Amikor a kakukk szól...

2011. június 29. - Bogyo_bacsi

Lassan, megfáradtan, a perzselő melegtől kimerülve készülődtünk a közelgő estére. Már alig vártam, hogy a nap elbújjon a horizont mögött és a perzselő kánikulát felváltsa a langyos májusi éjszaka. Éppen a sátor összeállításával bíbelődtem, amikor fájdalmasan felsírt egyik orsóm nyeletőfékje. Mire odaszaladtam felszerelésemhez és bevágtam, a termetes hal vagy tíz méter zsinórt rántott le a dobról. Soha ilyen brutális kapást nem tapasztaltam még azelőtt. Éreztem, komoly ellenfél rugdalódzik a zsinór végén, mégis erőltetnem kellett a fárasztást, a víz alatt megbúvó csök miatt. Sajnos, ennek meg is lett az eredménye. Zsinórom féltávnál megkönnyebbült és a szerelék üresen szánkázott felém a víz felszínén. Ejnye, pedig talán éppen ez volt a nap hala... - konstatáltam szomorkodva. Rögtön át is költöztettem felszerelésemet, egy nemrég felszabadult, közeli állásra, ahol előttem márt tiszta, akadómentes terep terült el. Így nagyobb játéktér nyílt a halakkal való küzdelemre. Mire besötétedett, már felkészülve vártuk az eljövendő éjszakát.

Csodás táj tárult elénk, ahogy az éjszaka leple ráborult a vízparti tájra

A fáradság hamarosan erőt vett rajtam és bebújtam a sátorba pihenni egy kicsit, miközben fater mindkettőnk botjaira felügyelt. Alig hunytam le a szememet egy negyed órácskára, már hallottam is, hogy apám besuhint egy embereset. Kábán, négykézláb másztam ki hajlékomból és látván, hogy a fárasztás az én pálcámmal folyik, nagyon mérges lettem magamra. Lám, ismét lemaradtam a nagy fogásról kitartásom hiánya miatt... Fater közben ádázul küzdött a sötétségben ellenfelével, mely ingen harcos kedvében lepett meg minket. Az éjszakai fogások varázsa össze sem hasonlítható a napközbeniekkel, hiszen, nem csak a hűvös vízben felfrissülő halak ereje sokkoló, de legfontosabb érzékszervünket is kénytelenek vagyunk nélkülözni. Egy nagy hallal vívott küzdelem igazi adrenalin fröccs a nappalhoz szokott horgászembernek.

Fater az éjszaka zsákmányolt termetes pontyával...

... és a visszaengedés pillanatai

Sokáig csak bambán lebegett a vízben, mielőtt a tó közepe felé vette az irányt

A sikeres merítés után mérlegeltünk. 12,5 kilót nyomott az éjszakai potyka. Fater szinte önkívületben kezelte le a halat és csúsztatta vissza a kakaó barna vízbe. Ezután persze nem kellett nekem sem több. Elvetettem az alvás lehetőségét és botjaim mellett töltöttem az egész éjszakát. Mondanom sem kell, pár tepsi méretű pontyot leszámítva eredménytelenül.

És lassan elérkezett a párás hajnal

Hajnalban beszélgetésbe elegyedtünk egy felvidéki sporttárssal. Izgatottan hallgatta végig az éjféli pontyfogás történetét. Csalódottan mondtam, hogy a szerencse ismét elkerült engem, de érzem a reggel meghozza majd a várva várt nagy fogást. A Szlovákiából érkezett horgász erre ezt válaszolta: Nálunk az a szólás járja, hogy akkor jön a nagy hal, amikor reggel a kakukk szól... :o) Beszarás, miket tud ez az ember. :o) Lám, minden nap tanul valami újat a horgász a vízparton... Mindazonáltal, innentől kezdve megvolt a viccelődés tárgya: Mikor szólal már meg az a ki....ott kakukk.

A felkelő nap sugarai ezt a szitakötőt is megfosztották éjszakai ruhájától

Lassan eljött a hajnal és a víztükör fölött úszó pára felszívódott az éterben. Mesés táj tárult elénk, ahogy a hűvös reggelt lassan elkezdték melengetni a felkelő nap sugarai. És ekkor megtörtént, amire egész éjszaka vártam, megszólalt egy közeli fán a kakukk. Hangosan felnevettem. Tudtam most kell jönnie a nagy halnak, hiszen a kakukk egyre vadabbul harsogta be, az idő közben benépesülő partszakaszt. És vezényszóra megtörtént a várva várt kapás. Műanyag jelzőm egy pillanat alatt belepottyant a vízbe. Lassan feltekertem a fölösleges zsinórt, de a kutyanyelv újra és újra a vizet érintette.

És ekkor megérkezett a hétvége hala...

... egy 14,3 kilós óriási tőponty személyében

Ekkor felkaptam a botomat, megfeszítettem a zsinórt és besuhintottam a felém közeledő halnak. Nem éreztem nagy ellenállást, mi több szinte semmit. A még mindig felém tartó ismeretlen szinte tolta maga előtt a zsinórt. Már csak ötven méter volt csupán a távolság, amikor először megérezte vesztét és egy nagyot rúgott. Hűha lehet, hogy a kakukkszó mégis meghozta a hétvége nagy fogását? :o) Ádáz küzdelem kezdődött, a még ereje teljében lévő kapitális tőponttyal. Majd fél óra kellett, mire egyáltalán fel tudtam hozni a felszínre a horgomba akadt tengeralattjárót. Közben egy kisebb, a küzdelem kimenetelét váró csoport gyűlt össze mögöttem. Háborgó örvények közepette vége megmutatta magát ellenfelem. Ötször is meg kellett pipáltatnom, mire fater alá tudta tolni a nagyméretű bojlis merítőt és kis segítséggel partra emelte a mérlegen 14,3 kilót mutató óriási tövest.

A kimerültségtől alig bírtam megemelni a termetes halat

Örömöm szinte leírhatatlan volt. A sok kudarc után végül sikerült megfognom életem harmadik legnagyobb uszonyosát. Gyors fényképezés, és szájfertőtlenítés után, óvatosan útjára engedtem a bronzérmes halat. Lám, mégiscsak van valami igazság ebben a kakukkos szóbeszédben? :o)

Kakukk szóra érkezett...

A délelőtt még faternak hozott egy nagy kapást, de sajnos úgy végződött az eset, ahogy a történet elején velem esett meg. Akadótól való félelem, erőltetés, elköszönő hal. Nem bántuk, néha a kudarcokon át vezet az út a sikerig. Persze apámat ez ott és akkor nem vigasztalta. Az erejére ébredő nap azonban lassan visszavonulásra kényszerített minket. Kimerülve bár, de élményekkel gazdagon hagytuk el ezt a rendkívüli tavat és termetes lakóit. Nemsokára ismét találkozunk...

Blog_szerkesztő · www.napihamika.blog.hu 2011.06.30. 12:53:51

Szia!

Mindig nagy örömmel olvasom a blogod de még soha nem kommenteltem.

Én is nagyon szeretem a hobbim és nagyon jó olvasni egy olyan blogot ahol szuper kis történeteket lehet találni.

Csak egy dolog hiányzik a repertoárból, hogy hogyan csalogattad a drágákat a horogra... :-)

Jó lenne egy kis eszmecserét futtatni.

Jövő héten mi is levonulunk a 3-as, 4-es faházba és jó lenne pár taktikai utasítás... :-)

További sikereket.
Picsu

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2011.07.02. 18:47:38

@P!: Szia Picsu!

Örülök, hogy kedvedet leled a történeteim olvasása közben. Ne haragudj, hogy ilyen sokára írok, de nem voltam internet közelben az elmúlt két hétben. Remélem, még nem késő a válasz... Igen, nem szoktam részletesen leírni, a csalit, etetőanyagot, végszereléket, mert manapság minden horgászújság, és portál erről ontja a cikkeket. Inkább az élményről, a természetről, és a halakról próbálok meg beszámolni.

Szóval Római tó... Ha nagy halat szeretnétek, fogni, akkor a régi patakmedret kell meghorgásznotok, ami kifli alakban húzódik a sziget közepe és a gátőrház között. Könnyen megfigyelhetitek, hogy hajóval hova húzzák be a szerelékeket mások. Csalinak 2 db 30 mm-es hallibut pelletet ajánlok, ezt is gyakran fel fogják venni a kis pontyok. Az említett faházakból nem könnyű behúzni az említett részhez, mert zavarni fogjátok az 5-ös és 6-os stégen lévőket. Kisebb pontyokat mindenhol foghattok apróbb hallibut pellettel. Érdemes a faházak mögötti kis öbölben is próbálkoznotok ragadozóra kishallal, mert éjszaka lehet szép süllőket fogni. Ugyanitt érdemes kukoricás etetést csinálni és próbálkozni amurra. Írd meg milyen kérdésed van még!

Blog_szerkesztő · www.napihamika.blog.hu 2011.07.03. 09:05:51

Na akkor nekivágok mégegyszer ugyanis kifagyott a rendszer miután beítam közel 2 oldalt.. :-)

Szóval. Persze nagyon vártam a válaszod. :-)
Az újságokban igen nagyon sok megoldást lehet találni de mivel úgy látom a "sikerekből", hogy jönnek a potykák gondoltam megkérlek oszd meg velem a szerelékes tapasztalatod.

Még nem voltunk a tavon így tapasztalatunk zéró. Azt is olvastam, hogy sok az akadó. Erről tudsz valami bővebbet? Nagyon kellemetlen amikor az embernek benntmarad a szereléke...
Megpróbálok egy képet mellékelni esetleg ezen könnyebben megértem az utalásaid.

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/110703/Romaito_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/110703/Romaito_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]

Egyébként nem gondoltam volna, hogy a kisebb potykák is felveszik a nagy pelletet. Na ebből is megyek bevásárolok... :-)

Ha ott leszünk a javaslatod szerint megpróbálom átkérni magunkat a tógazdától az 5-ös, 6-os házba. Hátha még nem foglaltak. Remélem menni fog.

Köszi a ragadozós infót. Este mindenképpen szeretnénk kicsit rámenni. Nincs is annál nagyobb élmény mint amikor egy szörnyeteggel viaskodsz... :-D

Remélem még találkozunk majd személyesen is. :-)

Várom a válaszod.

Blog_szerkesztő · www.napihamika.blog.hu 2011.07.03. 09:08:05

Hát ez a link nem sikerült igazán jól... :-(

Sry...

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2011.07.03. 17:08:44

@P!: Szia Picsu!

Mielőtt elküldöd a hozzászólást, mentsd el a vágólapra!

Szóval, tök egyszerű szereléket használok: egy 90-110 g-os fixen rögzített ólom, amibe beszorul a forgókapocs, majd fonott előke, kb 25 centi, végül hayabusa P1-es horog 2-es méretben. A folytatódó zsinórt használom hajszálelőkének...
Itt van egy kép:
pecazas.blog.hu/2010/05/11/egy_nehez_nap_ejszakaja_27

Akadókból nincs hiány, mert anno helyeztek le süllőfészkeket a parttól 40-80 méteres távolságra, de titeket nem fog érinteni, mert a faházak előtt tiszta a terep, csak a gáton, az L alakú stégen, illetve a lakókocsis részen kell vigyázni, hova ülünk le...

Igen, idén nagyon agresszív kis pontyokat telepítettek. Addig szopogatják a pelletet, amíg valahogy meg nem akasztják magukat... :o(

A 6-os ház mögött a bokorban van egy patakbefolyás. Inkább oda próbáld majd dobni a ragadozós cájgot! Akkor jönnek, ha éjszaka már elcsendesedtek a faházak.

Remélem én is, hogy találkozunk. Majd egyeztetünk és keresünk valami közös időpontot... :o)

Blog_szerkesztő · www.napihamika.blog.hu 2011.07.04. 13:01:55

Hali!

Az én szerelékem is hasonló, sőt mondhatnám ugyanilyen. Mikor még kényelmesebb voltam vettem előkötött horgokat, amiből még mindig van.. :-)
Ezekkel operálok. Remélem látva a hasonlóságot mi is sikeresek leszünk...

Szóval akadókkal ne számoljunk, ez jó hír. Remélem ha etetőhajózunk akkor sem vissük rá valamire a szerkót...

A házak mögötti patakról köszi az infót. Tutira bevetem magam este oda, csak azt nem tudom mikor fogunk aludni... :-)

Köszönök még1szer mindent. Még jelentkezem...

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2011.07.04. 23:06:43

@P!: Szia Picsu!

Szerintem minél egyszerűbb egy szerelék, annál jobb. A túl bonyolult végszerelékekkel csak a gond van. Sokszor az az érzésem, hogy azért találják ki őket, hogy legyen miről írni a horgászújságokban... :o)

Nem fogjátok rávinni a szerkót, mert a tó belsőbb részein nincsen akadó, csak a partól 40-80 méterre. Figyeljétek meg, hogy mások hova húznak, oda kell majd nektek is. A faháztól, majdnem a gátőrház vonaláig el kell húzni.

A patak nagyon apró, szinte nem is látszik, de ott jön be a bokrok között a 6-os és 7-es stég között.

Azt is meg tudom mondani, mikor aludjatok... :o) A nagy pontyok általában reggel, délelőtt és dél-két óra között jönnek. Éjfél körül még be szokott ugrani egy, de a késő délután nekünk süket szokott lenni estig.
Kis pontyok egész nap jönnek, azok inkább este pihennek.
Süllőre akkor érdemes elkezdeni próbálkozni, amikor elcsendesednek a stégek és egészen délelőttig voltak kapásaim...
Majd számolj be róla, hogy mit sikerült fogni!
Görbüljön

Blog_szerkesztő · www.napihamika.blog.hu 2011.07.07. 21:47:21

Élő bejelentkezést tartok gondoltam ;) Reggel 8ra érkeztünk. Úgy ahogy azt írtad a kis pötyik megállás nélkül mint a bolondok jönnek. Sajnos két nagy halam elment de vigasztalt fater csukája amit akkor fogott amikor tekerte ki a kukoricát, ez a bolond meg rávert. 70cm és 3kg.;) Még tuti nyomjuk este is... Üdv. Picsu.

Blog_szerkesztő · www.napihamika.blog.hu 2011.07.08. 02:09:50

Közös erővel levertünk egy kb. 14-est a horogról. Nagyon sajnáltam... De nembaj, mondtuk neki küldd nagyapádat aki testépítő ;)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2011.07.10. 16:17:08

@P!: Szia Picsu!

Nem tudom miért, de idén nekünk is rengeteg halunk leakad. És mindig a legnagyobbak. Vagy óvatosan kapnak, vagy már meg van tépve a szájuk... :o) Mindenesetre sikerült valami nagyobbat kifogni? Mi volt a legnagyobb zsákmány? Hasznosak voltak az információk, amiket megadtam? Amúgy gratula a csukához. Mi akkorát még talán nem is fogtunk ott...

Kapásjelző 2011.07.11. 22:10:19

Gratulálok a szép befejezéshez! Már kevesebb, mint három hét, és közös peca! Ott mindketten megdöntjük majd az egyéni rekordunkat! :D

Blog_szerkesztő · www.napihamika.blog.hu 2011.07.12. 15:29:35

Na megérkeztem. Köszönöm a gratulációkat. Kicsit elúsztam a melóval ezért tudok csak most bejelentkezni. A 3 nap igen sok melót torlsztott fel, de sebaj megérte....

Szóval nagyon szép volt a környezet, jó volt a társaság, a kettes faházban egy 4es társulat keményen horgászott és emellett ugyanilyen vehemenciával pókerezett, jókat nevettünk miközben várták a jó lapokat és a hal vitte az egész szerkót.. :-)

Már nem emlékszem melyik faházba rohantam állandóan mert nem volt nagy merítőjük és én segítettem. Sikeresen mérlegeltünk egy 9-es és egy 11-es potykát.
Gyönyörűek voltak...

Sajnos két halam mint írtam leakadt de szerintem rájöttem miért már csak igen későn, kis ólmot használtam. Csak 40-es volt de miután feltoltam egy 120-as utána jött a szép pontyocska amit sajnos elvesztettünk a stég előtt. Így a legnagyobb fogás a csukettó volt a maga 70centijével, pontyból egy 3-as, nameg bolond amúr kölykök. Összvissz kb. 50 halat foghattunk amit rendre visszaengedtünk. De azért hoztunk is nehogy éhenhaljon a család.. :-)))

Amiket írtál egyébként totál feküdtek. A kisebb bolond jószágok egész nap jöttek, a két halacska ami elment de nagyobb volt az délután érkezett, a nagy pedig kb. éjfél lehetett amikor bekéreckedett. Aludni nem sokat aludtam az izgalomtól (kb 1 órát).

Ami talán picit negatívum volt, az a tulajdonos vagy körének emberei. A mellettünk levő faházból mint valami vallató brigád távoztak (minket nem zaklattak ennyire) mindenbe belekötöttek, mintha valami kihallgatás lett volna.... ez még nem is lett volna gond csak a hangnem volt kissé fura, mesélték a horgász kollégák.

A másik dolog ami zavart bennünket az a faházak közelsége. Egy akasztásnál tuti volt a gubanc...
Én minden másodikat kivennék az élmény kedvéért, dehát ez az én véleményem...és ez nem gazdaságos...

Na, röviden ennyi. Az tuti, hogy még visszamegyünk...
Remélem még találkozunk is személyesen...

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2011.07.12. 21:47:27

@Kapásjelző: Szia Laci!

Már én is nagyon várom a Móri horgászatot. Nem hiszem, hogy rekordot döntök, bár benne van a kalapban... 16,5 feletti nagyon ritkán fut be. Neked viszont jó esélyed van egy szebb potyka rekordra. 10 kiló fölött neked már rekor, nem?

@P!: Szia Picsu!

Mondtam, hogy nagyon sok a falánk kis ponty. Én ezért használok 30 mm-es pelleteket. Azt kipróbáltad már? Ekkora csalival némileg szelektálni lehet őket... Sajnálom, hogy nem sikerült nagy pontyot fogni, talán majd legközelebb... :o) Örülök, hogy tudtam segíteni tanácsokkal... hátrafelé nem próbálkoztál?
Egyébként nekünk sosem volt gondunk a személyzettel, mindig barátságosak voltak... Lehet a szomszéd kihúzta valamivel a gyufát... :o)
Biztos vagyok benne, hogy fogunk személyesen horgászni. Hova valósi vagy?

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2011.07.12. 22:36:45

Holnap este jön az új történet!!! :o)

Blog_szerkesztő · www.napihamika.blog.hu 2011.07.19. 14:47:58

Hali!

Toltuk mi a nagy pelletet és bojlit is de ezek mint az oroszlánok. Mondta is a tógazda, hogy a zsinórletekerős kapások végén általában egy 80dekás ponty fog figyelni, ami így is volt.

Zsolti barátom dobott be 30as bojlit de arra nem jött semmi.

A tó hátső részét keresztapám és unokája uralta. Szedték is kifelé a jószágokat rendesen, főleg a jó akadós nádas mellől. Jöttek a pontyocskák és az amúri partizánok is.

Remélem mielőbb találkozunk...egyébként Dunaújvárosból indulunk mindig hadjáratra.. :-)

UI: a következő terv a nagykállói horgásztó, 2-3 éjszakával fűszerezve...

De majd meglátjuk, hogyan kapok szabit..

Görbüljön. P.

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2011.07.19. 22:33:12

@P!: Picsu!

Idén már a Rómaira csupán egyszer fogunk menni és akkor is vendéggel. Viszont szeptember 2-3 ra lefoglaltam a 15-ös állást a tavaly még Nagybivalyoshoz tartozó SII felső tavon. s2.bbhsz.hu/
Ha van kedvetek, foglaljátok le a 14-es, vagy 16-os állást mellettünk.
Nagykálóról hallottam már sokat, de elég kockatónak néz ki és iszonyú drága. Ráadásul messze is van... :oP
Mekkora amurokat fogtatok a faház mögött? Pontyok ott mekkorák jöttek?

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2011.07.31. 09:50:58

Tapasztalatok a Móri horgásztóról:

Nem fogtunk semmit, egy mozdításunk sem volt. Itt ott fogtak, de azok, akik tudtak csinálni etetést. sajnos, a hajónk bekrepált már az elején, így ez borította a stratégiánkat. Hétfőn viszem szervizbe. Lehet a Rómais horgászra is kihat. :o(
Általánosságban nem ment a tavon a hal, így nem láttam értelmét éjszakára maradni.
De amúgy a tó nagyon kellemes. Lehet foglalni állást, a a helyek megfelelő távolságban vannak egymástól és az ácsolt beálló megvéd naptól, esőtől, a jegy olcsó, van nagy kocsi amivel el lehet húzni a cuccokat ingyen egy körben, ingyen csónak és lehetett venni nagyon finom meleg kaját is, és a személyzet nagyon kedves. A part nem lejt, így nem kell dombon fel le rohangálni és a horgászok normálisak.
Biztosan többször megpróbáljuk majd ezt a helyet még, hiszen közel van (30 perc autóval, kb mint Komárom) és nagyon olcsó (12 órás jegy 2500, 24 órás 3500)
A helyiekkel beszélgetve, ők nagyon szeretik ezt a tavat. Azt mondták, hogy gyakran előfordul, hogy nincs semmi, mert csak nagy halak vannak benne és azok nagyon periodikusan kapnak, de ha megy , akkor brutális.

Egy srác a hídról pergetett twisterrel és kb 6 süllőt fogott. (A legnagyobb 2 kilós), illetve egy 6,5 ös szürke harcsát. Szóval ez irányba is érdemes próbálkozni.

Kapásjelző 2011.07.31. 21:56:57

@Bogyo_bacsi:
Nagyot csalódtam, mert arra számítottam nagy élményekkel térünk haza. Majd jövőre elnézhetünk még valahova közösen. Amit a tóról leírtál tökéletesen helyén van, mindannyiunknak nagyon tetszett a víz, ilyen kulturált horgászvízen még nem jártunk.
Az 6,5 kg volt? Én max 4esnek néztem. Igaz, hogy nagy bele volt :D

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2011.08.02. 21:27:46

@Kapásjelző: Laci!

Én nem láttam a harcsát, csak a gyerek mondta az adatot, de nem is lényeges. Mindenesetre Faterral úgy döntöttünk, hogy meglátogatjuk még a tavat, adunk még esélyt neki. Azt is kell tudni, hogy bojlis verseny volt előtte való napokban. Gondolom állásonként beszórtak vagy 100 kiló bojlit...

Riderspinblade 2012.05.05. 07:43:12

Éjszakai pecánál nincs jobb a világon ;)

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2012.05.05. 07:46:55

@Riderspinblade: Hát igen. Igazi adrenalin löket úgy fárasztani egy nagy halat, hogy nem látsz semmit. Ilyenkor egyébként még jóval vadabbak is a sötét és a lehűlő víz + levegő miatt. Óriási élmény...