Augusztus 20. tűzijáték nélkül

2013. október 30. - Bogyo_bacsi

Szevasz he! Nem mész ma tűzijátékozni? - Mégy a f****m! - csíptük el ezt az életszagú párbeszédfoszlányt a Duna parti kocsma pultjánál, miközben kiváltottuk napijegyünket az általunk kiszemelt öböl területére. Szapora léptekkel hagytuk el a késdobáló dohos légterét, hogy szemrevételezzük a folyó állását. Hát igen, alig csordogált valami vizecske a mederben, ezért sok jóra nem számíthattunk. Ráadásul otthon hagytam a szerencsesapkámat is, ami biztos kudarcra ítéltette a mai napot. Szapora léptekkel közelítettük meg a kiszemelt partszakaszt. Dani barátom a jobbomon, kivel már összeszokott csapatként működünk, és Rolanddal, illetve fiával, Marcellal a balomon, kikkel először horgászok együtt ezen a borús, szeles napon. Mindannyian önbizalommal telve suhintottuk be műcsalinkat vadvízi csukák után áhítozva.

augusztus20_01.jpgÁlmunkban sem gondoltuk volna, hogy a Duna ág méregzöld vize ennyi éhes ragadozónak ad otthont

Nem is kellett sokáig várni az első kapásra, szinte azonnal négyből hármunk már fárasztott is. Van itt hal kérem szépen, ha nem is kapitálisak, de ilyen harminc pár centis csukákból biztosan nincs hiány. Miközben leakasztottam zsákmányomat a horogról, barátaim büszkén jelezték, nekik is megvan az első fogásuk. Természetesen a kis falánk ragadozók visszakerültek a mély zöld vízbe, amit heves farokcsapkodással reagáltak le. Öt perc sem telt bele, már fárasztottam a második kis harcost. Mivel, termetre kisebb volt elődjénél, őt nem is fényképeztem, csak visszacsúsztattam közegébe. Kicsit elidőzött ujjaim között, erőt gyűjtve, hogy feldolgozza a frissiben átélt sokkoló élményeket...

augusztus20_02.jpgAz első dobások már rögtön csukát adtak...

augusztus20_03.jpg... és a további jelentkezőkre sem kellett sokat várni

Tíz perc szünet, másfél tucat dobás és ismét bumm. Újabb kis virgonc táncolt a víz felszínén. Már kezdett zavarni a dolog... hiába kotorásztam műcsalis dobozomban, csak süllős méretű gumikat hoztam magammal a mai napra. Tehát, a szelektálás, mint olyan nem játszott jelen esetben. A negyedik útonálló már rongyosra rágta fehér twisteremet, de elnéztem neki... Majd hoppá, egy komolyabb jelentkezőm akadt, de néhány kör után meglépett a horogról. Olyan másfél kilós formára saccoltam. Lám, lám, azért akad itt testesebb jószág is! Nosza, próbáljuk meg nyakon csípni...

augusztus20_05.jpgA negyedik kroki már bizony szétmarcangolta fehér twisteremet

Éppen magamat szórakoztattam a fenti elmélkedéssel, mikor Dani barátom kétségbeesetten kiáltott segítségért. Emberes csukát akasztott és bizony egyedül nem boldogult vele. Bádogember mozdulatokkal szaladtam hozzá a kövezésen és mit látok? A bot karikában és három feles – négyes forma csuka küzd a zsinór végén. Igen vékonyan akadt, szinte csak a szentlélek tartotta a horgon. Bár még koránt sem volt kifárasztva a hal, kockáztatnunk kellett. Magam felé tereltem a zsinórt és megpróbáltam érte nyúlni, de az mint őrült, ki letépte láncát vágtatott vissza a mélybe. Ismét próbálkoztam, de közeledésemre reagálva szaltózott egyet a levegőben, majd kipattant a horog csontos szájából. Barátom magába roskadva ült le a kövezésre... Sajnos, nem lehet minden csatát megnyerni. :o( Bár a történet főszereplője ezúttal meglépett, videó azért készült az esetről, amin meg tudjátok tekinteni csúfos kudarcunkat. :o)

A történtek után egy zajló részre tettük át a székhelyünket, ahol leckét adtam Dánielnek a folyóvízi gumis horgászatból. Nézd, a bot spiccét! - mondom. Most ért le a jig az aljára, két gyors tekerés és újra leért... két gyors tekerés és bumm. Így legyen lottó ötösöm :o) Sorrendben az ötödik vadvízi csukám került partra, ami immáron átlépte a mérethatárt is. Mivel nem „húsér gyüttünk”, visszaeresztettem a kis tigrist a sodrásba, hogy gyors mozdulattal fedezéket keressen magának. Bizony legközelebb kétszer is meggondolja majd, minek vág utána a kis mohó. Elégedetten vettük az irányt járművünk felé. Bár nagy halat most nem fogtunk, azért összesen tíz kis krokit parancsoltunk partra négyen. Tudtam, nemsokára visszatérünk még az öböl partjára az átélt élmények után.

augusztus20_06.jpgRoland a kövek közt keresi a halat :o)

augusztus20_07.jpgAki a szerencsesapkáját otthon hagyja, az csak kis halat érdemel :o)

Két hét sem telt bele, és újra a helyszínen talált minket a felkelő nap. Ezúttal biztosra mentem és szerencse sapkámmal a fejemen, csukás méretű gumihalakkal a dobozomban vágtam neki a túrának. Már rögtön az első dobásra akcióm akadt. Pont kiemeltem gumihalamat a vízből mikor egy falánk csuka szétcsapta a felszínt. Nos, orromra biggyesztettem polárszemüvegemet és megismételtem az akciót oly módon, hogy az utolsó pillanatban elhúztam magam előtt keresztbe a plasztik halacskát. És mit látok? A csuka tátott szájjal követi műcsalimat, majd a rikító gumi egyszer csak eltűnik a fogakkal teli sötét szájban. Már a kapást végignézni sem volt hétköznapi élményt, de nem késlekedtem, ütöttem és ült a horog.

augusztus20_07b.jpgA második napon már csukához ildomosabb gumihalakkal tértem vissza

Rövid fárasztás után parton pihegett, az öbölben ezidáig fogott legnagyobb, 46 centis csukám, de az események még nem értek itt véget. Fényképezéskor halam csapott egyet farkával, lábam alatt megbillent a kő és én mint egy cementes zsák vágódtam el az éles dunai kövezésen. Annyi lélekjelenlétem még maradt, hogy testemet befordítva a csuka alá, így védelmezzem azt. Ennek következményeként összetörtem mindkét könyökömet, egyik lábamat és az oldalamat, de ugye mindent a halért! Az esetnek majdnem áldozatul esett horgászbotom, ami majd méterre pattant fel a levegőbe, illetve műcsalis dobozom is kiokádta tartalmát. Ezentúl bárki leckét kíván nekem adni sportszerűségből, pokolra vetem! :oD

augusztus20_08.jpgA hal, melyért véremet adtam... :o)

Regenerálódó képességem kiváló, így tíz perc múlva ismét csukát fárasztottam, amely szintén elérte a hivatalos méretkorlátozást. Lám a nagyobb csali némileg megemelte az átlagot, de még így sem mondhatóak órási példányoknak amiket fogtunk. Na, de nem egy csukával telerakott tavon horgászunk kérem szépen, hanem a Dunán! Második fogásomat is útjára engedtem, majd úgy döntöttünk, hogy áttesszük székhelyünket egy langósabb részre. Mivel a vízszint jó másfél méterrel magasabban állt, mint egy hete, a körülmények jelentősen megváltoztak. Rengeteg műcsalit hagytunk a felszín alatt lévő kövek között.

augusztus20_10.jpg... pár perccel később pedig a kis tesója akadt horogra

Nagy örömömre Roland barátom is sikerrel járt a mai napon. Míg én egy szerényebb méretű csukát emeltem ki, ő „Ottó bácsi” -féle támolygó kanállal akasztott egy igen jó húsban lévő negyvenötös ragadozót. A két nap alatt ez volt az első fogása, így igazán megérdemelt egy hatalmas gratulációt. :o) Óvatosan visszahelyezte a vízbe, amit itt igen ritkán élnek át a kifogott halak errefelé. Alátámasztva ezt a feltételezést, egy részeg fazonon akadt meg a szemünk távozáskor, aki a betonra dobra szákban vergődő halait, majd szemüknél megfogva, szinte élve kezdte pucolni őket, miközben büszkén lóbálta a levegőben áldozatait. Gatyájából kivillant fehér valaga. Nagyfröccstől bűzlő száját olyan mondatok hagyták el, melyek egy csepp tiszteletet sem mutattak a szép dunai pontyok iránt. Bizony, a többség közülünk még ilyen manapság is...

augusztus20_11.jpgRoland a hétvége egyik legszebb kifogott halával

augusztus20_12.jpgBizony, keményen megdolgozott érte a kolléga

A nap még tartogatott számunkra néhány izgalmas pillanatot. Roland egész életében kereste a választ arra a kérdésre, hogy vajon meddig lehet eljutni egy tank üzemanyaggal. A válasz: hát eddig. :o) Csupán benzinközzel sikerült begurulnunk a faluba, ahol gépjárművünk kiadta a lelkét. Egy fiatal hölgy és párja segített nekünk eljutni a legközelebbi kútig, amiért nagyon hálásak vagyunk ennyi idő távlatából is. Bár óriási halat most sem adott a folyó, de mégis szórakoztató napokat dobáltunk végig ebben a vadregényes környezetben. A történet tanulsága pedig, hogy sose akard megtudni meddig elég a benzin a kocsidban, mert az utolsó kútig sosem húzza ki... ;o)

augusztus20_13.jpgÉs végül a történet összes szereplője túlélte a kalandot

A bejegyzés trackback címe:

https://pecazas.blog.hu/api/trackback/id/tr135526615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Halfdane 2013.10.30. 11:53:07

Szia Tomi!

Legújabb írásod parádés ívet rajzol a mucsai prosztóság és a költészet emelkedettsége között, felemelve pórias lelkünket a középszerűség mocsarából a C&R horgászok dicsőséges panteonjába. Humorsziporkáid és epés megjegyzéseid derítik fel munkától meggyötört lelkünket és általuk éljük át e boldog órák nagyszerűségét. Írásod nagyszerűsége balzsam az elmének, bülbülmadár hangon bűvöl el minden olvasód. Kívánom, hogy tollad sose lankadjon, kitartásod meg sose törjön, hogy még sokáig gazdagodhassunk minden horgász-bloggerek öregapja által elénk szórt gyöngyök által... :)

Pergetni jó Blog 2013.10.30. 12:07:37

Szia Tom!
Ismételten jó írást raktál össze, biztosan jót szórakoztatok a rengeteg növendék csukával, de látom sikerült fogni 1-2 szebbet is, gratula hozzájuk! Ja és nekem is van szerencse sapeszom, szóval tudom mit éltél át mikor nem vitted magaddal.. :D :S

Halfdane 2013.10.30. 12:17:22

Szia Tomi!

Legújabb írásod parádés ívet rajzol a mucsai prosztóság és a költészet emelkedettsége között, felemelve pórias lelkünket a középszerűség mocsarából a C&R horgászok dicsőséges panteonjába. Humorsziporkáid és epés megjegyzéseid derítik fel munkától meggyötört lelkünket és általuk éljük át e boldog órák nagyszerűségét. Írásod nagyszerűsége balzsam az elmének, bülbülmadár hangon bűvöl el minden olvasód. Kívánom, hogy tollad sose lankadjon, kitartásod meg sose törjön, hogy még sokáig gazdagodhassunk minden horgász-bloggerek öregapja által elénk szórt gyöngyök által... :)

Halfdane 2013.10.30. 12:18:29

Na, a második tárgytalan, bár ha elsőre nem volt érthető ez a nem hétköznapi képzavar (amire van esély), akkor ismétlés a tudás anyja...:D

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.10.30. 12:34:13

@Halfdane: András!

Ha az eredmények elmaradnak, akkor nem marad más eszköz, csak a humor. :o) Ezek szerint orgazmus okozott neked a történet végigolvasása... nem rossz. :oD
Üdv.

Tom

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.10.30. 12:35:51

@Pergetni jó Blog: Szabi!

Bizony összejött a BIG ONE is Daninak, csak ezúttal bent maradt. :oP Ilyen a horgászat. Másként festene a cikk, ha le lett volna fényképezve az a szép dunai csuka...
Üdv.

Tom

Halfdane 2013.10.30. 12:44:52

Igen Tomi, te egy szellemi prostituált vagy, aki orgazmust okoz. Ráadásul ingyér...;) Akárhogy is van, jó írás, nagy kontrasztokkal. Ügyes!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.10.30. 13:00:33

@Halfdane: András!

Az hogy prostituáltnak neveztél, számomra a legnagyobb megtiszteltetés! :oD
Üdv.

Tom

Halfdane 2013.10.30. 13:08:41

@Bogyo_bacsi: Na, akkor ma mindenki kielégült...;)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.10.30. 13:13:18

@Halfdane: Nincs is ennél jobb zárószó... ;o)

Roland Nagy 2013.10.30. 18:03:37

nagy vagy Tomi!sírtam a nevetéstől!:))
number1.írás! jó lenne ismételni,szép halak + teletank:))

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.10.30. 19:09:40

@Roland Nagy: Szia Roland!

Örülök, hogy ennyire tetszett az írás. Sajnos, ide csak jövőre térhetünk vissza, mert november 1-től tilos a pergetés, de majd nemsokára megtámadunk egy hasonlóan jó természetes vizet. Benne vagytok?
Üdv.

Tom

asp01 2013.10.30. 19:23:30

Elég pajzán légkör alakult ki megint a kommentek között... :D egyébként jó írás lett! A nagy sajnos meglépett, de ez már egy lerágott csont, sajnálom, hogy a második próbálkozásnál nem lehettem ott, akkor megfogtam volna az ükapját! :) Amúgy abban a kocsmába voltak ennél még életszagúbb sztorik :D

Dani

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.10.30. 19:32:37

@asp01: Szia Dani!

Mindannyian veszítünk nagy halat. Nekem szerdán egy méteres csukám ment el. 8 kg +. Ez van, néha el kell veszíteni egy-egy csatát, hogy megnyerd végül a háborút... ;o)
Üdv.

Tom

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.10.30. 19:33:44

@Roland Nagy: Oksi, akkor erről egyeztetünk majd. Már van is egy ötletem... ;o)

ExxZuu 2013.10.30. 23:18:53

@Bogyo_bacsi: Azért a videobol látszi (hallatszik ) nem csak az irás azene is tuti !!!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.10.31. 06:34:20

@ExxZuu: Szia!

Ezek még nem saját készítésű videók voltak csak ilyen képlapozós. Most vettem egy profi kamerát és beindul a VIDEOBLOG is, ami a bloggal párhuzamosan fog futni. Az első videóm egy Tisza tavai pergetős klip lesz és vasárnap este fogom publikálni. :o)
Amúgy a zene amire gondolsz Agnostic Front, ami az egyik kedvenc HC zenekarom :o)
Üdv.

Tom

Boo 2013.11.03. 20:51:16

A tegnap tükrében megítélve, micsoda bőséges zsákmányotok volt :-D

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.11.03. 21:50:31

@Boo: Csabi!

Így van, de a holnap tükrében viszont soványka... ;o) :oD
Üdv.

Tom

asp01 2013.11.04. 20:28:02

Ahogy írtad is és látni is, hogy amikor másodjára mentetek fentebb volt a víz, szerintem ez is közre játszhatott abban, hogy jöttek a nagyobbacskák...

Dani

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.11.04. 20:30:41

@asp01: Dani!

Valószínűleg igen, viszont víz alatt voltak a kövek és bent hagytam vagy két maréknyi műcsalit. Kb 15 fluoro előkét kötöttem aznap... :o)
Hardcore terep, bár azóta voltam párszor sokkal keményebb műcsali temetőben is... ;o)
Üdv.

Tom

asp01 2013.11.04. 20:31:40

@Bogyo_bacsi: Hát nem mindig fenékig tejfel a peca :DDD

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.11.04. 20:40:26

@asp01: Nekem mondod? 2 hónapja vettem 10 Ottó bácsi villantót és ma már pótolnom kellett... :oP

VGabesz 2013.11.12. 07:51:23

Szia Tomi!

Ismét jó írás! Gumicsizmát simán tudtatok volna kérni a kocsmában! :) Nem árt azért néha az olyan peca, ahol bár kisméretűek a halak, de sokan vannak, iszonyat élvezetes tud lenni, nem kell mindig a nagy fogás :)! Ennek ellenére nem volt kellemes látvány azt a szép csukeszt elveszni látni! Majd legközelebb!!!

Üdv.
Gabesz

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.11.12. 09:02:12

@VGabesz: Gabesz!

Az a szép a Dunában, hogy bármi megtörténhet, bármi beeshet, ahogyan már te is tapasztaltad... Lehet kisebb csukák jöttek, de benne volt a kalapban a nagy is. Sajnos, ilyen a horgászat, nem lehet mindig nyerni. Én idén életem csukáját veszítettem el, ami kb méteres volt és túl lehetett a 8 kilón. Mégsem vagyok szomorú miatta, lesz csata még bővben, amit én nyerek majd meg. ;o)
De mint az írásból is látszik, mindig a nagy halra kell készülni, mert akkor fog beugrani, amikor nem számítasz rá...
Amúgy tegnap egy budapesti horgászboltban láttunk fehér SAVAGE angolnát, szóval már itthon is lehet kapni. :o)
Üdv.

Tom

VGabesz 2013.11.12. 09:25:03

@Bogyo_bacsi:

Szia Tomi!

Egyetértek. De tényleg ettől szép a dunai horgászat!
Érdekes ez az angolna csali, az nagy méretű nekem túlzottnak tűnik a hazai vizekre (a dunára méginkább), de majd meglátjuk. Nekem a barna-sárga fajta van 20 és 40 cm-es változatban. Nagyon kíváncsi vagyok rájuk.
Azt gondolom, hogy a hőmérséklet csökkenésével most kezdődik csak igazán a szezon!! :)

Üdv.

Gabesz

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.11.12. 11:17:15

@VGabesz: Gabesz!

Igen, a nagy angolnát én is indokolatlannak találom, de a 20 centis olyan, mint egy nagy Twister. Szerintem kipróbálom majd. Csak ezidáig nem volt olyan szín köztük, ami tetszett, de a fehér az bizony érdekes lehet...
Igen, idén késett a csuka szezon, de szerintem az elkövetkező időszak, december elejéig igen intenzív és eredményes lesz. Nekem van egy olyan megérzésem is, hogy ez korai zord télre is számíthatunk majd ami süllő szempontjából lehet jó...
Szombaton a Dunán megfogtam az első szebb őszi csukámat...
Üdv.

Tom

VGabesz 2013.11.12. 11:30:11

@Bogyo_bacsi:

Én valószínűleg a prototípusok közül kaptam a cégtől néhányat, mert hónapokkal ezelőtt jöttek meg.
Én is sokat várok az elkövetkezendő időszaktól és főként a Dunán szeretnék próbálkozni. A videoblog érdekes lesz már azt is várom!! Remélem összejön majd pár frankó akció videó is!!!

Üdv.

Gabesz

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.11.12. 11:48:38

@VGabesz: Nem kis kihívás egyszerre halat fogni, fényképezni és videózni. Hétvégén egész nap a fejemen volt a kamera és amikor levettem, akkor jött a csuka... :oP

VGabesz 2013.11.12. 12:03:39

@Bogyo_bacsi:
Hát ez ciki :) De majd sikerül, egyszer biztosan bejön a megérzés és a kapástól a visszaengedésig meglesz a felvétel :)!!

Sok sikert hozzá! :

Gabesz

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.11.12. 12:11:56

@VGabesz: Születnek még majd klassz videók... ;o)
süti beállítások módosítása