Viharokkal dacolva

2011. október 19. - Bogyo_bacsi

Kétnapos horgásztúránkat pár órás pihenővel szakítottam meg csupán, de álmomból arra riadtam, hogy valaki harcsát kiált a stégen. Erre a szóra a medve kimászott a barlangjából, hogy felmérje az erőviszonyokat. Ez első ami szemet szúrt nekem, a távolban gyülekező felhők garmadája. Hát ebből bizony vihar lesz rövid időn belül... nem is csoda, hogy Kocikának harcsát sikerült fognia, hiszen szinte az összes eddigi bajuszosomat vihar előtt, vagy frontos időben sikerült elcsípni. Ilyenkor megmozdulnak a harcsák a légnyomásváltozás hatására.

Csónakos etetés vihar előtt

Szákban az idény első harcsája

Ezúttal a pontynak felkínált hallibutos pelletet vette fel a mohó ragadozó, ami a hatvan centis kölyök méretet érte el csupán. Álmos szemeimet dörzsölgetve csodáltam ahogy ott forgolódott a méretes bojlis szákban. Bezzeg a stég mögötti kis öbölbe behúzott harcsázó stupekre egy érintés nem volt két napon keresztül, a pontynak szánt csalit pedig felveszi a galád. Mindenesetre gyors fényképezés után útjára engedtük zsákmányunkat. Majd újra találkozunk, ha már eléred a hatvan kilót... ;o)


A pontyoknak szánt hallibutos pelletre támadt gusztusa

Nem kapitális példány, de mindig örülünk a váratlan vendégnek

Közben lejárt a műszak a csavarboltban, így megérkezett körünkbe Fater is. Mire kiért, már javában zuhogott az eső. Egész nap a nagy halakról álmodozott, miközben pakolta a vasat, így megérdemelt egy kapitális fogást. Fél órát sem kellett várni az akcióra, mikor egy orsó tépő kapásba vágott bele. Rövid csata után partra segített egy gyönyörű tíz kilós nyurga testű pikkelyes pontyot. Ezzel neki is megadatott a nagy élmény erre a hétvégére.


Megérkezett a vihar és egyszeriben felpezsdült a halak kapókedve

Fater akció közben

Végül ő is megfogta a maga kapitális halát

Teltek múlta a percek, de a vihar csak nem akart odébb állni. Az eső rendíthetetlenül szakadt, csapatunk pedig visszahúzódott a menedéket nyújtó faházba. De jó döntés is volt, hogy ezúttal nem a gátat választottuk horgászhelyül. Az időt beszélgetéssel, viccelődéssel ütöttük el. Szinte észre sem vettük az újabb kapást, amire nekem kellett mozdulni, hisz az öregeknek nem volt affinitásuk a szakadó esőben halat fárasztani. Eleget tettem hát a kötelességnek és az elemekkel dacolva fárasztottam ki következő áldozatomat.


A szakadó eső elől a faházakban leltünk menedéket

A stégen jóval kisebb a halvesztés esélye, mint partról

Könnyedén a stég lábához navigáltam ellenfelemet. Éreztem, már akadt dolgom korábban nagyobb potykával is. Egy csodaszép aranyfarkú hét kilós tükrös forgolódott előttem a vízben. Gyors szákolás után már kattant is a fényképezőgép és csusszant vissza a kis dundi pontyocska a langyos vízbe. Ő volt az utolsó fogásunk aznap, hisz a sötétség beálltával a kapások sorozata is abba maradt.

Matracon egy hibátlan hét kilós tükörponty...

... csodaszép aranysárga farokúszókkal

Lassan, egymás után visszavonulót fújtunk, hiszen már másfél napja vallattuk a vizet. Utolsónak Misi tette el magát másnapra, de beélesítve hagyta a botokat, aminek az lett a következménye, hogy a szomszéd óbégatására kelve, az éjszaka közepén zokniban szaladtam le a faházból egy kétkilós pontyot kifárasztani, ami összegabalyította az összes szerelékünket. Hát ezt azért nem kívánom senkinek sem...


Haragos felhők a Római tó fölött

A reggel még adott nekünk egy gyönyörű három és feles amurt, amit végül Misi kerített horogvége. Az akasztáshelyén a seb nagyon vérzett. Lehet, hogy valami eret ütött át a vas. Mindenesetre ez volt túránk utolsó fogása. Elégedetten pakoltunk össze és készültünk a hazaútra. Örömmel töltött el, hogy barátaim jól érzeték magukat és sikerült egy feledhetetlen hétvégét eltölteni a Római tavon, ami ezúttal sem hagyott cserben minket, hiszen csodaszép halakat sikerült partra segíteni ezen a hétvégén is.

Misi három és feles amurja

Igazságos befejezés. Mindenkinek jutott egy szép hal ebben a történetben :o)

A bejegyzés trackback címe:

https://pecazas.blog.hu/api/trackback/id/tr93263911

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AzHofi 2011.10.21. 09:30:48

Heelo! Lehet kérni rss feedet? Nem találok az oldalsávban :(

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2011.10.21. 21:23:48

@AzHofi: Szia AzHofi! Kiraktam a jobboldali menüsor aljára egy RRS FEED dobozt. Bár, őszintén megvallva nem tudom, hogy mire jó... :oD Tudnál segíteni abban, hogy pár mondatban elmondod? :oP
Köszi

Tom

AzHofi 2011.10.21. 21:29:04

@Bogyo_bacsi: Köszönöm! Arra jó, hogy egyből a könyvjelzőim közt látom, ha van új bejegyzés. Görbüljön!!!

oscarson 2011.10.23. 11:02:24

Érdekes dolog,ez a harcsa pelletes horgászata.Azt hittem ez inkább csak külföldi vizeken "működik",hát ezt is meg kell lassan szokni.Egyébként szép halakat fogtatok, biztosan jól is éreztétek magatokat.
üdv oscarson

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2011.10.23. 17:22:48

@AzHofi: Szívesen. Én is ki fogom próbálni, ha este hazaérek...

@oscarson: Igen. Én nem lepődök meg rajta, hogy rámegy a pelletre a harcsa, mert büdös, halas szaga van. Persze hogy kifejezetten pellettel harcsázzunk Magyarországon, erre szerintem kicsi az esély, nincs megfelelő hely. De olyan folyókon, ahol hemzsegnek a nagy harik (pl. Ebro) és nehezen találnak maguknak megfelelő élelmet, szerintem népszerű horgászmódszer lehet... bár a sportértéke össze sem hasonlítható a hagyományos harcsázó módszerekkel. Jövő tavasszal megpróbálok többször célzottan harcsára horgászni...

Tom

Kapásjelző 2011.10.30. 20:54:59

Grat! Igazán színes lett a teríték. :D
Mekkorák ezek a stégek? Van elég hely a dobáshoz? Engem mindig zavar, ha van mögöttem valami. Egész közel a faházakhoz, nem szoktak pontyokat fogni?

Bogyo_bacsi · http://pecazas.blog.hu 2011.10.31. 07:36:54

@Kapásjelző: Szia Laci!

A stégek teljesen alkalmasak a bedobásra, elég nagy tér van a horgászatra. Viszont max 3 botot tudok elképzelni előre felé, mert több már egymást zavarná, illetve a szomszédokat is. Egyébként 3 bot elég is, mert ha megy a hal, akkor ezekkel is lehet fogni folyamatosan, ha meg nem, akkor megy úgyis mindegy. Kitűnő lehetőséget nyújt horgászatra a stég mögötti kis öböl, ahol mások úszóval, vagy feederrel kisebb pontyokat, amurokat fogdosnak, én pedig süllőt, csukát zsákmányoltam. próbálkoztam itt harcsára is, sajnos, eredmény nélkül...
Üdv.

Tom
süti beállítások módosítása