Egy kerek esztendő

2010. augusztus 18. - Bogyo_bacsi

Október elején lesz kereken egy éve, hogy elhatároztam, elindítom horgászblogomat. Akkor még remélni sem mertem, hogy mi fog kisülni ebből a dologból, de bátran belevágtam. Ez idő alatt közel harminc történettel álltam elétek, ami rendkívül sok munkát, időt és energiát emésztett fel. A blog rendszeres frissítése, a történetek sorokba öntése, illetve a kalandok átélése szinte minden szabadidőmet felemésztette. Ugyanakkor rengeteg pozitív visszajelzést kaptam tőletek, ami megerősítette bennem, igenis van értelme folytatni a munkát. Az idő haladtával a látogatószám egyre nőt és egyre több olvasói megjegyzést írtatok történeteim alá. Ezúton is köszönöm visszajelzéseiteket! Blogom által szereztem néhány új barátot és néhány új horgásztársat. Remélem az elkövetkező időkben is rászolgálok majd figyelmetekre írásaimmal.

 Idén az élő Duna adta a legszebb horgászélményeket

Mostanra több célkitűzés is körvonalazódni látszik írásaim nyomán. Az első, ami magától értetődik, minél nagyobb halak, kiemelkedő fogások történeteinek bemutatása. Ezt idén kedvenc vizemen a tatai Római tavon adatott meg nekem, de a jövőben szeretném több nagy hírű horgásztavon is próbára tenni horgásztudásomat. A második célkitűzés, hogy bemutassam nektek Komárom-Esztergom megye vizeit. Itt nem csak a nagy, intenzíven telepített tórendszerekre, de a kisebb, eldugottabb, neve nincs tavacskákra, folyószakaszokra, patakokra is gondolok. Idén írtam már történeteket a Kecskédi, a Galambász, a Bocska tavakról, de ellátogattam Síkvölgyre, Mocsára és más kisebb tavacskákra is. Ezt a sorozatot mindenképpen folytatni szeretném, még ha nem is tartogatnak számomra olyan kiemelkedő fogásokat, mint a nagy kiterjedésű neves vizek. Harmadik célkitűzésként pedig szeretnék bemutatni nektek minél több vadvízi kalandot. Idén számos alkalommal sikeresen horgásztam a Dunán és holtágain, illetve az Által éren. Ezeken a vizeken estek meg a számomra legizgalmasabb, legélménydúsabb történetek, hisz itt az agyontelepített műanyag lavórban való kotorászás helyett, a vadság és a szabadság érzése lengi be a horgászatot. Az elkövetkezendő időkben szeretnék előállni még több dunai, balatoni és ha az élet megadja, akkor tiszai élménybeszámolóval is.

Végül szeretnék köszönetet mondani pár embernek, aki nélkül a munkásságom ebben a formában nem bontakozhatott volna ki. Szeretném megköszönni Kocikának, a Balaton nagy ismerőjének, hogy a kezdetektől figyelemmel kísérte, tanácsaival segítette írásaimat. Köszönettel tartozok faternak és Gabesznak, akikkel a legtöbb kalandot együtt éltem át, és nagy szerepük volt a sikeres fogásokban. Köszönöm Jimminek, Krisztiánnak és Ricsinek, akik bevezettek a dunai horgászat rejtelmeibe és Lacinak, illetve Mikinek akik sosem szalasztották el, hogy hozzászólásaikkal megfűszerezzék írásaimat. Görbüljön a bot! :o)

A bejegyzés trackback címe:

https://pecazas.blog.hu/api/trackback/id/tr642296674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gabesz00 2010.09.29. 10:21:07

Szia Tomi!

Hát igen, milyen hamar elröpült ez az egy év. Mégis visszagondolva, vagyis inkább visszaolvasva újra felelevenednek azok az élmények. Az a furcsa, hogy mennyi mindent tanulhat ez idő alatt az ember. Gondolj bele a kezdetekbe.....akár a Rómain, akár máshol...a próbálkozás, kitartás mindig meghozta az eredményt. Pedig milyen sok dolgon átmentünk! Volt benne jó is és tudom a részemről néha rossz is, de mindenkinek megvan a saját maga "hibája". Köszönöm, hogy megemlítettél ebben az évadzáró cikkben, nagyon jól esett! Nap mint nap szoktam olvasgatni a bejegyzéseidet és arra jöttem rá, hogy neked van valami írói vénád, ami kezd egyre jobban a felszínre kerülni!!!!!
Tetszik, ahogy bemutatod a vizeket, jók a képek is. Abban a megyében annyi tó van, amiről az ember még nem is hallott és az írásaid által sikerül közelebb kerülni ezekhez a csodás vizekhez. Ilyen pl. Bokod is, igaz erről még nincs beszámoló, de remélem a közel jövőben sorra kerül és, ha nem is az idén de jövőre összejön a hőn áhított nagy harcsa is.
Mindenkinek azt tanácsolom, hogy olvassa hétről-hétre tovább a blogot, mert a java még csak most kezdődik.........
Remélem ezzel semmilyen titkot nem árultam el Tomi???
Üdv.: Gabesz

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2010.09.29. 21:57:50

@Gabesz00:
Hello Gabi!

Igen, sok helyen megfordultunk és sok halat megfogtunk az elmúlt egy évben. Csak remélni tudom, hogy az elkövetkezendő időkben még több élményben lesz részünk a megszerzett tapasztalatok birtokában.
Igazán nem tesz semmit.
Régebben dalszövegeket írogattam a zenekaromnak és dalokat komponáltam, mostanság meg valahogy ebben tudom kibontakoztatni a kreativitásomat. Aztán akinek tetszik olvassa, akinek meg nem, az meg olvas mást... :o) Én csak örülök, ha egyre több visszajelzést kapok.
A jövő év első felében szeretnék ellátogatni a megyében a Cseke tóra, a Bánhidai erőmű tóra, Bokodra, az Aknamélyítők és a Vértessomlói tavakra. Jó lenne horgászni az Almási kövezésen és a táti sóderosban is. Van program bőven... :o)
Harcsázást tekintve nem panaszkodok. Bár csak tavasz óta kezdtem el próbálkozni, két szép példányt is sikerült elcsípnem. Igaz, nem kapitálisak, de kezdetnek szerintem szépek. A dunai harcsámra meg igazán büszke vagyok. Igaz egyiket sem akkor fogtam, amikor célzottan harcsára horgásztam, de előbb-utóbb úgy is sikerülni fog...

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2010.09.29. 21:58:56

@Gabesz00: Jah és jön pár érdekes történet még. 2 hetente fognak megjelenni a cikkek. Jelenleg január közepéig van elég történetem, úgyhogy nem fogtok unatkozni... ;o)

Weiller 2010.09.29. 22:37:46

Sziasztok!
Szia Bogyó!

Látom mély nyomot hagyott benned a Duna, de ez még csak a kezdet. A pergetés és a rablóhalazás csak most kezdődik!
Jövőre belendülünk még ennél is jobban! :-D

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2010.09.29. 23:04:04

@Weiller: Szia Krisz!

Sajnos nekem most jön majd a melós időszak, úgyhogy csak november végétől fogok ráérni. De még talán belefér az évbe pár márnázás és süllőzés. :oP
Az biztos, hogy a jövő évet megnyomjuk a Dunán!!! Kezdjük majd egy jó menyhalazással... ;o)

freediver 2010.09.30. 15:13:30

Szia Bogyó!
Sok sikert a következő évre is!
Ha mentek rablózni Dunára csörögj! :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2010.09.30. 20:22:16

@freediver: Hello Ricsi!

Örülök a hozzászólásodnak. Jövő szombaton megyünk csukázni a neszmélyi holtágra. Nincs kedved csatlakozni? Csak du 15-ig leszünk, mert este koncertünk lesz Csolnokon...
Megnéztem a frissen indult blogodat. Nagyon jól sikerültek a videók. Gratulálok! Érdekes látni a víz alatti világot búvárszemmel. Érdekes az is, hogy a megzavart harcsa elhagyja az akadót, míg a süllők belefúródnak. Kíváncsi lennék mi folyik a stégetek alatt a kenyérszáknál... :o)
Kiteszem a linkedet az oldalamra.
Üdv.

Tom

Kapásjelző 2010.10.05. 07:44:13

Gratulálok az oldal első szülinapjához. Egyre változatosabbak a beszámolóid, várom a többi élménybeszámolókatt. Jól estett hogy megemlítettél!

Most tegyük össze a kezünket, hogy a Dunát ne érje el a katasztrófa, különben ez nem fog összejönni: "szeretnék bemutatni nektek minél több vadvízi kalandot".
Remélem az eltűnt emberek előkerülnek épségben... :S

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.10.05. 17:13:50

Hajrá, jó a blog!
Időnként lesz olyan érzés, mi a fa**nak csinálom én ezt az írogatást. Na, akkor jobb elmenni horgászni...

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2010.10.05. 20:56:24

@Kapásjelző: Laci!

Törekszem is a változatosságra. Azért járok minden hétvégén más helyre horgászni. Bár, tudom, hogy ha mindig mondjuk a Rómaira járnék, sokkal nagyobb és több halról tudnék beszámolni, de úgy érzem, így sokkal élvezetesebb a horgászat. Minden alakalom szinte más víz, más halak, más módszerek és természetesen más barátokkal. A Dunát nem fogja elérni az iszap, mert nincs összeköttetésben a helyszínnel. Devecser elég messze van a Dunától és a Rábától is. Nincs patak, ami felénk szállítaná a trutyit, a google térkép szerint legalábbis. Sajnos, az nem elég, hogy az emberek túlélik. Ez a két falu megsemmisült létezni. Az emberek évtizedekig nem fognak tudni visszaköltözni, búzát vetni, állatokat tenyészteni azon a földön. Ne is akard tudni, hogy az országban hány hasonló időzített bomba található.

@Hepci: Hapci!
Köszönöm a biztatást. Nagyon élvezem a blogírást egyenlőre. A veszély forrás egyedül az, hogy az életem átalakul oly módon, hogy kevesebb időm marad pecázni. Mindenesetre igyekszem olyan párt találni, aki bírja a hőséget és a fagyot, a kedvenc állata a szúnyog és hobbija a halpucolás... :o)

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.10.05. 23:45:22

@Bogyo_bacsi: ez így szokott lenni, sőt, a párod majd kifejezetten biztat is, hogy menj csak horgászni minél többet egyedül is, lehetőleg egész napra, mert annyira szeretné, hogy jól érezd magad. :)
Régi horgászcimborám (Farkas Szabolcs) mondta jó tíz éve (amikor összejöttem a mostani párommal és eljött velem süllőzni Pilismarótra), hogy az új barátnő mindig elkísér horgászni. Egyszer.

Gabesz00 2010.10.06. 12:34:46

Hát ebben nem teljesen értek Veled egyet Tomi! A mosoni Dunáról bejuthat a szennyeződés.
Hepci: én én m hiszem el, hogy van olyan csaj, aki jól is néz ki bírja a meleget, a fagyot, sőt még halat is pucol....a szúnyogról már nem is beszélve. Inkább menj egyedül horgászni, ha ilyenek a körülmények.
Persze van olyan lány, aki élvezi a horgászatot, de csak a jó időt és a halfogás örömét, stb.....Olyat még nem láttam, aki kint fagyoskodott volna a párja mellett süllőzés közben, anyámon kívül!!!!!

Kapásjelző 2010.10.06. 21:13:13

@Gabesz00:
Ebben igazad lehet. Bartánőmet kétszer siekrült elvinnem eddig pecáni. Semmi érzéke sincs hozzá,30fokban is vacog.
állandóan ez ment:
"Nem is ölelsz át, és meg sem csókolsz! Már nem szeretsz?"
Mondtam neki h horgászat közben csak a halak vannak. Nem is fog velem jönni többé.
Hagy idézzem tapasztalt nagybátyámat: "Az én koromban többet ér egy megtermett nyurga bármilyen nőnél."

Kapásjelző 2010.10.06. 21:28:04

Ma konkrétan a "vörösiszap katasztófáról" tartotak előadást hidrológia gyakorlaton.
Jelenleg próbálják semlegsíteni az erős lúgot, de valószínúleg nem lesz kellő hatása.
Második lehetőség: valahol kivezetik a szennyzett folyót, patakot a szántóföldre, ahol vízbázist nem veszélyeztet.
Torna, marcal biztos kihal. Rábával passz h mi lesz, de sztem annyira gyorsan nem tudnak reagáni, hogy azt is megvédjék
A lényeg h a dunába semmiféleképpen sem kerülhet, a főváros parti szűrésű kutakból kapja a vizet.
Abban hogy a dunában felhígul nem is agyalnak szerintem. Lúgot higítani...
Ahhoz hogy ne okozzon pusztulást, lehet hogy 10000-szeresére kellene hígulnia, mire a dunába ér.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2010.10.06. 22:39:43

@Hepci: Csak vicceltem. Én is tudom, hogy azért nem lesz sima ügy... :o) De úgy látom, hogy a téma nagy felbolydulást keltett. :oD

@Gabesz00: Igazad van, mégiscsak eléri a Dunát az iszap. Reméljük, hogy addigra kellően felhígul. Ma este mindenesetre szépen kaptak a márnák. Rengeteg kapásunk volt az Erzsébet híd alatt. Sajnos csak kettőt sikerült kiszedni, de ha nem pusztulnak ki, akkor talán majd legközelebb...

@Kapásjelző: A Rába már amúgy sem él, mivel a labancok besósították az évek során. Szerintem tudják kezelni a krízist. A politikusok azt mondják, nem fog a Dunába érni a zagy... :o)
süti beállítások módosítása