Ívás utáni zabálás

2014. június 25. - Bogyo_bacsi

Lassan múltak a napok a tilalmas időszak alatt. Bár ilyen-olyan pecára találtam lehetőséget, az igazi kedvencek, a csukák és süllők, most a fajfenntartás ösztönének éltek. Türelmetlenül vártam már, számolgattam a napokat, mikor jön el az április, hogy végre újra krokodilvadászatra indulhassak. És elérkezett a bolondok napja! Innen is - onnan is szállingóztak a hírek, szépen fogják a csukát az ismerősök ebben a szokatlanul nyárias időben. Nekem sem kellett több, Gabesz és Jani barátommal útra kerekedtünk és egyik kedvenc dunai holtágam felé vettük az irányt. A vízállás tökéletes volt és a korai párás hideget is gyorsan felváltotta a melengető napsütés. Érzetem, ez a nap sikerrel kecsegtet. A kocsiból kiszállva nagy lélegzetet vettem, teleszívtam tüdőmet az ártéri erdő friss levegőjével. Végre itt vagyok, harcra készen és halszagot érzek a levegőben! Jó napunk lesz ma, tudom... :o)

zabalas01.jpgJani vallatja a vizet a hajnali derengésben

zabalas02.jpgMesebéli táj fogadott minket az öreg Duna partjára érve

Aki szokott a Dunán horgászni, az tudja, a folyó igen rapszodikus. Egyszer kényeztet, máskor fukar a horgászemberrel... Az elmúlt évek tapasztalatai alapján elmondhatom, hogy sokkal nagyobb az esélyünk a sikerre, ha egy nap több helyen támadunk és nem ragadunk le a korábban halat adó állásokon. Fél óránál többet kár egy pozícióra szánni, de már hat-nyolc dobás megmutathatja nekünk, van e értelme a további próbálkozásnak. Ennek függvényében, az első választásunk egy mély vizű, belső öbölre esett, ahol előző években szép élményeket éltem át kora áprilisban. Most azonban nem volt kishal az öbölben, így a ragadozóknak is bottal üthettük a nyomát. Ellenben összetalálkoztam régi cimborámmal, Oszkárral és apukájával, akik itt békés halakra portyáztak. Még gyerekkoromban együtt bandáztunk, közösen jártunk punk koncertekre. Nagyon jó érzés volt beszélgetni velük pár szó erejéig és feleleveníteni néhány sztorit a múltból. Úgy érzem, lesznek még közös kalandjaink blogom hasábjain... :o)

zabalas03.jpgEzekért a pillanatokért érdemes élni, úgy gondolom 

zabalas04.jpgOszkár barátom apukájával és egy szép dunai hallal

Sajnos, a második kiszemelt helyszínen sem jártunk sikerrel, de sebaj, volt még pár ötlet a tarsolyomban. Egy víz alatt elterülő akadósorhoz vezettem barátaimat, talán itt szerencsével járunk majd... Harapásálló előkém kapcsába hét grammos „Kele” támolygó villantót akasztottam, melyet még Ottó bácsitól kaptam személyesen, tesztelési célzattal. Hát, ha a mai napon semmi sem működik, talán próbáljuk meg ezt! Villantómat egy közeli, vízből kisejlő fatuskó felé pöccintettem és kíváncsian vizslattam mozgását. És láss csodát! A második bevontatásnál ráemeltem kissé a billegve süllyedő fémre és puff, valami hatalmasat odatörölt kanalamnak. Bevágtam és rögtön felvettem a harcot idei első csukámmal a dunai holtág zavaros vizében.

zabalas05.jpgIdei első csukámat a Dunán csíptem nyakon

zabalas06.jpgHossza 63 centi volt faroktőig, súlynak kereken három kilót mértünk 

Bizony a vadvízi csuka nem adja olcsón a bőrét... áldozatom valószínűleg még nem találkozott horoggal, így most az életéért küzdött. Számos kitörés, fordulás és víztükör robbantás után, végül mégis sikerült megszelídíteni, hogy Jani barátom partra emelje egy ügyes mozdulattal. Gyönyörű, hibátlan dunai tigrist tarthattam kezeimben. Faroktőig 63 centit, súlyra pedig kereken három kilót mértünk. Ennél parádésabb szezonkezdetről nem is álmodtam. Gyorsan megszabadítottam az arany kanáltól, ami szája sarkában fityegett, majd óvatosan visszahelyeztem a vízbe, hogy újra birtokba vegye csökökből épült birodalmát. Lám, a tesztelendő támolygó kanál kitűnően vizsgázott, de sajnos a következő dobás alkalmával el is kobozta tőlem a Duna mindörökre.

zabalas07.jpgEkkor még nem sejtettük, milyen sorozat előtt állunk :o)

zabalas08.jpgA hosszúkás, S formájú támolygó villantók gyakran eredményesek

A nem várt sikeren fölbuzdulva Gabesz barátom is gyorsan stratégiát váltott és egy arany „Lutrát” választott ki műcsalis dobozából. Egymást váltogatva pásztáztuk végig az akadósort ragadozóhalak után kutatva. Érzetem, tartogat még számunkra meglepetést a mai nap. Az egyik beállóban Gábornak majd kicsavarta a kezéből a botot egy váratlan kapást. Iszonyatos küzdelem kezdődött, amit nagyrészt sikerült fejkamerámmal megörökítenem. Szemmel láthatólag ez a csuka jóval nagyobb volt az enyémnél... amikor fordult, valósággal felrobban a víztükör. Jó tíz percig tartott mire sikerült megszelídíteni a tomboló rablóhalat. Még néhányszor kitört, de lassan felfeküdt a vízfelszínre, hogy óvatosan a kopoltyúlemeze alá nyúlva egy határozott mozdulttal birtokba vegyem. Mikor megemeltem, rögtön realizáltam, nem mindennapi trófeát fogott barátom.

zabalas09.jpgGabesz felkészülten várja a találkozást élete csukájával :o)

zabalas10.jpgFogsor a javából!

zabalas11.jpgKereken négy kilós dunai kroki. Bármelyikünk élete fogása lehetett volna 

Zsákmányoltam életemben pár szép csukát, de vadvízen még sosem jutottam három és fél kiló fölé. Nem mindennapi szerencse érte barátomat, hogy ilyen rövid pergető múlttal, már beleakadt egy ekkora dögbe. Faroktőig 72 centit mértünk és kereken négy kilót. A késő ősz és a kora tavasz meglátszott minkét csuka felépítésén, mert bizony jó hájas, megtermett példányok voltak. Csak kapkodtam a fejemet, azért nem ez a normális kvóta a Dunán. Két csuka hét kiló összsúlyban? No, itt azért még bármi meg történhet, korbácsoljuk csak tovább a vizet! Lüktetett az adrenalin ereinkben, miközben visszaengedtük a nem mindennapi ragadozót a sáros vízbe. Hatalmas, méltóságteljes mozdulatokkal úszott el. Nem elmélkedtünk sokat. Egymás tenyerébe csapunk, majd sebtében folytattuk a víz vallatását. Lesz itt még folytatás, úgy gondolom... :o)

zabalas12.jpgA késő ősz és a kora tavasz hatása szemmel látható volt csukáink derékbőségén

zabalas13.jpgArany "Lutra" volt a nyerő műcsali ezúttal 

Végül elértünk az akadósor végére, amit egy kiugró sóderzátony zárt le. Gabesz a baloldaláról, én pedig a jobboldaláról csavartunk ki egy-egy csukát. Mindkettő szép példány volt, kereken két-két kilósak. A vicc az egészben, hogy egy átlagos dunai horgászaton bármelyikük a nap hala lehetett volna, de ebben a történetben most bizony nem így történt. A mai napon belenyúltunk rendesen a bőség kosarába. Óvatosan visszaengedtük mindkét krokit a vízbe. Jó érzés volt nézni, ahogy lassan tova úsztak és egy utolsó farokcsapással intettek búcsút nekünk. Egyedül azt sajnáltam csak, hogy Jani nem tudta kivenni a részét ebből a Kánaánból, de úgy gondolom, lesz még lehetősége a szépítésre... :o)

zabalas14.jpgEgy dunai kettes Gábortól...

zabalas15.jpg... és egy dunai kettes tőlem :o) 

Lassan véget ért a varázs, és a táplálkozási őrület alább hagyott. Újra végigdobáltuk az akadósort, de második próbálkozásra, már nem adott halat a pálya. Összeraktuk botjainkat, mert már várt minket otthon az gőzölgő, finom ebéd. Megelégedtünk azzal, amivel az öreg folyó megajándékozott minket a mai napon és bizony, ez sem volt csekély. De hiszen így van ez rendjén, egyszer a Duna, ad, egyszer pedig nem. Ezt el kell fogadni. El kell viselni a sok kudarcot, a józanító pofonokat és kitartani, mire végre újra kegyeibe fogad minket az öreg hölgy. Mert bizony, ha ad, akkor bőségesen ad és természetes vízen bármikor, bármi megtörténhet, mint ezt a mai nap is bizonyította...

zabalas16.jpgMagányos, elárvult csónak pihen a holtág sóderos partján

A nap videós összefoglalója önmagáért beszél:

A bejegyzés trackback címe:

https://pecazas.blog.hu/api/trackback/id/tr216182648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

asp01 2014.06.25. 09:24:22

Szia Tom!
Remek történet, tényleg kaszáltatok :) Ezeken a halakon látszik ám, hogy nem csak úgy vannak, szép vadvízi csukák! Támolygók... verhetetlenek... a régi vasak mindig szerencsét hoznak! Elég rég támolygóztam, lehet lassan újra neki látok! :)
Egyébként az a "koncér" inkább nem jászkeszeg? :)

Dani

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.06.25. 09:31:31

@asp01: Szia Dani!

Így van. Volt már, hogy sok csukát fogtunk a Dunán, de ekkora dögökbe, ilyen mennyiségben még nem futottunk bele. Bő egy óra alatt 11 kiló csuka 4 példányból. Így, van a támolygók kitűnő műcsalik, ráadásul azt tapasztalom, hogy a nagyok is szépen eszik. Az egy helyben cikázó, hulló falevél blinkernek előbb odatörölnek a nagyok, mint az elsuhanó műcsaliknak...
Érdemes velük kísérletezni.
Lehet hogy jász, nem tudtam megfigyelni pontosan, ők koncért mondtak. Utólag már nem tudtam beazonosítani, de az biztos, hogy megvolt 2 kiló...
Üdv.

Tom

VGabesz 2014.06.25. 13:02:59

Szia Tomi!

Eszméletlen jó peca volt ez, pedig nem annak indult. Számomra a legmegdöbbentőbb az volt, hogy mennyire rövid időszakban voltak a kapások és csak akkor. Nagy területet bejártunk, biztosan volt előtte is olyan részen ahol voltak halak, de mégis csak abban a másfél órában voltak kapásaink. Csak remélni merem, hogy idén még lesz ilyenben részünk!! :)

Üdv.
Gabesz

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.06.25. 13:27:25

@VGabesz: Szia Gabesz!

Hát én is nagyon remélem, hogy belefutunk még ilyen parádéba. A Dunán rendkívül ritka, hogy elcsípi az ember az ilyen eseményt... :oP Jah, hát a csukák ciklikusan táplálkoznak. van hogy gongszóra kezdenek el zabálni és több halat is fogsz egymásutánjában, van, hogy fél napig semmi. Tapasztalatim szerint áprilisban és október végétől ez az időszak dél-2 óra közé esik, nyáron meg hajnal és napnyugta. Persze, mindenre van ellenpélda is, de okos horgász tudja, hogy mikor kell kint lenni a vízparton. ;o)
Amúgy a Dunán, Duna holtágakban a csukák sokszor együtt mozognak a táplálékhallal. Egyáltalán nem biztos, hogy a többi helyen is voltak ragadozók...
Üdv.

Tom

VGabesz 2014.06.25. 13:59:05

@Bogyo_bacsi: Szia Tomi!

Úgy legyen! :)Ami még jó látvány volt az a mindkét kapás előtt közvetlenül szétspriccelő kishalak. Szinte láttam a víz alatt a csukát, ahogy nekimegy a kanálnak, de persze csak a kishalakból sejtettem. Mondjuk mindez 1 másodperc körüli időszakban és már ott is táncolt a kroki a horog végén. Sajnálom, hogy a Janinak nem sikerült halat fognia., nem tudom nála mi lehetett a gond. Szemre mindent ugyan úgy csinált, ugyan azzal a csalival, technikával horgászott, mint mi.

Üdv.

Gabesz

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.06.25. 14:04:30

@VGabesz: Gabesz!

Hát fontos érteni a jeleket az biztos, jókor hozni jó döntéseket. Jó ötlet volt gumiról átállni támolygóra úgy gondolom, illetve hogy több helyen támadtunk. Jani még nem pergetett annyit mint mi. Úgy gondolom, a tapasztalat hiánya miatt nem tudta kivenni a részét a zsákmányból. Ám, a következő cikkben már revánsot vett rajtam. Hiszen egy szép csukát és balint zsákmányolt, míg én betliztem. Ilyen a peca. hajszálon múlik a siker, vagy a kudarc... ;o)
Üdv.

Tom

VGabesz 2014.06.25. 15:10:03

@Bogyo_bacsi: Szia Tomi!

Nagyon bejön ez a támolygós módszer és nem csak azért mert gyakorlatilag az igazán "értékelhető" csukáimat ezzel fogtam! Na kíváncsian várom azt a sztorit is! Tényleg minden együtt állt ehhez a horgászathoz ;)!!

Üdv.

Gabesz

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.06.25. 15:17:09

@VGabesz: Gabesz!

Nyilván a körülmények határozzák meg, hogy mivel, mit, de a támolygók nekem is a favoritok csukázásnál, mint a blogból is kiderül. Akadós, vízinövényes holtágakon, keresőhorgászatnál az egyik legjobb, legkreatívabb műcsali. Töréses, tiszta vizű bányatavakon, sóderos öblökben nyilván a gumikat priorizálom. A wobblerek csak a 3. helyre szorultak nálam csukázásnál. Néha kerülnek fel a zsinór végére és csukát ritkán fogok velük... :oP
Üdv.

Tom

Halfdane 2014.06.26. 15:27:16

Szia!

Érdekes olvasmány volt. Gyerekkoromban a szigetközi holtágakban rengeteget horgásztam, többnyire az akadókba beállva, kishallal fenekezve, mártogatva, vagy úszózva, de néha pergetve is. Rengeteg süllő esett e módszer áldozatául, de egy kezemen meg tudom számolni, hogy hány csukát fogtam. Pedig tipikusan csukás pályák voltak, lassú vízzel, iszappal, mégis a süllőké volt a terep. Nekem éppen ezért a csuka még most is különleges zsákmány. Azt pedig emiatt különösen tudom értékel,ni, hogy a Dunából fogtatok ilyen szépeket! Gratulálok!

VGabesz 2014.06.26. 21:30:04

@Halfdane: Szia András!

Köszönjük! Kezdem magam nagyon szerencse fiának érezni, (meg kicsit rosszul is ;) ) hogy ekkora példánnyal találkoztam! Te is és a Tomi is nagyon nagy tapasztalattal rendelkező horgászok vagytok és nekem jutott ki ez a nagy dög! :)

Üdv.

Gabesz

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.06.26. 22:06:12

@Halfdane: Szia András! Én úgy gondolom, hogy a csuka horgászata a vadvízi pergetésben teljesedik ki. Ahol utána kell járni, ismerni a halfajt, ismerni a vizet. Nyilván egy csukás tavon ez nem számítana komoly zsákmánynak, természetes vízen viszont rendkívüli. Sok-sok nap horgászat van már ebben a holtágban, mire végre ennyire sikerült belenyúlnunk...

@VGabesz: Gabesz! Egy hétre rá megfejeltem a zsákmányt egy 5 kilós, 77 centis krokival a Tisza-tavon. Az sem volt piskóta. ;)

Tom

Halfdane 2014.06.27. 08:43:22

@VGabesz: Gábor! A szerencse fia vagy, ez nem vitás, de szerencséje mindig annak van, aki megérdemli...;)Én sem járok sokkal előrébb ám a pergetésben mint te, csak én végigpecáztam a gyerekkoromat és egy csomó részinformáció van, amiből gyorsan építkezem, sok horgásztól van módom tanulni sokfélét. Csukából még nekem sem sikerült igazán nagyot fogni, 74 centis a legnagyobb, de az is kockatavi. Azért gyúrok a nagy krokira...;)

Halfdane 2014.06.27. 08:50:03

@Bogyo_bacsi: Ez mind igaz. Én inkább azt fejtegettem, hogy érdekes, hogy egy nagyon hasonló adottságokkal rendelkező vízen, tipikusan csukás terepen 10-15 év alatt sem fogtunk értékelhető mennyiségű/méretű csukát, miközben süllőt meg rengeteget! Pedig a papírforma szerint azokon a pályákon inkább csukának kellett volna lennie. 30 éves koromig összesen kb 2 csukát fogtam, pedig ebből 15 évet végighorgásztam, mindeközben süllőből meg több százat. Ez egy érdekes kérdés, ötletem sincs, mi lehet az oka. Hangsúlyozom, mindez tipikusan csukás terepre igaz!!!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.06.27. 09:34:06

@Halfdane: Nekem az a tapasztalatom, hogy a Dunai csukák némileg másként viselkednek, mint a taviak. Tavon a csukák szétszóródnak és elfoglalják a legjobb, legígéretesebb helyeket. Folyóvízen, holtágon a táplálékhal mozog és ezt követik a ragadozók is. Egy áradás, vagy apadás be tudja tolni és ki tudja húzni a holtágból a halakat. Ezeknek a körülményeknek a függvényében, van hogy tök üres a holtág, de van, hogy eszméletlen halmozgás tapasztalható. Ilyen körülmények között a csukák is koncentráltan táplálkoznak, vándorolnak. Ezzel lehet összefüggésben a korábbi tapasztalatod is.
üdv.

Tom

Halfdane 2014.06.27. 09:39:19

@Bogyo_bacsi: Ez igaz is lehet, de ez egy nagyon zárt holtág volt abban az időban, mindössze egy nagyon szűk összeköttetéssel az élő Duna felé. Voltak évek, amikor annyi ezüstkárász volt benne, hogy egy reggel nem volt lehetetlen akár 15-20 kilót is megfogni. Tehát táplálék bőven volt, lényegében mindig és mindenhol, mégsem volt csuka. Szerintem egész egyszerűen nem volt törzsállomány abban a vízben valamiért, lehet hogy puszta véletlen az egész... Egy idő után egyébként a kárászok is "kikoptak", egy ideig még fogogattunk szép, kiló feletti példányokat, aztán teljesen eltűntek. Ki érti ezt...:)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.06.27. 09:44:21

@Halfdane: Nyilván minden kérdésre nem lehet választ találni, de azért egy zárt holtágban is át tudja rendezni a halállományt egy extrém áradás. Szóval nem hiszem, hogy nem volt benne csuka, csak lehet rossz helyen kerested, vagy rossz időben, rossz módszerrel. Folyóvízen, holtágakon azért a süllők és a csukák az esetek nagy részében máshol és máskor mozognak. A bőséges táplálék is lehet magyarázat az esetre...
Vay egyszerűen máshogy kellett volna horgászni rájuk...
Üdv.

Tom

Halfdane 2014.06.27. 09:54:46

@Bogyo_bacsi: Lehet, de mások sem fogtak, 10-15 éven keresztül, csak nagyon elvétve. Na mindegy is, nincsenek erre utólag válaszok, csak találgatni tudunk. Annál is inkább szépek a ti fogásaitok.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.06.27. 10:08:12

@Halfdane: Köszönjük. Hát igen, utólag már nehéz okosnak lenni. Mindenesetre nekem megvannak a csukás és megvannak a süllős helyeim. Süllőzni az élőre járok, csukázni meg holtágakra. Mikor-hova megyek, mindig pontosan tudom, mit akarok fogni. Ritka a vendéghal. Idén talán tavon fogtam csak vendéghalat. Süllő verte le a csukának szánt hatalmas gumit.
Vagyis, ha nem jönnek a csukák egy adott helyen, akkor máshol kell őket keresni kell kitűzni. A keresőhorgászat angyon fontos. Gabesz is tanúsíthatja, jó pár helyet végignéztünk ezen a napon is, mire megtaláltuk a krokikat...
Üdv.

Tom

Roland Nagy 2014.06.27. 14:27:16

Üdv!
Csodálatos helyen voltatok,és aki keres az talál nem igaz? csak kitartás legyen.Gratulálok fiúk :)
Roland

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.06.27. 14:33:58

@Roland Nagy: Szia Roli!

Azért veled is sikerül elcsípni egy nagy csukát. :o) Sőt!!! :o) Biztos vagyok benne, hogy ha kitartó vagy, előbb utóbb neked is bejön a BIG ONE. Még előtte ki kell érdemelni... ;o)
Üdv.

Tom

Roland Nagy 2014.06.27. 15:35:53

@Bogyo_bacsi: :D igen.két hét szabi alatt ha nem is ilyen nagyokat és szépeket de fogok én is.érzem :D
azzal az orcla vellantóval fogtál már halat?

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.06.27. 15:43:42

@Roland Nagy: Fogtam bizony. Balint a Tisza tavon. :o) Szépen mozognak azok is... Amúgy én nyáridőben nem igazán csukázok. Úgy tapasztaltam, hogy a nagyok nyakoncsípésére az április, az október és a november a legjobb hónapok. Egyéb időszakban más halakat kergetek... :o)
Ilyenkor túl sok a tápláléka vízben. A nagyobb csukák nem ugranak a műcsali után...
Üdv.

Tom

Boo 2014.06.29. 10:44:53

És azóta sem bukkantak elő a csukák ott:-D Nagyon belenyúltatok. Gratula.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.06.29. 11:18:16

@Boo: Szia Csabi!

Hát tapasztaltuk, ugyanitt utána 3 x betli. :o) Egyszer nekünk is lehet karácsony... :oD
Üdv.

Tom

asp01 2014.06.29. 12:27:01

Szia Tom!
A videóban látott placcnál mennyire volt mély egyébként a víz? Úgy veszem ki a felvételből, hogy egy elég markáns törés volt a lábatok alatt... nálunk többször ilyen helyen, közvetlen a törés aljánál, a mély vízben ácsingóztak a csukák, és innen felállva követték a csalikat, egészen az orrunkig...

Dani

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.06.29. 12:34:04

@asp01: Szia!

Igen, volt egy erős törés, de a kapások nem a törésről érkeztek, hanem a sekély vízben, ami talán méter, másfél méter mély. Erőteljes szembe szél fújt, a partszakasz vize eléggé zavaros volt, ahogy a visszaengedéses videókon is látszik. A csukák beszorították a sekély vízbe a kishalakat. :o)
Elég akadós rész. Fenéken vontatott műcsali tuti akadás...
Kb ezek voltak a körülmények...
Üdv.

Tom

asp01 2014.06.29. 12:38:01

@Bogyo_bacsi: Értem. Hát igen a kishalak jelenléte mindig elég fontos tényező. Van amikor teljesen a nyakukra másznak a ragadozók, de van, hogy alattuk bujkálva, csak néha-néha jönnek fel egy-egy falatért. De nyilván ebben az is közrejátszik mennyire éhesek... ívás után gondolom sokkal rámenősebbek a csukák is :)

Dani

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.06.29. 12:46:05

@asp01: Jaja szerintem is, bár idén szerintem az ívás már elég korán lezajlott. Ugye áprilist írtunk, de már februárban nyárias meleg volt. Ez a történet is igazolja a tézisemet, vagyis, hogy természetes vízen bármikor megtörténhet bármi. És ezekért a fordulatokért szeretek a Dunán horgászni... :o)
Üdv.

Tom

Pergetni jó Blog 2014.06.29. 13:05:00

Szia Tom!
Gyönyörű ez a dunai holtág, és amint látom a benne lévő halak is szépek és egészségesek, gratula a kifogott halakhoz! :) Egyébként jómagam ritkán kanalazok, de amikor teszem azt én is Ottó bá féle kanállal szoktam, bár én picit nagynak tartom a rajta levő horgot, de ettől függetlenül nagyon eredményes fém! :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.06.29. 13:11:46

@Pergetni jó Blog: Szia Szabolcs!

Jómagam már 2 éve használok rendszeresen támolygó villantót csukázáshoz. Kereső, cserkelő horgászathoz kiváló. Véleményem szerint a nagy csukák csak ritkán ugranak utána az elsuhanó wobblernek, vagy gumihalnak, de az egy helyben cikázó támolygó villantónak nem tudnak ellenállni. Nem kérdés, hogy eszik a nagyok is és nagy halakhoz kellenek a nagy horgok. Szerintem ezzel nincs gond, egyensúlyban van a műcsali. 2 éve csiszolgatom a pergetési technikát az Ottó bácsi támolygókkal. Sokszor szinte egy helyben táncoltatom, hínárlyukakat, töréseket, sekély vizet egyaránt meg tudok horgászni velük. Szinte végig lehet simogatni az akadók szélét vele. Érezni, kell a mozgását, de nagyon eredményes műcsalik...
Üdv.

Tom

Pergetni jó Blog 2014.06.29. 14:49:23

Korábbi írásaidból már láthattam, hogy milyen szépen tudod használni a kanalakat, amit a kifogott halak is bizonyítanak! Jómagam inkább plasztikcsalis horgásznak vallom magam, de van az a szituáció mikor muszáj vagyok én is a kanalakhoz nyúlni és azzal becsapni főként krokikat, bár nekem még van mit tanulnom a kanalazásról.. :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.06.29. 14:54:19

@Pergetni jó Blog: Szabi!

Én úgy gondolom, hogy mindig a helyzetnek megfelelően kell megválasztani a műcsalit. Ha a körülmények úgy diktálják, bizony én sem mindig a kanalakkal dobálok, de vannak helyzetek, amikor verhetetlenek.
Mindenesetre úgy gondolom, hogy nem is a műcsali a lényeg a horgászatban, hanem a halfaj ismerete, a víz ismerete, a tapasztalatok és a megérzések.
A technika csak aládolgozik a horgásznak... :o)
Üdv.

Tom

Pergetni jó Blog 2014.06.29. 15:00:38

Igen-igen sok dolog kell hogy klappoljon ahhoz hogy a horgász sikeres legyen! :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.06.29. 15:19:50

@Pergetni jó Blog: Fejben dől el minden és észt nem lehet a horgászboltban kapni ;o)

VGabesz 2014.06.30. 14:32:06

Régebben soha nem gondoltam volna, hogy egy "szimpla vasdarab" ennyire fogós tud lenni! Nekem az egyik kedvenc módszeremmé vált, mondjuk nyilván ebben nagy szerepe volt a Tominak. Az is igaz, hogy a gumihalakkal idáig nem volt sok szerencsém, csiszolni kell ezen a technikán. Azt hiszem ez ilyen adu ász a horgászatban! :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.06.30. 14:53:40

@VGabesz: Gabesz! Azért egy 1,65-ös dunai süllőt nem mondanék "nem volt szerencsém"-nek. :oD De azért tény, hogy sokat kell gyakorolni a gumizást is, mire ráérez az ember.
Üdv.

Tom

VGabesz 2014.06.30. 15:02:40

@Bogyo_bacsi: A csuka tekintetében gondoltam, de valóban! :)
Rengeteg videó kering a neten a különböző gyártók csaliajival és mindegyik sulykolja, hogy az mennyire fogós. Az ember hajlamos is beleélni magát és a gyakorlat (illetve éppen annak hiánya) olyan keményen vissza tudja lökni a horgászt a való világba! ;) Valószínűleg én így vagyok néhány típussal. :) A támolygók esetében nem volt ekkora várakozásom, mint számos gumihalnál. Gondolom ezzel nem vagyok egyedül :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.06.30. 15:23:21

@VGabesz: Hát általában a műcsalik nagy része mögött inkább marketing van, mint valós tapasztalat. Át kell látni a szitán és jól választani. Senki sem lett attól még jobb horgász, hogy drága műcsalikat, drága felszereléseket használ. És egy drága műcsali sem fogja meg helyetted a halat. Az embernek az eszét kell használnia.
Igaz ahol te horgászol, azok nem is igazán gumis terepekek. A kavicsbánya tó az igen, de ott már én sem fogtam csukát egy éve. Valami nem stimmel ott...
Üdv.

Tom

VGabesz 2014.06.30. 15:34:06

@Bogyo_bacsi: Igen persze!
Az érdekes tényleg, hogy ott mintha valami történt volna. Beszélgettem kint néhány emberrel és ők is azt mondták, hogy más lett. Pontyos szempontból is. A nyár folyamán még bepróbálom párszor, ki tudja....

Üdv.

Gabesz

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.06.30. 19:17:01

@VGabesz: Van ott valami disznóság, amiről nem tudunk. Olyan nincs, hogy korábban egy szezonban fogott az ember 3-4 db 2-6 kilós csukát, aztán varázsütésre eltűnt minden. Hidd el, ki lettek pakolva azok a csukák. Nem illettek a pontyos profilba. Persze, nem ezt kommunikálják, mert akkor nem jönnének a pergetők...
Üdv.

Tom

Riderspinblade 2014.07.02. 21:24:44

Tomi téged lekéne tiltani a kanalakról szégyeld el magad :D ilyen szépségeket fogni Grat nekem egy szebbet sikerült még régebben :) nagy élmény vad helyekről fogni!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.07.02. 22:41:42

@Riderspinblade: Jani!

Akkor villával fognék... :oD
Üdv.

Tom

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.05.22. 09:00:27

@Levente43: Hát igen, belenyúltunk rendesen ;o)
süti beállítások módosítása