétköznapok foghíjai közé. Nagy elégedettséggel mondhatom, ez a tél volt ezidáig a legemlékezetesebb gumihalas szezonom, mert szinte minden horgászat megajándékozott kisebb-nagyobb sikerélményekkel.

tel_derekan01.jpgHavas dunai látkép

tel_derekan02.jpgSüllők után kutatva nagy területeket jártunk be barátaimmal a folyóparton

tel_derekan03.jpgRoland halat remél a havas kőspiccen

Előfordult, hogy tomboló, jeges szelet, havas esőt kaptunk az arcunkba és az embertelen időjárás alaposan próbára tette tűrőképességünket. Ám, ilyen körülmények között is sikerült eredményt felmutatni. Már azon gondolkodtam, hogy feladom mára a próbálkozást, mert a zsinór szinte dobásonként belefagyott botom spiccébe. Rendkívül idegesítő mondhatom, pár percenként leheletemmel olvadásra bírni a jeges gyűrűket. Dobot cseréltem orsómon és a vékony monofil zsinórral máris jobban érzetem a ritmust. Azon tűnődtem, hogy a műanyag zsineggel sokkal jobban kell koncentrálni, nehezebb kontrollálni gumihalam mozgását, mikor valami határozottan megrántotta botom spiccét. Lám, a dunai süllő kapását még a nyúlós kanóccal is kitűnően lehet érzékelni. Bevágtam és rögtön csuklómban lüktetett a zsinór túlsó végén szabadulni próbáló rablóhal.

tel_derekan04.jpgPáratlan szépségű téli ragadozó

tel_derekan05.jpgVolt, hogy dacolni kellett a  jeges széllel, havas esővel, bár általában megérte

Rutinos mozdulatokkal fárasztottam halamat, de ezúttal nem kellett minden tudásomat latba vetnem, mert csakhamar feldobta magát a zöld vízfelszínre. Kisebb forma, 37 centis süllőmet gyorsan kiemeltem a habokból, sebtiben készítettünk róla pár fényképet, majd megszabadítottam a szúrós falattól. Sneci színű kishal imitációra szottyant kedve. Apropó, színek... az elmúlt időszak megmutatta számomra, hogy bár van jelentőségük a Dunán is, mégsem akkora, mint azt a szakirodalom taglalja. Nappal, tiszta vízben a természetes, sneci szín, zavarosban a fehér, sötétedéstől pedig az áttetsző zöld-flitteres, UV zöld színek adták a halat. Nem volt szükség világrengető csodákra, trükkökre. Visszatérve az eseményekhez, süllőcskémet óvatosan visszahelyeztem közegébe, hogy folytathassa ádáz harcát a túlélésért.

tel_derekan06.jpgNappali időszakban sokszor a sneci szín adata a halat

tel_derekan07.jpgGumihal variációk Dunára illő méretű jigekkel

A fényváltás időszaka mindig kimagaslónak bizonyult eredményesség tekintetében. Ha a nappali órák nem is, amint beállt a sötétség, menetrendszerűen megérkeztek a táplálkozó süllők. Bár előfordult, hogy 3-4 kapásom is volt egy horgászat alkalmával, egy-két fogasnál több sosem akadt meg ebből a parádéból. Ilyet általában akkor tapasztaltam, ha óvatosan táplálkoztak a ragadozók. Ha étvágyuknál voltak, a kapások sokkal határozottabbnak bizonyultak, bár ilyenkor csupán egy-egy hal jelentkezett a horgon. Ki érti ezt? Mindenesetre a körülményeket nem én szabom meg a Dunán, sokszor bizony örültem már akkor is, ha egy süllő beesett a nap végére. Tél van és vadvízen járunk. Minden fogás aranyat ér!

tel_derekan08.jpgKilós fogassal az éjszaka eső félórájában

tel_derekan09.jpgSötétedés után gyakran az UV zöld és áttetsző zöld-flitteres színek bizonyultak fogósnak

Január végéig amúgy a Duna vize rendkívül tiszta, mélyzöld színben pompázott. Nem túlzás, ha azt állítom, hogy jobb fényviszonyok mellett akár másfél - két méterig is le lehetett látni. Ezeket a körülményeket szeretem a legjobban. Nincs is annál szebb, mint amikor a mélyben felbukkan a horogtól szabadulni próbáló süllő alakja és fejét rázva próbál kereket oldani. Alapvetően az is megfigyelhető volt, hogy hasonló méretű süllők általában együtt bandáztak. Ha 40 centis forma süsüt fogtunk, lehetett tudni, hogy a többiek is olyasformák lesznek az elkövetkező napokban. Ha viszont beköszönt egy derekasabb példány, izgatottan vártuk a folytatást, mert bizony a termetesebb süllők csak időszakosan látogattak ki a kövekre. A körülményekkel való kalkuláció és a tapasztalatokból fakadó következtetések, egy izgalmas, halakkal vívott sakkjátszmává alakították a hűvösebb hónapokat. :o)

tel_derekan10.jpgEkkora süllők szinte mindig akadtak, de a nagyobbak már ritkábban jöttek össze

tel_derekan11.jpgA kapások általában igazán határozottak voltak. Ritka volt az elnehezedős odanyúlás

tel_derekan12.jpgA visszaengedés nem volt kérdéses :o)

Egy fagyos téli délutánon Roland barátommal érkeztem a kövezésre. Sötétedésig dobáltunk, de semmi érdeklődő nem akadt, gumihalaink rendre érintetlenek maradtak. Éreztem azonban, annyira stimmelnek a körülmények, hogy valaminek történnie kell. Egyenletes, tiszta víz, szélcsend, fagypont körüli hőmérséklet... ideális süllős viszonyok. Lassan besötétedett, vadul mart bele a hideg húsunkba. Minden lélegzetünk hatalmas vattacukorként hagyta el deres szánkat, de mi csak szótlanul álltunk, emelgettük botunk spiccét és koncentráltunk a bármelyik pillanatban bekövetkezhető kapásra. És ekkor, szinte varázsütésre valami nagyot koppintott odalent műcsalimon, mire én emberesen beletartottam az akcióba.

tel_derekan13.jpgA szezon utolsó süllője feltette az "i"-re a pontot :o)

tel_derekan14.jpgHatározott koppintással mutatkozott be a zöldes tónusú guminak

Intenzív, ellentmondást nem tűrő tiltakozást éreztem a zsinór túlsó végén. Hm, egy süllő a jobbik fajtából... - erőltettem pirosra fagyott arcomra egy kósza mosolyt. Lazítottam orsóm fékjén és minden érzékemmel a fárasztásra összpontosítottam. Talán ez lesz a szezon utolsó szebb süllője, eszem ágában sincs elengedni. Roland barátom már ott gubbasztott a kövezés aljában és mindketten kíváncsian vártuk, mi bukkan majd fel előttünk sötétbe hasító fejlámpánk fényében. És bizony egy gyönyörű süllő körvonalai törték meg a Duna mozdulatlan víztükrét. Barátom megpróbálta kiemelni, de egy suta mozdulatnak köszönhetően a hal visszapottyant a vízbe. Ember! - kiáltottam rá, de érzetem botom spiccén, még nincs baj. A második próbálkozás már szerencsére sikerrel járt. Elégedetten mérlegeltük süllőmet: 50 cm és kereken két kilogramm. Végül, pár fotót követően, gyengéden visszahelyeztem a fagyos vízbe, miközben figyelmetlenségemben kesztyűstől nyúltam be a jeges habokba. Bizony, ennek meg lett a böjtje a horgászat végéig. :o)

tel_derekan15.jpgHossza ötven centiméter, súlya kereken két kiló

tel_derekan16.jpgŐ is ment vissza a többiekhez :o)

Így teltek hát a januári horgásznapok. Szinte kivétel nélkül sikeresen. Jimmy barátom közben megfogta élete süllőjét. 77,5 cm-es hosszával és 7,3 kilós súlyával olyan rekordot állított be, amely bizony a baráti társaságunkban jó sokáig etalon lesz még. Ezúton is gratulálok neki. :o) Ekkor még azt hittem, hogy a február is izgalmas élményekkel fog megajándékozni, de tévedtem. A beköszönő enyhe idő, és a Dunát kakaó barnára festő, áradó Rába rátették a pontot a szezon végére. Itt-ott még érkeztek hírek jobb fogásokról, de én inkább más vizek felé vettem az irányt ebben az időszakban.

tel_derekan17.jpgVégül Jimmy barátom fogta meg a január legnagyobb sárkányát

Nagyon tanulságos volt számomra a téli gumihalas - süllős idény. Úgy érzem, ebben az esztendőben megtörtént az áttörés és sikerült stabilan fognom a süllőt a Dunán. Nyilván a legtöbb példány kiló-másfél kiló körül szambázott, de számos kivételes példányt is sikerült horogvégre kerítenem. Azt gondolom, hogy az idei tapasztalatokból építkezve, jövőre újult lendülettel ugorhatok majd neki a téli időszaknak. De ne siessünk ennyire előre az időben, hiszen előttünk áll még a nyári wobbleres szezon, ami legalább ennyire izgalmas kalandok sorával kecsegtet.

tel_derekan18.jpgSajnos az enyhe február megváltoztatta a körülményeket. Véget ért a szezon. :o(

Roland Nagy 2014.04.30. 11:41:54

Adjon Isten!
Igy tavasszal visszagondolva,nem is volt hideg :D
NEM TEHETTEM róla!Az a rohadt grip a hibás!Nagyon drága volt de egy ruppót nem ér.Ezentúl kézzel veszem ki a csukát is.Az legalább biztos.A fasza kis gripet meg használom a snecikhez.
Nincs okom panaszra de ez a tél, ha nem is adott sok halat,leckét annál többet!idén talán "érdemeim" szerint foghatok!
Szépen összefoglaltad Tomi! Gratulálok!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.04.30. 12:06:37

@Roland Nagy: Szia Roli!

Hát így visszaemlékezve, tényleg nem is volt olyan hideg... :oD
Sajnálom, hogy ráfaragtál azzal a grippel. Én azt mondom, próbáld meg kicsit meghúzni, hogy ne nyiljon ki, vagy vidd vissza! Rendelj az interneten Boga Grip utánzatot! Nekem nagyon bevállt. 7 rugóért szereztem be UK-ból. Amúgy nyilván sok halat ki lehet venni kézzel, de mint hétvégén is láttad, bizony, néha kell a grip...
Amikor csak egy paraszthajszál tartja a horgon a böhöm csukát, minden másodperc számít!

Roland Nagy 2014.04.30. 16:27:27

@Bogyo_bacsi: majd veszek olyat ami nem hagy cserben.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.04.30. 16:32:18

@Roland Nagy: Roli!

Kell, látod a szar grippet nekem majdem egy 5 ös csuka és egy kettes süllő bánta a Tisza tavon és a Dunán. Ebben nem lehet kompromisszumot kötni. ;)
Nyilván az ember, ha úgy akad, kézzel is ki tudja szedni, de erre nem mindig marad elég idő...
Sokan vittatják, de jó, ha van... lehetnek helyzetek, amikor ezen múlik életed hala.

Szigetközi Pecás · http://szigetkozpeca.blogspot.com 2014.04.30. 16:33:53

Szépen fogtatok, elismerésem! A téli Duna, kemény pálya ;-) a kitartó horgász viszont elnyeri a kegyeit!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.04.30. 16:50:42

@Szigetközi Csónakos Pecás: Szia Ervin!

Régen hallottam már rólad. Nagyon szépen köszönöm az elismerő szavakat... ;o)
Igyekszem, igyekszem... ;o)

asp01 2014.05.02. 11:59:54

Szia Tom!
Rendesen belenyúltatok a süllőkbe! Azért akad még hal az Öreg folyóban, csak meg kell őket találni! Egyébként én is úgy vettem észre, hogy ahol kisebb van ott nagyobbat nem igen lehet találni, de ha egyszer megjelennek a nagyobbak, akkor a kisebbek el is tűnnek :)
Gratula a halakhoz, télen ez elég jónak számít!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.05.02. 12:03:26

@asp01: Szia Dani!

Nagyon szépen köszönöm. Általában a hasonló méretűek együtt bandáznak, de természetesen mindenre van ellenpélda is. Hát folyóvízen minden ezen múlik. Meg kell találni a halakat. Úgy gondolom ez a legnagyobb kihívás. Ám, pont ebben rejlik a kihívás és a szépség is...

asp01 2014.05.02. 12:11:57

@Bogyo_bacsi: Igen, bár azért a kishalak jelenléte mindig nagy segítséget nyújt, bár ez inkább a melegebb időben érvényesül amikor kijönnek a kő közelébe (legalább is én így gondolom, a Dunán télen még nem pergettem, így nem tudok semmit felhozni példának erre az időszakra), így jön utána a süllő is. Volt is szerencsém most belenyúlni, de sajnos az áradó víz elvitte a halakat. Sebaj, majd más helyek után nézek! :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.05.02. 12:29:34

@asp01: Dani!

A folyóvízi horgászat a változó körülményekhez való folyamatos alkalmazkodásról szól. Rá kell érezni, mikor, hol van a legnagyobb esély a sikerre, ez adja a nehézségét. Általában egy árhullám kitolja a szélébe a kishalat, vagy betolja őket az öböltorkolatokba, befolyókba. Itt kell keresni a ragadozókat, míg télen inkább a mederben. Előbbi esetben wobbler, utóbbiban gumi az eredményesebb, de persze mindenre van ellenpélda is... ;o)

asp01 2014.05.02. 12:32:56

@Bogyo_bacsi: Az van! Érdekes mert pont egy öböltorkolatban voltam. Pont elcsíptem a pezsdülést, a kishal ott volt és a süllő is, de itt pont ellenkező eset történt, jött a nagyobb víz és eltűntek... de hát senki se mondta, hogy ez könnyű, még keresgélek.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.05.02. 15:33:25

@asp01: Lehet, hogy a nagy víz teljesen betolta őket az öbölbe, vagy ott voltak, de mélyebbre húzódtak. Süllő wobblerezésnél meg kell találni a megfelelő mélységet. Gyakran elég, ha fél méterrel mélyebbre nyúlsz és ott a kapás!

Bogyó

Pergetni jó Blog 2014.05.04. 19:49:14

Szia Tom!
Ismerős a téli fagyban fogott süllő érzése, emlékszem, hogy mi is kint voltunk a nagy fagyban pergetni a csati azon részén, ahol még nem fagyott be a víz, és igazán örömteli tud lenni egy ilyen zord időben fogott hal :)
Gratulálok a kifogott süllőkhöz! :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.05.05. 12:27:33

@Pergetni jó Blog: Szia Szabi!

Az az igazság, hogy nem is tudnám elképzelni, hogy az egész telet otthon töltöm a négy fal között az agyzsibbasztó melegben. Jó esik időnként kimenni a friss levegőre és sétálni, dobálni egyet a vízparton. Persze mindezek után jó visszatérni a meleg szobába, de nekem fontos, hogy kiszellőztessem az agyamat...
Az meg hogy ilyen szép süllőket lehet fogni, az meg csak hab a tortán... ;o)

Pergetni jó Blog 2014.05.05. 15:35:00

@Bogyo_bacsi:
Szerintem nincs is szebb látvány a téli tájképnél, ami nyugtatóan hat az emberre a hideg időjárás ellenére is. Becsülendő szerintem az olyan horgász, aki nem tv-n nézi a horgászatot a tél derekán pl., hanem ő maga is űzi azt :) Le a kalappal!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.05.05. 16:12:27

@Pergetni jó Blog: Hát ez igaz. A téli horgászatnak van egy sajátos hangulata. Kietlen, kisérteties táj, és amit a legjobban szeretek a Duna igen tiszta, mélyzöld víze. Szinte látni véled benne a lesben álló brutál süllőt... :oP
Persze jó a tavasz és az ősz is, de az már más tészta.
Sokan várják a tél végét, nyilván én is, de azért nekem mindig szép emlékeim fűződnek a hideg hónapokhoz...

Boo 2014.05.05. 20:45:30

Olyan jó megfagyni kint :-D Mondjuk nagy előnye, hogy a sok hülye a szobában kucorog és nem rádiót bömböltet a fenekes mellett.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.05.05. 21:19:37

@Boo: Csabi! Idénre beszereztem jó kis termoruhát, termo bakancsot kesztyűt és csukját is. Így már teljesen elviselhető volt a dolog... :o)

Roland Nagy 2014.05.06. 12:03:16

@Bogyo_bacsi: amióta tudom hogy milyen élet zajlik a vízben télen is,azóta megfogadtam hogy a hideg nem tántorít el a pecától,maximum a jég :)ameddig nem fagy be a Duna,addig ott leszek!!!
Roland

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.05.06. 13:51:36

@Roland Nagy: Hát amióta én élek, nem fagyott be a Duna, lefeljebb zajlott. De ha már a Duna is zajlik, akkor bizony olyan hideg van, hogy semmit nem lehet kezdeni... :o)

Pergetni jó Blog 2014.05.07. 11:22:28

@Bogyo_bacsi:
Nekem igazán idén adott szép halat a téli zord hidegben a szeretett csatim, azelőtt kevésbé.. De mondanom se kell, a mostani évtől fogva több időt fogok szánni a téli pergetésre!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.05.07. 11:28:15

@Pergetni jó Blog: Szerintem érdemes is. Mert akkor akkora süllőket foghatsz, mint a többi évszakban csak nagy ritkán... :o)

esox_hu 2014.05.07. 21:20:48

Szép kis összefoglaló. Idén egyszer voltam a gödi köveken, pont május 1-én, de megúsztam koppintás nélkül.
Igaz nem túl ideális vízállás mellett próbálkoztam, de eljön mág annak is az ideje és (remélem) annak is, hogy egy legközelebbi írásodban megint szerepeljek 1-2 szép hallal én is ;)

Köszi ezt az igazán remek bejegyzést újra. A fotók megint csak ott vannak.

Üdv.: Tibi alias Esox

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.05.07. 21:29:07

@esox_hu: Szia Tibi!

nagyon szépen köszönöm. Sajnos, egy próbálkozás nem próbálkozás. Én a tavalyi évben vagy 60 x voltam kint a Dunán, hogy egy blogra való sztori csokor összeálljon. Idén mindenféleképpen tervezünk közös támadásokat és nem kérdés a blogon való megjelenés sem, hiszen az én blogom elsősorban barátságokról szól... ;o)

Riderspinblade 2014.05.11. 11:28:17

Szép fogások Grat látom a grippet már teljesen elfelejtetted :) pár nap és meheztünk dobálni!! ;) hátha elleshetek töled valamit!!!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.05.11. 11:33:21

@Riderspinblade: Szia Jani!

Nem hagytam el a gripet, mindig nálam van, mert lehetnek helyzetek, amikor szükség lehet rá. Nyilván ekkora süllőknél a kézzel való kivétel nem problémás...
Toljuk majd, csak találjunk közös napot!!! ;o)

Dunaalmási Horgász 2014.05.11. 17:53:24

Szia!

Tényleg szép fogások, gratulálok, én tegnap mentem először idén a dunára és egyből nagy élménnyel gazdagodtam.
Egész nap gébeket fogdostam a töltésről, nem is keveset, és hat körül is volt egy kapásom, meg is akadt a hal, és eleinte jött is könnyen kifele. Igen ám, hirtelen valami iszonyatos erővel kezdett velem küzdeni,úgy kellett lehajolnom és benyújtanom utána a botot, hogy ne törje ketté. A hal elég rövid küzdeloem után feljőtt a felszínre, és kiköpte a horgomat amin ott volt egy géb amire ezek szerint ráugrott. Egy pillanatra láttam csak de azt láttam, hogy csuka, és, hogy nagyon nagy. Ha nem is közvetlenü, de majdnem fogtam egy csukát kukoricával. :)

Ha a töltésnél jársz, tudd, hogy lakik ott egy óriás csuka. :)

Bálint

Dunaalmási Horgász 2014.05.11. 17:54:51

A gében egyépként volt egy jókora harapásnyom... :)
Ez bizonyítja, hogy nem csak délibáb volt. :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.05.11. 18:11:44

@Dunaalmási Horgász: Szia!

Hát ez nagyon nagy élmény lehetett. :o) Egy bányatavon, ahova rendszeresen járok, ott is rendre lecsavarják a csukák a dévéreket a pecások horgáról. Én ugyan nem járok nagyon Dunaalmásra horgászni, de abban biztos vagyok, hogy mindenhol ott vannak a nagy halak, csak meg kell találni a megfelelő módszert, helyszínt és időpontot a sikerhez...
Legközelebb biztos vagyok benne, hogy sikerülni fog majd és összejön a nagy csukád. Persze, nagyobb az esélyed, ha célzottan próbálkozol rá... ;o)

VGabesz 2014.05.12. 20:43:12

Csak ismételni tudom magam: "Nagyszerű süllős szezont zártál, zártunk!" Minden télen legalább ennyire legyen kisüllőztetve az agyunk és nem lesz gond ;)! Különösen tetszett az írásban, hogy most kicsit szakmaibb volt, mint inkább költői, nekem ez nagyon tetszik persze ahogy a mondás szól: De gustibus non est disputandum! avagy Az ízlés nem vita tárgya! :)
A lényeg persze a sikeres szezon ami szezon ugyan rövidre sikerült, de azt hiszem az elkövetkezendő időszakban ilyen telekre számíthatunk sajnos.
Jimmy süllője külön gratulációt érdemel, tényleg nem semmi pláne partról!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.05.12. 21:05:47

@VGabesz: Szia Gabesz!

Immáron ez az utolsó téli süllős írásom az elmúlt időszakról. Remélem, senki sem találta monotonnak a kissé zsinórban érkező történeteket. Általában nagy figyelmet szoktam fordítani a változatosságra, de ez most egy olyan sorozat volt, amit nem lehetett másként megörökíteni. Rekordok dőltek meg, álmok váltak valóra, segglyukak fagytak be.... :oD Remélem, sok hasonló téli gumis szezonunk lesz még.
Nem volt könnyű megírni több hasonló történetet, próbálgattam ilyen-olyan stílusban fogalmazni. Nem szeretek nagyon belemenni a szakmába, nem szeretek receptet adni a halfogáshoz. Pár támpont mindig van az írásaimban, de amondó vagyok, hogy mindenki tapasztalja ki maga, mindenki járja végig a létrafokokat magától. :o)

VGabesz 2014.05.12. 21:14:25

@Bogyo_bacsi: Szia Tomi!

Tudom, ismerlek már ennyire éppen ezért is jegyeztem meg :). Egyáltalán nem volt monoton ez a sorozat én legalábbis nem éreztem így, ez a szezon bőven megérdemelt ennyi figyelmet! Biztosan nem egyszerű dolog ez. Egyébként úgy gondolom, hogy azt a módszert amit pl Te csinálsz (abszolút szezonálisan horgászol), azt még úgy is évekbe telik igazi eredményekre váltani, hogy sok titkot árulsz el, osztasz meg velünk!
Esetemben úgy érzem, hogy a gumihalazás általános iskoláját elvégeztem, az hogy mennyire tudok sikeres és tapasztalt lenni már csak a ráfordított időn múlik. Még mindig ott a wobblerezés és még sorolhatnám,szóval van mit tanulni! :) Igyekszem mindig kiszűrni a szakmát is az írásaidból! :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.05.12. 21:29:40

@VGabesz: Gabesz!

Próbálom úgy alakítani az évemet, hogy mindig ott és arra horgásszak, amire a legjobb esély van. Ezt természetes vízen megvalósítani nem kis kihívás bizony. Nagyon nagy kísértés eldobni egy sikeres csukás szezont a csúcson a süllőkért, vagy fordítva, de amikor eljön az ideje váltani kell. Nekem megvan a saját horgász-ciklusom, évről évre csiszolgatom és egyre eredményesebb vagyok benne. Ezt próbálom nektek is bemutatni, átadni. Mire kitapasztalod, ez bizony évek kérdése. És nem csak a horgásztrükköket, de a sportszerű szemléletmódot is próbálom átadni személyesen és a blogon is.

Bogyó

VGabesz 2014.05.12. 21:37:47

@Bogyo_bacsi: Szia Tomi!

Igen, ezt mind látni is az egész programon! De mivel láthatóan hozza az eredményeket talán a legnehezebb az lenne ha megpróbálnál pl egész évben ugyanarra a halfajra horgászni :). De mondom, az eredményeket (is) tekintve ezt semmi nem indokolja :). Így tovább!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.05.12. 22:44:45

@VGabesz: Köszönöm. Ezentúl is mindent megteszek a siker érdekében... ;)