Kősüllő vadászat a Dunán

2012. július 04. - Bogyo_bacsi

Már türelmetlenül vártam, hogy végre lejárjanak a ragadozó halakra kiírt tilalmi idők és nyárelőn egy látogatást tegyek a fővárosi Duna egyik kevésbé frekventált szakaszán. Zoli barátommal előzetesen egyeztettük a helyszínt és az időpontot, de amíg nem találkoztunk, nem voltam biztos benne, hogy létrejön az első közös pecánk. Nagy meglepetésemre Ágival is összefutottam a parton, aki a legügyesebb női horgász, akit ismerek. Tavaly már volt szerencsém együtt pecázni vele a környéken, de sajnos akkor nem állt mellettünk a szerencse. Így hárman kezdtük el vallatni a folyó apadó vizét. A tavalyi gyenge dunai évem után kíváncsian vártam, mit hoz az idei első pergetés az öreg Duna hátán.

kosullo01.jpgAranyhíd szeli át a lenyugvó nap sugaraiban tündöklő öreg folyó felszínét

Első körben balinra kezdtem el dobálni a régebben már oly sokszor bevált jerkelős csalikkal, de ezúttal nem hoztak sikert Rapala X-Rapjaim. Korai még az idő... majd ha a napkorong bordó színekbe öltözteti a tájat, az esélyeink is kedvezőbb irányba változnak. Az első kapásokat Zoli tudhatta magáénak. Igen hamar horog végre kerített egy gyönyörű, ránézésre harmincöt centit verő kősüllőt. Gyorsan készítettem pár képet a csíkos vendégről, melyek a lemenő naptól megvilágított háttérrel remekül sikerültek.

kosullo19.jpg Zoli barátom pár perces horgászat után akasztotta ezt a szép kövest

kosullo03.jpgA kis mohó olyan vadul koppintott oda az apró műcsalinak...

kosullo04.jpg... hogy a jig feje szinte teljesen eltűnt a szájában

Barátom megszabadította a horogtól zsákmányát, majd óvatosan visszahelyezte a vízbe. Mondanom sem kell, rögtön abbahagytam a felszíni pergetést és kértem Zolitól pár darabot az általa sikeresen alkalmazott apró gumihalból. Megmutatta a technikáját is, hogyan vezessem a kis plasztikot. Számomra újdonság volt ez a stílus, sok időbe telt, mire sikerült némileg ráéreznem a dologra. A lényeg, hogy kis szökkenésekkel kellett cincálni a műcsalit a fenék fölött, de a szokatlanul kis súly miatt nem volt túl könnyű feladat ezt jól megvalósítani.

kosullo05.jpgNaplementétől megfestett háttérben csodálatos színekben tündököl...

kosullo06.jpg... ez a hibátlan szépségű dunai kősüllő

Amíg az új pergetési technikával bíbelődtem Ági hatalmas kősüllőt akasztott. Miközben giliszta csokorral tapogatta le a meder alját egy negyvenhárom centis köves mart rá az ínycsiklandozó falatra. Nem győztünk betelni a vaskos ragadozó látványával. Természetesen a gyors horogszabadítás után, ő is szabadon távozhatott lakhelyére, mint végül a történet összes szereplője. Hihetetlen lelkesedéssel töltött el, hogy ilyen szép kövesek lakják még az öreg Dunát. Bevallom én még kősüllőt ezidáig kizárólag a balatoni mólókon fogtam, illetve egy hónapja egy kis magántavon harcsázás közben nadálycsokorral csalizva.

kosullo20.jpgEzt a gyönyörű kősüllőt Ági csípte nyakon giliszta csalival tapogatva a meder alján...

kosullo09.jpg... amely a maga 43 centijével a hétvége legnagyobb halának bizonyúlt

kosullo10.jpgAz apró gumihal, ami ezúttal nem hozott szerencsét

Most már viszont rajtam volt a sor, hogy bizonyítsak. Kis gumihalamat vidáman táncoltattam az aljzaton, de a várt siker sajnos elmaradt. Nem így Áginak, aki még egy, az előzőtől méretben nem sokkal elmaradó kövest csípett el. Úgy látszik én kimaradtam a jóból, hiszen ez volt a nap utolsó fogása. A sötétség beálltával a csíkos ragadozók kapókedve lelohadt és be kellett érnünk a kellemes kora nyári időjárással, pár doboz sörrel és a jó baráti társasággal...

kosullo11.jpgA sötétedés beálltával Ági újabb kövest akasztott...

kosullo12.jpg... amely méretben csak néhány centivel maradt el az előző fogástól

Természetesen nem abból a fából faragtak engem, aki csak úgy feladja a küzdelmet, ha első nekifutásra nem jönnének össze a dolgok. Másnap újra meglátogattam az előző nap sikeresnek bizonyuló helyszínt. Most korábban érkeztem a partra, mert az időjósok vihart és orkán erejű szelet ígértek az esti órákra. El is kezdtem vallatni a vizet apró gumihalammal, de az egyre erősödő szembe szélben nem tudtam harminc méternél messzebbre dobni. Stratégiát kellett tehát váltanom, így a zsinór végére egy drop-shot szereléket kötöttem egy tíz grammos ólommal és egy rózsás Berkley lágy plasztikkal.

kosullo13.jpgJelentős hajóforgalom jelentéktelen számú utassal

kosullo14.jpgMunka közben pergető készségem

Még sosem próbáltam ezt a technikát, így bizodalmam sem volt benne igazán. Botom spiccével apró pöccintgetésekkel vezettem a vergődő ivadékot imitáló műhalacskát. A nagyobbacska ólmot már jól érzékeltem az erős szél ellenére is, de fogalmam sem volt róla, hogy jól vezetem e egyáltalán szerelékemet, mígnem egy maszatolós rángatást érezvén be nem suhintottam és parthoz nem vezettem életem első dunai kövesét. Örömömet tovább fokozta, hogy zsákmányomat egy számomra teljesen új módszerrel sikerült becserkésznem.

kosullo15.jpgVégül én is megfogtam a magam becsület halát

Gyorsan készítettem róla pár fotót, majd visszahelyeztem éltető elemébe. Végszóra érkezett meg Ági is, így egy rövid beszélgetés után együtt kezdtük húzni a medert alját. Az egyre erősödő szél lassan lehetetlenné tette a műcsalis horgászatot. Áginak viszont sikerült nyakon csípnie egy, az enyémhez hasonló méretű kősüllőt, ami sajnos még fotózás előtt távozott. :o) Úgy látszik a viharos időben a nagyobb példányok nem mutatták meg magukat. Lassan beállt a sötétség és az időjárás a már vállalhatatlan kategóriába csapott át. Nem volt más lehetőségünk, mint feladni a halakért folytatott küzdelmet, de nem bántam, hisz végül nekem is összejött a becsület halam.

kosullo16.jpgA visszaengedés pillanata

kosullo17.jpgSzólj a tesóidnak, hogy itt vagyok! :o)

A hazafelé vezető úton az erős szél homokot fújt a szemembe, csak nehéz léptekkel tudtam előre haladni. Mégis boldog voltam, mert a tavalyi ínséges év után Duna anyánk ismét a keblére ölelt és hallal ajándékozott meg. :o) Reméljük a folytatás is hasonlóan eredményes lesz és újdonsült és régi barátaimmal sok élményben gazdag történetet fogunk átélni az öreg folyó habjain ebben az esztendőben... :o)

kosullo18.jpgA készülődő vihar a horgászat végét jelentette erre a hétvégére

A bejegyzés trackback címe:

https://pecazas.blog.hu/api/trackback/id/tr224508337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.07.04. 09:39:38

Elmúltak azok az idők, amikor a kősüllő mértékegysége a diszperzites vödör volt a Dunán... gondolom, a sok parasztnak most hiányoznak...

Szigetközi Pecás · http://szigetkozpeca.blogspot.com 2012.07.04. 19:29:52

Ügyes a Kisasszony! Van kitől tanulnod :-))

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.07.04. 22:34:34

@Hepci: Szia Gábor! Pont ez az oka, hogy nem mutatom meg a történetben pontosan a helyszínt és arra kérek mindenkit, hogy aki sejti hol lehet, az se írja ide be, ne találgassatok. Ezt az elvet sajnos több dunai cikkemben is befogom vezetni, mert kezdik felfedezgetni mások is az általunk látogatott területeket. Pedig annyi jó hely van, csak kis kreativitás kell, hogy az ember megtalálja a halat, nem receptet követni...

@Szigetközi Csónakos Pecás: Szia! Teljes mértékben egyetértek. :o) És még nem is láttál mindent. Ági zsákmányai között akadt másfél kilós köves is... de hát nem lehetek mindig mindenhol ott a fényképezőgéppel... :o)
Üdv.

Tom

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.07.05. 13:58:02

@Bogyo_bacsi: úgy csinálhatnád, mint a híres horgász-publicisták:
- nem ott volt
- nem akkor volt
- nem azt fogtak
- ha véletlenül igaz az egész, olyan rég volt, hogy már nyoma nincs ott halnak

A kreativitásban biztos van valami igazad, pl. ruganyok bizonyos részein törvényszerű egyes halfajok megjelenése, de egy sok kilométeres, jellegzetessségek nélküli kövezett parton nem tudom, honnan sejti meg valaki tippadó nélkül, hogy pl. X helyen a parttól 18 méterre van egy 50 méter hosszú árok, amiben szeretnek heverészni a kősüllők...

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.07.05. 20:57:54

@Hepci: Hát nem tudom a híres publicisták hogyan csinálják, de én próbálok hiteles maradni... ;o)

Persze hasznos, ha az embernek van némi információja a helyeket illetően, de azért ha megnézzük hány hídláb, öbölbejárat, szigetvég, patakbefolyó, stb... található mondjuk Budapesten, már lehetőség nyílik a próbálkozásra. Most én is ezt csinálom. Nem a tuti helyekre megyek, hanem kísérletezek és ha mást nem is apró balinokat mindig fogok...
Tervezek egy ilyen kísérletezgetős cikk írását is, ahol nem feltétlenül a halak mére4tén lesz a hangsúly...
Üdv.

Tom

egyatlagoshorgasz · http://egyatlaghorgaszkalandjai.wordpress.com/ 2012.07.06. 19:16:42

Igazán szép kövesek. Úgy látszik bele kell húznunk,mert a női pecások megelőznek. :)
A becsület halat megfogni mindig jó érzés,de,ha nem jön össze akkor eléggé elkedvtelenedik a horgász a helytől,de ebben a cikkben kaptunk erre egy ellenpéldát,ugyanis másnap kimentél,hogy megfogd a Neked is járó halat. Ismét csak gratulálni tudok a kitartásodért.
Így tovább. :)

Ádám

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.07.06. 19:50:02

@egyatlagoshorgasz: Szia Ádám!

Hát igen, mostanában gyakran előfordul, hogy többször kell egy helyre visszamennem, hogy eredményes legyek. Nem csak a Dunán, de még a legjobb tavakon is előfordul a betli... :o(
Sajnos ez egy ilyen szakma. :o) És sokszor elvesztem a hitemet én is sajnos... de feladni nem szabad.
Üdv.

Tom

Riderspinblade 2012.07.09. 19:06:23

Réges rég lementél a dunára ha nem fogtál halat nem hitték el most sajna forditva van ki vannak rabolva egyes vizek nekem kősüllöhőz nem volt szerencsém még.Grat hozzá ;)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.07.09. 19:12:42

@Riderspinblade: Szia!

Érdekes módon Komárom felé alig látunk horgászt és ott is nagyon nehéz megfogni a halat. Pedig kell, hogy legyen hal a vízben. Én még halászt sem nagyon láttam, pedig elég sokat horgászok a Dunán. Viszont amikor lement a vörös iszap, akkor láttam igazán nagy pusztulást...
Mi csak annyit tudunk tenni, hogy amit fogunk, azt visszaengedjük... ez minden.
De amikor döglött halak borítják végig a partot, az borzasztó!
Üdv.

Tom

Kapásjelző 2012.07.09. 20:12:59

Gratulálok az első drop shot-os kövesedhez! Sajnos kösüllőhöz még nekem sem volt szerencsém, de majd talán idén becsúszik. Mostanában hajnalban meló, este pedig a Gemencnek hála a szúnyogok miatt lehetetlen a peca :/

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.07.09. 20:36:38

@Kapásjelző: Szia Laci! Nálatok nagyon jók a lehetőségek, teli van ruganyokkal a Duna part. Bárcsak felénk is ilyen tagolt lenne a vízpart, mint Baján. Biztos sok süllőt rejtenek... Viszont szúnyog nálunk is rohadt sok van. Úgy be kell öltözni, mintha késő ősz lenne... :o)
Üdv.

Tom

Kapásjelző 2012.07.09. 20:40:47

@Bogyo_bacsi: Sok a rugany, de csak csónakból horgászható a java. Ha partról nyomod, akkor jönnek a vízirendőrök és már állítják is ki a csekket

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.07.09. 20:46:48

@Kapásjelző: Lehet érdemes lenne beruházni egy csónakba. Nagyban megnövelné a horgászati lehetőségeket. Kíváncsi lennék, mennyi süllő, harcsa, balin jönne ki a ruganyok mögül...
Üdv.

Tom

seven9st 2012.07.10. 08:49:56

Sziasztok! Nagyon jó lett a cikk, csak így tovább :)
Lenne egy kérdésem hozzátok... Gondolom ismeritek a Shimano Technium DF BX 240-es botot! Dunára szeretnék vásárolni egyet, de nem tudom, hogy az M, MH vagy H-t vegyem meg. Mindenre horgásznék vele általában 7-es Rapalákat dobálnék vele, néha gumi csukára! Tapasztalatok? Mennyire gerinces bot? Walterland-on elég jól beakciózták, gondolom annyiért megéri :) Előre is köszi a segítséget!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.07.10. 21:46:54

@seven9st: Szia!

Sajnos még nem volt ilyen típusú bot a kezemben, így 100%-osan kielégítő választ sem tudok adni a kérdésedre, de azért a paramétereit elemezném a botnak.

Én régebben hosszabb pergető botokat használtam, de nemrég beszereztem egy 2.40-es kis pálcát, amibe azóta beleszerelmesedtem. A hagyományos pergetés is kellemesebb vele, de a jerkelős, rángatós, jigges technikák 1000 x szer jobban megvalósíthatók általa. Nem írtad, milyen dobósúlyú botot néztél, de elsősorban a műcsali súlyához válaszd. Ha inkább a Dunán wobblereznél, akkor a 10-30 grammosat, ha inkább csukáznál, akkor a 20-40 grammosat válaszd. Igazából akkor derülne ki a különbség, ha a kezedbe vennéd mindkettőt és megráznád, mennyire gerinces. Én egyébként a 10-30 g-osra szavaznék.

Decemberben vettem egy Daiwa Exeler jiggert 2,4m 5-25 g dobósúllyal. Idáig kiszedtem vele 20 fekete sügért (köztük egy 40 és egy 38 centiset), 2 balint, 2 dunai süllőt, egy dunai kövest és egy 6,5 kilós csukát. Rendkívül kevés halam ment el, többnyire fekák, meg egy balin. Szóval rendkívül univerzális kis bot. Ezt is ajánlom, még olcsóbb is pár rugóval.

Visszatérve a témára, a Shimano jó kis márka, biztosan nem fogsz benne csalódni. Neked kell eldöntened, mire szeretnéd használni. Ha sokat akarsz csukázni, akkor inkább a 20-40 grammosat vásárold meg!
Üdv.

Tom

jimmba 2012.07.10. 22:06:18

@seven9st: Szia! Látom,hogy Bogyó mást mond,mind én,de ez így van rendjén.
Mint írtam neked,szerintem MH vagy H bot lenne a neked való bot.
Mivel a Techniumom H és az Aerocastom MH,nyugodtan állíthatom,hogy a M bot kicsit gyenge lenne.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.07.11. 00:06:27

@Kapásjelző: miért, természetvédelmi területen vannak?

seven9st 2012.07.11. 06:26:54

Köszi a válaszokat! Döntöttem, megveszem...
Szerintem nem fogok benne csalódni!
Mikor tudnánk összehozni egy jó kis komáromi pecát, ellesnék tőletek pár trükköt... :)

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.07.11. 12:01:17

@seven9st: amikor legutóbb többen együtt pecáltunk Komáromban, 1 db 20 centis balin (Jimmba) volt a zsákmány, szóval ne várj nagy csodákat. :D

seven9st 2012.07.11. 12:10:40

@Hepci: Szia! Én komáromi vagyok és a haverommal leszoktunk járni. Azért lehet halat fogni, nem azt mondom, hogy mindig, de azért jönni szokott főleg balin!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.07.11. 19:46:50

@seven9st: Szia! Biztosan nem fogsz csalódni a botban. Komáromban nem tervezek horgászatot a közeljövőben, viszont jövő hétvégén lenézek a neszmélyi holtágra. Ott is van balin, csuka, süllő és sügér bőven. Nincs kedvetek velem tartani? Minél több helyet próbáltok meg, annál jobban színesedik a horgásztudásotok...

@jimmba: Jimmy! Azt is kalkuláld bele, hogy 2 40-es botról beszélünk. Ezek a rövidebb blankok jóval gerincesebbek, mint a 2 70-es, vagy 3 méteres változatok.
Még valami a Daiwa botommal kapcsolatban. azt szeretem benne a legjobban, hogy amikor a csalit vezetem, vagy bevágok, iszonyatosan gerinces, viszont amikor rajta van a hal, fellágyul és a csuklómban érzem a fárasztás minden pillanatát. Elnyeli a hal kirohanásait és mivel nem kemény a bot, nem vadul be a hal. Ez a 6,5-ös csukánál nagyon szépen előjött. Ugyan akkor érzékeny és a csali minden rezdülését érzem.
Üdv.

Tom

Kapásjelző 2012.07.11. 19:49:33

@Hepci: Igen, a Gemenc. A Bajai oldalon pedig sok a magánterület, így be vagyunk korlátozva sajnos :/

Kapásjelző 2012.07.11. 19:51:32

@Bogyo_bacsi:
Fél misiből nem úsznánk meg. Nem az én pénztárcámhoz való. Maradok a binyiglinél :D

jimmba 2012.07.11. 20:58:37

@Bogyo_bacsi: Nem értem amit írtál. Minél hosszabb egy bot,annál nagyobb az emelőereje.
Azért írtam az MH botot,mert nekem írta,hogy mindenes bot kell neki,ami persze nincs,de jigfejeket is akar használni a Dunán,ami 10-30bottal nem a legjobb választás. Meg a Dunán bármikor jöhet egy nagy hal.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.07.11. 21:20:40

@jimmba: Jimmy! Az igaz, hogy egy hosszabb botnál nagyobb az erőkar, de a rövidebb blank általában sokkal gerincesebb, mint egy hosszabb változat és a karod is jóval szabadabb, mert nincs olyan hosszú folytatása a botnak. Szerintem ha az akasztás sikeres volt, akkor már a lágyabb bot van előnyben a fárasztás során, mert jobban dolgozik a hal alatt. Legalábbis nekem ez a tapasztalatom.

@Kapásjelző: Laci! El kell menni dolgozni!!! :oD
Üdv.

Tom

seven9st 2012.07.14. 09:48:59

Sziasztok! Balin pergetéshez szoktatok fluorocarbon előkét kötni? Elárulnátok, hogy milyen kötéssel kötitek fel? Előre is köszi a segítséget :)

seven9st 2012.07.14. 09:52:26

...még annyi, hogy köszi a tanácsokat a botvásárláshoz! Végül is a Shimano Technium DF BX 240 MH mellett döntöttem, remélem jó választás volt!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.07.14. 10:02:54

@seven9st: Szia! Próbálkoztam flourocarbon előkével, de nem fogtam több halat mint anélkül, ugyanakkor a rizikó sokkal nagyobb, hogy bent marad a csali, ha elakadsz. Én 19-es Power Prot használok és bevált. Próbálkoztam 0,14-es fonottal is, de azzal sem fogtam több halat és sokkal több csalim maradt bent. Fontosabb szempont inkább a megfelelő viszonyok megtalálása. Értem ez alatt, hogy az áradó, zavaros víz mindig jó balinra, akkor nem látja olyan tisztán a műcsalit és a zsinórt. Ugyanez a helyzet napnyugta és napkelte körül...
Én egy apró karabinert kötök a zsinór vérére, ebbe akasztom a műcsalit.
Remélem sok örömed találod majd a botban. A 20-40 grammosat vetted meg?
Üdv.

Tom

seven9st 2012.07.14. 12:19:31

@Bogyo_bacsi: 15-40g
Az előkezsinórt milyen csomóval kötötted a fonotthoz? Mit tapasztaltál, mennyire volt megbízható a kötés?

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.07.14. 12:30:40

@seven9st: Teljesen jó. Szerintem csukázni is jó lesz...
Tök egyszerű. A főzsinórra és az előkére kötök egy egy végfület és egymásba akasztom őket. Teljesen megbízható, de már ritkán alkalmazom. Folyóvízben csak egy pillanat áll rendelkezésre a ragadozónak, hogy odavágjon a műcsalinak. Nincs sok ideje szemlélgetni, különben nincs vacsora. Szerintem nem szükséges előke, legfeljebb ha nagyon tiszta vízben horgászol.
Üdv.

Tom

seven9st 2012.07.14. 19:22:31

@Bogyo_bacsi: Dunán szoktam dobálni, mostanában balinra. Hajnalban nagyon sok balin rablás van, szinte pezseg a víz, de csak egy-egy halat tudok elejteni, ezért gondoltam az előke zsinorra. Tudom, hogy nagyon sok hátránya van, de azért megpróbálom, kíváncsi vagyok lesz-e változás. Ti kimondottan balinra szoktatok pergetni?

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.07.14. 23:17:10

@seven9st: Nézd! A balin nagyon rafinált hal. Nagyon nehéz becsapni őket, különösen a nagyobbakat. Mi is rendszeresen pergetünk rá, de mi is csak egyet-egyet tudunk elcsípni. Két esetben lehet tömegesen fogni balint: 1. ha összeállnak ívásra tavasszal, 2. ha vermelésre állnak össze. Egyiket sem tartom etikusnak...
Üdv.

Tom

seven9st 2012.07.15. 09:51:27

Értelek! Akkor pecánként az 1-2 balin nem is számít rossznak :)
Köszi a korrekt válaszokat és a sok infót!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.07.15. 10:15:36

@seven9st: Szerintem a Dunán ez jó eredménynek számít... Igazán nincs mit. Örülök, hogy segíthettem. Próbáljatok ki más helyeket is, ne mindig csak ugyanazt a pár állást sulykoljátok, mert idővel elmaradnak a halak! Görbüljön!

Tom

steveolson · steveolures.com 2012.07.23. 15:06:40

@Hepci: Meg a Balatonon is hiányoznak a kövesek! Nekem legalább is biztosan! A parasztok nevében pedig nem szeretnék nyilatkozni!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.07.25. 08:28:16

@steveolson: Szia Feri! Szerintem az utóbbi időben sokat javult a kősüllő és a sügérállomány a Balatonon. Ez persze nem a horgászok önmérsékletének, hanem a ritkuló angolna állománynak köszönhető. Amit tapasztaltam, hogy a populáció elég fiatal, szóval igazán szép egyedek nem kerültek horogra. Reméljük ez idővel majd változik...

A Dunán jóval nehezebb kövest fogni, iszonyat pontos helyismeret kell. Viszont aki talál ilyen pontokat, simán belefuthat másfél kilós, vagy annál nagyobb kövesekbe is.

Üdv.

Tom
süti beállítások módosítása