Mikor a Tisza virágba borul...

2016. augusztus 10. - Bogyo_bacsi

„Temető a Tisza mikor kivirágzik” - zengi a magyar népdal. Jómagam másodszor kerültem abba a szerencsés helyzetbe, hogy pont kérészrajzáskor sikerült ellátogatnom a szőke folyó partjára. Igazi nagy rajzást azonban ezidáig még nem sikerült elcsípni, csupán pár tucat kérész kereste párját a víztükör fölött cikázva... mégis mesés hangulattal tölti el az ember fiát ez a csodás természeti jelenség. Úgy írnám ezt le, mintha karnyújtásnyi távolságról néznénk végig a megújulás és az elmúlás folyamatát. Természetesen a folyó uszonyos lakói is próbálják kivenni részüket a hirtelen feltárulkozó bőségkosárból. Egy ügyes pergetőhorgász pedig meg tudja lovagolni ezt a lehetőséget... lássuk nekünk mit sikerült fognunk ezen a rendhagyó tiszai hétvégén.

tiszaviragzas01.jpgTiszavirág a csónakdeszkán

tiszaviragzas02.jpgOly hosszú idő után újra a Tiszán :o)

Blázy Tamás barátommal késő délután érkeztünk a Tisza partjára, ahol Ratkai Miki már várt ránk. Azt terveztük, hogy délután még plasztik csalikkal kapargatjuk a medret, majd a sötétedés közeledtével nekiállunk csorogni és wobblerekkel dobálni a part szélét. Gyorsan be is pakoltunk a ladikba, majd megálltunk az első ígéretes helyen. A nyárra való tekintettel apró, vékony gumihalat tűztem a horogra, majd ütemes, pattogós tempóban kezdtem vallatni a mélységet. Az első kapás igen gyorsan megérkezett, egy gyönyörű, negyvenpár centis süllő táncolt a zsinór végén... nem egy óriás, de az idei első tiszai. :o) Néhány perccel később bődületesen ütötte meg valaki műcsalimat. Rögtön akasztottam és a váratlan vendég csak úgy tépte lefelé a zsinórt a lazára állított orsóról. Legnagyobb meglepetésünkre azonban nem nagy süllő, vagy kisebb harcsa, hanem egy farokúszóba akadt gyönyörű kecsege sziluettje törte szét a vízfelszínt. Lám, mindig meg tud lepni minket valamivel a szőke folyó. :o)

tiszaviragzas03_1.jpgIdei első tiszai süllőm...

tiszaviragzas04.jpg... és a visszaengedés pillanata

tiszaviragzas05.jpgA Tisza kincse :o)

tiszaviragzas06.jpgNem gondoltam volna hogy valaha is összeakadok egy kecsegével

A sötétedés beálltával módszert váltottunk és elkezdtünk csorogni, ezúttal már Miki nélkül, a már jól ismert pályákon. A vízfelszín hemzsegett az apró, öt-hat centis küszöktől. Mindenfelé harcsarablásokat tapasztaltunk, de nyakon csípni őket szinte lehetetlen volt ekkora táplálékbőségben. Csupán néhány mellédurrantásig jutottunk. Ha harcsát nem is, balint sikerült szép számmal fognunk, ráadásul nem is az aprajából, talán negyvenöt centi volt az átlag. Sok fenekeszeget fogtunk Tamás „Mink” fantázianevet viselő kézműves wobblerével, de az igazi sikercsalinak a „Mole” típus bizonyult, amit az utóbbi hónapokban együtt álmodtunk újra. A „Blázy Mole” már korábban is egy fogós harcsás wobblernek bizonyult. Ám, most Tamás az én javaslatomra változtatott a test arányán, a súlyozásán és a fahalacska elejére egy V alakban meghajlított csőr került. Hosszas tesztelés után így tudtuk reprodukálni a tökéletes csobbanást, az azonnali bemozdulást és a billegő, csavargó mozgást, amit a harik preferálnak. Az elmúlt hónapokban jó pár harcsát, számos balint és több süllőt fogtunk vele. Beszéljenek magukért a képek!

tiszaviragzas08.jpgÍme, egy szép balin mélyre törő "Mink"-re

tiszaviragzas21.jpgTamás kerítette horogvégre

tiszaviragzas10.jpgEgy formás süllő az új harcsás "Mole" wobbira

tiszaviragzas11.jpgA "Mole" nekem is beadott egy szép balint...

tiszaviragzas12_1.jpg... mint ahogy Tamásnak is

tiszaviragzas13.jpgA hajnali út hazafelé

Megmondom őszintén, nem hagyott nyugodni, hogy harcsát nem sikerült csónakba emelni ezekben a napokban, ezért egy hónap múlva újra nekivágtam a Tiszának. Barátom előre jelezte, hogy döglik a kagyló, ezért pergetve sok jóra ne számítsak. Most mindenki csak kagylóval fog harcsát, letett bottal, vagy kuttyogatva. Ezúttal azonban, sajnos, nem akadt horgásztársam, ezért azt beszéltük meg Mikivel, hogy vonattal érkezek majd Abádszalókra és együtt csorgunk majd az éjszakában. Megmondom őszintén, felcsigázott a lehetőség, hiszen, ha az ember egy tapasztalt harcsapergetővel kerül egy csónakba, sok kérdésre kap választ a saját technikájával kapcsolatban is. Mivel továbbra is a felszín közelében rajzottak a küszök, ismét a „Mole” wobbi került fel a zsinór végére. Hajnal előtt kedvenc kövezésemre érkeztünk, amiről le is szedtem egy kisebb bajuszost. Odasúgtam Mikinek, hogy legalább végre jött valami, mire ő azt felelte, inkább jobban örülne egy süllőnek és paff... alig hogy kimondta ezt odadurrantott egy tüskéshátú a húzott J-11-nek. Így teljesüljön minden kívánságod! - suttogtam mosolyogva, miközben Miki birtokba vette a negyvenötös sücit. Ezután még egy valamivel kisebb fajtársát sikerült nyakon csípnie mielőtt rásütött a nap a vízre.

tiszaviragzas14.jpgTiszai harcsapergetés LEVEL 10 :oD

tiszaviragzas15.jpgAz ablakból nem csak azt láttam, hogy milyen fák állnak a sínek mellett, de azt is, hogyan nőnek :oD

tiszaviragzas16.jpgMikivel a Tisza hátán szúnyogot vacsoráztunk :oD

tiszaviragzas17.jpgMondd, hogy PUSZI!!! :oD

Másnap éjszaka újra nekivágtunk a folyónak, azonban a közelgő vihar miatt sejtettük, hogy csupán egy fél horgászat áll előttünk. Ám, mivel pont egy kisebb áradás volt érkezőben és a frontbetörés előtti légnyomás változás is jótékonyan hat a harcsa táplálkozására, úgy döntöttünk, mégis kockáztatunk. Kiszámítottuk a radar alapján, hogy nagyjából éjfélre érkezik meg a vihar, így addigra kell leérnünk a legígéretesebb pályára. Nos, ez az este holt süket volt. Eltűntek a felszínről a kishalak és buffanások sem visszhangzottak az éjszakában. Ám, Miki mégis magáénak tudhatott egy mellépukkantást egy elvágó víz langójában. Ahogy teltek az órák, barátom vízszintesbe helyezkedett a ladikban sajgó háta miatt. Most egyedül dobáltam és ráadásul pont, mikor becsorogtunk az ígéretes kanyarba. Egy buffanás, két buffanás és közeleg egy befolyó patak. Nem dobálok, próbálok rákészülni a szituációra, alsó dobással beröptetem a citrom színű „Mole”-t a patakmederbe, majd betoccsanáskor hatalmas burvány keletkezik a wobbler alatt. Tavaly az ilyen kapást még elrontottam szinte minden alkalommal, ám most otthagytam a wobbit pár másodpercig, majd lassan megindítottam. Fél tekerés és DURR, ott volt a harcsa a horgomon.

tiszaviragzas18.jpgMegérte újra álmodni Tamás wobblerét. Nyugodt szívvel ajánlom minden harcsapergetőnek

tiszaviragzas19.jpgAz utolsó nap utolsó dobása adta be ezt a hatos tiszai harcsát

Miki gyorsan rendet rakott a csónakban, majd mikor prédám már tűrte az érintést állkapcson ragadta. Gyönyörű, hatos harcsát sikerül nyakon csípnem. Néhány gyors fénykép és már helyeztem is vissza a vízbe a meglepett bajuszost. Ahogy elúszott zsákmányom, azzal a lendülettel érkezett meg a szél is. Lám, a túra utolsó dobása hozta meg a sikert. :o) A kitartás eredménye, ugye. ;o) Sose fogom megérteni miért van, hogy amikor egymást érik a rablások, kapásig sem jutunk, amikor pedig alig van mozgás, beadja a folyó a halat...? Gyorsan sarkon fordultunk és irány a kikötő. Mire megérkeztünk, pont elkezdett szemerkélni az eső... megúsztuk. :o) Jó lett volna, ha még egy kicsit tudtunk volna csorogni, de ez most így volt megírva. A Tisza idén sem búcsúzott el egy szebbecske harcsa nélkül. :o) Nagyon szépen köszönöm önzetlen segítségét Ratkai Miki barátomnak, akivel már három éve kergetjük a halakat a szőke folyó hátán és külön köszönet a kölcsön robbanó-, és elektromos motorért Czicze Lacinak, melyek nélkül nem tudtuk volna megvalósítani ezt a túrát. Következő alkalommal a Balatonra kalauzollak el titeket egy majdnem 24 órás pörgős peca erejéig. Addig is görbüljön a bot! ;o)

tiszaviragzas20.jpgVisszaadtam a Tiszának, amit nékem adott ;o)

Sz György 2016.08.10. 18:32:21

Szia Tomi! Irigyellek mert ha csak a Szép Folyó és a természet adta lehetőségeket nézem szerencsés ember vagy! Süllő és utána balon.ok majd kecsege.nagyon jo kis Zs2ákmány. Érdekes tényleg hogy amikor minden együtt van nem harapnak a Harcsák,amikor meg kezdi az ember feladni akkor jön a Tisza Igazi én-je.
Az meg csak hab a Tortán hogy a legnagyobb ragadozónk is be esik a végére! Ezt a Voblert én is szeretném beszerezni és megáztatni majd.Hát igen a csend és a víz adta sporthorgászati lehetőségek melyet ez a oly sokat Látott folyó ad az páratlan...látom hogy azért a J-11 is adta a formáját :) legyen ez a Tisza sokáig ilyen és mi emberek is vigyázzunk rá Hogy Még nagyon sok halat tudjunk visszaengedni bele.Én magam kezdő pergető vagyok de aki a cikkeidet olvassa azt tudja hol keresse a Harcsa pergetés lényegét mit csináljon és mit ne. Ez az írás (Főleg így hogy a Tisza van benne) Jol sikerült! A Harcsákról szóló írásaidat nagyon bírom mert mindig rájövök mi is apro kis trükkökre.Gratulálok az íráshoz és kívánom hogy ne csak beesőre legyen harcsa a horog végén! üdv Sz Gyuri

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2016.08.10. 20:48:54

@Sz György: Szia Gyuri!

Nagyon szépen köszönöm a dicsérő szavakat, nagyon megtisztelsz. :o) A folyó és a halak szeretete, a barátságok, stratégiai gondolkodás az alappillérek, melyekre a történeteimet építem. Nem mondanám, hogy rutinos harcsapergető lennék... bő három éve próbálkozok a Tiszán és a Pón, néha a Dunán. Már sok kirakós elem a helyére került, de még még nagyon sok is hiányzik ugyanakkor. Minél több dologra rájövünk, annál több a kérdőjel. :o) Ezeket az apró tapasztalatmorzsákat próbálom átadni nektek. A Tiszát egyre jobban érzem... gyakorlatilag az összes horgászat idén sikeres volt és tavaly 11 próbálkozásból csupán két betlink volt. Persze, ebben azért szerepe volt Miki barátomnak is, főleg süllőzés terén, de a hosszútávú cél, hogy önállóan is boldogulni tudjunk minden körülmények dacára...

Miklós Ratkai 2016.08.11. 13:39:52

Üdv Tamás! Vártam már a cikket nagyon!Mindíg jó olvasni,azokat az átélt pillanatokat,amit a Tiszán töltessz! Teljesen átjön minden,ha ott vagyokveled-veletek,ha nem! A továbbiakban is számíthattok rám bármiben. Sajnálom,hogy nem vagy itt többször,mert ha hiszed,ha nem,a kitartásod nekem is erőt ad,és ezt megköszönöm! Vannak időszakok,mikor keveset jársz erre,de mikor itt vagy,akkor újragondolom mindíg a dolgokat,pedig tudod,hogy a sok letiltott pálya,a vízkezelő hozzáállása...stb. miatt már sokszor gondolkodtam azon,hogy abbahagyom a pecát.Köszönöm,hogy ismerhetlek,és remélem sok ilyen cikket olvashatok még tőlled! Nagyon nagy gratula mindenért neked!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2016.08.11. 14:12:00

@Miklós Ratkai: Szia Miki!

Én tartozok köszönettel neked az átélt fantasztikus kalandokért. Meglátod, meg se fogsz tudni szabadulni tőlem... :oD Jövőre már lesz saját kocsim és úgy gondolom, hogy sokkal dinamikusabban tudjuk majd meghorgászni az adódó lehetőségeket és több közös pecára is nyílik lehetőségünk. Abbahagyni nem lehet. Az életben jönnek pofonok, de a horgászat nem szabad, hogy a küzdelemről szóljon, hanem pont ellenkezőleg... a kikapcsolódásról. Örülök annak is, hogy erőt adnak a közös kalandok és az írásaim. Ősszel újra nekifutunk majd a Tiszának süllő és kősüllő fronton. Az sem lesz piskóta... ;o)

Halfdane 2016.08.16. 11:54:59

Remek cikk tartalmilag is, valamint Blázy mester is elégedett lehet a marketingértékével :D Viccen kívül, ami jó, az jó, magam is láthattam a két szememmel, hogy fogós a wobbler. Sajnálom hogy idén nem tudtam az életembe beleszorítani egy tiszai hétvégét, de ki tudja, talán jövőre belefér. Minden esetre értékes tapasztalatokat szereztél, ami a későbbiekben nagy halat is érhet. Mivel magyarázod, hogy a harcsa ráfordul a wobblerre, de nem kapja el rögtön, csak a megindítás után?

DS Gergő 2016.08.16. 14:49:09

Gratulálok hogy sikerült ebben a bizonyos "kagyló úszásban" fognod pergetve harcsát, nem semmi. :) Peti barátommal talán egy-két héttel előtted mentünk le szintén harcsát szerettünk volna fogni, bármilyen módszerrel ( letett bot, halszelet, gilisztacsokor, pergetve stb) de nekünk sajnos nem jött össze a harcsa. Pedig Miki is kitett magáért, és hordta nekünk a kagylót 1000-el amit talált és hoztak neki:) (Ezért külön köszönet neki) Ő fogogatott is pár darabot ez alatt a 6 nap alatt amíg lent voltunk, de hát egy helyi profival nem is akarjuk összehasonlítani magunkat, ezért nem is keseredtünk el nagyon. Betudtuk ezt az állandó vízszint változásnak. Na meg arról nem is beszélve hogy én most voltam először a Tiszán és úgy látom van mit tanulni. Más mint a Duna... Nekem személy szerint jobban tetszik. Gyönyörű volt a táj, szép volt az idő, csend , nyugalom. El tudnám képzelni nyugdíjas éveimet egy ilyen környezetben. Remélem ha ősszel visszamegyünk valami jobb időszakot fogunk ki és szerencsésebb leszek. Bocsi hogy nem a cikkről beszéltem de a Tiszáról most a mi "kudarcos" túránk jutott eszembe. :P
De azért nagyon jól éreztük magunkat ezért rendszeresen fogunk járni Mikihez. Jó arc és sokat lehet tőle tanulni.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2016.08.16. 14:56:10

@Halfdane: Szia András!

Köszönöm. Nem maradtál le semmiről sem, a Tisza megvár. ;o) Tamás wobblerét lassan 3 éve tesztelem már. Nehéz készre csiszolni egy harcsás wobblert, de szerintem most sikerült. Nem hiányozhat senki arzenáljából. Nem mondom, hogy mindig ez a nyerő, de egyértelműen adja a halat.
Hát előbb-utóbb ott lesz a jó harcsa is, csak még le kell dobni darabszámban a hátralévő mennyiséget hozzá. :o) Ez az év harcsapergetést tekintve a Tiszán szerintem nehezebb volt, mint az előző... legalábbis számomra. Kevesebbszer tudtam menni, sokszor esőzés szakította félbe az éjszakát és a harik sem voltak annyira étvágyuknál.
Nos, a harcsa mindenképpen reagál a csobbanásra. A kérdés, hogy hozzá képest milyen pozícióban érkezik a csobbanás. Nyilván, ha az orra elé, akkor beesőre is lehet kapás. Ám, ha mondjuk ennél kedvezőtlenebb a csobbanás helye, szerintem a harcsa ráfordul és pozícióba áll. Ehhez kell neki pár másodperc talán. És amikor érzékeli a meginduló wobblert, utána megy. A Pón idén többségében ilyen kapásaim voltak, melyeknek jelentős részét sikerült is megfogni. Persze, ez csak egy elmélet, ami nem biztos, hogy 100%-ra így van, csak szerintem... :oD

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2016.08.17. 09:38:18

@DS Gergő: Szia Gergő!

Néz, amikor először mentünk le a Tiszára, minket is alaposan körbefogtak a helyiek, aztán második, harmadik alkalommal is. Ám, ahogy kezdtük kiismerni a vizet, elkezdtek jövögetni az eredmények. Most már ott tartunk, hogy az elmúlt 18 horgászatból csupán 3 betlis napunk volt. Szóval nagyon fontos a kitartás, a tapasztalatok és hogy az ember használja a fejét.
Talán nem nagyképűség, ha azt mondom, hogy harcsapergetésben elboldogulunk már egyedül is. Ismerjük a pályákat, illetve hogy hol mikor és hogyan lehet kapásra számítani. Persze sok dolgot meg kell még tapasztalnunk, de jó úton haladunk.
Gumis süllőzést tekintve még rá vagyunk szorulva Miki segítségére, főleg hogy a régi pályákat, ahol eddig nyomtuk, most tiltott területté nyilvánították ezévtől.
Ám, úgy gondolom, hogy pár szezon és süllő fronton is elboldogulunk majd segítség nélkül ezen a vízen.
Szóval ne adjátok fel, rengeteg élmény vár rátok még itt ;o)

Halfdane 2016.08.17. 09:53:43

Annyira én sem éreztem most ezeknek a pecáknak a vonzását, hogy szakítsak rá időt, energiát. Viszont már nagyon várok egy jó egérúszást.... Talán jövőre.

A burványlást illetően én is kb erre gondoltam, csak kíváncsi voltam, hogy látod. Megdöbbentő volt számomra a Pón, hogy a beesős és azonnal ráverős kapások egyértelműen a szélső 20 cm-ből érkeztek, nyilván ennyire kitolják a fejüket a harcsák a partra. Legalábbis kövezésnél. Nyilván ha a wobbler a partszéltől számítva fél méteren belül csobban, vagy még a hal fejétől elérhető távolságra, akkor utánafordul. Nem véletlenül tanácsolták a tapasztalt harcsahorgászok a csobbanás után pár másodperces kivárást, hiszen a halnak be kell mérnie a zsákmány helyzetét. Ha "fejbe dobjuk" akkor persze azonnal üt, de az esetek többségében utána kell mozdulnia.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2016.08.17. 10:56:14

@Halfdane: Hát az egérúszás az egy ritka esemény. Egyáltalán nem biztos, hogy az elkövetkező 2-3 évben lesz egérúszás. Ám, ha ez be is következik, az addig szerzett tapasztalatok egérúszáskor is hatalmas előnyt jelentenek majd. Én úgy gondolom, hogy nincs két egyforma év a Tiszán sem. Minden évben van egy adott szituáció amit el kell fogadni és meg kell oldani. Pl. tavaly előtt felszíni csalik működtek, tavaly a mélyre törők, idén pedig a felszín alatt húzott kétrészesek. Sokkal bonyolultabb a helyzet, minthogy várjunk egy adott szituációra, mert lehet az a szituáció csak sok év múlva fog csak eljönni újra. Sokkal eredményesebb, ha alkalmazkodunk mindig az adott körülményekhez. Szerencsére úgy látom, ez évenként viszonylag stabil. Vagyis ha júniusban a felszín alatti csalik működtek, akkor júliusban is azokra volt kapás idén.

Igen, ezt én is így gondolom. Ám, ezt már elméleti szinten tudtuk régebben is. Gyakorlatban azonban megvalósítani, hogy például burványlás után az ember kivárjon, sokkal nehezebb. Arról nem is beszélve, ha rá is szív a harcsa, megállni, hogy ne csürjünk be egyből, hanem várjunk ki egy kis időt, szintén nagyon nehéz. Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy általában a kapás nagyon ritka, így kincset ér egy olyan szituáció, amikor egy éjszaka van 4-5-6 kapásod, és tudsz gyakorolni. Nekem ebből a szempontból nagyon hasznos volt az utolsó Pó túránkon az oldalágakban való csorgás, még ha a fogott harcsák mérete nem is volt eget verő.

DS Gergő 2016.08.17. 11:59:28

@Bogyo_bacsi: Valahogy volt egy ilyen érzésem hogy az első találkozás a Tiszával ilyesmi lesz.. Azért titkon reméltem hogy bele nyúlunk valami jó halba véletlenül. Mivel Miki előttünk , utánunk, és amíg lent voltunk akkor is fogta a harcsákat. :) Tehát a hal ott volt és mi is , csak a valahogy nem találkoztunk egymással. De nem gond én türelmes vagyok és tudom hogy meg kell ismerni a vizet és kitartónak kell lenni. Nagyon várom már hogy ősszel ha megyünk gumizni mi fog kisülni belőle. Remélem velünk tud majd jönni Miki is és akkor jobbról és balról is tapasztalt horgászok vesznek majd körül. :P Na akkor kell majd résen lennem és figyelni / tanulni.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2016.08.17. 12:06:26

@DS Gergő: Hát azért azt hallottam, te is fogtál egy szebbecske süllőt. ;o) Szerintem gyorsan bele fogsz jönni te is. A tiszai peca jelentősen különbözik a dunaitól. Jóval finomabb módszert kíván például a süllőzés, ám cserébe sokkal akciódúsabb is. Már foglaltam időpontokat őszre. Szeptemberben belecsapunk majd a lecsóba ;o)

Miklós Ratkai 2016.08.17. 12:30:40

@DS Gergő: Várlak benneteket szeretettel,és megpróbálom úgy alakítani a dolgaimat,hogy ha nem is egész napra,de valamennyi időre beszálljak hozzátok! Amiben tudok segíteni fogok!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2016.08.17. 12:36:32

@Miklós Ratkai: Miki! Köszönjük szépen előre is... ;o)

Miklós Ratkai 2016.08.17. 12:40:45

@Bogyo_bacsi: András komijára a válaszom az az,hogy tényleg ritka az egérúszás! Általában 7 évet lehet számolni 1-1 jó egérúszásra! Ezt badarság lenne kivárni! Viszont Amit csináltok,az teljesen jó! Higyjétek el azt is,hogy az egérúszáson sem lehet mindíg fogni! Ott is vannak változó dolgok,mint pl: A horgászok száma olyankor meglepően sok,Vagy a supr Hold,vagy épp egy front...stb.

Miklós Ratkai 2016.08.17. 12:53:24

@DS Gergő: Köszi Gergő! Van mindíg mit tanulni nekem is hidd el! Amiben tudok,abban a segítségetekre leszek! Megjegyezném,hogy olcsó az ingatlan felénk....nyugdíjjas időszakra gondolván! :) :) :)

Halfdane 2016.08.17. 13:03:37

@Miklós Ratkai: Mikikém, én annyit írtam, hogy vágyom rá. Ha eljön az az idő, bizisten félredobok mindent, rohanok a Tiszára. Aztán hogy mennyire vagyok hangember, majd elválik. :) Nincs azzal baj amúgy ha küzdős a peca, de érthető ha az ember szeretné optimalizálni azt a kevéske időpontot, amit a vízen tud tölteni. Sajnos én nem tudom kijárni, "kiseggelni" a jó halat, infóra kell mennem bizonyos helyekre, ill. megpróbálni saját kútfőből rájönni hogy mi működik az adott pillanatban. Nem könnyű, de szép lassan okosodunk ;)

Miklós Ratkai 2016.08.17. 13:12:45

@Halfdane: Na majd tolom az infót nektek! Remélem azért lesz hamarabb is,mint 7 év!Addig is gyertek,ha tudtok,és azokat a pecákat Tamás leírja,mi meg elbeszélgetünk itt rólla! :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2016.08.17. 13:15:57

@Miklós Ratkai: A 7 ből már 2 letelt ;o) :oD

@Halfdane: Amit megtanultam harcsázásból, hogy egy szabály van: nincs szabály. Nincs tuti infó amit meg lehet lovagolni...

Halfdane 2016.08.17. 13:16:10

@Miklós Ratkai: Naná hogy megyünk, már Tisza elvonásban szenvedek, tavaly ilyenkor már én is jópár csorgáson túl voltam. Most meg 1 hónapja bot sem volt a kezemben. Tiszta agyrém :)

Halfdane 2016.08.17. 13:17:14

@Bogyo_bacsi: Ha tuti lenne, akkor nem lenne benne semmi vonzó. De azért az esélyeket igyekszünk maximalizáni...;)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2016.08.17. 13:48:26

@Halfdane: Hát idén a Tiszán volt amikor durrogtak a harcsák és kapásunk sem volt, volt pedig amikor süket volt a víz és ott volt a hal a horgon. Emlékszel Pón az utolsó napra? Úgy nézett ki, hogy ez is egy süket éjszaka lesz még kb 1 órakor is, aztán ott volt a végén két szép hari. Úgy tudjuk csak maximalizálni az esélyeinket - szerintem, ha minél többet vagyunk vízen, mert a gyakorlat sokszor áthúzza az elméletet.

DS Gergő 2016.08.17. 13:52:10

Az ingatlan vásárlást lehet hogy inkább kihagynám.. :) :) De egy feltuningolt jól felszerelt ladikban simán eléldegélnék a Tiszán. De azért köszi az infót. :P

Miklós Ratkai 2016.08.17. 21:47:13

@DS Gergő: Van más lehetőség is! Majd beszélünk rólla!

Miklós Ratkai 2016.08.17. 21:49:40

@Halfdane: Majd ha letisztulnak a dolgok,és lesz több időd,akkor jössz többet! Vannak dolgok,amit még nem tudtok! Alakulnak a helyzetek!

Riderspinblade 2016.08.18. 11:16:15

Gratulálok!!! :)
Én egy Küsz ivást sikerűlt elkapnom tavasszal, hatalmas élmény volt!!! :)
Várom a szeptember - november ig, mit tudok fogni mert ez a kedvenc időszakom! :) szóval megyünk majd készülj :D

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2016.08.18. 21:42:41

@Riderspinblade: Szia Jani! Gratulálok. ;o) Oksi. Jövőre már lesz kocsi is, így sokkal kompaktabbak leszünk ;o)