Egy váratlan randevú

2013. november 27. - Bogyo_bacsi

Szeptember végén egy Mór környéki horgásztóra terveztünk látogatást, hiszen itt a tavalyi esztendőben gyönyörű süllőket kerítettünk horogvégre és engedtünk vissza barátaimmal. Keserű csalódásként ért minket a halőr köszöntése, hogy ha pergeti jöttünk, jobb, ha jegyet sem váltunk, ugyanis a tó egész ragadozó állománya le lett halászva előző ősszel és el lett adva. Persze, gondolom kellett a pénz az innen-onnan beszerzett újabb óriáspontyokra. Felháborítónak találom, hogy míg a horgásszal elhitetik, hogy C&R személetben, sportszerűen horgászik és visszaengedi zsákmányát a további növekedés, szaporodás érdekében, a tógazda év végén egyszerűen leszüreteli az állományt, hogy tovább duzzassza kizárólag nagyméretű pontyokkal telepakolt országos hírű tavát. De igazából nem szólhatunk egy szót sem, mert nekünk, horgászoknak ilyenek az igényeink...

balcsi01.jpgGyermekkoromban rengeteget horgásztam a Balatonon. Immáron 2 éve, hogy nem találkoztam ezzel a csodás vízzel

Úgy döntöttem barátaimmal, hogy ha már félútig eljöttünk, akkor tovább mehetnénk egészen a Balatonig, hiszen már lassan két éve annak, hogy utoljára találkoztam ezzel a csodás vízzel. Nem volt felhőtlen az utazás, hisz sokat füstölögtünk a frissiben átélt keserű élményeken, de amint felbukkant előttünk a látóhatáron a magyar tenger képe, egyszeriben minden ború és düh messze szállt és csak a közelgő horgászatról ábrándoztunk. Kora délelőttre értünk csak az öreg mólóra és rögtön láttuk, hogy a hajnal elég eredményes volt. Akkora kősüllők voltak kikötve a kövekhez, mint az alkarom. :o( A helyi erőknek bizony jutott konyhára való méretű köves, némelyik jóval túl volt a kilón is... :o( De mindegy, most nem hagyjuk, hogy bármi is elrontsa a kedvünket.

balcsi02.jpgÚjra a jó öreg mólon, ahol annak idején oly sok süllőt, kősüllőt fogtam

balcsi03.jpgA megvilágosodás pillanata :o)

Elkezdtük a víz sematikus átfésülését. Apró, öt-hét centis gumihalainkat a fenéken táncoltatva kerestük a kősüllő bandát, de sajnos be kellett látni, hogy aznap a hajnali időszak volt a nyerő, amit bizony lekéstünk. No, azért akadt valami a horog végére. Fogtam, egy méret körüli kövest, melynek oldalán hatalmas függőleges sebhely tátongott. Nem hinném, hogy csuka, vagy süllő hagy ilyen heget, én inkább kormoránra gyanakodtam. Régi horgászhelyemen ezek a falánk halevő madarak hagytak hasonló csípésnyomot a szerencsésebb uszonyosok oldalán. Szabadon engedtem a csíkos kis vendéget, visszaadva neki harmadik életét is. :o)

balcsi04.jpgKormorán csípte kősüllőm visszakapta harmadik életét is :o)

balcsi05.jpgMikor a kapások megritkultak, újabb horgászhelyek után néztünk

Bár előfordultak még imitt-amott sorozásaim, nem akadtak meg az érdeklődők. Valószínűleg kisebb kősüllők próbálkoztak a gumihallal, de nem bírtak vele. Úgy döntöttem próbát teszek egy másik, köves mólon is. Sajnos, a helyiek teljesen beülték az ígéretes részeket sündisznó módra meredező botjaikkal. Kérdésemre azonban, hogy dobhatok e párat mellettük, barátságos invitálás volt a válasz. Oly módon jutott számomra hely, hogy egy víz alatti hínárcsomó szélét pont meg tudtam horgászni. Már húztam ki a gumihalat, mikor észrevettem, hogy egy dühös sügér követi műcsalimat. Sajnos, pont akkor fordult rá, mikor kiemeltem gumihalamat, de egy hirtelen ötlettől vezérelve visszaejtettem a plasztik csalit a vízbe, mire sügér koma lebukott érte a mélybe. A következő pillanatban már csak azt láttam, hogy zsinórommal szelve a vizet, távozni készül őkelme.

balcsi06.jpgKezemben első balatoni csapó sügérem, mely 22 centis hosszával...

balcsi07.jpg... ugyan nem iratkozott fel sügér toplistámra, de azért örültünk neki :o)

Belevágtam az akcióba és a méretes sügér, mint az örült, próbált megszabadulni koloncától. Zerge módjára szökdeltem le a köveken egészen a víztükörig, hogy nyakon csípjem idei első csapómat. :o) Fényképezés közben bátran meresztette az ég felé szúrós tüskéit. Bárcsak süllőimet se kéne noszogatni az efféle pózoláshoz... :o) Miután megörökítettük a nem mindennapi fogást, visszaeresztettem közegébe, hogy eszeveszett tempóban vegye újra birtokba hínár palotáját. Nagyon örültem ennek a sügérnek, bár 22 centijével nem került fel a toplistámra, de mivel nem szoktam csapóra horgászni, igen ritka vendég nálam a horgon. És persze, ez a kősüllőre is igaz. Jó ha egy évben egyet fogok ezekből a halfajokból, így számomra rendkívül értékes fogások.

balcsi08.jpgGyönyörű színek, ég felé meredező tüskés korona

balcsi09.jpgA visszaengedés előtti pillanatok...

balcsi10.jpg... és távozás az algáktól mélyzöld kövek között

A késő délután viharos széllel érkező hidegfrontot hozott, mitől sajnos elmaradoztak a kapások. Roland barátomnak még a szürkület adott egy kisebb süllőt. Nagyon boldog volt, hiszen ez volt élete első tüskés hátúja. Bár, a mai napon nem emeltünk partra kapitális halakat, úgy gondolom, minden fogásunk különleges volt és ez örömmel töltött el minket. Sötétben indultunk el hazafelé. Miközben hátunk mögött hagytuk a Balatont, már tervezgettük a jövő évi visszatérést. Biztosan tartogat ez a csodás víz számunkra is egyet-egyet azokból az alkaromnyi kősüllőiből... ;o)

balcsi11.jpgMost akkor, hogy van is ez? :o)

balcsi12.jpgRoland barátom finisben beeső süllő sihederje :o)

A bejegyzés trackback címe:

https://pecazas.blog.hu/api/trackback/id/tr155568781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VGabesz 2013.11.27. 09:44:49

Szia Tomi!!

Jó a balatonról is olvasni!! Jó kis írás lett ez is!
Érdemes szerinted ide télvíz idején is ellátogatni egy kicsit dobálni?
Sajnos a móri vízről sejthettük, hogy ez fog történni, de titkon reménykedtünk benne, hogy mégsem. Igen jó víznek bizonyult az is, most már mindegy!

Üdv.
Gabesz

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.11.27. 09:50:49

@VGabesz: Szia Gabesz!

Jómagam igen ritkán jutok le a Balatonra. Talán egy évben egyszer, vagy 2 évente. Ezért is írtam meg ezt a történetet, még ha nincsenek is benne kapitális halak. Szerintem amíg nem fagy be a tó széle, addig érdemes lemenni, mert a mólókon lehet fogdosni a halakat. Kősüllő, sügér, vagy kisebb süllők si eleshetnek akár...
Van ilyen terved?
Üdv.

Tom

VGabesz 2013.11.27. 09:56:41

@Bogyo_bacsi:
Szia Tomi!

Jó kis történet és jó kedvcsináló! Ismersz már, mindig tervezgetek, de hogy mi valósul meg belőle.....;).
Mivel a legutóbbi balatoni próbálkozásom nagyon vérszegényre sikerült minden tekintetben ezért maradt bennem hiányérzet, tehát igen. Mivel érdemes próbálkozni? Látom Ti a gumikat erőltettétek.
Mindig nagyon érdekes látni egyébként a halak színének vizenkénti különbségeit. Tudom, hogy miért van, de engem valahogy mindig lenyűgöz. Ha csak a 2 évvel ezelőtti móri süllőt meg a Roland által most kifogottat nézed! Egyébként gratulálok Rolandnak!!

Üdv.

Gabesz

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.11.27. 10:09:41

@VGabesz: Szia Gabesz!

Hát ez egy komolyabb túra. Amíg nem köszönt be a fagyos hideg, szerintem meg lehet próbálni. A mólók mélyebb vize biztosan rejt ragadozókat, de bele kell itt is nyúlni. Elsősorban apróbb gumikat ajánlok, olyan 5 centis hosszban. A jigfejet az áramlási viszonyohoz kell megválasztani. Ahol mi voltunk, ott eléggé áramlott a víz, sokszor a 8 gramm sem volt elég. A dropshot is jó választás lehet, láttunk azzal is fogni.
A színeket próbálgatni kell. Én a zöldel és a sneciszínűvel fogtam, de más is működhet...
Igen, ahány víz, annyiféle szín. A balatoni süllők, majdnem hogy fehérek. :o) Ahol meg pár hete voltam sötétszürkéket fogtunk. A Dunán szép ezüstösek, de pl az Által éren fogtam olajzöld süllőket is anno.
Ez nyilván a környezettől függ. Fehér iszapon más a rejtőszín, mint egy csersavas fekete vízben.
Üdv.

Tom

Roland Nagy 2013.11.27. 11:01:21

sziasztok!mérgelődtünk mérgelődtünk,de amint Tomi kimondta hogy Balaton,nekem kisütött a nap.olyan érzésem támadt mint gyerekként amikor először láttam a Balcsit. Számomra nagyon jó véget ért az a nap,és hogy a na,még dobok egy utolsót! varázsszóra, életem első süllőcskéjét is megfoghattam, teljes volt a kép:))odafelé kiderült hogy köbö 50 évesnek nézek ki, egy hét munka után,amúgy 45,visszaúton pedig ha nincs egy profi navigátor még mindig Fehérvár környékén lavírozok!(ha nem fogy ki a benzin:)))) ja,és jövök egy csokival.köszi a gratot:)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.11.27. 11:08:28

@Roland Nagy: Szia Roli!

A történet tanulsága, hogy mindig kell rendelkezni B tervvel. :o) Sajnálom, hogy elveszett a Móri tó, mint lehetőség a horgászpalettáról, de így is jól éreztük magunkat.
Gratula amúgy az első süllőhöz, szerintem hamarosan jön majd a következő... ;o)
Hát ahhoz viszont, hogy 50 évesnek nézel ki, nem tudok mit hozzáfűzni. Az idő vasfoga téged sem kímélt... ;o) :oD
Üdv.

Tom

Pergetni jó Blog 2013.11.27. 20:08:26

Szia Tom!

Hangulatos írást hoztál össze ismét, jó olvasni/látni, hogy te is úgy tudsz örülni a kisebb fogásoknak, mint jómagam! Nagyon szép csíkos hátú vitézt fogtál, gratulálok hozzá! :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.11.27. 20:11:31

@Pergetni jó Blog: Szia Szabi!

Nagyon szépen köszönöm. Nem mindig jönnek a kapitális halak, így néha a kicsiknek is örülni kell. Sajnos a nyár második fele elég soványan adta a halat nekem, de az őszi szezon idáig kárpótolt mindenért. Úgyhogy kapaszkodjatok meg, mert a télen igen combos írások kerekednek majd ki... ;o)
Üdv.

Tom

Attila Balán 2013.11.27. 20:16:30

Itt is gratulálok Tomi jó kis írás :-)

Pergetni jó Blog 2013.11.27. 20:16:37

Kíváncsian várom a téli beszámolódat! :) Remélem sikerül becsapnod pl. 1-2 szebb mohó süllőt! :D :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.11.27. 20:18:57

@Attila Balán: Szia Attila!

Nagyon szépen köszönöm. :o)
Üdv.

Tom

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.11.27. 20:19:50

@Pergetni jó Blog: Szabi!

Hát, én is remélem, de amit télen fogok, azt csak tavasszal fogjátok olvasni majd... ;o)
Üdv.

Tom

Halfdane 2013.11.27. 20:22:40

Gratula Tamás! Az írói véna legbiztosabb jele, ha nem a téma viszi el a sztorit, hanem az író személyisége, mondanivalója. Kevésbé látványos fogásokból nehéz jó cikket írni, mert kiütköznek az egyéb hiányosságok. De téged ez a veszély úgy látom (többedszerre), hogy nem fenyeget...;)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.11.27. 20:31:18

@Halfdane: Szia András!

Nagyon szépen köszönöm a dicsérő szavakat, nagyon megtisztelő. Mindazonáltal megemlíteném, hogy bár a fogott halak mennyisége és mérete elmarad a tőlem megszokottól, az a sügér azért szép példány. És kövest is igen ritkán fogok, így számomra az is különleges halnak számít. Nyilván próbáltam más értékekre kihegyezni a történetet, és van benne pár keserű gondolat is sajnos, de szerintem néha kell egy-egy ilyen írás is a blogon.
A változatos stílusú, különböző helyszínen játszódó kalandok biztosítják, hogy ne legyen unalmas a blog, hiszen a kevés kiváltságoson kívül senki nem tudhatja, mivel állok elő 2 hét múlva újra... ;o)
Üdv.

Tom

Boo 2013.11.27. 20:45:34

Én is ilyen sügérekkel vigasztaltam magam legutóbb, ha már halat nem tudok fogni :-( Mindegy: Szép a sügér, szép a Balaton, jó a cikk.

Halfdane 2013.11.27. 20:51:46

Az igazi érték a horgászat szeretete, a természet tisztelete, a jó társaság és a felfrissülő lélek. A hal már csak bónusz... ;)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.11.27. 20:52:04

@Boo: Szia Csabi!

Már nem kell sokat várni, itt a süllő szezon és majd a gerincükre vágunk... ;o)
Addig is ne fogjunk ennél kisebb sügéreket... ;o)
Üdv.

Tom

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.11.27. 20:55:45

@Halfdane: András!

Így van, de azért az olvasók szeretnek halban gazdag történeteket olvasni és képeket nézegetni. A magam szerény lehetőségeihez képest mindent megteszek, de mint tudod a nyár igen soványka volt.
Viszont, ha már akadt pár halacska, akkor mindenképpen akartam valamit írni a Balatonról. A vadvizek prioritásban vannak nálam, mint a Balaton, Tisza tó, Duna, Tisza és ezek holtágai. Ilyen helyeken sokszor ennyi sem a zsákmány...
Üdv.

Tom

Halfdane 2013.11.27. 20:58:34

Tamás, sokszor az az érzésem, hogy a blogírás követelményei nem hagynak ellazulni. De ha ez az önkifejezés fontos számodra, akkor ki vagyok én, hogy ítélkezzek! A közönség elégedett, zúg a vastaps...;)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.11.27. 21:06:50

@Halfdane: András!

A blogírás is olyan dolog, mint bármely más, csak akkor tudsz jó lenni, ha megszállottan csinálod. Nem tagadom igen fontos nekem ez az oldal és sok mindent alárendelek, de ezzel mindig is így voltam. Amikor zenéltem, a zenekar volt az első, most ez...
Szerintem csak úgy érdemes csinálni valamit, ha minél többet hozol ki magadból és folyamatosan próbálsz fejlődni minden téren...
Üdv.

Tom

Halfdane 2013.11.27. 21:25:19

...és a fejlődés itt van a kapuban. A közönség vár... néma csönd... tapintható feszültség...;)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.11.27. 21:27:03

@Halfdane: És belép a kalapácsos törpe... :oD

Roland Nagy 2013.11.27. 23:41:17

Tomi jòl ìrsz,van stìlusod.a fotòsod most is jò képeket készìtett :) és azért nem olyan egyszerű halat fogni a természetes vìzen,ezt már tudom:) ìgy tovább hajrá peca hajrá blog! Üdv.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.11.28. 09:04:21

@Roland Nagy: Roli!

Tudom, viszonylag kevés a sikeretek, de mint mondottam, ha ezeken a helyeken megtanultok halat fogni, akkor utána már mindenhol menni fog...
A siker csak apróságokon múlik, és egy pillanat alatt fordulhat a kocka... ;o)
Üdv.

Tom

asp01 2013.11.28. 14:08:33

Szia Tom!

Jó volt látni végre egy kis Balatoni helyzet jelentést is :) Lassan 4 éve annak, hogy utoljára voltam... akkor volt az első komolyabb pecám a Balcsin, de szép emlékeim vannak, a vízben állós balinozás, tarkítva egy-két kősüllővel... de szép is volt :) Jó cikk gratula!

Dani

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.11.28. 14:12:22

@asp01: Szia Dani!

Én a Balatonon fogtam meg életem első halát kb 8 évesen és pont Tihanyban, pontosabban a félsziget lábánál található vállalati üdülő strandján. Engem is kötnek ide szép emlékek bizony. :o)
Arról nem is beszélve, hogy akárhányszor lenéztem, eddig mindig sikerült valamit fogni. Te melyik részén horgásztál?
Üdv.

Tom

asp01 2013.11.28. 14:15:35

@Bogyo_bacsi: Balatonöszödnél :) Jó kis hely, az egy hét alatt kettő, 50 kiló feletti harcsát is fogtak a homokpadról, de sajnos nem látok semmilyen esélyt arra közeljövőben, hogy ismét vízben állva pecázhassak ott...

Dani

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.11.28. 14:19:34

@asp01: Hát az igazat megvallva én is csak véletlenül jutottam most el ide. A Balatonra akkor lehet lejutni horgászni, hogyha családi nyaralás van kilátásban. Erre most nem nagyon van lehetőség, inkább más jellegű progtamokat szervezek.
Pedig jó lenne egyet kövesezni, sügérezni odalent. De elég nagy a távolság és a mólók is sokszor zsúfoltak. Nem egyszerű a helyzet.
marad a Duna...

asp01 2013.11.28. 14:23:36

Amúgy itt nálunk is sok a nagy köves... vagy is volt ameddig a sok csipogós el nem hurcolta az összeset... Az ide évre lehet el is tűntek :(

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.11.28. 14:24:58

@asp01: Van ott még bőven. Lesz lehetőséged még fogni... ;o)
süti beállítások módosítása