Süllőkkel vigasztalódva

2014. december 26. - Bogyo_bacsi

Az őszi csukaszezon igen gyengén sikerült számomra. A Tisza-tavon kifogtunk egy zavaros áradást, ami szinte ellehetetlenítette a horgászatot, a Balatonon idő előtt távozott az idei, talán legnagyobb krokim, a Dunán pedig egyszerűen bottal ütöttük a csukák nyomát. Ez azt jelenti, hogy igazából nem is fogtam csukát az öreg folyón és holtágain. Azért ennél jobb szokott lenni a szezon. Persze, adott volt a lehetőség zárt tavakon való pergetésre, ahol szinte garantált a siker, de valahogy ez az opció nem nagyon izgatott engem. A vadvízen való pergetés egyszerre jelenti számomra a kihívást és a szabadságot. Ha a lehetőségek megengedik, akkor inkább ezt a lehetőséget részesítem előnyben. Ám, a nappali csukás támadásokat zárójelbe téve, a hajnali és alkonyati órákat rendszeresen a dunai süllőknek szenteltük barátaimmal. És ha a krokik nem is kényeztettek idén ősszel kapásaikkal, a süllők bizony szépen jelentkeztek egymás utánijában horgomon. :o)

vigasz01.jpgMikor nem villan a vakú :o)

vigasz02.jpgNéha a rég elfeledett műcsalik hozzák meg a hőn áhított sikert

Milán barátommal még sötétben érkeztünk az apró rugany mellett örvénylő folyó partjára. Óvatosan lépkedtünk a billegő köveken, hogy minimális zajt keltve foglaljunk pozíciót. November vége van, már érdemes gumihallal próbálkozni, de míg a nap fel nem kelt, mégis a wobblereknek szavaztam bizalmat. Apró loccsanást hallottam egy közeli spicc által keltett langóban... hm, ez bizony süllő és a felszínen rabol! Rögtön kotorászni kezdtem műcsalis dobozomban. Vajon, mi lehetne a nyerő darab adott körülmények között? Tiszta víz, erős holdfény, felszíni rablás... egy klasszikus Rapala Original került a kezembe tizenegy centis méretben, méghozzá diszkrétebb, narancsos színben. A tetthely közelébe sompolyogtam és talán első bevontatásra odatörölt az ott ólálkodó ragadozó fahalacskámnak. Gyors fárasztás, majd kiemelés követően, egy 48 centis, 1,8 kilós dunai fogast tarthattam a fényképezőgép lencséje elé. Nem is kínoztam sokáig, gyorsan visszaadtam szabadságát a meglepett rablóhalnak.

vigasz03.jpgIdei utolsó wobbleres süllőm...

vigasz04.jpg... szabadon engedése nem volt kérdés :o)

Lassan kihajnalodott. Közben megérkezett Soma barátom is, aki plasztikhalakkal kezdte vallatni a medret a sodrásban. Már gondolkodtam én is a gumira váltáson, mikor egyszeriben rablások zápora kezdődött az előttünk kavargó vízben. Nappali színű wobblert keresvén, egy előbbihez hasonlatos Rapala került kezembe, de ezúttal sügér színben. Tréfásan oda is szóltam Somának, hogy szerintem ezek a sügért eszik, de nem írom ide le, mi volt a válasz. :oD Mindenesetre első dobásom rögtön halba akadt, egy szép balin védekezett a madzag végén. Hiába azok a jó megérzések. :oD A kiemelésnél némi nehézség támadt, ugyanis a wobbler szabad horga beleakadt egy korábban beszakadt szerelék vastag zsinórjába, de végül sikerült áthidalni a problémát. Ez a példány is kiló nyolcvanat nyomott a mérlegen és természetesen ő is visszakerült közegébe. Elég intenzív hajnali peca volt, sose rosszabbat! ;o)

vigasz05.jpgSoma! Szerintem ezek a sügért eszik :oD

Egy másik alkalommal Edmund cimborámmal iktattunk be egy csukázás előtti süllős próbálkozást az élő Dunán. Ez a támadás már bizony a tél első napjaira esett, így a hajnali csípős fagy erősen éreztette hatását. Ám, nem csak a kopasz ártéri erdő szürke színei jelezték számunkra a tél közeledtét, hanem sajnos, a nagy számban megjelenő kárókatonák sokasága is. Szélesre tárták szárnyaikat, ahogy szárítgatták tollaikat a hajnali hallakoma után. :o( Elég messze pihentek tőlünk, mégis megpróbáltam lencsevégre kapni egyet-kettőt közülük. Sajnos, ez a látvány nem sok jóval kecsegtet... nem csak a halászatot lenne szüksége korlátozni, de a kormorán kérdésben is lépni kéne, ha halban gazdag vizeket szeretnénk a jövőben. Nah, meg persze a megélhetési horgászat is megérdemelne néhány kört!

vigasz06.jpgA tél közeledtét jelzi a növények változó színvilága...

vigasz07.jpg... és az érkező kormorán sereg is :o(

Visszatérve a horgászathoz, még sötétben elhelyezkedtünk a parti köveken, majd a hajnal beálltával megkezdtünk a meder letapogatását plasztik csalijainkkal. Már szinte benne jártunk a délelőttben, mikor határozott koppintásom érkezett és a sikeres akasztást követően végre hal védekezett horgomon. Éreztem, nem nagy süllőről van szó, de azért már tisztességes a mérete. Gyors fárasztás után tarkón ragadtam a nap első zsákmányát, egy kiló harmincas tüskés hátút. Gyönyörű színekben pompázott prédám, számomra mindig nagy öröm nappali süllőt fogni, mert ekkor születnek bizony, a legfrappánsabb fényképek. Sajnos, több fogast nem adott a reggeli időszak, így csukázó botra váltottunk, majd nekiláttunk az öböl vallatásának és bizony, nem eredménytelenül.

vigasz08.jpgÉs ő lett a téli szezon első gumis süllője :o)

vigasz09.jpgMindig nagy öröm számomra ilyen szép rablóhalakat fogni

Hosszú kilométereket pásztáztunk végig, de csukák nyomára nem akadtunk. Utolsó lehetőségként egy jellegtelen szakaszt választottunk, ahol egy parttal párhuzamos törés kecsegtetett sikerrel. És végre megtörtént a csoda... rámart egy dunai szörnyeteg az Edi által húzott csörgős wobblerre. Rövid, de rendkívül intenzív fárasztást követően sikerült partra parancsolni a kereken három kilós krokit. Sajnos, elég mélyre nyelte a műcsalit, de végül szerencsésen megszabadítottuk a szúrós falattól és épségben távozhatott az üveg tisztaságú vízbe. Hatalmas loccsanással oldott kereket a régóta várt dunai csuka. Néhány dobással később az én műcsalimra rontott rá egy hasonló méretű jószág, de sajnos elhibázta. Végül Edinek is jutott még egy félbe maradt akció, majd pont került az események végére.

vigasz10.jpgNyomok a homokban

vigasz11.jpgEzt a gyönyörű, három kilós dunai csukát most Edi húzta be

vigasz12.jpgCsörgős crankbait kellett neki

vigasz13.jpgSebbel - lobbal távozott :o)

Egy harmadik alakalommal Pisti barátommal és kisfiával érkeztünk a Duna partra. Nyilván a cél most is a csukázás volt, de előtte beszorítottunk egy kis süllőzést a menetrendbe. Bizony nem volt hiábavaló időtöltés ez, mert rövid próbálkozás után a kövezés és a meder találkozásánál elemi erejű koppintás érkezett emelgetett plasztik csalimra. Éreztem ez már emberesebb hal lesz, mint az utolsó. Magabiztosan fárasztottam prédámat, hogy egy váratlan pillanatban grabancon ragadjam. Gyönyörű, közel kettes ragadozót tarthattam kezeimben, miközben barátom megörökítette az emlékezetes pillanatot. Természetesen, ő is amnesztiát kapott, ezzel köszönve meg a fantasztikus élményt, mellyel megajándékozott ezen a borongós téli napon. Sajnos, hamarosan szitálni kezdett az eső, ezzel vágva el további horgászati lehetőségeinket.

vigasz14.jpgÉs a történetet én zárom egy szép dunai kapafogúval...

vigasz15.jpgAmely súlyra közelített a két kilóhoz

vigasz16.jpgSüllő portré :o)

Így teltek hát november utolsó és december első napjai. Sajnos, a csukák nem igazán jártak kedvemben, viszont a szép dunai süllők kárpótoltak mindenért. Jobb vigasz nem is kell soha. :o) Ezt tulajdonképpen nevezhetjük gumis előszezonnak a Dunán, mert az igazán zord téli napok még csak most jönnek majd. Remélem, akkor sikerül majd nagyobb tüskés hátúakat is horogvégre keríteni. :o) A csukás szezon pedig soványan zárult idén ősszel, bár még adós vagyok nektek egy fantasztikus Tisza-tavi kalanddal, amely némileg javította szerény mérlegemet, hiszen gyönyörű csukákat, balinokat és sügéreket cserkésztünk be. De erre a kalandra azonban még pár hetet várnotok kell... :o)

vigasz17.jpgLegalább ilyen süllőket várok a téli gumihalas szezontól

vigasz18.jpgÉs szabadsága visszaadatott :o)

ridgeback · http://akvariumipecas.wordpress.com/ 2014.12.26. 12:06:52

Bár a közös pecánkon tervezett napirendet felülírta a szélvihar és az eső, de így is nagyon jól éreztük magunkat, köszönjük a lehetőséget! :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.12.26. 20:21:28

@ridgeback: Szia Pisti!

Igazán nincs mit. Úgy gondolom, még nagyon sok lehetőségünk lesz a közös pecára és lesznek még jobb és rosszabb idők is... ;o)

csobaji 2014.12.27. 12:31:19

Helló Tamás! Jó kis cikk lett, legközelebb már illene valamit fognom :) ja és a délutáni alvás nagyon kellett. Januárban remélem meglesz a csónak aztán fel kell avatni... üdv Milán

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.12.27. 19:21:00

@csobaji: Szia Milán!

Üdvözöllek a blogomon. ;o)
Hát, ez zsákbamacska. Tegnap egy 2,5 ös süllőt fogtam, ma pedig betli, pedig a körülmények sokkal ideálisabbak voltak... :oP
Nehéz pálya a Duna, sokat kell tapasztalni. Amikor együtt voltunk, egy egy jó megérzésnek, megmozdulásnak köszönhettem mindkét halamat. Ezt elég nehéz kivitelezni, sok tapasztalat kell hozzá. Idővel jönnek majd neked is a szép halak ;o) Én évekig szívtam anno... :oP
Meg van már, hogy hová teszed le a csónakot pontosan?

csobaji 2014.12.27. 20:06:03

@Bogyo_bacsi: Még nem tudom, de valószínűleg a Hárosi yacht klub lesz. Mi paducra pergettünk tegnap :P

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.12.27. 22:32:20

@csobaji: És jöttek szépen a padrók? :o)
Háros nagyon szép hely, de eddig nem voltam sikeres ott. Valahogy nem bízom benne...
Nyilván, ha ott lesz csónakod, azért ránézünk majd párszor... ;o)

csobaji 2014.12.28. 11:21:24

Jöttek jöttek :). Hároson akar a t... horgászni,csak a csónak lesz ott, az élő Duna lesz a cél ;)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.12.28. 11:26:38

@csobaji: Hát jövőre pont nem lesz jegyem a fővárosira, csak a lentebbi szakaszra, de max váltok napijegyet. :o)
Hát, biztosan nem pár hét lesz kiismerni azt a Duna szakaszt. :o) Nagyon kíváncsi leszek az eredményekre. Mondjuk a májusi - júniusi balinos időszakot biztosan jól meg lehet lovagolni, de a későbbi, süllős, harcsás időszak már nagyobb kihívás lesz. :o)

csobaji 2014.12.28. 11:37:51

@Bogyo_bacsi: Ne aggódj nem is kell a fővárosira, az alsó rész érdekel. Szép kihívás lesz efelől nincs kétségem :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2014.12.28. 18:13:03

@csobaji: Oda lesz engedélyem. Veszek egy Balaton - Mahal jegyet. Vágod? Benne van a fővárostól délre az összes Duna szakasz, az Óbudai szakasz, az összes Tisza, Kőrösök, és a Balaton.

VGabesz 2014.12.31. 16:57:00

Gratulálok a süllőkhöz, gondolom azért olyannyira nem bánod ennek fényében a csukákat! :) Jók lettek nagyon a képek és bár tudom, hogy nem vagy ennek a híve, de szerintem az olyan képek, mint az első jöhetnének még a blogra! :) Kezd most igen hidegre fordulni az idő, elég hardcore lesz most kimenni, de szerintem a napokban próbálkozok egyet.

Gabesz

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.01.01. 11:25:04

@VGabesz: Szia Gabesz!

Boldog új évet! :o) A tiéd 2015 első kommentje. ;o)
Hát az, hogy mennyire értékesek a novemberi süllők, majd kiderül az elkövetkezendő 2 hónapban. Ha egy süllő sem jön, akkor bizony felértékelődnek majd ... ;o) :oD
Az első kép nem volt tudatos, hanem a véletlen műve, de az a tanulsága, hogy a nem jól sikerült képeket is érdemes átnézni kicsit más szemmel, mert ki tudja... ;o)
Kíváncsi leszek mit fogtok majd. Ma én is megyek ki dobálni kicsit :oP

VGabesz 2015.01.01. 17:01:31

@Bogyo_bacsi:
Szia!
Én még tavaly írtam, így valójában a tiéd de ha szigorúan a látogatókat nézzük akkor ez az első! :D
Mindenesetre jó képek, mint mindig. A mostani időjárás jót sejtet, ha ilyen hideg marad még egy menyhalazás is belefér nem? :D
Jelentem majd mindenképpen ha jön valami!

Gabesz

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.01.01. 18:29:15

@VGabesz: Hát Gabesz!

Nem akarlak elkeseríteni, de a mai nap nagyon sovány volt. Haver egy kis süllőt fogott, nekem meg elment egy hasonló forma. Pedig a körülmények nagyon jók voltak. A Duna kicsit bezavarosodott.
Azonban bármikor beugorhat egy jobb!
Beleférhet a menyhalazás is, de nem hiszem, hogy idén szánok rá időt. Jó süllőt akarok fogni pergetve... :o) És erre minden szabadidőmre szükség van! :o)

Riderspinblade 2015.01.03. 18:43:58

Ez igen szép teljesítmény!!!
Remélem hamar össze futunk egy pecára :) és ilyen jó nap lesz az is sose rosszabbat!!! :D

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.01.03. 18:46:58

@Riderspinblade: Szia Jani!

Nagyon szépen köszönöm :o)
Jövőre összehozunk újra pár támadást. Áprilisban ránézünk majd újra a csukákra ;o)

Halfdane 2015.01.06. 10:38:58

Gratulálok Tamás, főleg annak fényében, hogy az ősz folyamán pár alkalommal (sajnos nem elégszer) én is próbálkoztam, de még kapásig sem jutottam. Pedig idén főszerepet szántam a süllőknek, de az élet úgy alakította, hogy nem tudtam a kellő mennyiségű időt és erőforrást beleölni. Na de mindegy is, majd alakul valahogy. Szerencsére pár szép csukával tudtam vigasztalódni, bár tudom mi a véleményed bizonyos tavakról. Részben egyet is értek, de ha ez jut, hát ez jut. Azért a haltalan pecák sem voltak tanulság nélküliek, talán éppen ezek a kis téglácskák kellenek a sikerhez...;)

Roland Nagy 2015.01.06. 14:30:30

üdv!
Jó sokat dolgoztatokl Tomi! :)
Grtaulálok!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.01.06. 22:11:24

@Halfdane: Szia András!

Hát az biztos, hogy nagyobb kitartás kell. Lehet fogni egy-egy süllőt, de ha az ember egy szebbet szeretne elcsípni a Dunán, ahhoz nem elég egy-két horgászat. Ráadásul az idei tél sem kedvez a gumizásnak, amilyen kellemes meglepetésekkel szolgált a november, a december annyira silány lett és sajnos a január sem ígér többet. A folyamatos csapadék miatt a vízállás össze-vissza szambázik, egymást követik az árhullámok. A víz sem tud letisztulni és az időjárás is elképesztő. Egyik nap -15 fok van, a másik nap + 6. Rövid időszakok vannak csak, amikor jól lehet fogni, ezeket kell megragadni.
A kockatavi telepített csukának is megvan a helye. Nem mindig lehet Tisza-tóra, Duna holtágakra járni. Ha a körülmények megengedik, inkább vadvízre járok, de előfordul, hogy én is tóra szorulok. Műcsalit tesztelni sem lehet jól vadvízen, ahol jobb esetben napi egy kapás akad csupán.
Így van, mindenből lehet tanulni és a kitartás meghozza majd a sikert. Lásd pl Edit. :o)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.01.06. 22:12:31

@Roland Nagy: Roli!

Nagyon szépen köszönöm.
Mikor megyünk már együtt süllőzni a Dunára?

Halfdane 2015.01.07. 08:09:21

@Bogyo_bacsi: Valóban, Eddi kitartása már többször meghozta a gyümölcsét. Hinni kell a stratégiában amit az ember kifundált. Ha egy kicsit több időm lenne, én is bátrabban kísérleteznék, de így hogy minden peca egy ajándék a sorstól, bizony néha elcsábulok a biztos(abb) halfogás irányába. Meg azért az is visszatartott, hogy tavaly minden egyes pár órás próbálkozás egy napijegybe került ami azért nem épp olcsó mulatság. Idén ezt a hátráltató körülményt orvosolni szándékozom. A baj az, hogy megint túl sok tervem van, még le kell tisztulnia bennem, hogy mikre fókuszálok...

Roland Nagy 2015.01.07. 09:17:43

@Bogyo_bacsi: Hát olyan hideg van hogy lefagy a kis kezem :D
Lenyugszik a víz és mehetünk.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.01.07. 09:31:31

@Halfdane: Tulajdonkeppen pont a dunai pergetes az, ahol nem kell teljes napokat kint tölteni a vízparton, hanem elég megnyomni a fényváltás óráit. En is így teszek. Viszont megfelelően dinamikusnak kell lenni, mert a folyó igen szeszélyes. Jókor jó helyen lenni a siker kulcsa. Az a baj, hogy mire az ember sikeres lesz a Dunán, a tanulási folyamat években mérhető. Ezt az áldozatot be kell vállalni, meg ha egy csomó betlivel is jár majd! Váltani kell egy evest a Dunára és a napijegy probléma megszűnik. Töredéke az összeg, mint amit tavi napijegyekre költesz. Nekem is sok tervem van. Évi 100 pecaba szinte semmi sem fér bele. :o)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.01.07. 09:37:21

@Roland Nagy: Roli! Egy specnaz veterannak ez nem jelenthet problémát! :oD amúgy ha megnézed a vízállás előrejelzést, nem sok jót ígér. Hatalmas árhullám közeledik. Január végéig szerintem felejtos lesz a Duna. Azon gondolkodom, hogy a Tiszán fogok próbálkozni. Aztán reméljük februárra rendeződik a helyzet. :o) Tiszára nem jönnél?

Halfdane 2015.01.07. 10:09:07

@Bogyo_bacsi: Ez a terv. Aztán hogy bírom-e szuflával az egyéb kihívások mellett, azt majd meglátjuk. Mert azért az, hogy elégszer kint legyél a jó helyen a megfelelő időpontban, az nekem nem kis logisztika az általad is ismert okok miatt. Megpróbálom majd a helyek választékát is bővíteni, hogy minél közelebb kelljen menni. Ez sokat lökne előre az úton...

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.01.07. 10:39:21

@Halfdane: En idén kb 60 alkalommal horgásztam a Dunán és meg ez sem volt elég ahhoz, hogy olyan eredményes legyek, mint akik napi szinten lejárnak. Nehéz ugy ez. Azok fogjak a szép halakat akik sokat vannak lent. Minél kevesebbet jársz ki annál nagyobb a mázli faktor. Hat ezt az utat neked kell kijarni. Ugy gondolom vannak jó helyek a környéken is, csak meg kell ismerni azokat és ez nem kis munka.

Roland Nagy 2015.01.07. 10:53:54

@Bogyo_bacsi: No problem :D
Nekem nem jön össze a Tisza.Sajnos.Rendezem a soraimat és újra hadba állok :) aztán támadhatunk.Van még bőven tanulnivaló.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.01.07. 10:56:10

@Roland Nagy: és egy április eleji 2 napos Tisza-tó?

Roland Nagy 2015.01.07. 11:04:09

@Bogyo_bacsi: Ezt a magot elültetem :D visszatérünk rá a napokban.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.01.07. 11:35:30

@Roland Nagy: öntözgesd, kapalgasd, hogy tavaszra beerjen! :oD

jimmba 2015.01.09. 13:20:46

Sziasztok! Szép kis történet és pofás halak is jöttek.
Igaz csuka helyett süllő,de ez legyen a legkisebb gond :)
Gondolom kiegyeztél volna ezekkel a sücikkel a későbbiekben is.
Gratulálok mindkettőtöknek a halakhoz!

jimmba 2015.01.09. 13:27:25

@Halfdane: Szia!
Valóban jobban járnál,ha a közeledben lévő Duna szakaszt vallatnád! Anyagilag is jobban megéri és ha sikerül feltérképezni a terepet,akkor 10-ből 7-8 alkalom örömpeca lehet :)
Azért annyit hozzá tennék,hogy a Dunán azért édes kevés a jókor,jó helyen mondás.
Nem mindegy,hogy mikor,mit és hogyan csinálunk.

További sok sikert!

Üdv. Jimmy

Halfdane 2015.01.09. 13:46:01

@jimmba: Szia Jimmy! Én is a Dunán, a Szigetközben nőttem fel, jobbára letett bottal, fenekezve kergettem a süllőket, gyerekkoromban a pergetés inkább csak a balinokra korlátozódott. Aztán kimaradt kb 15 év és a "visszatérésem" óta szinte kizárólag pergetek. Rengeteget tanultam az utóbbi években, de most látom csak igazán, hogy mennyit kell még tanulni.

A bajom az - Tamás teljes joggal cseszeget érte - hogy egy fenékkel több lovat akarok megülni. Mindennél jobban vonz a dunai süllőzés, ugyanakkor rettentően szeretek feketesügerezni. Vonz a harcsapergetés, de imádok csukázni is, mivel gyerekkoromban azt keveset fogtam. Mindenbe belekapok, de semmit sem tudok "kimaxolni". És egyikről sem tudok/akarok lemondani. Emiatt valószínűleg várat magára a nagy süllő, de igyekszem minden olyan tudást elsajátítani ami közelebb visz hozzá.

Üdv, András

jimmba 2015.01.09. 19:21:13

@Halfdane: Nincs azzal baj,hogy több halfajra is szeretsz pecázni.
Mindig tanul az ember valami újat.
Egy nagy süllő megfogásához néha a szerencse is elég,de ahhoz,hogy folyamatosan tudjon az ember süllőt fogni és köztük szebbeket is,na ahhoz már jóval több kell.
Mondjuk nem egy misztikum a süllő horgászat,de jól kell tudni,érezni a vezetési technikát az biztos.
Meg olyan helyen kell lenni ahol van süllő :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.01.09. 19:38:24

@jimmba: Köszi. Naná, hogy kiegyeztem volna, de az igazság az, hogy január második felében még inkább megbecsülném őket...
Csak hát, ember tervez, Duna végez...
Talán februárban.

@Halfdane: András! Ezzel a kimaxolásos dologgal sokan vagyunk így. Én sem süllőzök annyit mint kellene, de más dolgok is vannak a kalapban. Ebben az évben a harcsára szeretnék rágyúrni minél jobban. Ezért fel kell áldoznom olyan pecákat, mint balinozás, fekázás és főleg márnázás. Nehéz dolog kilogisztikázni, hogy mi legyen a naptárban, de ha az ember elaprózza az energiáját, igazán semmiben sem lesz sikeres.

JED2014 2015.01.11. 21:05:58

2014 utolsó két hónapja ténylegesen sok meglepetéssel szolgált. Kemény időjárási viszonyok, nem várt látogatók (kormoránok megjelenése), és nem utolsó sorban a természet kiszámíthatatlansága nem mindig azt adta, amire az ember számított. Közös pecáinkon megtapasztalhattam, hogy bizony az élő Duna nem csak egy komoly kihívás egy horgász számára, többször képes megtréfálni, vagy éppen megajándékozni egy-egy szép hallal. Bizony, a Duna nem futószalagon adja a halat, egy-egy halért nagyon keményen meg kell "dolgozni".
Addig, amíg a hajnali (kora reggeli) órákban minden egyes alkalommal kihoztad a maximumot az adott helyzetből (szemmel látható bizonyítéka a kifogott süllő, amit lencsevégre kaptunk), nekem a korai órákban nem volt süllős kapásom. Sikered egyik kulcsa a jó váltás, jó csali választás.
Szerencsére azért, a délelőtti órákban - amikor a csukákat kutattuk fel az adott térségben - éppen jókor voltam jó helyen, és talán a hitem a kiválasztott wobbler tekintetében is hozzá segített, hogy megakasszam eddig legnagyobb vadvízi 63 cm-es csukámat. Ehhez kellett az is, hogy hallgatva Rád, nem hagytunk fel idő előtt a csukák keresésével. Mert, hogy nem sok kellett ahhoz - látván az akciómentes órákat - hogy újra visszatérjünk a süllő pályára. Az a pár perc az első csuka kapás után gyakorlatilag ismételten igazolta azt, hogy bizony a Dunán az embernek egy peca alkalmával csupán egy lehetősége van. Nekünk akkor délután legalább három akció közeli helyzetünk volt, és nem rajtunk múlt, hogy csak egy alkalommal sikerült a krokit a partra "csábítani". A két lekövetés sajnos nem zárult kapással.
Remek pecák voltak, sok tapasztalatot szerezhettem, és nem utolsó sorban saját bőrömön bizonyosodhattam meg arról, hogy bizony semmi sem garantálhatja, hogy egy-egy peca alkalmával sikeresek leszünk....de ha bekövetkezik az a bizonyos egy alkalom, akkor fejben is ott kell lenni....egy biztos, idén foly.köv. :-)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.01.11. 21:27:56

@JED2014: Szia Edi!

Látom téged is magával ragadott a Duna horgászat feelingje. :o)
Bizony, itt kreatívnak kell lenni és megfejteni az adott helyzetet a sikerhez és sajnos ez se mindig elég...
Egy jó döntés, egy jó meglátás elég a sikerhez és általában ha az adott lehetőseget nem ragadod meg, nem biztos, hogy lesz következő.
Persze, mire ebben eligazodik az ember, az hosszú évek munkája, és még így is sokszor futok betlibe.
Ám, egy-egy szép hal alaposan kárpótol mindenért.
Idén újra nekiszaladunk, mert vannak még szép süllők a Dunában számunkra. :o)

Halfdane 2015.01.12. 08:09:57

@jimmba: Hallom Tamástól, hogy szépen fogod a tüskéshátúakat, ezúton is gratulálok! Az azélrt nagy előny, hogy egy fix helyet alaposan behorgásztál már, ismersz minden akadót, a vízállástól függő körülményeket, az időjárás változásából eredő hatásokat, amikhez eredményesen tudsz alkalmazkodni. Hogy ez a tudás meglegyen, ahhoz pedig rengeteg idő kell. Sajnos nekem ez nem áll rendelkezésre, de a horgászbarátaim segítőkészsége, önzetlensége már sok szép fogáshoz segített hozzá. Egyelőre nem görcsölök a nagy süllő, mert azt hiszem, még nem értem meg rá, nem érdemlem meg. Előbb kihorgászom magamat csukára, fekára, aztán jöhet az igazi kihívás...;)

@Bogyo_bacsi: Tomi! Szerencsére a nagy szerelem fekázás nem konkurál igazán semmivel, mert azt áprilistól júniusig tudom legeredeményesebben űzni, illetve olyan alkalmakat tudok neki találni, amikor más pecát nem tudnék megoldani. Úgyhogy a megoldás az, hogy a "lopott" hétköznapi vagy hétvégi reggeleken fekákat kergetek, az egész napos pecákon pedig megkeresem a szezonálisan legoptimálisabb egyéb lehetőségeket. Az biztos hogy idén nyáron én is szeretnék a harcsákra fókuszálni, aztán ősszel jöhetnek a klasszikus rablóhalas célpontok.

@JED2014: Edi, gratulálok most is az első dunai csukádhoz, amely ráadásul nagyon szép is. Gyerekkoromban sokat pergettem egy dunai holtágon, de talán még a méretet sem érték el az általam fogott csukák. Persze akkoriban gondosan ügyeltem arra, hogy nehogy csalit veszítsek, ezért akadómentes helyeken, gyorsan és víztetőn húztam a csalit, amelyre többnyire balinok haraptak, esetleg néha jászok, domolykók. Hiába, ha az ember a megfelelő mestertől tanul, akkor a siker sem marad el...;)

jimmba 2015.01.12. 15:41:28

@Halfdane: Köszi szépen,de évek óta szépen fogom a süllőket,csak eddig nem mondta a Bogyó :)
Amúgy ez így van,valóban tudom mikor,hol érdemes próbálkozni,de azért ez még kevés a folyamatos sikerhez.
Aki a Dunán horgászik,az tudja,hogy mindig változnak a körülmények( van,hogy naponta) és ezekhez kell alkalmazkodni a horgásznak. Nem egyszerű feladat és van,hogy nekem sem sikerül. Nagyon sokszor kísérleteztem különböző helyzetekben,hogy mit,mikor és hogyan érdemes csinálni. Sokszor hibásan :)
Nem kell görcsölni,főleg nem a nagy süllőn. Nem attól lesz valaki ügyes süllő horgász,hogy fog egy-két szebb süllőt.
Ha folyamatosan tud az ember érvényesülni,akkor van meg van a kellő ügyesség. Láttam már jó pár horgászt,aki fogott szép süllőt a Dunán,aztán azóta sem. Pedig jó helyen keresgélnek,de rosszul csinálnak valamit. Minél öregebb egy hal,annál nehezebb becsapni. Ettől függetlenül a Dunán minden megtörténhet :) Idővel majd megjön a szép hal süllőben,csukában egyaránt.
Üdv. Jimmy

Halfdane 2015.01.12. 15:56:15

@jimmba: De mondta, mindig meséli, hogy Jimmy mester már megint hogy elverte...:)

Pont az a jó a pecában, hogy kiismerhetetlen, megfejthetetlen a maga egészében. Néha azt hiszed, hogy tudsz valamit, aztán jön valami ami lerombolja az elképzelésed. Azt hiszem, pont ez benne a jó, hogy örök kihívás.... Azért nyilván lassan gyűlik a tapasztalat, aminek lesz eredménye is.

A nagy halnál fontosabb az élvezet, a kikapcsolódás, amit megad a természet, a friss levegő és a jó társaság is, de azért néha jó ha becsusszan valami jobb hal. Hajrá!

jimmba 2015.01.12. 17:06:56

@Halfdane: Nem verek én el senkit :) Én csak egy egyszerű pecás vagyok,aki szeret a víznél lenni.
Bármekkora is egy horgász tudása, az élővíz mindig is kihívás lesz,de tényleg ez a szép benne.
Egyszer úgy is beesik a nagyhal,addig is legalább friss levegőn van az ember :)
Sok sikert!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.01.12. 18:49:37

@Halfdane: Hát pedig az április pontosan az egyik legjobb időszak csukára és harcsára. És az áradásos május, június is szép halakat ígér. Nyilván mindenkinek el kell döntenie, hogy kinek mi a fontos.
Amúgy, a horgászat nem verseny, és én nem szeretem ha versennyé fajul. A versengés engem demotivál és rossz kedvem lesz. Nekem fontosabb a horgászatban a kaland, a kikapcsolódás és a harmónia. A teljesítmény méregetése bőven elég a munkahelyen hétköznapokon.

@jimmba: Aki rendszeresen olvassa a blogot, tisztában van a fogásaiddal.

jimmba 2015.01.13. 01:25:38

@Bogyo_bacsi: Ha tudnák mit és mennyit fogok,akkor azt hinnék,hogy a halfogó paradicsomban vannak :)
Persze ezt mindannyian tudjuk,hogy nehéz szakma ez!
Nemrég érkezett hozzám egy kérdés a világhálón.
Sosem szoktam betlizni???
Dehogy nem! Csak arról nem készül kép!!!! :)

Halfdane 2015.01.13. 07:32:36

@jimmba: Tudom én, csak muszáj volt Bogyót kóstolgatni, mert ez a kedvenc elfoglaltságom halfogás mellett, esetleg helyette :)

@Bogyo_bacsi: A harcsára a nyarat szánom, csukára meg jön az ősz, bár tény, hogy tavasszal is tervezek csukázást, süllőzést is. De a fő hangsúly ebben az időszakban a fekákon lesz, mert még vár rám az 50-es...;)

Valóban nem verseny, csak egy kis alkalom az ugratásra...;)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.01.13. 09:09:01

@jimmba: Amennyiben a blogom kínálta népszerűség nem elégséges, ajánlom figyelmedbe a Fisch Und Frang magazint. ;o)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.01.13. 09:10:55

@Halfdane: Sok sikert! Ezzel párhuzamosan en meg fogok majd harcsabol egy 50-est ;o)

JED2014 2015.01.14. 10:56:09

@Bogyo_bacsi: Egyet kell értsek. Mint az az eddigi igencsak kevés dunai pergetésemből is már erőteljesen látszik, a terep ismerete, a jó megérzés, a tapasztalat, az erőteljes kitartás és folyamatos próbálkozás elengedhetetlen a sikerhez. És bizony az a bizonyos siker sokszor lehet, csupán egyetlen kapást is jelent egy alkalommal, amit az ember vagy képes abban a pillanatban érvényesíteni és ennek eredményeként a halat megfogni, vagy nem. A betli lehetősége bármelyik vadvízi pecában benne van, de ettől függetlenül csinálni kell, menni és próbálkozni. Igen, a Duna kapitális süllőket tartogat számunkra. Idén is folyt.köv. :-)

JED2014 2015.01.14. 11:03:49

@Halfdane: Köszi András! Tényleg jó érzés volt kezemben tudni életem első dunai csukáját :-) a tisza-tavi kroki után nem gondoltam volna, hogy néhány hét múlva alkalmam lesz megtapasztalni egy ilyen vadvízi "szörnyeteg" akciódús megmozdulását és végül annak "kapitulálását". Bár azt hozzá teszem, hogy az eddigi fogásaim között a tisza-tavi csuka is legalább ilyen előkelő helyen van :-)
Bizony-bizony, ha az ember mesteri horgászokkal van körülvéve, akkor előbb-utóbb a "tanítványra" is ragad valami :-)
Remélem, idén azért a tavalyinál több közös pecában lesz részünk!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2015.01.21. 20:56:56

@JED2014: Edi!

Úgy gondolom, hogy még mindannyiunknak nagyon sokat kell tanulni, tapasztalni a Dunát. Ráadásul minden év más és más. ;o)