Márnák hava

2013. január 09. - Bogyo_bacsi

Szeptember első hétvégéjét még rászántam, egy egész éjszakát átívelő márna horgászatra a Dunán. Barátaimmal ismét egy sóderos partszakaszt választottunk, de ezúttal egy lapos részen vertünk tanyát, ahol a folyó a parttól harminc-negyven méterre is alig éri el a mellmagasságot és a húzós sodrás helyett lassan hömpölyög csupán a víz. Biztosak voltunk benne, hogy a folyami halak az éjszaka folyamán kiólálkodnak a sekélyebb részekre és szinte a part alatt, termetes márnákat és változatos keszegnépet találunk majd. Az idei márna szezon igazán szép halakkal ajándékozott meg idáig. Így bíztam benne, hogy a mai éjszakán sem maradnak érintetlenül mederfenéken pihenő horgaink és sikerül majd újra megbirkózni néhány igazán szép folyami harcossal.

marnak_hava01.jpgHarcos márna alatt hajlik karikába horgászbotom

marnak_hava02.jpgElső halunk a lemenő nap utolsó sugaraiban érkezett

Miután egymástól kőhajításnyira helyezkedtünk el a kavicsos parton, bevetettük szerelékeinket a sodorvonal mögé. Az alkonyat előtti órákban a márnákat a húzós vízben sejtettem, de biztos voltam benne, hogy az éjszakai órák beálltával szerelékeimet kijjebb kell majd elhelyeznem. Sejtésem igaznak bizonyult, hiszen nem telt el sok idő, máris valami vadul rázta meg „feeder” botom spiccét. Ütöttem és horgom jól akadt. Kezdetét vette a harc a nap első halával. Rövid huzavona után egy füstszürke hátú márnát ragadhattam tarkón a partszélben. Nem volt egy óriási példány, a mérleg nyelve csupán kiló nyolcvannál tért ki, de akadnak azért időszakok, mikor a Dunán egy ilyen fogásért is összetennénk a két tenyerünket.

marnak_hava03.jpgElső márnám súlya 1,8 kg. Nem is rossz kezdés...

marnak_hava04.jpgTermészetesen visszakerült az őt megillető helyre

A sötétség beálltával végre beindultak a kapások. Itt is, ott is gyönyörű bagoly és karika keszegek kerültek partra időnként. Testtömegük általában bőven meghaladta a fél kilót. A Dunán persze más értelmet nyer az a szó, hogy keszeghorgászat. Itt bármikor belefuthat az ember akár két-három kilós, lapát dévérekbe is. Sajnos, idén ez az élmény nem adatott meg nekem, de azért bőven kárpótolt az öreg folyó szebbnél szebb fogásokkal. Biztos voltam benne, hogy ez a kiló nyolcvanas márna is csupán előfutára volt az előttünk álló éjszakának.

marnak_hava05.jpgKözeleg a nagy márnák ideje

marnak_hava06.jpgBuli van a parton, a szabad strandon :oD

Ahogy beléptünk a késő éjszakába, újabb jelentkező akadt egyik barátom horgán. Sokáig váratott magára, mígnem megmutatta magát a gyönyörű jószág. Egy igen szép márna verte szét előttünk a víz felszínét. A parttól csupán tizenöt méterre vette föl a nyüvekkel csalizott, apró horgot. Nem kis ramazúrit csapott, mire végre sikerült szákba terelni a 3,2 kilós megvadult óriást. Mindnyájunkat felvillanyozott a nem mindennapi fogás. Bármelyikünknek benne volt a nagy hal a pakliban, ebben a hűvös, kora őszi éjszakában. Ám, ahogy telt múlt az idő, a kapások ritkultak, majd megálltak. Szalonnasütéssel, sörözéssel, beszélgetéssel ütöttük el az időt, míg lassan erőt vett rajtunk a fáradtság. Végül pokrócokba burkolóztunk és lassan elszenderültünk.

marnak_hava07.jpgEz a márna bizony már megér egy misét...

marnak_hava08.jpg3,2 kilóig húzta el a mérleg nyelvét

marnak_hava09.jpgA hűvös éjszakában mindig jól esik egy kis sült kolbász és szalonna

Hírtelen arra riadtam, hogy egyik botunk csalijával valami eszeveszett tempóban száguldozik, az orsó pedig visítva adagolja a távozó zsinórt. Nem az én pálcám volt ugyan a nyertes, de mivel a parton senki nem reagált az eseményekre, magamhoz ragadtam a kezdeményezést. Bevágtam és rögtön éreztem a hal súlyán, ez már nem a kétkilós kategóriából való lesz. Mivel előttem sima, sóderos aljzat terült el, lazára állítottam a féket orsómon, majd nagy élvezettel fárasztottam ki a megakasztott folyóvízi harcost. Hatalmas rántásokkal, megiramodásokkal próbált megszabadulni zsákmányom koloncától, de én végig kézben tartottam a dolgokat.

marnak_hava10.jpgMárna portré

marnak_hava11.jpgVégül én is megfogtam a magam  nagy halát

Negyed órás küzdelem után végül megmutatta magát szabadságáért küzdő márnám. Szép hosszú, vaskos testét veszettül forgatta fejlámpánk fényében, de végül nem kerülhette el sorsát. Mikor először gyengeséget mutatott, kivezettem a sekély vízbe, majd grabancon ragadtam őkelmét. Adrenalintól remegő lábakkal mérlegeltük a gyönyörű halat. Elődjéhez hasonlóan szintén 3,2 kilónál tért ki a mérleg nyelve. Ez a hal 63 centijével, életem második legnagyobb kifogott dunai márnája lett. Miután visszaengedtük a nem mindennapi zsákmányt, koccintottunk egyet a sikerre.

marnak_hava12.jpgEz a gyönyörű példány életem második legnagyobb kifogott márnája

marnak_hava13.jpgNem is volt kérdéses, visszanyeri e szabadságát

Természetesen, az események után nem tudtam már visszafeküdni, de nem is volt értelme, hiszen a hajnalt megelőző órákban egymást érték a spiccrázós kapások. Többnyire termetes bagoly és karika keszegek fickándoztak a zsinór végén, de igazi meglepetésként ismét elesett egy kölyök harcsa az öreg Dunán. Nem volt igazán nagy példány, talán 35-40 centis, de mint múltkor is írtam mindig nagy öröm harcsát fogni folyóvízen. Mivel idén több példány is elesett fenéken, előfordulhat, hogy a jövő évben célzottan is próbát teszek rájuk a környéken.

marnak_hava14.jpgEgy igen szép bagoly keszeg a sok közül

marnak_hava15.jpgIsmét tiszteletét tette egy kölyökharcsa köreinkben

marnak_hava16.jpgIdén ő már a második harcsám márnázás közben

marnak_hava17.jpgA karika keszegek mérete sem lebecsülendő errefelé

A következő jelentkező ismét barátom horgán akadt meg. Ez már egy kisebb, valamivel két kiló alatti példány volt, jelezvén, az igazi nagyok már odébb tették székhelyüket. Ahogy közeledett a hajnal, a folyami halak lassan eltűntek a sekély, lassú szakaszból és visszahúzódtak a mederbe. Botjainkat újra csaliztuk, majd egyre beljebb dobáltunk, keresvén a megfelelő távolságot, ahol még márnákra akadhatunk. A nap lassan előbukott, narancsszínre festve a Duna tükrét. Csodás pillanat megtapasztalni a pirkadatot az öreg folyó hátán. Ezt csak azok élhetik át, akik nem restek hajnalban kelni, vagy átvirrasztani az éjszakát egy ilyen élményért.

marnak_hava18.jpgA horog biztosan ült a vastag húsos szájban

marnak_hava19.jpgKiló kilencvenes gyönyörű folyami torpedó

A nap első sugarai még egy kapással megajándékoztak, ami egy két kilós márnában öltött testet. Tudtam, ebben az évben ez volt az utolsó folyóvízi harcos, akivel összemértem az erőmet, hiszen a közelgő őszelőt már a csukák hajkurászására fogom rászánni. Hihetetlen élményekkel gazdagodva csomagoltam össze felszerelésemet és vettem irányba a közeli vasútállomást. Remélem, az elkövetkező évben is ilyen gyönyörű fogásokkal ajándékoz majd meg az öreg Duna.

marnak_hava20.jpgA hajnal újabb gyönyörű fogással ajándékozott meg minket

marnak_hava21.jpgA szezon utolsó márnája lett végül ez a két kilós hibátlan jószág

marnak_hava22.jpgEgy tökéletes pillanat...

A bejegyzés trackback címe:

https://pecazas.blog.hu/api/trackback/id/tr654927792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Clogfly 2013.01.09. 09:26:38

Erre csak annyit tudok mondani: ááááááá! :D
Micsoda halak, micsoda képek!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.01.09. 09:41:36

@Clogfly: Szia!

Hát igen, ez volt a szezonzáró márnázás. Talán az év egyik legemlékezetesebb horgászata. Gondolom ezek után nem kérdéses, hogy jössz e hozzánk, ugye? :oD
A baj csak az, hogy augusztusig kell majd várni, mert ugye az a márnák hava. Neked a Dráván mekkora volt idáig a legnagyobb márnád?
Üdv.

Tom

esox_hu 2013.01.09. 09:46:13

Remek írás, szuper fotók, gyönyörű halak. Gratula Tamás!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.01.09. 09:49:12

@esox_hu: Szia Tibi!

Nagyon köszönöm. Ha ez a történet tetszett, akkor majd kövesd nyomon a blogomat az elkövetkezendő hónapokban is, mert egy nagyon erős csukás sorozatot fogok publikálni... ;o)
Az neked tetszeni fog, tudom a csuka a kedvenc halad! :o)
Üdv.

Tom

egyatlagoshorgasz · http://egyatlaghorgaszkalandjai.wordpress.com/ 2013.01.09. 14:18:37

Egyszóval: Brutális.
Gyönyörű márnák. Kissé olyan, mintha Angliában horgásztatok volna, ugyanis ott szoktak ekkora márnákat elejteni.

Azt hiszem kell a tökéletes pillanat (idő) a márnahorgászathoz, épp úgy, mint az utolsó fénykép készítéséhez is. Nektek mindez sikerült. Grat. Jó írás lett.

Várom a csukás cikkeidet.

Ádám

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.01.09. 14:55:06

@egyatlagoshorgasz: Szia Ádám!

Nagyon szépen köszönöm. Én úgy gondolom, hogy a Dunában is vannak legalább ekkora példányok. Szűk baráti körömben 2-en is fogtak ebben a szezonban 4 kiló fölötti márnát. Persze azért egy 3+ os sem piskóta. Látod, ahogy az első képen már egy két kiló alatti jószág is karikába hajtja a heavy feedert? Még a testemmel is beledőlök... :oD
Amúgy az idei márnafogásoknál olyan 2 kiló körüli volt az átlag. 2 kisebb példány jött és két 3 kiló fölötti. Azért ez nem rossz eredmény. Kíváncsi leszek a jövő évre...
Üdv.

Tom

Clogfly 2013.01.09. 15:08:55

@Bogyo_bacsi: Eddig sem volt kérdés, hogy megyek :D
2012-ben kezdtem el a Dráván horgászni, csak legyeztem meg pergettem, békéshalas peca nem volt. Előtte kizárólag állóvízen horgásztam gyerekkorom óta, úgyhogy nagy márnafogásokkal nem büszkélkedhetek.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.01.09. 15:24:40

@Clogfly: Szia!

Reméljük, hogy szerencsénk lesz majd és az itteni tapasztalatok a Dráván is hozzásegítenek majd téged néhány szép márnához. Szerintem a módszer nem lehet olyan nagyon különböző a két vízen.
Mondjuk én etetni nem etetek, de ha az etetőkosárba ragasztott csontit tömsz, akkor az nagyban növeli az esélyeidet. Én attól eléggé undorodom... :oD
Amúgy a Fish & Hunting magazinban olvastam, hogy a szakíró a Dráván is igen szép márnákat fogott... 3+ ososkat!!! :o)
Üdv.

Tom

Szigetközi Pecás · http://szigetkozpeca.blogspot.com 2013.01.09. 16:47:17

Micsoda márnák! Minden tiszteletem a tiéd, ekkora márnákat már rég nem láttam, pedig a Szigetközben is lehet fogni, csak az esti éjszakai horgászat nekem nem a legjobb időpont :-) Nappal, kajakból meg még nem tudtam márnát fogni :-D

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.01.09. 16:53:07

@Szigetközi Csónakos Pecás: Szia Ervin!

Nagyon szépen köszönöm a megtisztelő szavakat.
Tapasztalataim szerint a márnák nappal bent vannak a sodorvonal mögött. Nem lehetetlen megfogni őket, csak a fent ismertetett végszerelékkel. Az éjszaka beálltával kilopakodnak egészen partközelbe, aztán hajnalban ismét bent lehet őket fogni. A technika, hogy a két botommal mindig más távolságban horgászom, így próbálva eltalálni a távolságot. A hajnali órák is nagyon eredményesek. Ha megnézed a cikket a legnagyobbat egy órával napkelte előtt fogtam. Augusztusban, szeptemberben etetni sem kell rájuk. Egy kis helyismeret elég. Próbáld majd ki, szerintem megéri! ;o)
Üdv.

Tom

VGabesz 2013.01.09. 17:32:51

Szia Tomi!

Tényleg gyönyörűek a halak! Ez már azért a hideg éjszakák ideje volt, elismerésem a kitartásért, mondjuk ilyen fogásokért megéri! Gratulálok! :)

Üdv.
Gabesz

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.01.09. 17:41:50

@VGabesz: Szia Gabesz!

Köszi. Hát ez még szeptember első hétvégéje volt. Az igazi hideg éjszakák most jönnek majd, ha kimegyünk menyhalazni, majd meglátod! ;o)
Üdv.

Tom

VGabesz 2013.01.09. 18:41:35

@Bogyo_bacsi: Már készülök fejben! :)

Azért gondolom itt sem volt melegetek. Mondjuk nagyon csábítóan hat az a kép a kolbász-szalonna kombinációról a tűz felett! :) Milyen végszereléked volt itt?

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.01.09. 18:53:43

@VGabesz: Szia Gabesz!

Hát, nem izzadtunk, az biztos. :o)
Majd menyhalazáskor sütünk szalonnát kolbászt. Ez is hozzátartozik, mint a forralt bor... ;o)
A végszerelékem a dunai nagy hurkos szerelék volt. Ez azt jelenti, hogy kötsz egy nagy véghurkot és elvágod 1/2 harmad részben. A rövidebbik részre egy 80 grammos tányérólmot kötök, a másikba egy 8-as márnázó horgot.
Én még annyit trükközök, hogy a horog előkét nem a főzsinórból, hanem 0,28-as fluorocarbon zsinórból kötöm. Azzal jóval több a kapás, mert nem látszik a vízben.
Érthető voltam? :oD
Üdv.

Tom

VGabesz 2013.01.09. 20:20:13

@Bogyo_bacsi: Szia Tomi!

Abszolút érthető volt :) köszönöm a választ! :)
Majd leegyeztetjük ezt a menyhalas pecát!

Üdv.
Gabesz

Kapásjelző 2013.01.09. 21:55:07

Nem akármilyen horgászatban volt részetek! Igazán nagy méretű márnákat tudtatok elcsípni! Gyönyörű az ottani Duna! Felénk már csak finom sóder van, vagy terméskövek. kavicsok már az alsó szakaszon nincsenek, vagy csak elszórva

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.01.09. 22:00:43

@VGabesz: Gabesz! Már megy lefelé frankón a Duna. Jövő hétvégére váltsátok ki az engedélyt! ;o)

@Kapásjelző: Szia Laci! Igyekszünk, igyekszünk. Ezzel amúgy nem értek egyet. Annyi rugany, mint felétek, sehol máshol nincs talán a Dunán itthon. Vannak hidak és befolyó torkolat is. Kikötött hajók. Mi kell még? :oD

Üdv.

Tom

Halfdane 2013.01.09. 22:32:18

Szia Tomi! A pergetés az igazi, de a képeid hangulatát átélve kifejezetten kedvet kaptam egy jó kis bulizós pecára, legyen a célhal akár márna, akár ponty, vagy más. Jövőre lehet hogy én is több időt áldozok ilyenre, persze ha a család engedi.

Gratulálok, a szokásos magas minőség, hangulat, remek képek!

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.01.09. 22:44:34

@Halfdane: Szia András!

Nálam is a pergetés a fő csapásirány, de szeretem a változatosságot. Néha jól esik egy-egy pontyozás, márnázás, menyhalazás. Mindegyiknek más hangulata van. Ha csak egy módszerrel horgásznék, nagyon gyorsan belefásulnék...
A jövő évet erre az évre értetted, ha nem tévedek... :o)

Köszönöm.
Amúgy felhívom a figyelmeteket rá, hogy egy 1,8 as márna is hogy karikába hajlítja a heavy feedert az első képen. Iszonyat erős halak. Teljes testemmel bele kellet dőlnöm a fárasztásba. Iszonyat nagy élmény...
Üdv.

Tom

Halfdane 2013.01.09. 23:45:46

Jövő szezon, idei év. Ha újra lehet horgászni idén azon a bizonyos pontyos tavon, akkor egy 48 órás bulihorgászatot összeüthetnénk a nyáron. kolbászsütés, sörözés, halfogás...:)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.01.10. 10:16:57

@Halfdane: András!

Ha megnyílik a tó, megpróbálom elintézni, hogy menjünk. Pontozás keményebb dió, mert sok cucc kell hozzá és nekem nincs kocsim. Egy kis oldaltatyót és egy botot még tudok vonaton szállítani, de egy komplett bojlis felszereléssel ez nem járható út. Egyeztetnem kell faterra is... rajta leszek.
Üdv.

Tom

Halfdane 2013.01.11. 14:27:09

@Bogyo_bacsi: Van kölcsönbe néhány sárgavégű teleszkópos botom, csipeszed meg neked is van...:) Megoldjuk! Féderrel is minden megoldható, az meg van itt Pesten, nem? De majd úgyis megdumáljuk....

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.01.11. 14:52:57

@Halfdane: Andris!

Ha már rászánom magam egy 48 órás pontyozásra, akkor nem csak ilyen tessék-lássék módon jelennék meg a vízparton, hanem jól átgondolt stratégiával és a teljes pontyozó felszerelésemmel. Majd keresek egy esetleges horgászpartnert, aki tudna segíteni a cuccom fuvarozásában. Ha aktuális lesz, akkor egyeztetünk majd róla, oks? :o)
Üdv.

Tom

Riderspinblade 2013.01.14. 11:57:14

Grat Tomi igazán jó kis peca lehetett :) kiváncsi leszek a tavaszi márnázás mit tartogat majd. Sok sok gyönyörű pecát kivánok :)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.01.14. 18:46:32

@Riderspinblade: Szia Jani!

Az az igazság, hogy nem lesz tavaszi márnázás. Az augusztus és a szeptember eleje a márnáké, de a tavaszi horgászatokra mást tervezek majd... ;o)
Üdv.

Tom

csaba801 2013.01.19. 19:29:08

Szia,
Pergető botod felől szeretnék érdeklődni.Volt nekem egy DAIWA Exceler Spinning 2,40m 15-50g botom.Csak egy pecázás alkalmával ketté tört.most garanciában másikat kell vegyek helyette.De csak DAIWA Exceler Jigger Spinning 2,40m 5-25g tudnak adni helyette.Ha daiwat veszek.Tetszett nekem a daiwa bot.Neked ilyen van ha jól tudom.Mi a véleményed róla? Én úgy tudom hogy kb egyformák,mert a spinning elég lágy bot.
Üdv Csaba

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.01.20. 10:11:12

@csaba801: Szia Csaba!

Hogyan tört ketté a botod?
A jigger bot teljesen más akcióval rendelkezik, mint a spinning. Jóval gerincesebb, és egyáltalán nem mondanám lágy botnak. Én egy éve vettem kifejezetten fekete sügért pergetés célzatából és kb őszig igen intenzíven használtam. Fogtam vele 3 balint, 6 süllőt, 3 csukát, köztük egy 6,5 kilósat, egy dunai kövest és kb 30 fekete sügért. Ráadásként pedig egy 8 kilós lénai tokot. Elment róla egy szép süllőm és egy balinom és kb tucatnyi fekete sügér. Csali vezetéskor és bevágáskor gerincesen viselkedik, de ha hal van a horgon fellágyul és csuklóból dolgozik.
Összegzésül azt tudom mondani, hogy számos módszerre igen bevált. Kisebb plasztik csalikkal állóvízen, vagy gyenge sodrásban süllőre, kősüllőre, fekete sügér horgászatra tökéletesen alkalmas. Drop shotra, vagy kisebb villantókkal, popperekkel való horgászatra is teljesen jó. Dunai süllőzéshez is használtam és bár akasztottam vele jó párat, főleg kisebbeket, mégis erre nem találtam elég erősnek, ezért vettem karácsony előtt egy Daiwa Infinity Q Jiggert. Ráadásul kövezésen rövidnek is bizonyult. Csukát nem veszítettem vele, de csukázásra alapból alkalmatlan számomra, mivel akkora műcsalikat használok jórészt, amik jelentősen meghaladják a bot dobósúlyát.
Ha van még kérdésed, nyugodtan tedd fel!
Üdv.

Tom

Pesze Balázs 2013.02.01. 14:59:33

Hát igen ...ezekért a folyó vízi torpedókért , én is hajlandó vagyok néha letenni a pergető botot :-)
Nagyon jó élménybeszámolót írtál , átjön az éjszakai vízpart varázsa , az élményeken keresztül. A fogásokhoz , és a fotók minőségéhez külön gratulálok !

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.02.01. 15:15:47

@Pesze Balázs: Kedves Balázs!

Üdvözöllek a blogomon. Örülök, hogy a pergetés mellett a márnázás is a kedvenceid közé tartozik, hiszem míg az előbbi elég divatos horgászmódszer, az utóbbi viszonylag kevés figyelmet kapm mostanság. Bizonyára nincs benne pénz, de nem is bánom... Nem szükséges, hogy a márnák is olyan űldözött hallá váljanak, mint a sügér, vagy a domlykó lett az utóbbi években.
Irr a blogomon főleg pergetős és márnázós, időnként pontyozós cikkeket olvashatsz majd. Igyekszem ezt mindig a tőlem telhető legjobb minőségben átadni.
Remélem rendszeresen olvashatom majd hozzászólásaidat az írásaim alatt... ;o)
Üdv.

Tom

Pesze Balázs 2013.02.01. 15:27:44

@Bogyo_bacsi:
Helló Tom !
Az tuti , hogy rendszeresen , kocsányon lógó szemekkel fogom bámulni a blogodat ... nagyon jó a tartalom ,a fotókróél nem is beszélve !
Nyilván fogunk eszmét is cserélni , mert én a másik véglet vagyok , ami a szerelékeket illeti !
Én egy Maver 4,50m 10-30 g dobósúlyú telemtch bottal úsztatok a marcikra . Sport a javából ezzel a "vékonyka" bottal megfékezni akár egy méretes márnát is. Orsónak egy 2500 Stardic -ot használok , de szeretnék , egy harcifékes Simit beszerezni inkább , az talán jobban illene a képbe :-)
Érdekesnek találom , az általad vélt legjobb időszaknakl nevezett augusztus- szeptember hónapokat.
Mondjuk ,én eddig csak 3 szezont úsztattam márnára , de szerintem a tilalom előtti időszak a legjobb !
Szívesen olvasom a pergetős beszámolóidat is , hiszen az esetek 99% ban , én is pergetek , UL pergetek .
Legjobbakat !

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2013.02.01. 15:42:47

@Pesze Balázs: Igazán köszönöm. :o)
Valahogy az én életemből kimaradtak az úszós módszerek. Természetesen gyerekkoromban én is sokat úszóztam, de mostanában nem foglalkoztam a témával. A bajom az érzékeny szerelékkel az, hogy amikor lefinomítottam a cájgot, mindig megtéptek a nagyobb márnák, mint bizonyára már veled is előfordúlt többször. A 0,28-as zsinórral ez már nem fordult elő... szeretek minden halat kivenni. ;o)
Én szezonális jelleggel horgászok. Mindig arra , ott és akkor, amikor éppen szezonja van. Az éves naptáramba a márnákat augusztusra tudtam csak beszorítani. A nagyokat mindig akkor fogtam...
UL pergetésben nem sok gyakorlatom van. Általában nagy csalikat használok, és inkább nagyobb halakat szeretek fogni... :o)
Én azt vallom, legyen inkább kevesebb, fogás, de azok legyenek termetesek... :oD
Üdv.

Tom
süti beállítások módosítása