Nagyhalas próbálkozások

2011. június 15. - Bogyo_bacsi

Már türelmetlenül vártuk május közepét. Ekkorra terveztük ugyanis idei első, több napon átívelő horgásztúránkat. A célkeresztbe ezúttal a Római tó termetesebb halai kerültek. A tavaszi horgászatok alkalmával sikerült megvámolni a tó lakóinak apraját. Most itt volt az idő, hogy néhány termetesebb pontyot is horogvégre kerítsünk. Egy pénteki reggelen érkeztünk ki a partra és bár szűkösen, de sikerült a megszokott helyünket elfoglalni. Az időjós felhősödést, zivatarokat ígért, de a borongós idő helyett a pusztító hőség köszöntött ránk. A kíméletlenül sütő nap lassan felemésztette tűrőképességünket, felperzselte bőrünket, de ne menjünk ennyire a dolgok elejébe...

Ismerős táj fogadott minket a már rég bejáratott helyünkön

Botjaim már kiéhezve várták az ádáz küzdelmet a termetes potykákkal

Mellettünk két ügyes horgász foglalt állást, akikkel sikerül nagyon jól összebarátkozni. Az első sikereket ők tudták felmutatni, hiszen már kora hajnalban partra parancsoltak egy 13 és feles tövest és több valamivel kisebb fajtársát. Eközben mi újonnan megvásárolt etetőhajónkkal bíbelődtünk, próbáltuk elsajátítani működtetését, kitapasztalni irányításának apró trükkjeit. Mire nagy bénázások közepette, sikerült a megfelelő helyre bejuttatni szerelékeinket, már javában benne jártunk a délelőttben. A nap végére már minden gördülékenyen ment, de ugye a tanulópénzt meg kellett fizetni.

Az első behemótokat ezúttal a szomszédunkban fogták

Egy gyönyörű nyurga a mestertől :o)

Az első komolyabb halat Faternak sikerül megakasztania egy nyolc és fél kilós tőpont személyében. A nyerő csali ezúttal is a hallibut pellet volt, amiből két 20 mm-eset rögzítettünk a horog mellé. Sajnos ez az összeállítás túl kicsinek bizonyult, hiszen rendre felvették horgainkat az apróbb fajtársak. Én már a harmadik három kilós potykámat tekertem ki. Éreztem, ha nagy halat akarunk fogni, akkor ez így nem lesz jó... Szomszédaink eközben megszákoltak egy kettesforma amurt és egy apró szürke harcsát. Én meg csak törtem a fejemet, hogy mit lehetne tenni a halak szelektálása érdekében. Zoliék jelezték, hogy van egy zacskó 23 mm-es hallibut pelletük, minek a nagy részét a rendelkezésünkre bocsájtották. Ezúton is szeretnénk megköszönni az adományt, hiszen a sikerhez vezető utat végül ez segített megtalálni.

Szákban fater első termetes pikkelyese...

... egy nyolc és fél kilós tőponty személyében

Bár, a kapások megritkultak, a tekintélyes csali mégis meghozta a várt eredményt. Hamarosan az én kapásjelzőm is táncolni kezdett a zsinór végén. Besuhintottam, és rögtön éreztem, hogy bár nem kapitális, de mégis rendes hal küzd a zsinór végén. Ahol ültem, nem volt terem játszani a víz alatt lévő akadók miatt, így keményre fogtam a fárasztást. Néhány perc múlva már a parton pihent egy gyönyörű, egészséges nyurga ponty, ami ütötte a kilenc kilót. A kíméletes horogszabadítás és fényképezés után óvatosan visszacsúsztattam a habokba pontymatracom segítségével.

Hibátlan sodrófa ponty

Lassan, de kezdtek beindulni a dolgok...

Az idő lassan délutánba hajlott át. A perzselő meleg rendkívül megviselte a szervezetünket. Rengeteg folyadékot ittunk, de így is mindig szomjasak maradtunk. A kapások is megritkultak. Időnként felvette a brutális csalit egy kisebb három kiló körüli potyka, de a nagyok mintha még várattak volna magukra. Már teljesen feladtam a reményt, mikor egyszeriben megszólalt az egyik orsóm fékje. Megjött idén az első halam, ami emberesen megrecsegtette orsóm nyelető fékjét.

Még egy fotó az idei első nyurgáról visszaengedés előtt

Egy talán egy spanyol pikkelyes lenne, vagy egy fura tükrös?

Ezzel a ponttyal sem bántam kesztyűs kézzel. A távoli akadó miatt erőltettem, hogy a víz alatti csöknek csupán az elsuhanó képét láthatta. Mire felpumpáltam a felszínre, már el is készült erejével. Ő volt az első 10 kiló feletti halam aznap, egy szép tükrös személyében. A hirtelen fogás olyan sokként érte szegényt, hogy sokáig csak billegett bambán a vízben, mire a szákkal való noszogatás eredménye képen, célba vette a mélyebb vizet.

És megérkezett a nap legnagyobb bajuszosa...


... egy tíz és fél kilós, páratlan szépségű tükörponty

Késő délutánig nem történt további fejlemény. Kicsit csalódottak voltunk, mert több halra számítottunk az első napon, de tudtuk, hogy a kaland még csak most kezdődik. Felfrissítettük csalijainkat, újrahúztuk szerelékeinket és vártuk mit hoz a sejtelmes éjszaka. És mint utólag kiderült, nem vártunk hiába, hiszen az igazán nagy fogások csak ezután jöttek. Persze, ezt már csak a következő történetben fogom nektek elmesélni... :o)

Viszlát szépségem!


Türelmetlenül vártuk a sejtelmes éjszakát és a nagyobbnál nagyobb halakat... :o)

A bejegyzés trackback címe:

https://pecazas.blog.hu/api/trackback/id/tr172962635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kapásjelző 2011.06.15. 20:46:24

Ez király lett! Nagyon szép a sodrófa nyurga. Várom a folytatást! :D
Az a sárga színű zsinór kié?

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2011.06.15. 23:01:56

Kedves OLvasók!

Pénteken elutazok két hétre Olaszországba és nem hiszem, hogy lesz ott Internet elérhetőségem, de gondoskodtam róla, hogy ne maradjatok olvasni való nélkül... Most publikáltam legújabb, két részes írásom első részét és két hét múlva jelenik majd meg a folytatása. Csak kommentelgessetek szorgalmasan, én pedig megpróbálok valami tengeri horgászkalandot összehozni... :o)

Tom

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2011.06.15. 23:03:43

@Kapásjelző: Szia Laci!

A sárga fater zsinórja. Elég gyengus és már öreg is. Azóta le is cserélte... Nekem is nagyon tetszik ez a nyurga, szinte hibátlan. Az a két pikkely sajnos szákoláskor sérült meg rajta, de nem hiszem, hogy megviselte... :oP
Hallom te is fogtál egy hasonló potykát nemrég?

Tom

oscarson 2011.06.15. 23:23:45

Nem gyenge fogást könyvelhettetek el a nap végére. Bár a halak méretéből azt gondolom ez egy bojlis tó lehet, de gratulálok. Nagy élmény lehetett.
oscarson

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2011.06.15. 23:32:43

@oscarson: Igen, ez nem vadvíz, de itt is, ott is kell próbálkozni. Annyit elárulok, hogy az igazán nagy halak a második részben lesznek. Persze ez nem az összes. Egy rakás 2-3 kilósat is fogtunk, de nekik nem adtam teret a cikkben. Kivéve ezt a szép spanyol pikkelyest. Persze mi sem mindig vagyunk sikeresek... a változatosság kedvéért a második részt követő írás egy jó nagy betlis történet lesz. Aztán pedig egy dunai süllő fogását mesélem el...

Írjátok meg majd kinek, mit sikerült fognia, amíg én Tarján földön süttetem a hasamat!

Tom

jimmba 2011.06.20. 22:15:43

Király a cikk! Ez a hely mindig big fisht varázsol nektek.
Találtam egy igéretes pergetőhelyet Almásfüzitőnél.
Elég hosszan benyúlik a kövezés és szépen megtöri a vizet,de majd elviszlek és megmutatom mi a véleményed róla. Még nem horgásztam ott,de szerintem éjjel van rabló ott.
Voltam kint pergetni párszor és egy kivétellel siker volt mindig. Az új Rapalákat felavattam hallal.
Fogtam balinokat és 42cm köpcös süllőt sikerült kék X Rap Shaddel fogni. Majd írok méh,hogy mi a helyzet nálunk. Gratulálok a szép halakhoz!
Jimmy

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2011.07.02. 18:57:14

@jimmba: Szia Jimmy!

Jövő hétvégén megint utazok külföldre. Ha hazaérek, akkor felhívlak. Tervezek egy Neszmélyi csukázást 2 hét múlva szombaton. Nagyon örülnék, ha velem tartanál... Utána kimehetnénk a Dunára rablózni kishallal. Kíváncsi vagyok úgy sikerül e fogni valamit... Gratulálok a szép süllőhöz. Az új darabok közül melyik volt sikeres és milyen halra?
Üdv.

Tom

jimmba 2011.07.04. 19:09:55

Majd telefonon megbeszéljük a neszmélyi pecát.
Az új rapalák közül a X Rap Shad SB süllőre volt jó,a
Rapala DT 4 BSD-t harcsára vettem,de csak két balint fogtam vele és volt egy szép kapásom rá.
A DT Fattel ami elég dagi a és nem csak neve alapján,
meglepetésre egy 38cm-es jászt sikerült fogni.
Még van olyan Rapalám ami bevetésre vár.
Majd idővel felavatom őket,remélem szép rablókkal.
Jó nyaralást!
Üdv.Jimmy

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2011.07.04. 23:10:25

@jimmba: Hello Jimmy!

Hát jó lenne már egy közös peca tényleg. Február óta talán nem is lógattunk együtt. Neszmélyen szép csukák vannak, általában nem szoktunk hal nélkül maradni...

Komolyan, én még életemben nem fogtam jászt. Gratulálok hozzá! Hát igen, hiába a nagy DT wobbler, azért a harcsához nagy szerencse is kell...
Remélem idén még én is beleakadok valami bajuszosba... :o)

Tom
süti beállítások módosítása