Tiszai kavicsok

2013. december 25. - Bogyo_bacsi

Horgászpályafutáson során megfordultam jó pár vízen, de a Tisza ez idáig valahogy mindig kimaradt az útitervből. Hallottam meséket, olvastam történeteket a halakban bővelkedő szőke folyóról, de a nehezen áthidalható távolság miatt sosem jutottam el a lassan csordogáló folyam partjára. Rendkívüli módon izgatott lettem tehát, mikor körvonalazódni látszott egy Tisza-Tisza tavi hétvége ötlete, melyet Andás barátommal október derekára ütemeztünk be naptárunkba. Az elhúzódó vénasszonyok nyara kitűnő lehetőséget kínált egy csónakos kősüllő vadászatra a kiskörei tározó alvízének homokzátonyai között. Pocsai Pisti és Turza András, helyi partizánok társaságában vágtunk neki a tiszai kavicsok becserkészésének. És mint végül kiderült, bizony nem hiába tettük meg ezt a hosszú utat, a felénk oly ritkán horog végre kerülő, gyönyörű kősüllőkért.

szoke01.jpgElső alkalommal horgásztam a Tisza folyón, de a látvány rögtön magával ragadott

Párás, ködös hajnal fogadott minket a morajló vízparton. A helyiek már rendesen beülték a halakkal kecsegtető részeket. Míg a többiek összeszerelték felszerelésüket és berámoltak a csónakba, lehetőségünk nyílt párat dobni a köves partról is. Öt centis, zöld gumihalat és az enyhe sodrásnak megfelelő jigfejet akasztottam a zsinór végére és oly módon táncoltattam el a sziklák fölött, ahogy a Dunán is megszoktam már. Láss csodát, első dobásra valami vadul támadta, sorozta a plasztikot. Bevágtam és nini, egy termetes csapósügér tiltakozott a horog végén. Partra emeltem első tiszai halamat, hogy nagy örömmel tartsam őt a fényképezőgép lencséje elé. Soha rosszabb kezdést. :o) Idén ősszel nagyon szépen jönnek a sügérek, egy 24 centis Tisza tavi és egy 22-es balatoni után a szőke folyó is megajándékozott egy gyönyörű példánnyal.

szoke03.jpgElső tiszai halam lett ez a 22 centis mohó kis csapó sügér

Újabb pár dobás és ismét odavert valaki a zöld színű gumihalnak. Bevágtam és bizony az előbbinél komolyabb erővel szembesültem. Meresztgettem szememet a zavaros víz felé és egyszer csak egy fekete alakzat kezdett tekergőzni zsinórom végén. Harcsa, az első tiszai harcsám! Persze, nem volt egy óriás, de az első! Idén ő az ötödik folyami bajuszos, aki megtisztelt jelenlétével és bizony a kezdeti 110-170 centik után eljutottunk a bőven méret alatti kategóriához is. De ugyan milyen harcsa ez, hiszen a bajusza hegyétől a farka végéig fekete volt a kis mohó. :o) A márványos dunai harik után furcsa érzés volt kézben tartani ezt a kis kormos jószágot. Természetesen ő is megkapta a média szereplés lehetőségét, majd vissza lett helyezve a hűvös vízbe, hogy menedéket találjon sügér komája mellett. :o)

szoke04.jpgNem várt vendégként került horgom végére, ez a kölyökharcsa...

szoke05.jpg... mely olyan fekete volt, mintha szurokkal kenték volna be :o)

szoke06.jpgNem jelentett gondot neki a termetéhez képest jelentős méretű plasztik csali

Az üdítő fogások után gyorsan csónakba szálltunk, hogy most már tényleg a kősüllők nyomába eredjünk. Bár partról gyorsan képes voltam eredményt felmutatni, csónakban más volt a gyerek fekvése. A dunai horgászathoz alkalmazott fonott zsinór túl vastagnak bizonyult a lassú sodrásban táncoltatott apró gumihalakhoz. A felpöccintés utáni pillanatban a zsineg saját súlya miatt hasat eresztett és nem tudtam kellő finomsággal kezelni fenéken vontatott műcsalimat, illetve a kapásokat sem tisztán érzetem. Ennek köszönhetően az első két halam a csónak mellett fordult le a horogról. Pistinek azonban nem volt ilyen problémája, gyorsan leckét adott nekünk, hogyan kell a Tiszán kövest fogni.... :oP

szoke07.jpgTiszai kavics :o)

szoke08.jpgAndrás első kősüllőjével

Végül mi is ráéreztünk a kellő ritmusra, bár a felszerelés alkalmatlansága miatt messze elmaradtunk a helyi szakember eredményessége mögött. Hamarosan András is horogvégre kerítette első kövesét, majd végre elérkezett az én pillanatom. Ütést éreztem a zsinór végén, bevágtam és ezúttal sikerült felszínre erőltetni első tiszai kősüllőmet. Bizony itt apróságokon múlik csupán a siker. Műcsali centiméterek, árnyalatnyi színkülönbségek, zsinór tizedmilliméterek, jig-fej grammok döntik el ki fog és ki nem. Folyamatos próbálgatással, alkalmazkodással lehet csak kiprovokálni az időről időre elszunnyadó kapásokat. Bár Pisti állítása szerint a halak nem ettek úgy mint kéne, azért húsz percenként valaki nyakon csípett egyet-egyet a mohó kis ragadozók közül.

szoke10.jpgTöbb halveszés után végre én is megfogtam a magam kövesét...

szoke11.jpg...mely éppen hogy be tudta gyömöszölni szájába gumihalamat :o)

A kezdeti kősüllő parádé után Pisti percei következtek. Az X-edik tüskés hátú után valami igazán különlegeset kerített horogvégre, egy hatalmas rozsdaszínű magyar bucót. Nálunk a Dunán nem ritka vendég márnázás közben ez a védett halfaj, de pergetve most láttam először fogságba esni. Hatalmas feje, barnásan játékos mintázata mosolyt csalt arcunkra. Bizony, jó érzés ilyen különleges halfajt fogni és örömmel tölt el a gondolat, hogy a Dunán és a Tiszán is erősödik a bucó populáció. A következő különleges hal ismét Pistinek adatott meg, egy ifjonc fogas képében. Ő volt a nap egyetlen süllő fogása. Kócos tüskéi csak úgy szántották a víz felszínét, mikor barátom szabadon engedte a kis nemest.

szoke12.jpgNem kis örömet okozott csapatunknak ez a rozsdás magyar bucó

szoke13.jpgPisti csípte nyakon a nap egyetlen fogassüllőjét

Miután betekintést nyertünk a szőke folyó változatos halfaunájába, ismét a tiszai kavicsok felé fordult a tekintetünk. Pontosabban a kősüllők tekintete fordult műcsalink felé. Szépen jöttek a halak, az átlag 28-30 centiméter körül táncolt. Kisebbek és nagyobbak csak rendkívül ritkán érkeztek. Talán Bandiék csónakjában került kézbe egy 35 pluszos. Mi azonban így sem voltunk elégedetlenek. Ekkor tájt akadt horgom végére néhány igen szép példány, bár meg kell jegyeznem, ha vékonyabb zsinórom lett volna kétszer, háromszor annyi kapást tudtam volna kicsikarni és halra váltani. Na de holtig tanul az ember, legközelebb kiköszörüljük ezt a csorbát is... :o)

szoke14.jpgÁtlagos tiszai köves méret

szoke15.jpgAznapi egyik legtermetesebb zsákmányom és tüskés koronája

András is ráérzett a megfelelő technikára és igen szép halakat fogott. Igazi örömpeca volt ez a javából. Természetesen az összes általunk nyakon csípett rablóhal visszanyerte szabadságát, mire a parton horgászók hangos kiabálással fejezték ki nemtetszésüket. Még volt aki etetőkosárral ránk is dobott. Csendben maradtam, nem szítottam viszályt, mert itt csupán vendég voltam, ám nem kellett volna sok, hogy elveszítsem az önuralmamat és előjöjjön belőlem a veterán punk... :o) Pisti megjegyezte, itt az a szólás járja, hogy amit nem lehet áthúzni a spiccgyűrűn, azt bizony viszik... Keserű mosoly volt a válasz, de a sorban kapó kősüllők gyorsan feledtették a bosszús pillanatokat.

szoke16.jpgMindannyian élveztük az egymás után kapó kövesek nyújtotta szórakozást

szoke17.jpgVéleményem szerint a kősüllő az egyik legszebb hazai halfajunk :o)

Miután kellően kiszórakoztunk magunkat, új helyek után néztünk. Csónakonként nagyjából harminc-harminc köves jött ki ekkorra, bár azért Pisti alaposan leiskolázott minket darabszámot tekintve. Süllős kövek után kutakodva lejjebb csónakáztunk a Tiszán, de a kiszemelt helyek sajnos most nem adtak halat. Pedig ilyen ígéretes ruganyok, hídlábak felénk nem igazán akadnak. Érdemes lesz majd ide visszatérni, kicsit körbeszaglászni ezeket a részeket is. Naplemente előtt még egy kicsit kősüllőztünk, de a kapások már elcsendesedtek. Lassan erőt vett rajtunk a fáradtság, ideje volt partra szállni, hiszen a következő nap is emberesnek ígérkezett, ugyanis a Tisza-tó csukáit vettük üldözőbe a nádtenger csendes öbleiben.

szoke18.jpgNem csak mi szórakoztunk jól, Bandiék csónakjában is szedték a halat rendesen

szoke19.jpgIlyen gyönyörűségekért bizony érdemes volt ekkora utat megtennünk

Ezt volt tehát rövid története első találkozásomnak a szőke folyóval és nem tagadom, első látásra szerelem lett belőle. Gyönyörű szép tájak, barátságos horgásztársak, és a mértéktelen kizsákmányolás ellenére is, dunai ésszel szinte elképzelhetetlen halbőség. Vajon meddig marad meg nekünk ez a kánaán? És miért több ennyivel a hal itt, mint az öreg Dunán? Mennyit bír el a természet, ha mindenki hazaviszi a maga három kiló kősüllőjét? Ilyen kérdések fogalmazódtak meg bennem, de gyorsan elhessegettem aggódó gondolataimat, hiszen egy ilyen szép nap végén csak kellemes ábrándoknak szabad utat engedni. Az utolsó szösszenet, ami eszembe jutott a nap végén, a költő után szabadon: Ki a Tisza halát fogja, vágyik annak szíve vissza... és bizony, így is van. :o)

szoke20.jpgKi a Tisza halát fogja, vágyik annak szíve vissza :o)

Végül tekintsétek meg ezt a saját készítésű videót, amely a tiszai kalandunknak állít emléket:

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.12.25. 10:13:59

Sziasztok!

Először is boldog Karácsonyt szeretnék kívánni minden kedves olvasómnak, akik nyomon követik oldalam életútját! Fogadjátok sok szeretettel legújabb írásomat ezúttal először a Tiszáról. :o)
Mostantól kezdve új szegmens nyílik a blogomon, ugyanis az írások kiegészülnek majd saját készítésű videókkal. Természetesen nem minden íráshoz csatolok majd klippet, de iparkodok rendszeresen előállni friss videó anyaggal.
Kellemes ünnepeket!

VGabesz 2013.12.25. 10:55:10

Először is jómagam is boldog karácsonyt szeretnék kívánni Neked és a horgásztársaknak is!
Gratulálok az íráshoz és az örömpecához is! Jó volt olvasni, a videós kiegészítés meg állat jó!! Az összes videód nagyon tetszik (a zenei aláfestések is!
Így tovább és jövőre is várjuk a fogásokban gazdag horgászatokról szóló írásokat immáron jó akcióvideókkal megtűzdelve!! :)

Gabesz

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.12.25. 11:04:48

@VGabesz: Gabesz!

Azon szerencsések közé tartozol, akik előre megnézhetik a videókat. :o) Az ősz elég termékeny volt, 5 videót sikerül elkészítenem, amiből időrendben ez a kősüllős volt az első...
Úgyhogy nem fogtok unatkozni az biztos.
A pecával kapcsolatban csak azt tudom mondani, hogy tényleg örömpeca volt a javából. Amerre én horgászok egy nap - egy kapás - egy hal a megszokott felállás, jobb esetben. Itt meg csónakonként kb 30 hal került horogvégre.
Természetesen tudom, hogy itt sem kolbászból van a kerítés... Nagyon élveztem amúgy a tiszai horgászatot. Teljesen más karakter, mint a Duna, teljesen más lehetőségekkel.

Pergetni jó Blog 2013.12.25. 11:24:03

Szia Tom!
Viszont kívánok Boldog Karácsonyt! :) Nagyon jó írást hoztál össze ismét, valami elbűvölőek ezek a színek... mint a halakra, mint a tájra értve! Gratulálok a szép fogásokhoz, örömmel olvasom, hogy bezártad a szívedbe a Tiszát :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.12.25. 11:31:57

@Pergetni jó Blog: Szia Szabi!

Örülök, hogy hatással volt rád az írás és a képek. Bizony meglátod majd, sokkal nagyobb élmény ilyen környezetben egy süllőt fogni, mint egy beépített helyen két tucatot. A vadvízen megfogott hal mindig különleges élményt jelent.
Remélem, hamarosan lesz alkalmad majd a Tiszán horgászni és hasonló kalandokat fogsz átélni...

Pergetni jó Blog 2013.12.25. 11:37:05

Tapasztaltam már hasonlót a Berettyón, de még ahhoz képest is teljesen más lesz... :) Az biztos, hogy minden ilyen vadvíznek megvan a maga varázsa, ami elbűvöli a horgászt :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.12.25. 11:45:26

@Pergetni jó Blog: Szabi!

Minden vizünknek tök más karaktere van. Más a Duna, más a Tisza, más a Balaton, a Tisza-tó, stb... Ezért szeretek mindig máshova járni. Minden vadvíz más és más lehetőséget rejt magában. Ha ezeken a vizeken megtanul horgászni az ember, akkor mindenhol fog tudni halat fogni... szerintem :o)

Halfdane 2013.12.25. 13:34:00

Szia Tamás!

Epedve vártam már az első videós cikket, főleg, hogy én is jelen lehettem a készítésénél. Nagyon élveztem a cikket olvasni, szinte soronként elevenedtek meg az emlékek. Nekem, pesti irodakukacnak egy ilyen peca hatalmas élmény, hetekig, hónapokig táplálkozik belőle a lélek. Pláne, hogy jó társaságban, szép időben jó halakat fogtunk. Tapasztalatszerzésnek sem volt utolsó reméljük, hogy hamarosan kitanuljuk annyira a Tiszát, hogy a nagyobb süllőtestvéreket is horogra keríthetjük.

esox_hu 2013.12.25. 17:05:16

Hi Tom,

A színvonal nem változott, hacsak nem jobb lett.
Ismerős víz, ismerős horgászok. Gyönyörű fotók, szuper video és izgalmas élvezetes cikk. Nagyon jó olvasni a blogodat. Remélem jövőre is tolok 1-2 közös pecát és születnek hasonlóan jó cikkek még...
Horgászbaráti üdvözlettel,
Tibi

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.12.25. 17:18:12

@Halfdane: Szia András!

Nekem, aki minden héten pecázik, akár többször is, szintén óriási élmény volt a Tisza - Tisza-tó túra. Úgy érzem, azon a két napon minden összejött. Az időjárás, a barátok, és ha nem is kapitális, de szép halak. Bárcsak minden horgászat ilyen lenne...
Úgy gondolom, a Tiszában nagyon sok lehetőség rejlik még. Amibe idáig belekóstoltunk, csupán egy szerény ízelőtő volt. Kősüllőzés, süllőzés, harcsa pergetés, csukázás holtágakon... úgy gondolom lesz még miért visszatérnünk.
Technikailag meg jövő év ilyenkorra szerintem összeáll a mozaik majd...

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.12.25. 17:23:23

@esox_hu: Szia Tibi!

Köszönöm a dicsérő szavakat. Úgy gondolom, az írásaim videókkal történő kiegészítése egy óriási lépés számomra. Természetesen ezt még tapasztalgatni kell, ezek csupán az első szárnypróbálgatások... Azt már most látom, hogy nagyon nehéz videóra, fényképezésre koncentrálni, hogy közben az ember még halat is tudjon fogni közben. Illetve, hogy a videózás igazi csapatmunka kell, hogy legyen.
Arra mérget vehetsz, hogy jövőre is szervezünk majd egy-két közös túrát. Egy Tőserdő - Tiszaalpár hétvégét már be is jegyezhetsz, de más kalandokra is fogékonyak vagyunk... ;)

asp01 2013.12.25. 19:17:09

Gratula az első Tiszai látogatáshoz, és fogásokhoz! Nyáron mi is tettünk egy több napos látogatást, és az első ami nekünk is szembe tűnt, hogy tényleg több a hal, mint akár a Dunán, vagy más természetes vizeken, de ami még szembe tűnt, hogy sajnos tényleg nem vigyáznak erre se, és itt is csak viszik, és viszik :( Na de félre a rosszal, szép halak és képek!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.12.25. 19:21:14

@asp01: Szia Dani!

Mi is ezt láttuk, hogy ott sok mindent, sajnos, nem engednek vissza. Amit nem értek, hogy akkor miért van ennyivel több hal ott? A Duna vize is tiszta... ennyit számítana, hogy lassabb a sodrás, vagy hogy több az ívásra alkalmas rész? Számomra ez rejtély. Főleg, hogy a mi Duna szakaszunkon tilos a horgászat is...
És mi volt amúgy a benyomásod magáról a folyóról, mint horgászhelyről?

asp01 2013.12.25. 19:27:07

@Bogyo_bacsi: Engem nagyon megfogott, hol ott sok helyet nem jártunk be, 1 maximum 2 km-es szakaszt. Főleg, hogy nekünk is szinte azonnal sikerült kapás elérni, az első fél órában, és a peca további részében is igen szépen szedtük a nagy köveseket, illetve egy-kettő jobb süllőt :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.12.25. 19:30:41

@asp01: Dani!

Bizony nagy előny, ha az ember olyannal száll vízre, akinek van némi helyismerete. Bevallom, részben ennek köszönhettük a sikert mi is. Egy-két kilométeres szakasz sem csekély azonban.
Ki tudja, talán hamarosan együtt is horgászunk majd a Tiszán. Nekem jövőre lesz éves területi jegyem rá... :o)

asp01 2013.12.25. 19:33:13

@Bogyo_bacsi: Meglátjuk, mindenesetre legyen a tarsolyban a dolog, én is vissza vágyom kicsit már :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.12.25. 19:34:30

@asp01: Még korán van erről beszélni... :o) Előtte még itt a süllő szezon márciusig... ;o)

ExxZuu 2013.12.26. 21:59:10

SziA!

Boldog karacsonyt !
www.exxzuu.hu/karacsony

pont 24.én voltam itt nagyon joo kis hely csak sajnos nem mindig olyan szelid mint a fotokon

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.12.26. 22:05:59

@ExxZuu: Szia ExZuu!

Neked is boldog karácsonyt. :o) És sikerült valamit fogni?

Halfdane 2013.12.26. 22:26:55

Tapasztalatszerzést tekintve is rendkívül érdekes peca volt ez, nincs túl nagy tapasztalatom a folyóvízi gumizásban amúgy sem, de ez a hely különösen sok mindenre ébresztett rá. A zsinór/jigfej arány precíz beállítása a siker jelentős összetevője, hihetetlen sok apróság kell ahhoz, hogy minden összeálljon és a hal is megjöjjön. Örülök, hogy olyan profikkal horgászhattunk, akiktől elleshető a tiszai peca minden csínja bínja.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.12.26. 22:52:11

@Halfdane: András!

A folyóvízi gumizásban grammokon, zsinór század millimétereken színárnyalatokon és horogméreteken múlik minden. Minden körülmény más összeállítást igényel és nagyon finoman kell bekalibrálni a felszerelést. Partról horgászva pl a Dunán lehet egy 25 grammos fej csak 30 méteren, egy 16 os 20 méteren, egy 14-es pedig 10 méteren belül fogós. Utolsó süllőmet a Dunán a part mellett fogtam az utolsó 3-4 méteren, kisebb jiggel.
A Tisza engem is megtanított erre-arra. Itt jóval vékonyabb zsinór, kisebb jigek kellenek, hogy a nagyon sodrásban is le tudd tenni a gumihalat, twistert. Ráadásul a körülmények is folyamatosan változnak. 3 horgászatom volt ezen a részen idén ősszel és mindhárom más vízállást és átlátszóságot, sodrás erőt adott. Máshol voltak a halak is. Nem egyszerű az biztos, de ahogy egyre többször próbálkozunk, egyre több lesz a tapasztalatunk is...

ExxZuu 2013.12.26. 22:55:22

@Bogyo_bacsi: 2balin no meg az orsomat sikerült végre behangolni !!

Sajna sem köves sem süllő

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.12.26. 22:58:56

@ExxZuu: Hát annyira nem könnyű kövest és süllőt fogni. Főleg partról. Én egyszer próbáltam partról, akkor áradt a folyó és bizony betliztem. Utolsó alkalommal pedig csónakból 1 süllőt fogtam csak.
Partról nyomtátok?

ExxZuu 2013.12.26. 23:08:42

Igen partrrol.

Remélem januárban majd összejön azért !

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.12.26. 23:17:13

@ExxZuu: Hát partról azért nehezebb, de nem reménytelen a helyzet. Mi azt tapasztaltuk, hogy a zátonyos résznél nagyon messzire kellett dobni és csak nagy jiget tudtál letenni partról. A köves oldalon meg szinte lehetetlen volt jiggel horgászni. Olyan mennyiségű beszakadt zsinór van, a fenéken, hogy minden dobással zsinórba akadtunk. Ráadásul 50-60 as monofilok, fonottak. Nem kevés műcsali maradt bent.. Kb egy tucat azon a napon...

Szigetközi Pecás · http://szigetkozpeca.blogspot.com 2013.12.27. 15:32:55

Na, megint jó sok hal, meg gumi :)) Meg videó is :) Az ember csak kapkodja a fejét :)) Jó lett nagyon!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.12.27. 19:24:59

@Szigetközi Csónakos Pecás: Szia Ervin!

Nagyon szépen köszönöm. Az elmúlt időszak nagyon eredményes volt, így biztosra ígérhetem a halas írásokat. :o) A videó reményeim szerint egy új dimenziót nyit majd a blogolásban. Idáig 5 videót készítettem, ez a kősüllős sorrendben az első. Remélem feldobja majd némileg az írásokat... ;o)

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.12.28. 11:50:47

Ez jó peca lehetett!
A Duna és a Tisza halállománya hosszabb távon kiegyenlítődik... sajnos... Azért biztos lehet a mai Dunán is kellő helyismerettel/csónakkal olyan helyet találni, ahol a bandázó kősüllőkből lehet ennyit fogni.
Mit fogtak a partiak? Nehezen tudom elképzelni, hogy a körei homokos oldalon számottevő mennyiségű kövest lehessen fogni partról gumival. A messzire dobálás + nagy fej kombináció nem éppen szerencsés kövesre.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.12.28. 18:15:02

@Hepci: Szia Hepci!

Hát igen, nyilván egyik vízen sem pozitív irányba tartunk, mégis azért erősen érezhető volt a különbség. Járok én a Dunán "jó köveses" helyekre is, de nem jön így a hal. Egyet-egyet sikerül elcsípni csupán.
Partról nyilván sokkal nehezebb az alvízen is boldogulni. A parti horgászok inkább fenekeztek halszelettel és úgy fogtak, de pergetve inkább balinokat láttunk fogni. Én a sügért és a harcsát partról fogtam amúgy...
Persze, csónakból sokkal könnyebb jó halat fogni a Tiszán, de ez a Dunán is ugyanígy van sajnos... :o(

ExxZuu 2013.12.28. 23:57:28

@Bogyo_bacsi:

Reggel irány a pálya!! :-)

csak partrol !!

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.12.29. 00:03:00

@Bogyo_bacsi:
A 90-es években még a diszperzites vödör volt a köves mértékegysége a jobb dunai helyeken is... talán akkor többet köllett volna bent hagyni...
Ma délután kövesre próbálkoztam egy fővárosi pályán, egészen pontosan nulla darab kapásom volt.
Tegnap egy másik helyen jártam hasonló eredménnyel, Nagytétény környékén.
Nem vagyok túl szívós, mindössze 4 órát dobáltam a két alkalommal összesen. :)
Eléggé halál van a Dunán mostanság, a víz is nagyon lement az őszi kellemes szinthez képest.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.12.29. 08:45:19

@ExxZuu: ExxZuu! Mi minden nap megyünk, de csak kis süllők jönnek most a Dunán. Írd meg majd, mit fogtatok!

@Hepci: Hapci! Gyermekkoromban kimentem a szőnyi holtágra és alkalmanként 16-17 csukát is fogtam. Ugyanitt 5 éve betlizek, pedig hidd el, mémileg fejlődött a horgásztudásom. Évről évre egyre több a kudarc. Ahhoz, hogy egy évben 5 x 6 x rendesen belenyúljál a Dunán, ki kell járni vagy 50 x egy évben. Sajnos, ez a szomorú valóság. Kősüllő meg nagyon kevés van, ellenben kormorán egyre több. Ez a párhuzam nem véletlen...
Most csónakból sem nagyon fogják... a felmelegedés nem kedvez a süllőknek. Majd az elkövetkező napokban...

ExxZuu 2013.12.29. 18:50:15

Sziasztok !

Háát ...!

Sajnosőmü alatti részre (ahol a video is készült,nem volt napijegy :-(!!!

Keresnünk kellet másik helyet .Ott sajna semmi(nem csak nekem)!
Szerintem ma akinek pecája van mindenki a parton volt vagy a vizen csonakban.

3 körül átmentünk a kunságihoz (ahol találkoztunk ,s beszélgettünk)itt végre akadt egy !! csukesz kb 40cm-es lehetett.

ExxZuu 2013.12.29. 18:51:53

Sajnos erőmü alatti ...

(igy akartam)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.12.29. 19:49:48

@ExxZuu: Nekem ma egyéni rekord dőlt meg a Dunán süllőből.
66 cm 4 kiló partról!!! :oD

ExxZuu 2013.12.30. 06:49:11

Gratula !!

Ilyet szeretttem volna én is :-)

Végül egy kis zene ajánlo mondjuk valamelyik videohoz majd !

www.exxzuu.hu/csak-ugy

Boldog uj esztendőt mindenkinek!!!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.12.30. 21:26:59

@ExxZuu: Nem lehet mindig nagy süllőt fogni. :o) Nekem ez volt 2013-as év utolsó fogása. Reméljük a következő esztendőt is hasonló hallal kezdem majd...
Boldog újévet neked is!

Roland Nagy 2014.01.05. 20:57:10

üdv mindenkinek!ha a nagy pecások összejönnek:))akkor can't stop

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.01.05. 22:40:50

@Roland Nagy: Hát Roli. Megesett már itt, hogy összejöttek a nagy pecások és hopp helyett kopp volt...
Emlékszel?
:oD

Roland Nagy 2014.01.06. 08:32:20

akkor még kispecás voltam :)) már csírázik amit ültettél:)

Roland Nagy 2014.01.06. 08:40:09

amúgy az íráshoz annyit hogy érezni a jó hangulatot,és partner volt a természet is:) mindenkinek így kellene horgászni akkor nem lenne gond!
az energiák vonzák a halakat:))

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.01.06. 12:01:55

@Roland Nagy: Roli!

Ebben nagy igazság van, amit írsz.
Én is sokszor úgy vagyok, hogy ha fejben nem vagyok ott, akkor hal sem jön. De ha jól érzem magamat és minden egyben van, jönnek az eredmények is.
Látod, minden fejben dől el... ;o)