Születésnapomra

2013. június 12. - Bogyo_bacsi

Ez az év iszonyú nehezen indult a horgászat szempontjából. A zord, csapadékos időjárás nemcsak az egész márciust, de az április nagy részét is elvette tőlünk. Már bőven benne jártunk a hónap második felében és ezidáig egyetlen csuka került csupán horogvégre, hiába a számos makacs próbálkozás. Ilyenkor az ember már el-elbizonytalanodik és magában kezdi keresni a kudarcok okát, de a hirtelen beköszöntő tavaszias időt látva gyorsan elhessegettem az ostoba gondolatokat és célba vettem egy mély vizű kavicsbánya tavat, amely az utóbbi években sok szép hallal ajándékozott már meg. Mivel a héten ünnepeltem 34. születésnapomat, biztos voltam benne, hogy a tó szelleme tartogat számomra némi meglepetést ezen a jeles napon.

szulinapomra01.jpgSzületésnapi peca kedvenc kavicsbánya tavamon

Csaba barátommal együtt érkeztünk a vízpartra és miután élesítettük felszereléseinket, elkezdtük állásról állásra végigdobálni a tó medertöréseit csukát remélve. A nagy csali – nagy hal elvből most sem engedtem, egy 13 centis SAVAGE gumihalat akasztottam a zsinór végére. Kígyózó mozgását meg-megállítottam, hogy kitörjön ritmusából sérült, vergődő kishalat imitálva. Csaba inkább wobblerekkel és jig-fejre húzott gumihalakkal próbálkozott. A tavon horgászversenyt tartottak, ami nem kis zajjal járt, ezért az átellenes oldalt választottuk, ahol a zavaró hatások némileg kevésbé voltak érezhetőek.

szulinapomra02.jpgCsabi casting felszereléssel, én a dunai spinning botommal cserkésztem be a csukákat

Éppen elkalandoztam gondolatban, mikor az egyik nádas nyiladékában, valami elmarta műcsalimat. Rögtön bevágtam és akasztottam, mire egy két kilós csuka kezdett élethalál harcba a zsinór másik végén. Polár szemüvegemmel végigkövettem az egész akciót, hihetetlen élmény volt ez számomra. Ezidáig többnyire a botspicc rándulásán érzékeltem csak a kapásokat, de most, hogy mélyen beleláttam a vízbe, egy eddig ismeretlen világ tárult fel előttem. De térjünk csak vissza a jelenbe... halamat rutinos mozdulatokkal fárasztottam ki, hogy Csaba egy ügyes mozdulattal megragadva, partra emelje grippjével.

szulinapomra03.jpgKarjaimban idei első bánya tavi korkim...

szulinapomra04.jpg... ami a maga két kilójával már szép zsákmánynak mondható

Miután útjára engedtünk a falánk ragadozót, pozíciót váltottunk. Ahogy elhaladtunk a tó csücskében elterülő kis öböl mellett, arra lettünk figyelmesek, hogy a kiöntött füves területen a pontyok nagy tömegben ívtak. Szinte forrt a víz a tülekedő sötét hátú, két-három kilós békéshalak nászától. Barátommal sokáig szemléltük az eseményt és nesztelenül készítettünk pár felvételt róluk, nehogy megzavarjuk őket. Örvendetes esemény, hogy a halak otthon érzik magukat a tóban, bár hangot is adtam gondolatomnak, hogy ezek valószínűleg nem tenyészetből vásárolt, impotens potykák voltak, hanem egy dunai keszeg telepítéssel kerülhettek a tóba. Mindenesetre, mivel nem pontyokat jöttünk bámulni, célba vettük a következő ígéretes helyet. Biztos voltam benne, hogy valami még történni fog a mai napon...

szulinapomra05.jpgA szokatlanul magas vízállás miatt elöntött füves területek keletkeztek a tó sarkában...

szulinapomra06.jpg... amire a békéshalak le is ívtak ebben a nyárias melegben

És végül bekövetkezett, amire már annyira vártam... egyik medertörés mögül egy hatalmas csuka tátott szájjal fordult rá gumihalamra és akkorát rántott rajta, hogy majdnem kitépte kezemből a botot. Bevágtam, de pálcám karikában maradt, mire a dühös óriás egész testének erejét latba vetve próbálta megszakítani a köztünk lévő kapcsolatot, felrobbantva az addig oly békés víztükröt. Szinte alig tudtam megállítani... ha nincs rendesen beállítva orsóm fékje, biztosan elveszítettem volna, hiszen a már sok mindent megélt szerkezet fájdalmasan nyekkent bele a fárasztásba. Barátomért kiáltottam, de Csabi csak nagy sokára érkezett meg. Nem késett le azonban semmiről, még jó pár percbe beletelt mire meg tudtam szelídíteni a tomboló szörnyeteget.

szulinapomra07.jpgVégül partra került a hatalmas, 5,78 kilós csuka, ami miatt idén már...

szulinapomra08.jpg... negyedszerre tértem vissza ide. Eddig nem sok sikerrel

Végül partra került áldozatom és mondanom sem kell, a közeli kocsma minden vendége körénk gyűlt a parton. Nagyfröccsöktől bebódulva osztották a tanácsokat, közben bele-belelépve készülő fényképeink hátterébe. Nem kicsit voltam dühös, a kéretlen vendégek megkeserítették nagy pillanatomat. Úgy néztem rájuk, mint gyújtogató a vizes szalmára... :o) Mérlegeltük zsákmányomat, a súlya pontosan 5,78 kg volt, mellyel egy tavalyi fogással holtversenyben, a második-harmadik helyre szorult valaha fogott csukáim ranglistáján. Elégedetten, de mégis reszkető térdekkel eresztettem vissza a pompás ragadozót a langyos vízbe. Kissé sokkot kaphatott, hisz sokáig csak állt mozdulatlanul, majd egy kis nógatásra lassú, méltóságteljes mozdulatokkal újra birtokba vette búvóhelyét.

szulinapomra09.jpgNem lennék ott kishal, ahol ekkora ragadozók élnek...

Hihetetlenül boldog voltam, ennél szebb születésnapi ajándékot el sem tudtam volna képzelni magamnak. Lám, a nehéz évkezdet után elég egy pillanat és hirtelen fordul a kocka. Lám, ilyen a horgásztat, jókor kell lenni jó helyen, ennyi a titok. Nem mindig sikerül eltalálni ugyan az ideális körülményeket, de a szívós kitartás, a tapasztalat, a jól megválasztott stratégia és helyzetfelismerés végül mindig meghozzák az eredményt. De ezért szeretjük annyira a horgászatot, nem csak mert mindig új élményekkel ajándékoz meg minket, de mert mindig új reményekkel is kecsegtet...

szulinapomra10.jpgEgy percnyi pihenő a rozsdabarna sóderon és irány a rejtekhely

A bejegyzés trackback címe:

https://pecazas.blog.hu/api/trackback/id/tr105263111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Halfdane 2013.06.12. 10:42:10

Gratulálok, ez igazán szép példány, szép születésnapi ajándék.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.06.12. 10:51:22

@Halfdane: Szia András!

Igazán köszönöm. Úgy gondolom, hogy csukázásban ráéreztem, hogyan kell a nagyokat elcsípni. :o) Bárcsak süllőknél is itt tartanék már... :oD Az elmúlt 2 évben minden ősszel és tavasszal sikerült elcsípnem egy-egy 4,5 és 6,5 kiló közöttit.
Reméljük, ez a tendencia nem fog megtörni az idén sem... :o)
Üdv.

Tom

VGabesz 2013.06.12. 11:28:43

Szia Tomi!

Gratulálok, ez szépségdíjas csukesz minden szempontból!! Sajnos az időjárás nem volt kegyes hozzánk valóban az év eleji csukszezonban, de talán annál inkább az lesz az ősziben!! Reménykedjünk! Mi a tapasztalatod, mennyivel ritkulnak meg a kapások a csali méretének növelésével?

Üdv.
Gabesz

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.06.12. 11:47:13

@VGabesz: Szia Gabesz!

Hát, reméljük az őszi szezonban kegyes lesz hozzánk az időjárás. :o)
A csali méretének függvényében a következők a tapasztalataim azokon a vizeken, ahol vannak csukák és nagyok is akadnak:
Kisebb műcsalikkal el lehet jutni napi 3-4 akcióig is, vagy szerencsés esetben ez fölé. Nagy csalival ellenben 2-3 nap üres járat is van, míg belenyúlsz, de akkor nem ritka a dupla zsákmány sem... mint ahogy a cikkben is láttad. Ekkor az átlag méret már 2 kilótól kezdődik.
Olyan tavakon, ahol kifejezetten nagy csukák élnek a kisebb műcsalik gyakran érintetlenek maradnak és csak naggyal fogsz. Míg olyan vizeken, amik agyon vannak pergetve, a kisebb csali is nyerő lehet. Itt a lényeg, hogy valami, a megszokottól eltérő mozgású műcsalit alkalmazzunk...
Bányatavakon, csukás tavakon jobban preferálom a nagyméretű gumihalakat, wobblereket, míg természetes vizeken, inkább a villantókat.
Persze, mindenre van ellen példa is, de én kb ezt tapasztaltam.
Üdv.

Tom

asp01 2013.06.12. 12:06:27

Szia Tom!

Nagyon szép fogások. Öröm volt olvasni, mintha én is egy szemüvegen keresztül követhettem volna az eseményeket. Gratula!

Üdv
Dani

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.06.12. 12:26:53

@asp01: Szia!

Pedig nem érzem úgy, hogy ez lett idáig a legjobb. Az ami 2 hét múlva jelenik majd meg, az sokkal jobban tetszik nekem. Bár, igaz, abban nem lesznek ekkora halak...
Köszönöm amúgy. ;o)
Üdv.

Tom

Szigetközi Pecás · http://szigetkozpeca.blogspot.com 2013.06.12. 16:20:58

Hűha!! Azt a nagyhalas mindenit :))) Szééép szülinap volt :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.06.12. 16:31:36

@Szigetközi Csónakos Pecás: Szia Ervin!

Sose legyen rosszabb szülinapom... :o)
Erre az évre nem panaszkodhatok idáig: 2 rekod harcsa, rekord balin, rekord feka és egy dobogós csuka... már csak a hőn áhított giga süllő hiányzik... :oD
Üdv.

Tom

Clogfly 2013.06.12. 18:18:39

Jóóóóó! :)))
A kocsmatöltelékek leírásánál ki is nyílt a bicsak a zsebemben: jó példa arra, hogy még a legemlékezetesebb pillanatokat is simán tönkre vágja néhány hívatlan főemlős.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.06.12. 21:10:44

@Clogfly: Szia!

Hát most mondd meg... :oD
Mit szólsz ehhez a képhez?
fishingtime.hu/fotok/765_papa-foto-lehetoseg-od
És még nem is a mami volt a legrosszabb, bár a képek 70%-án ott pózol... :oD
Üdv.

Tom

Clogfly 2013.06.12. 21:12:44

@Bogyo_bacsi: Egyszer az életben ő is lehet celeb. :D

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.06.12. 21:22:49

@Clogfly: Ez volt az ő 15 perce... és megkeserítette az enyémet. :oD

asp01 2013.06.14. 10:42:32

Tegnap volt szerencsém nekem is megfigyelni egy ponty ívást. Egy kis öbölben a sűrű hínárban vagy 20-30 darab 10 kilón felüli ponty csapott olyan parádét... Komolyan ilyet még nem láttam, gyönyörű volt. Egy órán keresztül figyeltem őket. Ekkora pontyokat nem is láttam így, nem hogy vadvízen... :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.06.14. 10:47:14

@asp01: Dani!

Mi is láttunk tavasszal pontyívást egy befolyó patakban a Dunán. Elképesztő volt, ahogy vagy 500 méteres szakaszon fürödtek a pontyok, szinte rombolták a part menti sást. :o)
Biztos vagyok benne, hogy bojlis tavakon ilyen nincs. Nem is tudom elképzelni, hogyan tudnak leívni a pontyok egy bojlis kocka tóban. Mert persze egy csomó bojlis cikkben olvasni, hogy beleszaladtunk az ívásba. De a ponty ívásához kell az áradó víz és az elöntött füves terület is...
Üdv.

Tom

asp01 2013.06.14. 10:50:58

@Bogyo_bacsi: Szerintem a tavak többségében nem tudnak leívni, bár vannak olyan tavak amiket táplál egy-egy patak és nem csak talajvíz. Ott még talán lehet esélye leívni...
Üdv
Dani

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.06.14. 10:56:27

@asp01: Szia Dani!

Én is így gondolom. Olyan nagy tavaknál, mint a Balaton, vagy a Tisza tó, biztosan le tudnak ívni, de a kis tavaknál ez ritka esemény szerintem... :(
Mondjuk úgyis telepítik őket ilyen helyekre...
Üdv.

Tom

Dávid Berzai 2013.06.14. 11:51:06

Szia Tom!
Ismét kitettél magadért, király képek, hangulatos szöveg, gyönyörű halak!:) ..gratulálok a gyönyörű csukához, és a jól sikerült írásodhoz! ;)
üdv.

Berza

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.06.14. 12:01:27

@Dávid Berzai: Szia Berza!

Igazán köszönöm. Nem érzem úgy, hogy ez lett a legjobb írásom és a képek sem túl jók most, de a szép halak elviszik a történetet... ;o)
Üdv.

Tom

Largemouth 2013.06.14. 19:10:14

Szia Tomi!

Tetszett az írás, ismét szép halakat fogtál!
Sajnos, nálam is volt már párszor, hogy alig tudtam lefotózni uszonyos barátom, a sok nézelődőtől, így áttudom érezni a helyzeted...

Máté

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.06.14. 21:56:57

@Largemouth: Szia Máté!

Igen, ez most szerencsétlenül jött ki, de azért szerencsére akadt használható kép néhány.
Az ember ilyen halat egy párszor fog csak egy évben és igen bosszantó, ha más hibájából nem sikerül megfelelően megörökíteni...
Üdv.

Tom

Riderspinblade 2013.06.15. 22:01:32

grat utólag Boldog szülinapot te Tomikám nagyon belenyultál a savage wobblerel gumival rájöttem nekem nem jött be vagy csak már megint türelmetlen vagyok de majd együtt egyszer peca kötelező szeretnélek privátba faggatni :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.06.15. 22:09:18

@Riderspinblade: Szia!

Ma is fogtam vele egy 45 centiset és elment egy szebbecske 1,5 és 2 kiló között. Van egy vontatási ritmus, amire rá kell érezni. Megmutatom majd személyesen! ;o)
Üdv.

Tom

Kapásjelző 2013.06.18. 22:44:41

Üdv Bogyó! Ismét gratulálok a kiváló cikkhez!
Örülök, hogy a rengeteg reklámmal telepumpált cikk után ide tévedve, igazi élménybeszámolót is olvashat az ember. Látom egyre több könyved jön ki! Amúgy csak engem zavar, hogy a mai fiatalság azon nő fel, hogy az eredményes horgászat titka a por és zselédipelt popup pellet fűzve ilyen olyan karikával?

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.06.19. 09:19:11

@Kapásjelző: Szia Laci!

Az tény, hogy a horgászportálok és főleg az újságok csupán a reklámról szólnak és azt sugallják, hogy minél többet és drágábbat vásárolsz, annál eredményesebb horgász leszel. Pedig ez nem így van, minden a fejben dől el. Már többször hangsúlyoztam, hogy a tapasztalat, a jó megérzések, a kreativitás és a kitűnő helyzetfelismerés többet ér bárminél, csak ebből nincs senkinek sem haszna. Az új generációt sajnálom, mert mire erre rájönnek, rengetek pénzt szórnak el fölöslegesen...
Én itt a blogon más, enyéni értékrendet próbálok sugallni... nem mondom, hogy nem írok le márkákat, amik jók... különösen a hazai gyártású műcsalikat támogatom, de ennyi belefér szerintem.
Üdv.

Tom

Kapásjelző 2013.06.20. 10:19:37

@Bogyo_bacsi: Pont a pénzszórás az egész piac alapja. Sajnos sokan abban a tudatban nőnek fel, hogy a felszerelések, a kötések és csalik a siker kulcsa, holott -ahogy te is említetted- a tapasztalat, a saját felfedezéseink. Ezek viszik előre a horgászt, és nyújtanak nagy élményt, ami rabul ejti a kezdő horgászt

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.06.20. 10:23:40

@Kapásjelző: Laci!

Igen, én is erre próbálok rávilágítani. Különösen a pergető és a folyóvizi horgászat olyan dolgok, amihez rengeteg kitartás kell. Idő, mire kialakulnak a megérzéseink, hogy egyből a jó döntéseket hozzuk meg, és ez sem garantálja mindig a sikert. Szerintem a reklámmal telitűzdelt média félrevezeti a horgászok nagy részét...
Üdv.

Tom

Boo 2013.06.24. 21:00:10

Azért a sárga gripem nagyon ott van:-D Azt nem is értem, hogy hogyan hagytam ott neked ezt a csukát a vízben.

Boo 2013.06.24. 21:11:39

Ez a savage gumi wobi fejjel tényleg jól mozog. Boxomba vele.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.06.24. 21:59:54

@Boo: Csabi!

Hát, igen. Előfordult, hogy egy álláson dobál valaki és mikor váltom, megfogom a halat a már szétdobált helyen. Andrással is jártunk már így ezen a tavon... :o)
Nehéz ezt megmagyarázni, de az az igazság, hogy ennek a műcsalinak nagyon érzem a ritmusát. Akkor is tudok vele eredményeket elérni, amikor semmi más nem működik...
Ugyanígy volt most előző hétvégén Mocsán is...
Üdv.

Tom

Halfdane 2013.06.25. 00:21:54

Az egyébként valóban elgondolkodtató, hogy adott esetben egy bizonyos (vagy akár több) csalival szétdobálsz egy szakaszt, aztán jön valaki mögötted és megfogja a halat. Van egy arc a peca.hu-n, akinek mindig figyelem a kommentjeit, mert olybá tűnik, hogy ért a csukázáshoz (Qruka). Ő is azt írta, hogy agyondobált helyeken is sikert hozhat a csaliváltás, a jó választás. Más szavakkal: ha egy helyen nem fogsz halat, az még nem jelenti azt, hogy ott nincs hal, vagy nem eszik. Hát az a nagy tudomány, hogy az ember megtalálja a megfelelő csalit és azt úgy is tálalja fel, hogy azt megegye a hal. Erről egy régi szakállas vicc jut az eszembe: Idegen a helybeli járókelőnek: Mondja uram, hogy jutok el az Operába? Mire a másik: Hát kérem, ahhoz sokat kell gyakorolni...:)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.06.25. 09:14:24

@Halfdane: András!

Én úgy gondolom, hogy minden módszernek, sőt műcsalinak van egy saját ritmusa amiben húzni kell és akkor vállik fogossá. Pl. hogy csukázásnál maradjunk, a Savage gumikkal és wobblerekkel, illetve az Otto bácsi féle támolygókkal szinte mindig eredményes tudok lenni, de pl a Salmo Sliderrel sosem fogok, pedig mások aratnak vele. Ugyanez a helyzet Dunán a Thrillel, nekem sosem ad halat. A téli gumis süllőzésnél is sokáig eredménytelen voltam, mígnem Soma barátom meg nem mutatta a helyes technikát, ritmust. Onnantól kezdve már sikerrel alkalmaztam ezeket a műcsalikat is. Ha süllőre wobblerezik az ember, szinte minden wobblernél, kicsit más ritmus kell... Erre kell ráérezni...
Ahhoz, hogy egy helyről kikaparjuk az összes halat, nem feltétlenül kell 50 műcsalit kipróbálni. Elég csupán egy-, vagy kettő ami a stílusunknak fekszik és eredményesek tudunk lenni vele...
Üdv.

Tom

Halfdane 2013.07.01. 22:50:44

Nem igazán ez volt a felvetés lényege, hanem az, hogy nem lehet tudni, hogy hol, mikor, milyen kulcsinger váltja ki a táplálkozást. Van hogy 10 féle csalira rá se bagóznak, és a 11. meg meghozza a kapást, sőt kifejezetten eszik. Feketesügérnél (ahol jól lehet látni a reakciókat)tapasztaltam ezt sokszor, minden csalit csak nézegettek, de nem ették meg. És amikor megtaláltam azt a bizonyos csalit, akkor elkezdték eszelős módjára zabálni. Szerintem van létjogosultsága minden halnál az állandó kísérletezésnek, természetesen a csaliarzenál mellett fontos a technika, a tudás, a megérzés, stb....

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.07.01. 23:01:38

@Halfdane: Szerintem pedig talán azon múlik a dolog, hogy egy adott csalit a megfelelő módon tudsz e felkínálni. Nem hiszem, hogyha egy ragadozó éhes, akkor csak egyfajta műcsali, egyfajta kulcsinger működne. Biztos vagyok benne, hogy többfajta, vagy több típusú műcsalival is megfogható ugyanazon hal. Én inkább a műcsalit annak függvényében választom meg, hogy a környezet milyen módszerrel vallatható meg a leghatékonyabban. Persze itt most nem szanaszét dobált fekete sügéres vízről beszélek... hanem ahol többé kevésbé normális állapotok uralkodnak...
Üdv.

Tom

Halfdane 2013.07.01. 23:22:42

Tomi, tudjuk jól, hogy mennyire ritkák az ideális körülmények: éhes hal, jó időben lenni jó helyen a megfelelő csalival, motyóval, stb.... Az a gyakoribb, hogy valami nem stimmel, a halak nem úgy és nem olyan mértékben jönnek, ahogy szeretnénk. Szerintem az a tipikusabb, hogy a hal ott van, nézi a csalit, de valamiért csak egy fajta kell neki. Hogy miért van így, azt sose fogjuk megtudni, de sejtéseink lehetnek. Pl. hogy küszíváson a nagy csalik nem működnek. Szerintem a kísérletezés fontos. Te végigdobálsz pár csalival egy napot, én kísérletezem. Igaz, eddig te vezetsz a fogott halakban, de majd 5 év múlva csinálunk egy mérleget, biztos tanulságos lesz. Amúgy az idén ebben is sok újat fogunk tapasztalni...

A szanaszét dobált fekás vizek egyébként pont ennek a tanulmányozására kiválóak. Hiába dobsz a látott halra, elúszik, elfordul. Az idei első nagy fekámra fél órát dobáltam mindent, de csak a felszíni crankbait kellett neki, az összes többi (amúgy fogós) csali csődöt mondott. Tanulságos volt...

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.07.01. 23:33:55

@Halfdane: András!

Jó helyen jó időben lenni a sikeres pergetőhorgászat kulcsa. Itt jön képbe a halfaj és a környezet ismerete. Emlékszel amikor utoljára voltunk a Dunán? Sötétedés előtt balinparádé, majd utána a süllők fröcskölték a felszínt. Szerintem sokkal fontosabb a megfelelő helyszín és időpont megtalálása, mint a műcsali milyensége. Ha ezek stimmelnek, akkor a műcsali talán már nem is akkora jelentőségű, ha jól vezeted...

Az, hogy eddig én vezetek, talán nem a megfelelő kifejezés :) a lényeg, hogy kint kell lenni és csinálni. És ahogy jönnek a tapasztalatok, úgy egyre ritkábban váltunk műcsalit és egyre gyakrabban érzünk rá helyesen, hogy mi lehet az aznapi nyerő falat...
Minden csak tapasztalat és megérzés kérdése. Persze, ez évek kérdése. Én több, mint 20 éve pergetek!!!
Üdv.

Tom

Halfdane 2013.07.01. 23:43:42

Ok, tény, hogy a te nagyságodat senki nem múlja felül, de nem lehet mindenki Darabos Mester...;) Éppen te mondtál egy ellenpéldát a minap: a tavaszi balinozásnál a felszínről indulva egyre mélyebben járó csalikat raktál fel, mire megtaláltad a halat 2-3 m mélységben. Nos ez az amit én mondok: a mélység, a szín, a vibráció mind-mind olyan dolog lehet amire ha ráérzel, megvan a siker kulcsa. Ott és akkor asszem bármilyen trükkösen vezetted volna egy Originalt, egy fia halad nem lett volna....

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.07.02. 09:16:07

@Halfdane: Figyu! Itt most arról beszéltünk, hogy ha egy hal orra előtt húzod el a csalit, akkor hogyan reagál rá. A kereső horgászat megint más tészta. Igen, először felszín alatt fél méterrel húztam a wobblert, majd olyat tettem fel, ami lemegy egy húszig, végül pedig mélyretörőt. De ez akkoris csak 3 wobbler típus. A színt pedig nem a hal kedvének, hanem a víz zavarosságának függvényében választottam meg...
Ugyanígy bányatvon csukázva inkább a gumikat preferálom, sekély vízen csukázva pedig a villantókat veszem elő.
Sosem össze vissza cserélgete a műcsalikat, mert az nem vezezt sehova sem. Koncepció szerint pergetek...
Üdv.

Tom

Halfdane 2013.07.02. 09:27:16

@Bogyo_bacsi: A gyakorlat, a tapasztalat segít megalkotni a helyes koncepciót. Ilyenkor jön is a hal, nincs értelme variálni. De nem lehet mindig minden koncepció helyes, így alkalmazkodni kell.

Szerintem az alkalmazkodás egyik kulcsa, hogy az ember megtalálja az adott pillanatban megfelelő színű, mozgású, méretű és megfelelően vezethető műcsalit. Ha fejben nem volt jó a döntés, akkor a gyakorlatban kell folytatni a keresést. Vagyis csalit kell cserélni. Nyilván nem össze vissza, de időnként erre szükség van. Amúgy meg a kísérletezés is jó dolog, főleg agyonhorgászott vizeken az új módszerek, fifikás megoldások hozhatnak több halat. Ne becsüljük le ennek a jelentőségét...;)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.07.02. 09:36:20

@Halfdane: Én nem agyonhorgászott helyeken horgászok, sőt kerülöm is ezeket. Ezért nem megyek szívesen idén D1-re sőt S2-re sem.
Előfordulhat, hogy nem jönnek be a számítások és váltani kell, igen... én sem fogok mindig. De alapvetően tudni kell, hogy hol és mikor keresd a halat és hogy milyen módszerrel lehet legkönnyebben horogvégre keríteni őket. Ezek után a váltás már csak árnyalatnyi különbség.
Azt viszont, hogy valaki 30-40 műcsalit kipróbál egy röpke horgászat alatt, azt ostobaságnak tartom. Ha nem bízol a műcsalidban és nem bízol a technikádban, akkor nem fogsz semmit.
Sokszor fordult elő már velem, hogy mások által megdobált terepről is kikapartam a csukát, sügért, mint ahogy fent Csabával, vagy emlékezz, veled is előfordult. Aznap azon a vízen, csak egy műcsalit használtam, a nyerőt... :)
Üdv.

Tom

Halfdane 2013.07.02. 09:56:29

A 30-40 műcsali túl van valóban az értelmes határon. Nem is erről beszélek. Nyilván ha megtalálod az aznap nyerő csalit, az részben szerencse is az ösztön meg a tudás mellett. Ugyanis papírformák nincsenek. Ne arról beszéljünk amikor bejön valami, hanem amikor nem. A kudarc késztet fejlődésre, nem a siker...;)

Halfdane 2013.07.02. 10:14:07

Ja, én kérek elnézést, Mr. PECAISTEN!!!

Levente43 2015.05.28. 16:24:24

Ez egy igazi szörnyeteg Gratulálok mind két csukához

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.05.31. 20:31:04

@Levente43: Köszi szépen. Jó lenne újra egy ilyen csukát fogni már :o)
süti beállítások módosítása