Egy wobbler mind fölött

2016. június 01. - Bogyo_bacsi

Igen, keservesen indult ez az esztendő a Dunán. Az öreg folyó nagyon nehezen adta kincseit... mondhatnám, mindegy egyes fogásért vért kellett izzadni. A valaha volt leggyengébb téli süllős szezont, egy nem sokkal eredményesebb, csukában igen szegény áprilisi vesszőfutás követte. Ám, az ilyen keserves időszakokat általában egy hatalmas belenyúlás zárja le időről-időre. Méghozzá pont, mikorra az embernek a hite és önbizalma már-már nullára morzsolódik. :o) Hát, igencsak itt volt az ideje egy élménydús pecának, mondhatom. Blázy Tamás barátommal és Janival hárman vágtunk neki a festői szépségű dunai holtágnak. Jani partról cserkelve, míg mi ketten csónakkal eredtünk a dunai csukák nyomába. Hűvös, borús időjárás és enyhe szél fogadott minket a vízpartra érve... tökéletes pergető idő. Ráadásul egy érkező árhullának köszönhetően kisebb pezsdülés tapasztaltunk a holtág felmelegedő vizében.

enutam06.jpgTamás barátom hat kilós dunai csukájával

Rögtön feltűnt nekünk, hogy rendkívül sok kishal úszkált a felszín közelében, így olyan wobblereket választottunk ki dobozunkból, melyeket nem sokkal a víztükör alatt tudtunk vezetni. Tamás, saját készítésű, „Mink” fantázianévre hallgató wobblerét akasztotta kapocsba, míg én egy tejfehér „Husky Jerk”-nek szavaztam bizalmat. A part mentén lassan haladva próbáltunk körbedobálni minden vízbe dőlt fát, bokrot, vagy felszín alatti törést. A holtág vadregényes tája bőséggel kínálta a lehetőséget... az egymást követő akadók mind-mind potenciális csukatanyaként meredtek vissza ránk. Fél óra próbálkozás sem telt még el, mikor Jani jelezte, hogy szép csukát fogott egy vízbe dőlt fa ágai mellől. Faroktőig 53 cm-t mért barátunk, de sajnos jó minőségű képet nem sikerült róla készítenie mielőtt szabadjára engedte.

enutam01.jpgA holtág csodás tája az első pillanatban rabul ejtett

enutam02.jpgTamás többnyire saját fejlesztésű wobblereit tesztelgette

Ami ez után következett, azt szavakkal sem könnyű leírni. Tamás három pluszos csukát akasztott a kétrészes „Mink”-kel, de közösen sikerült elbénáznunk, így sajnos, idő előtt távozott. Ezután a holtág egy másik szegletében újabb hármas forma csuka mart rá a „Mink”-re de ő sem akadt jól. A kutya fáját :oP Újabb pár méter csorgás, újabb akasztás... ez nagyobb az eddigieknél is, de megint távozik egy ütem után! Egymás után akasztja Tamás a böhöm csukákat, de nem jön ki egy sem! Mindenütt rablás-rablást követ, én meg csak ott állok magamban, az én műcsalimra nincs érdeklődő, csak Tamás wobblere kell nekik. A nagy csukák egyszerre mozdultak ki a mederből zabálni… ez olyan pillanat, amit igen ritkán sikerül elcsípni. Tudtuk, a parádé nem tart sokáig, csak idő kérdése és csónakba emelünk végre egy jobb halat.

enutam03.jpgA part mentén haladva minden vízbe dőlt bokor...

enutam04.jpg... és fatuskó potenciális csukatanyának számít

Nos, Tamás ezt meg is tette végül. Minden eddiginél nagyobb kroki marta el a „Blázy Mink”-et. Rögtön indítottam a kamerát, a bot görbült, a zsinór feszült és ezúttal a halat is sikerült megmeríteni. :o) Hatalmas vadvízi csuka nézett farkasszemet velünk a csónak aljában. A kapkodásban a hosszát nem is mértük, csak a súlyát, nagyjából hat kilónál állt meg a mérleg nyelve. A Dunán egy ekkora csuka hatalmas zsákmánynak számít. Tamás óvatosan visszahelyezte a vízbe halát, míg én közben vettem kamerámmal az akciót. Miután elúszott a termetes csuka, egymás tenyerébe csaptunk, hiszen a babona szerint nem jön a következő hal, ha ez nem történik meg. :o) Ezúton is gratulálok Tamás barátomnak a nem mindennapi fogáshoz és mesterien megalkotott wobbleréhez, mely a mai napon nem gyengén tarolt. :o)

enutam05.jpgCsónakban a nem mindennapi zsákmány

enutam00.jpgEgy ilyen dunai csukában sokszor évek munkája lakozik

enutam07.jpgA nap legfogósabb wobblere a két részes Blázy Mink

Sajnos, gyorsan elmúlt a varázs... a nagy csukák lassan visszahúzódtak a mederbe és helyüket a kisebb fajtársak vették át. Nos, közülük már én is találtam horogvégre valót, ám ők nem azok a prédák, amikre titkon vágyok. Természetesen Tamás csodawobblerét ők is bőszen támadták. Azóta, mondanom sem kell, már rendeltem magamnak egy pár „Mink”-et. Nem hiányozhatnak a csukás dobozomból. Mikor a víz elnémult, kis pihenőt tartottunk. Megkerestük Janit és megosztottuk egymással tapasztalatainkat. Álmaimban sem gondoltam volna, hogy ilyen csukaparádéba nyúlunk bele ezen a borús áprilisi napon. Egyrészt hatalmas élmény nyújtottak az események, másrészt megerősítette bennem az „áprilisi nagy zabálás” jelenségét, amit már tapasztaltunk párszor dunai holtágakon tavasztájt és korábban írtam is róla a blogomon.

enutam08.jpgKisebb csuka Husky Jerkre...

enutam09.jpg... még kisebb csuka Minkre...

enutam10.jpg... és egy kíváncsi kacsa :o)

A fényváltás előtti időszakban még egyszer nekiveselkedtünk a már többször végigdobált pályáknak. Titkon reméltem, hogy nekem is sikerül még egy szép halat akasztanom és láss csodát egyszer csak egy elemi erejű ütés szaladt végig pálcámon. Beletartottam az akcióba, mire egy hatalmas balin vetett szaltót az előttem elterülő víz fölött. Hát, nem őrá vágytam, de ha már a 12 cm-es jerk wobbler kellett neki, nincs mit tenni. Kiélveztem a fárasztás minden pillanatát, majd megmerítettük zsákmányomat. Hatalmas bulldog testalkatú őnt tartottam kezeimben, súlyát nagyjából kettőfélre taksáltuk. Óvatosan visszahelyeztem a vízbe a tilalmas halat, hogy egy nagy farokcsapással kereket oldjon. Hát a jó csuka mára nekem ugyan nem jött össze, de így is hatalmas élményekkel ajándékozott meg minket ez a szép nap. :o)

enutam11.jpgA nap meglepetéshala egy termetes balin lebegő wobblerre

enutam12.jpgIdei első balinom a jobbik fajtából való volt

Elégedetten kötöttünk ki csónakunkkal a kikötőben. Lám, a dunai csukázás útja betlikkel és kudarcokkal van kikövezve, ám ha az ember kellően kitartó előbb-utóbb belefut, úgy nevetett piros betűs napokba, mikor bőségesen megjutalmazza az öreg folyó a hűséges horgászt. Sokáig a történtek hatása alatt álltunk Tamással. Hazáig beszélgettünk attól, hogy vajon mi lehet az a plusz, amit a „Mink” tudott, a többi wobbler pedig nem. Barátom rengeteg csukát és balint fogott korábban ezzel a műcsalival. Ígérem nektek, ha sikerül megfejteni a titkot, biztosan beszámolok majd róla. :o) Következő írásomban azonban, a csukákat már feledve, a májusi süllők és balinok nyomába szegődünk és elmesélem nektek mi mindennel kedveskedett nekünk a Duna a tilalom utáni napokban. :o)

enutam13.jpgCsodás napot zártunk ezen a gyönyörű Duna-ágon. Ősszel újra találkozunk ;o)

 És tekintsétek meg a hatalmas csuka fárasztásáról készült videót:

A bejegyzés trackback címe:

https://pecazas.blog.hu/api/trackback/id/tr128761202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sz György 2016.06.01. 19:27:41

Tamás! Gratulálok a Szép balinhoz,bizony nem semmi egy ilyen darab becserkészése!Gratulálok a Barátodnak is a szép Csukához! Ez a kroki már matuzsálem szinte..A Csuka én azt vettem észre nem mindig kapja el a fémes színű vasat vagy jelen esetben voblert.
Nagyon sokszor a Réz szin illetve a sötétebb tónusok jönnek be nekik..és igen szeretik a testesebb darabokat még a kicsik is.A balin viszont kifejezetten kedveli a karcsú és könnyű kishalra igen hasonlító akár pikkely mintás Voblereket is.Én mindkét Halat Tartanám büszkén kamera elé:) Szégyenkezni eszetekbe sem jusson!Várom a Következő Blog írásod Süllők és Balinok-ról!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2016.06.01. 20:25:06

@Sz György: Szia Gyuri!

Hát az igazság az, hogy jobban örültem volna egy hasonló méretű csukának, de azért persze minden fogás öröm. :o) Igen zavaros vízben, vagy hajnalban, alkonyatkor szívesebben használok ezüstös vasat, esetleg borús időben. Csillogó napsütésben pedig jöhet az arany, vagy az ezüst. Néha drasztikus a különbség kapásszámot illetőleg. Nagyon fontos a ritmusváltás is. Sokszor az mozdítja ki béketűréséből a krokikat. Balinnál szerintem nagyon fontos a megfelelő vízréteg és tempó eltalálása. Ha ez megvan, utána lehet játszania színekkel, típusokkal. :o) Három hét és jelentkezek a következő sztorival ;o)
Üdv.

Tom

Riderspinblade 2016.06.02. 07:56:05

Bogyó bácsi ez egy igen jó peca volt.
Nehéz volt lépést tartani partról, de össze jött.
Igaz egy halat sikerűt be cserkelnem, de már elégedett vagyok vele.
Blázy Tamás egy hihetetlenül nagy wobbler készítő, igazi fegyver az a tudás amit magának tudhat. A Mink nevezetű csaliját sokan csak csoda csalinak becézik.(nem véletlen)
Próbáltam a Gull névre hallgató csaliját is olyan helyen ahol már a horgászok kijelentették hogy nincs süllő....
Majdnem minden este fogtam 2-3 süllőt. ;)

Halfdane 2016.06.02. 08:46:11

Szia Tamás! Gratulálok a halakhoz mindkettőtöknek. Emlékszem erre a napra, én is éppen csukázni voltam egy tavon, ahol kapás nélkül úsztam meg a kalandot. Érdekes, hogy ti egy sokkal rapszodikusabb vízen igen komoly fogásokat könyvelhettetek el. Ez a szép a horgászatban, hogy nincsenek tuti receptek, biztos fogások, mindig ki kell matekozni, hogy mi működhet... hogy aztán semmi se jöjjön be...;) Minden esetre a Mink fogóssága sem lehet véletlen, hallottam, hogy más vizeken is jól teljesít. Ti pedig megcsíptétek azt a momentumot, ami minden horgász szívét megdobogtatja.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2016.06.02. 09:00:23

@Riderspinblade: Szia Jani!

Igen, jó nap volt az biztos. Gratula ezúton is a csukádhoz. ;o) Tamás wobblereivel már jó ideje fogom a halakat. Nekem a MOLE típussal vannak jó tapasztalataim. Többször szerepelt itt a blogon is. Főleg harcsákat és balinokat fogtam vele. Ez a jövőben is így lesz, próbálom majd tesztelgetni, bemutatni őket. Nemsokára kapok majd további modelleket, újdonságokat, reméljük azok is fel lesznek avatva. Sőt van oylan típus wobbler, amit együtt dolgozunk ki. Illetve Tamással lesznek közös pecáink a közeljövőben. Kis szerencsével történet is lesz belőlük. :o)
Üdv.

Tom

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2016.06.02. 09:08:32

@Halfdane: Szia András!

Köszönjük. A kulcs momentum itt, úgy gondolom az érkező pezsdülés volt, illetve a kishalak holtágba nyomulása. Jobban oda kell figyelni az árhullámok érkezésére csukázáskor is. Persze, igen nehéz elcsípni a ritmust. Ezt követően voltunk még kint párszor és csak egy-egy kisebb csukát sikerült fogni. Ennyire számít vadvízen a körülmények együttállása. Ez a peca azért is volt emlékezetes, mert egy hosszú, sanyarú időszakot zárt le. Szerencsére azóta már folyamatosan jönnek az eredmények. Az utóbbi időben, szinte minden peca ad fogásokat és egy-két egyéni rekord is megdőlt a Dunán. A mink-el kapcsoltban meg azt tudom mondani, hogy hamarosan kapni fogok ugyanolyat mint Tamásé, illetve egyel nagyobb méretűt is készít belőle. Meglátjuk hogyan muzsikál majd az én kezemben. :o)
Üdv.

Tom

Halfdane 2016.06.02. 10:22:52

Bizony, ahogy egyre szerzem a tapasztalatot, egyre jobban izgat az, hogy milyen körülmények együttállása ad halat. Az igazán tapasztalt horgászok persze csak egy szabályt ismernek: hogy nincs szabály. De azért abban hiszek, hogy vannak bizonyos esélynövelő, vagy csökkentő körülmények. Tavaly pl. jól látszott, hogy a tiszta víz-telihold kombó nem igazán jó harcsára. Persze ez logikus önmagában is, de mégis gyakorlati tapasztalattá érett a sejtés. Ugyanakkor nemrég olvastam valamelyik harcsás csoportban, hogy stupekos horgászok tiszta víznél teliholdkor csak úgy rámolták ki a harcsákat felszínre tett kishallal. Ki tudja, mi lehetett a titok... borzasztóan érdekel. A megfejtés kulcs, hogy menni, menni, menni kell....;)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2016.06.02. 10:31:57

@Halfdane: András! A vadvízi pergetés egyet jelent a változó körülményekhez való folyamos alkalmazkodással. Különösen folyóvízen igaz ez. Nyilván vannak esélyt növelő és esélyt csökkentő tényezők, amik mentén lehet haladni, illetve nagyon fontosak ezen a téren a tapasztalatok. Amit külön kiemelnék még az a megérzések jelentősége. Én nagyon sokszor megérzések alapján hozok döntést, ami működik. Ezt persze nem tudom megmagyarázni. Ugyanakkor viszont azt gondolom, hogy nem lehet annyira kiszámítani a körülményeket, hogy mindig biztosra menjünk. Számomra ez a "mikor, hova, hogyan, mit" sakkjáték a legizgalmasabb része a horgászatnak. Ha pedig fogunk halat, az azt jelenti, hogy az elgondolásunk működött és ez tök jó :o)

Halfdane 2016.06.02. 11:34:19

Jó hogy ezt említed. Mostanában egyre többször konstatálom, hogy hallgatnom kell a megérzésekre. Nem csak a pecában, másban is. A múltkori sokhalas pecánknál is ez volt az érzésem: kiszálltam a kocsiból és azonnal éreztem, hogy most valami más, valami van a levegőben. Nem igazán tudatosult a gondolat, csak valami halkan súgta. És utólag értelmet nyert a dolog, mert lám, több jó hal is jött. Annyira el vagyunk szakadva a természettől, hogy ezek a hangok már igen halkan szólnak, de mag kell tanulnunk figyelni rájuk!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2016.06.02. 12:02:08

@Halfdane: Igen, ez egy kiváló példa volt rá. Nekem nagyon sokszor van ilyen és általában nem csalnak a megérzések. Ezt mondtam neked korábban is. Néha jó, ha az ember kiüríti a fejét, eldobja a túl sok, félrevezető információt és a megérzéseire hallgat. :o)

Halfdane 2016.06.02. 12:09:29

@Bogyo_bacsi: Vagyis rád! Igenis mester! :D

Halfdane 2016.06.02. 13:05:25

Csak ugratlak MESTER ;)

Roland Nagy 2016.06.06. 16:13:36

Szép volt fiúk!Jól kiTamáskodtátok hol és mit esznek a halak :D
Nagyon szép ez a hely én is szeretem,igaz több volt betli mint halfogás de akkor is ;)
Roland

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2016.06.06. 16:16:25

@Roland Nagy: Szia Roli!

Köszönjük. :o) Igen, nagyon rapszodikus a hely. Volt itt már 4-5pecám, de többnyire semmis em jött vagy kisebb csukák csak. Viszont, mint látszik, érdemes kitartani. :o) Amúgy tényleg gyönyörű hely, talán az egyik legszebb holtágunk... :o)
Üdv.

Tom

Roland Nagy 2016.06.06. 16:20:47

@Bogyo_bacsi: Áruld el ki a wobblerek ura? :D
Amúgy gondoltam rátok hogy ilyen időben mit fogtok? :D
rossz idő volt nagyon.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2016.06.06. 16:22:08

@Roland Nagy: Hát kockázatos volt elindulni az biztos. Aki viszont nem játszik, az nem is nyer ;o)
Nem tetszik a cím? :oD

Zsuzsanna2016 2016.06.23. 15:23:01

Tisztelt Tagság!

Segítségre lenne szükségem.

Antik horgászbotot keresek Tihany felirattal.

Köszönöm!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2016.06.23. 22:43:26

@Zsuzsanna2016: Kedves Zsuzsanna!

Sajnos, nem tudok segíteni. :o(

Tamás
süti beállítások módosítása