Tilalom előtt

2013. május 15. - Bogyo_bacsi

Február utolsó heteiben a szeszélyes dunai vízállás ismét a meghorgászható szint közelébe apadt, így nem volt kérdéses, a tilalom beállta előtt még újra lehetőségünk nyílik nyakon csípni néhány csodás téli süllőt a hömpölygő folyamból. A zord hideg még mindig nem engedett szorításából és bizony az időjárás sem járt a kedvünkben, ugyanis egy rendkívül csapadékos, havas-esős hétvége állt előttünk. Cseppet sem szívmelengető érzés a februári embertelen hidegben nyakig ázni, de talán ezek a napok nyújtják az utolsó lehetőséget a szezonban egy gumihalas támadásra az öreg Dunán, hiszen a tavaszi áradások beálltával az ajtók bezáródnak előttünk, talán egészen május végéig. Tudtam, nem fogom kihagyni ezeket a napokat, legyenek a körülmények bármennyire is barátságtalanok.

tilalom_elott01.jpgGumihal fogta szépség díjas téli süllő

tilalom_elott02.jpgHavas lett a kobakom :o)

tilalom_elott03.jpgTwisterekkel is érdemes próbát tenni. Bizonyos típusok szépen mozognak a sodrásban

Gábor barátom előző napokban igen szép fogások hírével csigázott fel engem. Új helyeinken sikerült néhány igen szép süllőt horogvégre kerítenie. Idegesen bámultam az internetes időjárás előrejelzés radarját, és arra a megállapításra jutottam, bizony a fölöttünk lévő esőfelhők, talán mire megérkezek már átúsznak a vidék fölött. Gyorsan összepakoltam felszerelésemet, majd vonatra pattantam. Az ablakból végig a szürke eget kémleltem. Az célállomáson megnyugodva realizáltam, bizony a felhők már tovaszálltak, így jókedvvel kapkodtam lábaimat, hogy minél előbb az ígéretes kövezéshez érjek.

tilalom_elott04.jpgSüllőfogak által megnyomorított lila flitteres twister

tilalom_elott05.jpgKöpcös dunai süllő

Mire összeraktam botomat, már Jimmy is megérkezett, így a szokásos módon, egymástól némileg eltávolodva kezdtük korbácsolni a vizet. Nem telt el sok idő, mikor barátom jelezte, halat akasztott. Fényképezőgépemet gyorsan előkotortam táskámból, majd rohantam megörökíteni az eseményeket. A megakasztott süllő nem volt ugyan kapitális, talán olyan harmincöt centi körüli, de télidőben minden pergetett halnak örülni kell a Dunán. Így, készítettem róla pár frappáns képet, majd Gábor megszabadította a horogtól és óvatosan visszahelyezte a vízbe a nap első zsákmányát. Ha ilyen gyorsan került horogvégre az első halunk, még lehet akármi a mai napon... – konstatálta barátom.

tilalom_elott06.jpgJimmy barátom hibátlan szépségű fogása

tilalom_elott07.jpgÉs szabadsága visszaadatott

Nagy önbizalommal dobáltunk tovább, váltogatva a különböző típusú gumihalak színvariációit, de a következő kapásig bő másfél órát kellett várni. Ekkor Gábor újabb süllőt akasztott, ezúttal már egy tisztességes méretű példányt. Ismét a segítségére siettem és grippemmel partra emeltem a csodaszép, másfél kiló körüli tüskés hátú jószágot. Jimmy ezt a példányt sem érezte kellően nagynak, de én fél karomat is odaadtam volna egy ilyen gyönyörű zsákmányért. Készítettem pár fotót horgászról és prédájáról, majd végül ez a példányt is útjára engedtük. Igazán szép zsákmánynak számít két ilyen csodás dunai süllő pár óra dobálás alatt...

tilalom_elott08.jpgEz már süllő a javából :o)

tilalom_elott09.jpgTermészetesen ő is ment vissza a jeges vízbe

tilalom_elott10.jpgGumihal variációk süllőre

Sajnos, rám nem mosolygott aznap a szerencse, műcsalijaim érintetlenek maradtak, de cseppet sem bántam, hiszen az előző hónapokban a Duna engem is gyönyörű halakkal ajándékozott meg. Ezek most Gábor pillanatai voltak, és én ugyanúgy örültem barátom sikerének is, mint a saját fogásaimnak. Bár, a süllő tilalomig még volt egy bő hetünk, a pár nap múlva beköszöntő tavaszias idő és a megáradó Duna elvágta tőlünk a folyóvízi gumihalas pergetés lehetőségeit. Azért még másnap kaptam egy telefont, hogy hajnalban egy szép süllő ismét elesett kedvenc helyünkön. Ez lett a szezon utolsó rablóhala hőn szeretett folyónkon. Legközelebb nyárelőn látogatok majd el újra a környékre és akkor már bizony a wobblerek kapnak majd újra főszerepet a zsinór végén.

tilalom_elott11.jpgEbfogak szorításában

tilalom_elott12.jpgA szezon utolsó gumis süllője

A bejegyzés trackback címe:

https://pecazas.blog.hu/api/trackback/id/tr555114295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Halfdane 2013.05.15. 12:24:20

Azt hiszem, hogy a horgászat igazi szépsége akkor mutatkozik meg és a zsákmányszerzés diadala akkor a legteljesebb, ha az ember a zord körülményekkel megküzdve, nehéz helyzetben helyt állva fog halat. Számomra az egyik legvonzóbb kihívás a téli gumihalas süllőzés, ennek minden zordságával, nehézségével együtt. Remélem, hogy a következő szezonban nekem is alkalmam nyílik becserkészni a tüskéshátúakat!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.05.15. 12:58:57

@Halfdane: Szia András!

Ez így van. A téli időszakban nagyon meg kell dolgozni egy-egy halért, én szinte minden hétvégén kint voltam, amikor a Duna engedte. A sors iróniája, hogy pont ekkor jöttek a szép fogások, míg a nyári wobbleres pergetésekben kesésbé voltam sikeres. Idén ez másként lesz... :o)
Bizony, ha gumis téli süllőt akarsz fogni, akkor tenni kell érte, nem elég a monitort bámúlva álmodozni...
Üdv.

Tom

Halfdane 2013.05.15. 13:51:33

Üdvözlöm a szarkasztikus nénikédet...:) Majd teszünk érte, ezt tekintheted fenyegetésnek is...;)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.05.15. 14:00:22

@Halfdane: András!

Én folyamatosan teszek... szombaton meg is fogtam az első idei süllőcskét, ami csupán 30 centi volt, de akkor is örülten neki. Mellette elment egy szebbecske. Ha lejebb megy a víz és kitisztúl, szerintem fogok még...
A téli szezon meg még nagyon messze van, addig van még 1000 megvalósításra váró terv...
Üdv.

Tom

asp01 2013.05.15. 20:47:44

Szia Tom!
Nagyon jó kis írás lett, mostanában én is a süllők után loholok, kisebb nagyobb sikerekkel, bár inkább kisebbekkel, de ami késik, nem múlik ;)

Üdv
Dani

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.05.15. 20:49:42

@asp01: Szia Dani!

Nekem már hétvégén sikerült fognom, de kicsit. Mint írtam egy szebbecske elment, de nem hiszem, hogy kiló fölött volt sokkal...
Már alig várom, hogy lejjebb menjen a víz és tisztuljon. A sóüllő a kedvenc halam... :o)
Üdv.

Tom

asp01 2013.05.15. 20:52:33

@Bogyo_bacsi:
A nagyobb nekem is lemaradt sajna, így egy 30 centi körülivel kellet beérnem, de neki is nagyon örültem, hiszen nem könnyű műfaj ez a peca... egyébként a képek nagyon jól sikerültek, szép süllők, barátodnak is gratulálok a fogásokhoz! :)

Üdv
Dani

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.05.15. 20:55:38

@asp01: A jobb képekért is barátomat illeti a dicséret. Sajnos, az én gépemmel közelre nem lehet túl jó fotókat készíteni... :o(
Amúgy szerintem is nagyon jók lettek...
Természetes vízen sok kitartás kell a süllő horgászathoz!
Tudom, kicsit le vagyok maradva az időben, de a következő sztori már tavaszias lesz... ;)
Üdv.

Tom

Dávid Berzai 2013.05.16. 15:05:39

Szia Tom! Nagyon jó képek, engem megfogtak, nem győzöm sorra venni őket újra és újra..természetesen az írás is a megszokott minőséghez hű, gratula mindenhez! ;)
Üdv.

Berza

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.05.16. 15:09:01

@Dávid Berzai: Szia Berza!

Köszönöm Jimmy nevében is. :o) a te két balinos képed is brutál... ;o)
Üdv.

Tom

Dávid Berzai 2013.05.16. 15:11:15

@Bogyo_bacsi: ..köszönöm, igyekszik az ember! ;)

jimmba 2013.05.16. 18:59:53

Sziasztok! Szépen megírtad a cikket Bogyó! Ügyes gyerek vagy,de kihagytad,hogy még kapást is kicsikartam.
Nem voltam elégedetlen a második hallal,de az egyik kapásnál jobb halat sejtettem. Ez csak olyan vigaszdíjként érkezett.
Nem a fényképeződdel van a gond,hanem át kéne állítani éjszakai üzemmódról.
Köszönöm mindenkinek,aki dicsérte a képeimet!
Egyedül nehéz mindig jó képet csinálni,de ezt is meg kell oldani. Most már van vízalatti képem is süllőről,igaz nem nagyról.

Üdv. Jimmy

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.05.16. 21:10:52

@jimmba: Szia Gábor!

Jah, ha sok idő előellik mire megírom a sztorit, sajnos néha kimaradnak már részletek. Nem emlékszem minden kapásra... no, öregszik az ember. :o)
Megnézzük együtt majd azt a fényképezőgépet. Lehet tényleg csak a beállítással van gond, de nekem mindig homályos lesz a közeli kép. Nappal is...
Általában auto-n van a beállítás, éjszaka, meg éjszakain...
Üdv.

Tom

asp01 2013.05.16. 21:30:14

Szia Tom!

Lehet már említettem neked a "macro" beállítást. Ez a közeli képekre jó. Szerintem a tiéden is kell hogy legyen, általában egy kis virág jel az. De amúgy is hangulatosak szoktak lenni a képeid egytől-egyig szerintem! ;)

Üdv
Dani

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.05.16. 21:43:37

@asp01: Nah majd hétvégén megvizsgálom én ezeket a beállításokat.
Szerintem több lehetőséget rejt a gépem, mint amennyit kihasználok rajta... :oD
Üdv.

Tom

Boo 2013.05.21. 23:00:27

Hát már nem is fájdítom a szíved tovább azzal, hogy ma este, valami vízre húzta a spiccet és heves fejrázás után kiköpte a 11cm-es gumit. A cikk meg jó, ahogy van és Jimmy barátod meg qrva ügyes. Kíváncsi vagyok, hogy a grillkolbász mikor bukkan fel :-D

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.05.21. 23:02:42

@Boo: Szia Csabi!

A süllőkkel várok még június közepéig, de ha fogsz valami szépet, mindenképpen fotózd majd le!
Hát ahhoz a cikkhez még fogni kéne valamit, mert egy kis balin és egy 30 centis süllő elég soványka eredmény... ;)
Ha visszajövünk póról, majd ráállunk a témára...
Üdv.

Tom

Kapásjelző 2013.05.22. 22:31:45

Üdv Bogyó!

Jó írás lett, és gratulálok Gábornak a süttyőkhöz!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.05.22. 22:35:11

@Kapásjelző: Szia Laci!

Köszönöm Jimmy nevében is... ;o)
Üdv.

Tom

Largemouth 2013.05.22. 22:39:59

Brrrrrr, jegesre sikeredett az írás, ezen a meleg nyárias estén! :) Gyönyörűek a halak, érdemes volt értük fagyoskodni! Kíváncsi leszek majd a wobbleres próbálkozásokra.

Máté
largemouth.blog.hu

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.05.22. 22:46:49

@Largemouth: Szia Máté!

Most jegesnek tűnik, de egész tavasszal mennyire hiányzott a jó idő, igaz? :o)
A wobbleres próbálkozások is sikeresek, néhány igen szép balin és egy kisebb süllő aranyozta be a májusomat a Dunán. Ám, remélem az igazi szép fogások még csak most jönnek majd...
Üdv.

Tom

Riderspinblade 2013.05.23. 10:59:51

hali!
irigylésre méltó napotok lehetett :)
zord körülmények között halat fogni azért az nem gyenge dolog :)
majd ha jön a tél remélem az nagyon messze lesz még akkor tervezek egy két pecát hátha bejön egy egy szebb süllő.Egyetlen problémám akad az egésszel hogy bármire is pergetek vagy csuka vagy balin lesz a zsákmány :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.05.23. 11:04:21

@Riderspinblade: Jani!

Látod, ilyen vagy, amihez nyúlsz csukává és balinná válik... ;) Ennél nagyobb problémád ne legyen az életben... :oD
Én végignyomtam az egész telet, és a következőt is végig szeretném. Kevés hal jött, de igen szépek... :o)
De addig még nagyon sok minden áll előttünk, hiszem még a tavasznál tartunk... ;o)
Üdv.

Tom
süti beállítások módosítása